Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Satser på grei seier til farmer-laget mitt mandag. Forutsatt at de får godkjent målene sine da, det er nemlig ikke alltid de får det på Old Trafford, uansett hvor mange meter ballen er inne i mål før keeper slår ballen ut igjen 8)

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Reka hadde selvfølgelig kommandert keeperen sin til å kaste ballen i mål ved neste anledning :)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ber alle legge merke til bokstavrimet. Jobbet litt med det seff.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Reka gjør Martin Andresen litt mindre usympatisk. Det skal han ha...

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    RBK leder 2-0 i Haugesund :eek:

Håper stillingen i Drammen holder seg, for der leder Barrantes mot Godset.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Holmium skrev:
    Satser på grei seier til farmer-laget mitt mandag. Forutsatt at de får godkjent målene sine da, det er nemlig ikke alltid de får det på Old Trafford, uansett hvor mange meter ballen er inne i mål før keeper slår ballen ut igjen 8)

Dream on ;D

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Målt mot Reka er jo til og med Hoset sympatisk.
    Hoset er en sympatisk kar. Litt jålete kanskje i unge dager, men pinlig å se den hets og språkbruk han møtes med av spesielt Roseborg-supportere. Det er lite sympatisk det!

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Hoset er en sympatisk kar. Litt jålete kanskje i unge dager, men pinlig å se den hets og språkbruk han møtes med av spesielt Roseborg-supportere. Det er lite sympatisk det!
    Forstår ikke helt denne kritikken mot kjernen, dette er jo typiske sleng bemerkinger som ropes på slike kamper ?
    Hoset er jo en voksen man som vet at sleng kommentarer som ble sagt ikke har rot i virkeligheten..
    Husker at Brann supportere ropt "sønn av en alkis" til Steffen Iversen da han var relativ ung, første kamp på stadion om jeg ikke husker feil.
    For det første så stemte det at han var sønn av en alkis, for andre så var Steffen veldig ung og hadde ikke den erfaringen som skal til for å prelle det av seg.
    Det var ille det !!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    leon skrev:
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Forstår ikke helt denne kritikken mot kjernen, dette er jo typiske sleng bemerkinger som ropes på slike kamper ?
    Dette er ingen fotballtribune, men et dannet diskusjonsforum. Dermed bør man kunne forventet noe annet enn personhets.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    leon skrev:
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Hoset er jo en voksen man som vet at sleng kommentarer som ble sagt ikke har rot i virkeligheten..
    Husker at Brann supportere ropt "sønn av en alkis" til Steffen Iversen da han var relativ ung, første kamp på stadion om jeg ikke husker feil.
    For det første så stemte det at han var sønn av en alkis, for andre så var Steffen veldig ung og hadde ikke den erfaringen som skal til for å prelle det av seg.
    Det var ille det !!
    Uten å generalisere helt; det er opplagt at Kjernen er på ville veier. Selv sportsredaktør i Adressa tok nylig avstand fra det som ble beskrevet som "mobbing satt i system" mot Hoseth under siste molde-kamp i Trondheim. De fikk seg ikke til å gjengi det som ble sagt av mobben, men det gikk bla på Hoseths person og hans mor. Og dette er IKKE tilfeldige slengbemerkninger.

Vi hadde besøk av et par 12-årige jenter fra Trondheim nylig. De hadde med seg RBK-fans-T-skjorter. Første punkt på framsida av skjortene var "hater Molde". Fine signaler å gi barna. Hat!

Jeg greier ikke helt å skjønne de sterke negative følelsene i Trondheim mot Molde. Storebror som bruker så mye energi på "hat" mot brysom oppkomling og lillebror. Et Molde som aldri har vunnet ligaen! Lettere å skjønne det den motsatte veien, misunnelse mm.

Og for ordens skyld: denne utflytta nordmøringen liker RBK litt og ikke Molde i det hele tatt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Henriksen syntes det var en god idè å dukke da han sto ytterst i muren på frispark. Dermed ble atter to poeng rotet bort i en kamp man burde vunnet lett.
    I motgang går det meste galt.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Slutt å syte. RBK fikk i hvert fall ett poeng. Sandefjord spilte jevnt med Bodø/Glimt i første omgang, men lå under 0-1 etter scoring på den eneste virkelig store sjansen B/G hadde i første omgang. I tillegg brenner SF et straffespark. I 2. omgang utligner SF på straffe, før de ruller over nordlendingene etter alle kunstens regler. Det må ha vært bortimot ti store SF-sjanser bare de siste 45 minuttene. Så kontrer B/G inn 2-1 på sin eneste mulighet.

Det er surt det...

Roy

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    R.E.S. skrev:
    Slutt å syte. RBK fikk i hvert fall ett poeng. Sandefjord spilte jevnt med Bodø/Glimt i første omgang, men lå under 0-1 etter scoring på den eneste virkelig store sjansen B/G hadde i første omgang. I tillegg brenner SF et straffespark. I 2. omgang utligner SF på straffe, før de ruller over nordlendingene etter alle kunstens regler. Det må ha vært bortimot ti store SF-sjanser bare de siste 45 minuttene. Så kontrer B/G inn 2-1 på sin eneste mulighet.

Det er surt det...

Roy
    Har du enerett på å syte her? :mad:
    ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    BT skrev:
    R.E.S. skrev:

Det er surt det...

Roy
    ;D
    Sannsynligvis ikke, he-he. Så vidt jeg fikk med meg var det et lite ran i Drammen også.

Roy

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    R.E.S. skrev:
    BT skrev:
    R.E.S. skrev:

Det er surt det...

Roy
    ;D
    Sannsynligvis ikke, he-he. Så vidt jeg fikk med meg var det et lite ran i Drammen også.

Roy
    Dere fikk i det minste straffe. For RBK er det en umulighet for tiden. Prica ble bare revet ned. Ingenting denne gangen heller.
    Siden vi er i gang med sytingen...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.002
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Første målet til RBK skulle vært annulert. Satt på linja på tribunen.... Men men. Jeg jinxer fkh så voldsomt at jeg gikk etter 1. omgang... Så jo hvordan det gikk i 2. omgang.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Så definitivt ikke ut som offside på TVn. Moldskred kom på løp bakfra og pasningen så ut til å være meget godt timet.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    oddgeir skrev:
    leon skrev:
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Dette er ingen fotballtribune, men et dannet diskusjonsforum. Dermed bør man kunne forventet noe annet enn personhets.
    Uffda, har jeg vært udannet ?

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    united59 skrev:
    leon skrev:
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Det var ille det !!
    Uten å generalisere helt; det er opplagt at Kjernen er på ville veier. Selv sportsredaktør i Adressa tok nylig avstand fra det som ble beskrevet som "mobbing satt i system" mot Hoseth under siste molde-kamp i Trondheim. De fikk seg ikke til å gjengi det som ble sagt av mobben, men det gikk bla på Hoseths person og hans mor. Og dette er IKKE tilfeldige slengbemerkninger.

Vi hadde besøk av et par 12-årige jenter fra Trondheim nylig. De hadde med seg RBK-fans-T-skjorter. Første punkt på framsida av skjortene var "hater Molde". Fine signaler å gi barna. Hat!

Jeg greier ikke helt å skjønne de sterke negative følelsene i Trondheim mot Molde. Storebror som bruker så mye energi på "hat" mot brysom oppkomling og lillebror. Et Molde som aldri har vunnet ligaen! Lettere å skjønne det den motsatte veien, misunnelse mm.

Og for ordens skyld: denne utflytta nordmøringen liker RBK litt og ikke Molde i det hele tatt.
    Jo da, skulle gjerne vært for uten. Men at dette er så ille forstår jeg ikke helt.
    At det er så ille forhold mellom Rosenborg og Molde syntes jeg er å ta hardt i,
    kan ikke akkurat si at det tar helt av mellom supporter klaner...
    Mulig det er å ta av i Trondheim og Molde.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    leon skrev:
    oddgeir skrev:
    leon skrev:
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Nei, ikke det jeg vet. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    leon skrev:
    oddgeir skrev:
    leon skrev:
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Jo da, det har han. Ikke vær så dannet nå, oddgeir. Det ligger i en ekte sentralists gener å være udannet. ;)

Hei og hurra, det er gøy å være på Haugalandet når RBK roter bort en allerede vunnet kamp. Dette ser bra ut for resten av sesongen, hvis RBK er i stand til å "tape" på denne måten.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    leon skrev:
    oddgeir skrev:
    leon skrev:
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Jo da, det har han. Ikke vær så dannet nå, oddgeir. Det ligger i en ekte sentralists gener å være udannet. ;)

Hei og hurra, det er gøy å være på Haugalandet når RBK roter bort en allerede vunnet kamp. Dette ser bra ut for resten av sesongen, hvis RBK er i stand til å "tape" på denne måten.
    Jeg likte måten Ålesund ranet til seg et poeng i dag. 15 sekunder før slutt. De gir aldri opp, og det gir grunnlag for flere gledesstunder i høst.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Så definitivt ikke ut som offside på TVn. Moldskred kom på løp bakfra og pasningen så ut til å være meget godt timet.
    Jeg har lest meg opp litt på kampen, og ser at JJs menn spilte rævvafotball i dag også.
    Dæven, jeg er glad jeg dro på laksefiske.

JJ hadde som vanlig masse positivt å si? Minner meg om Komiske Ali.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    I dag er det D-dag for RBK.

Med tap blir dette sannsynligvis siste e-cupkamp for RBK på svært lenge.

Uten gruppespill i e-cup blir årets underskudd større enn klubben tåler.

I adressa kan man nå lese daglig om ledelsen i klubben som ikke makter å snu skuta og som er konfliktsky og har gitt klubben en bedriten bedriftskultur, og som nekter å ta kritikk for noe som helst.

De har mange gode spillere og store talenter, men en trener som ikke makter å omsette det i et fungerende lag og sportslige resultater.

De har en sportslig ledelse som nekter å gjøre det grepet som alle andre ser på som det eneste fornuftige: Å slippe til Eggen igjen. Sannsynligvis fordi han er for kraftfull for dem, og det reduserer deres makt.

Rosenborgs kontrollkomité har undersøkt hvordan klubben etterlever verdiene sine. Resultatet står til stryk. «Rosenborgs toppledelse har ikke tilstrekkelig kontroll over de utfordringene klubben står overfor. På den måten kan RBK både tape dyktige ansatte og sponsorer. Kontrollkomiteen anmoder derfor styret om å ta grep raskt». I kritikken fra kontrollkomiteen har betegnelser som «manglende åpenhet og folkelighet» og «forholdet mellom ledelse og ansatte» vært vesentlige. Videre mener komiteen at «mangel på entusiasme og overskudd har vært synlig» – både med tanke på publikumssvikt og flere års negative tall i budsjettene. RBK-ledelsen har også blitt konfrontert med postulatet om å være «sint i ett sekund av gangen». I det siste har man hatt følelse av at dette er blitt erstattet med manglende engasjement til å ta tak i ting overhodet – både internt i klubben og i forhold til omgivelsene.

Spørsmålet er om det ikke allerede er for sent. For sannsynligheten for at RBK unngår tap i kveld er liten. Og med 8. plassen de har i serien blir det ingen nye muligheter neste år.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Eller som Kjetil Kroksæter (evigvarende sportsjournalist i Adressa) skriver:

Klubben er på vei inn i en alvorlig krise. Det er ingen tvil om at Nils Arne Eggens bejublede bedriftskultur er rasert, økonomien er rasert, omdømmet er rasert og laget er svekket.

Likevel biter de ansvarlige seg fast. Vi er vitne til at en viktig trøndersk kulturinstitusjon råtner på rot. Det gjør vondt hos de mange som har hjerte for Rosenborg.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Eller som Kjetil Kroksæter (evigvarende sportsjournalist i Adressa) skriver:

Klubben er på vei inn i en alvorlig krise. Det er ingen tvil om at Nils Arne Eggens bejublede bedriftskultur er rasert, økonomien er rasert, omdømmet er rasert og laget er svekket.

Likevel biter de ansvarlige seg fast. Vi er vitne til at en viktig trøndersk kulturinstitusjon råtner på rot. Det gjør vondt hos de mange som har hjerte for Rosenborg.
    Det gjør vondt for langt flere enn RBKsupporterne.

I årevis har RBKs kamper i Europa vært en kilde til glede og stolthet for fotballinteresserte i hele Norge. Et slags landslag nummer 2, ja egentlig nummer 1, siden landslaget ikke alltid har vært å stole på.

Men de vinner i dag. De må da klare å slå et bakgårdslag fra Kypros, må de ikke det da?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Vi får jo håpe det. Viasat4 sender kampen, så vi får benke oss foran TVen og håpe det beste...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    oddgeir skrev:
    Men de vinner i dag. De må da klare å slå et bakgårdslag fra Kypros, må de ikke det da?
    De er ikke så dårlige som man kan tro.
    Og dagens RBK-lag ser ut til å mangle vinnerkultur.
    Selv klare ledelser roter de bort.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    I dag er det D-dag for RBK.

Med tap blir dette sannsynligvis siste e-cupkamp for RBK på svært lenge.

Uten gruppespill i e-cup blir årets underskudd større enn klubben tåler.

I adressa kan man nå lese daglig om ledelsen i klubben som ikke makter å snu skuta og som er konfliktsky og har gitt klubben en bedriten bedriftskultur, og som nekter å ta kritikk for noe som helst.

De har mange gode spillere og store talenter, men en trener som ikke makter å omsette det i et fungerende lag og sportslige resultater.

De har en sportslig ledelse som nekter å gjøre det grepet som alle andre ser på som det eneste fornuftige: Å slippe til Eggen igjen. Sannsynligvis fordi han er for kraftfull for dem, og det reduserer deres makt.

Rosenborgs kontrollkomité har undersøkt hvordan klubben etterlever verdiene sine. Resultatet står til stryk. «Rosenborgs toppledelse har ikke tilstrekkelig kontroll over de utfordringene klubben står overfor. På den måten kan RBK både tape dyktige ansatte og sponsorer. Kontrollkomiteen anmoder derfor styret om å ta grep raskt». I kritikken fra kontrollkomiteen har betegnelser som «manglende åpenhet og folkelighet» og «forholdet mellom ledelse og ansatte» vært vesentlige. Videre mener komiteen at «mangel på entusiasme og overskudd har vært synlig» – både med tanke på publikumssvikt og flere års negative tall i budsjettene. RBK-ledelsen har også blitt konfrontert med postulatet om å være «sint i ett sekund av gangen». I det siste har man hatt følelse av at dette er blitt erstattet med manglende engasjement til å ta tak i ting overhodet – både internt i klubben og i forhold til omgivelsene.

Spørsmålet er om det ikke allerede er for sent. For sannsynligheten for at RBK unngår tap i kveld er liten. Og med 8. plassen de har i serien blir det ingen nye muligheter neste år.
    Dette var det mange som som sa i fjor, etter at Hamren fikk jobben som landslagssjef i november 09, da Eggen tilbød seg å ta over for to år i første omgang. At de presterte å si nei til det, etter alle de advarsler og råd de fikk, er en ren skandale. Og selvsagt har det utelukkende med at den samme Eggen tar altfor mye plass for herrene Skutle, Svendsen og Hoftun. Det sies at Eggen bestemte det meste, til og med fargen på dopapiret .;D Det de, i sitt amatørskap glemmer glatt, er at absolutt all! suksess klubben har hatt, skyldes Nils Arne Eggen! Hans pedagogiske evner og hans vyer er den eneste årsak til 14 mesterskap på rad og alle mesterligasesongene. Jeg overser da Hamrens år, der laget spilte usigelig kjedelig fotball og feilet totalt i europa.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    "Vi som elsket RBK".

http://fotball.adressa.no/kommentar/ola_bernhus_kommentar/article208094.ece

Slik laget drives og trenes i dag, er det ikke det laget vi elsket. Derfor er det at jeg ikke lengre orker å se de spille. De svarte og hvite på banen og apparatet rundt, er IKKE Rosenborg slik Rosenborg skal være. Det er et helt annet lag, med manglende treningskultur, ledelseskultur og de spiller en fotball som ikke har noe med Rosenborg å gjøre.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.920
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da er Drillo!!!!! engasjert til og med VM i 2014!!! ;D ;D ;D ;D ;D

NFF har skjønt hva erfaring, rutine og magi betyr, i motsetning til RBK.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Da trakk Skutle seg, rett før den vikrige kampen. Enda et idiotisk trekk.

Og kampen er de naturligvis i ferd med å tape etter at Awal-Issah dummet seg ut nok en gang. En ekstremt billig straffe, riktignok.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Med rimelig normal dømming ville denne kampen endt målløs, men Larnaca var det minst udyktige laget og vant fullt fortjent. RBK er inni sin dårligste periode på manns minne.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ålesund trenger en scoring. Den kommer i 2. omgang. Går jeg ut fra. :-\

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker