Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    mesut skrev:
    5 mål på 10 min for norge nå, så begynner det å bli litt moro
    Huseklepp er omtrent like ubehjelpelig med beina som Jostein Flo var, så det er nok et sannsynlig scenario, ja ::)
    Han har hatt flerfoldige muligheter, men klarer aldri å få stokket plankene rett.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.003
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kan jeg få 3D gjennom min gamle 32" crt skjerm?
    Ville vært morsomt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    skulle ikke være noe problem, bamba.
    mal halve tv-skjermen grønn og den andre blå.
    så tar du på deg de slemmeste hornbrillene du har.
    voila.

edit:
    sa jeg grønn, så mente jeg rød.
    beklager villedinga, håper du ikke allerede har malt.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Ti ting vi har lært etter dagens kamp.

1. Vi har en solid førstekeeper i Rune Almenning Jarstein.
    2. Vi har en glimrende høyreback i Tom Høgli.
    3. John Carew er form, og i form er han et aktivum for Norge.
    4. 4-4-2 kan fungere med to spisser i form.
    5. John Arne Riise bør ha spilt sin siste landskamp. Han er feilplassert defensivt i stort sett samfulle 90 minutter og er en gavepakke til en hver høyrekant.
    6. Kjetil Wæhler er ikke god nok. Både Even Hovland og Tore Reginiussen i tillegg til selvskrevne Brede Hangeland bør prioriteres før ham.
    7. Vi mangler en kreativ midtbanespiller.
    8. Erik Huseklepp burde vært byttet ut i pausen.
    9. Alexander Tettey er et elendig midtbaneanker og bare en brukbar indreløper.
    10. Ruben Yttergård Jensen bør få mer enn noen få minutter.

...egentlig kunne jeg fortsatt lenge...

Roy

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    R.E.S. skrev:
    Ti ting vi har lært etter dagens kamp.

1. Vi har en solid førstekeeper i Rune Almenning Jarstein.
    2. Vi har en glimrende høyreback i Tom Høgli.
    3. John Carew er form, og i form er han et aktivum for Norge.
    4. 4-4-2 kan fungere med to spisser i form.
    5. John Arne Riise bør ha spilt sin siste landskamp. Han er feilplassert defensivt i stort sett samfulle 90 minutter og er en gavepakke til en hver høyrekant.
    6. Kjetil Wæhler er ikke god nok. Både Even Hovland og Tore Reginiussen i tillegg til selvskrevne Brede Hangeland bør prioriteres før ham.
    7. Vi mangler en kreativ midtbanespiller.
    8. Erik Huseklepp burde vært byttet ut i pausen.
    9. Alexander Tettey er et elendig midtbaneanker og bare en brukbar indreløper.
    10. Ruben Yttergård Jensen bør få mer enn noen få minutter.

...egentlig kunne jeg fortsatt lenge...

Roy
    Enig i mye av analysen. Når det gjelder 7. så kan 10. puttes inn her. Gjorde mye bra (i motsetning til Parr som surret rundt hele omgangen). Det samme kan Moldes Magnus Wolff Eikrem. Han trenger mer stabilitet og litt per pondus, men på sitt beste en av Norges mest kreative midtbanespillere. Ellers er det en del spennende spillere på U21 som nå bør få muligheten; f.eks. Joshua King, Thomas Rogne, Markus Henriksen, Valon Berisha og Marcus Pedersen. Sistnevnte var veldig god mot Englands U21.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Grattis til Hamren, Lustig, Pekka og Toivonen!

Norge nok en gang nær, men dog så langt ifra.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Når man ser det slik er ikke prestasjonen helt håpløs. Uflaks igjen.
    Sist ble det 2. plass i pulja, men røyk som dårligeste toer.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.011
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    Når man ser det slik er ikke prestasjonen helt håpløs. Uflaks igjen.
    Sist ble det 2. plass i pulja, men røyk som dårligeste toer.

Jeg ser ikke helt hva dette har med uflaks å gjøre. Vi var nære på og marginene er små men vi var dårligere enn Danmark og Portugal hvis vi ser på de innbyrdes oppgjørene. At andre lag har kommet til play off og sågar rett til sluttspillet med lavere poengsum betyr bare at de har spilt i jevnere grupper, ikke at Norge har hatt uflaks.

Ellers så håper jeg Drillo finner en konstruktiv midtbanespiller til VM kvalikken. Mot Kypros så slo Yttergård Jenssen flere konstruktive pasninger på 10 minutter enn Tettey klarte på 75 minutter. Det finnes flere andre alternativer som også godt kunne prøves, kanskje er det håp om et mer spillende lag i VM kvalikken.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er uflaks fordi 16 poeng ville vært nok i hvilken som helst annen pulje, og nettop fordi vi var i en så ujevn pulje. .
    Vi var like gode som Portugal i innbyrdes oppgjør, 1-0 og 0-1.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Det er uflaks fordi 16 poeng ville vært nok i hvilken som helst annen pulje, og nettop fordi vi var i en så ujevn pulje. .
    Dette er jo den beste kvalifiseringen vi har hatt siden em-kvaliken i 2000. All grunn til å være stolte over at vi er tilbake som et landslag å regne med, etter flere elendige år.
    16 poeng i dette selskapet er svært godt prestert.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.011
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    Vi hadde vel ikke fått 16 poeng i noen annen gruppe. Tviler vel også på om vi hadde dratt fordel av en jevnere gruppe men det kan jo tenkes. Det er sant at vi var like gode som Portugal i innbyrdes oppgjør men over de to kampene synes jeg Portugal var det klart beste laget spillemessig.
    Når det gjelder flaks/uflaks så vil jeg heller si at det hadde vært flaks om vi hadde kommet til play off. Det var lite om å gjøre så vi kunne godt ha hatt den flaksen og slått Danmark 2-1 hjemme eller holdt Portugal til uavgjort borte men en uhildet tilskuer ville ha kalt de resultatene for flaks.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    RBK 1917 - 2011

R.I.P

Gjelder mer enn noen gang. Helt til svenskepakket er sendt hjem, Hoftun har begynt som pakker på margarinfabrikken og Eggen har all makt på Lerkendal.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    lars_erik skrev:
    RBK 1917 - 2011

R.I.P

Gjelder mer enn noen gang. Helt til svenskepakket er sendt hjem, Hoftun har begynt som pakker på margarinfabrikken og Eggen har all makt på Lerkendal.
    Eggen er for gammel og er pensjonist

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Toskene som styrer der har prestert å skusle bort 2 år nå, hvor Eggen kunne vært trener. Makalaust bra ???
    3-1 nå :mad:

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.011
    Torget vurderinger
    16
    HBK tilbake i det gode selskap ;D ;D ;D

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Oj. Hadde aldri trodd sølvhåpet skulle leve etter klokka ti i Tromsø etter kveldens lite effektive forestilling. Men det gjør det. Læll. 8)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    jowil skrev:
    Oj. Hadde aldri trodd sølvhåpet skulle leve etter klokka ti i Tromsø etter kveldens lite effektive forestilling. Men det gjør det. Læll. 8)
    Ja, dere slipper å få kamp også. RBK vinner bare mot bunnlagene og Molde. I de andre kampene gjør de seg selv konsekvent til latter.

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    lars_erik skrev:
    jowil skrev:
    Ja, dere slipper å få kamp også. RBK vinner bare mot bunnlagene og Molde. I de andre kampene gjør de seg selv konsekvent til latter.
    For øyeblikket ser det strengt talt ikke ut som at vi tåler særlig mye til kamp heller, så det passer fint. :)

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    Valentino skrev:
    Det er alltid hyggelig å se Rosenborg tape.
    ;D Nå må Molde ha 3 poeng så er alt i boks ;D Men MÅ er vel feil uttrykk når konkurrentene ikke nærmer seg. Er trolig nok med de poengene de har ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Fullt fortjent seier til SIF, som var mye bedre enn RBK i går. Det virket som RBK-spillerne syntes det var under deres verdighet å gå i dueller og ta returløpene.

Løps- og duellstyrken til Jonas Svensson var dypt savnet. Moldskred fikk en velfortjent 1 på spillebørsen til Adressa for "innsatsen" på Svenssons plass. Jeg trodde Svensson hadde karantene siden han ikke var med, så får jeg høre nå at det var pga U18-landskamp. FFK fikk visstnok kampen utsatt pga. denne, men det fikk altså ikke RBK.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    BT skrev:
    Fullt fortjent seier til SIF, som var mye bedre enn RBK i går. Det virket som RBK-spillerne syntes det var under deres verdighet å gå i dueller og ta returløpene.

Løps- og duellstyrken til Jonas Svensson var dypt savnet. Moldskred fikk en velfortjent 1 på spillebørsen til Adressa for "innsatsen" på Svenssons plass. Jeg trodde Svensson hadde karantene siden han ikke var med, så får jeg høre nå at det var pga U18-landskamp. FFK fikk visstnok kampen utsatt pga. denne, men det fikk altså ikke RBK.
    Angående utsettelse, så tror jeg det har noe med antall spillere. RBK hadde bare Svensson, mens FFK hadde en eller to til (husker ikke hvem...). Det er visst et regelverk på det.

Roy

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    R.E.S. skrev:
    BT skrev:

Angående utsettelse, så tror jeg det har noe med antall spillere. RBK hadde bare Svensson, mens FFK hadde en eller to til (husker ikke hvem...). Det er visst et regelverk på det.

Roy
    Det er sikkert et regelverk for dette ja. RBK hadde for øvrig tre spillere med på den U18-kampen, og på onsdag er det ny kampkollisjon, og siden Prica og Dockal pratet på seg en karantene ser dette litt stygt ut.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Det kreves at klubben søker om flytting av kampen også, kanskje RBK ikke gjorde det?

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    http://www.f-b.no/ffk/ffks-kamp-til-helgen-er-utsatt-1.6555463
    Fredrikstadfk.no skriver at det nå er bestemt at FFK tar imot Start på Fredrikstad stadion lørdag 5. november klokken 19.00.

Grunnen til at kampen ble flyttet er at to FFK-spillere er opptatt med landslagsspill, og FFK søkte forbundet om å få utsatt kampen.

– Vi har søkt om utsettelse av helges kamp mellom FFK og Start og forventer svar fra NFF i løpet av dagen. I henhold til lovverket kan denne kampen utsettes, sa klubbformann Svein Johannessen til fredrikstadfk.no mandag.

Etzaz Hussain og Kevin Durè er tatt ut i Knut Torbjørn Eggens U18-tropp som skal ut i tre viktige kvalifiseringskamper på Kypros. Motstandere er Kypros (21.okt.), Latvia (23.okt) og Island (26.okt.).

Ifølge samme kilde vil ikke bortekampen mot Rosenborg bli berørt. Regelverket tilsier at man kun har krav på å flytte den første kampen, og i så måte vil ikke kampen mot Rosenborg bli berørt.

O

Ole I

Gjest
    Det var jo på mange måter en gavepakke til Chelsea, men spillerne der ble vel litt "oppskaket" av resultatet og gikk litt bananas på Loftus Road noen timer senere.
    Dog med ganske (les: veldig) mye hjelp av dommer Chris Foy.
    Og du verden så dårlige QPR var, egentlig. Med 2 spillere mere på banen i store deler av kampen, presterte de så og si ingenting, bortsett fra å holde nullen. Viktig det, forsåvidt.

Kampen på OT var en bisarr opplevelse. 1-3 var et greit bilde av kampen, men de 3 siste målene til ManC var forvarsspill ala nedre del av Adeccoligaen, eller lavere. Det skal egentlig ikke være mulig mot et av dette århundrets mest meritterte klubber, på hjemmebane!

N

Nifelheim

Gjest
    Norsk fotball holder en beviselig lav standard. Tetlaget har avgitt poeng i 3 av siste 4 kamper, men ingen av lagene rett bak makter å ta innpå. Faktiskt har Molde rykket fra.

siste 4 kamper:

molde: 6 poeng
    tromsø: 4 poeng
    rosenborg: 4 poeng
    brann: 3 poeng.

Et av de andre lagene kunne vært så og si ajour, men istedenfor har vålerenga tatt dem igjen med 12 poeng på sine siste 4.

Utvidelsen av sesongen til å vare mars - november og inkluderingen av 2 adeccolag i tippeligaen har drept min interesse for norsk fotball.

O

Ole I

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Utvidelsen av sesongen til å vare mars - november og inkluderingen av 2 adeccolag i tippeligaen har drept min interesse for norsk fotball.
    Direkte opprykk/nedrykk av 2 lag har vel eksistert så lenge vi har hatt et seriesystem (inkl. gamle 1.divisjon).
    Tidligere hadde man også kvalifisering av 3.sist og nr 3-5 i "adeccoligaen".

Opp/nedrykk kan vel ikke ha drept interessen din for norsk fotball for da skulle du aldri hatt interesse for den i utgangspunktet???
    Bare et spørsmål, ikke ment som kritikk.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Kanskje han mente at TL ble utvidet med 2 lag.

O

Ole I

Gjest
    Holmium skrev:
    Kanskje han mente at TL ble utvidet med 2 lag.
    Håper det :)

Serien har hatt utvidelser siden 1970; 10 lag > 12 lag > 14 lag > 16 lag
    Enig med Nifelheim at nå er det nok lag.
    Men ikke enig i at det dreper fotballen; det er det TV (les: penger) som gjør med 2 timers sending før kampen og 2 timer etter - og med til tider masse svada-analyser. Fotball er en utmerket tv-sport, men noen kjenner ikke sin begrensning.

btw: Gleder meg på Sandnes Ulf sine vegne.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    I min bok er det for mange lag hovedsaklig av to årsaker:
    1. Det er ikke mange nok gode lag i Norge til å ha så mange lag i øverste divisjon.
    2. Norge har ikke klima til å ha kamper så tidlig og så sent.

O

Ole I

Gjest
    Holmium skrev:
    I min bok er det for mange lag hovedsaklig av to årsaker:
    1. Det er ikke mange nok gode lag i Norge til å ha så mange lag i øverste divisjon.
    2. Norge har ikke klima til å ha kamper så tidlig og så sent.
    Kloke ord. Norge skulle hatt flere innendørsarenaer. Før det er på plass kunne vi gjerne redusert antallet i TL til 12 eller 14.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    E-cupkvalifiseringen viste hvor vi er¨- på bunn i Europa. Det er mange grunner til at vi er det.

For mange lag i tippeligaen gir for mange kamper med dårlig nivå og toppkamper er en sjeldenhet.
    TV2-milliarden som gjørde at klubbene spydde ut penger og fikk trøbbel når krana ble skrudd til.
    Nordmenn har nesten blitt en sjeldenhet, så ingen blør for drakta lenger.
    Lokomotivet forsvant ut på et sidespor.
    Lagene har veldig lik spillestil, og den er forutsigbar.
    Ingen topptrenere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn