Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    R.E.S. skrev:
    Sandefjord blir rundspilt, men SF har heva seg litt de siste minuttene. Synes Molde ser fryktelig farlige ut hver gang de kommer.
    Regner med at du er fornøyd med 1-1 til pause. Dere (Sandefjord) er vel totalt sett én meter fra å ligge under 5-1 ;). Selv sitter jeg og blir mer og mer frustrert :(. Måtte den beste vinne! (....altså Molde ;)).

Mvh. Birdman

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    Birdman skrev:
    R.E.S. skrev:
    Sandefjord blir rundspilt, men SF har heva seg litt de siste minuttene. Synes Molde ser fryktelig farlige ut hver gang de kommer.
    Regner med at du er fornøyd med 1-1 til pause. Dere (Sandefjord) er vel totalt sett én meter fra å ligge under 5-1 ;). Selv sitter jeg og blir mer og mer frustrert :(. Måtte den beste vinne! (....altså Molde ;)).

Mvh. Birdman
    Ingen lag scorer på alle sjansene sine, men 3-1 ville ikke vært et mål for mye...

Uten at det bryr meg nevneverdig :)

Roy

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Har pådratt meg magesår i løpet av 90 minutter.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Vi var jo klart best, Sandefjord rundspilte Molde! Skjønner ikke hva du mener... ;D ::) ;)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    .........og når man tror man ikke kan bli mer skuffet, så presterer Lillestrøm å rote inn et selvmål sånn at Vålerenga leder :p :p :p.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    Deilig med et poeng i en kamp vi fortjente å tape, men det er heldigvis ikke forbudt med god keeper og marginer på sin side.

Heia Sandefjord.

Roy

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Ingen som såg Chelsea-Liverpool igår? For en kamp!
    Jeg var i yngre år stor Liverpool-fan,men etterhvert har det blitt mer slik at jeg heier på det laget jeg synes spiller best fotball.Synst Liverpool under Benitez kan spille overkontrolert drepende kjedelig,mens som i perioder igår når de spiller med hjertet utenpå trøyen,da er det bare utrolig gøy å se på!
    Håper Liverpool spiller resten av sesongen med samme trøkket som deres fantastiske supportere har,da tror jeg de tar hjem seriegullet !!

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Jeg så selvfølgelig den fantastiske kampen. Når resultatet allikevel ikke var nok til å få fjernet Chelsea, så er det lite å glede seg over i mine øyne.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Bare så jævla digg at Chelsea vant, hehe.
    De var tross alt det beste laget i løpet av 180 minutter.

Vi (Everton) slo de ut av FA-cupen, Tottenham sendte Pool ut av Carling-cup.
    Nå får vi bare håpe på at ManU eller Chelsea tar hjem Premier League så blir det ikkenoe på
    laget med de stygge draktene.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Boffen, du er og blir mesteren av sure oppgulp :p.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Må være lov å raljere litt mot 'hovedfienden'. :-*
    Ikke så ondt ment som det kanskje høres ut som.

Føler med LFC idag 20 år etter, husker det så godt, satt og drakk øl og hørte på radioen.

Liverpool kom seg til finalen etterhvert hvor de slo Everton 3-2 e.e.o, og det var vel egentlig helt ok.

På den tiden var det engelsk fotball det var snakk om, foruten Grobelaar som var fra Zimbabwe så var det
    kun spillere fra England,Skottland,Wales og Irland på de to lagene.

Managere: Dalglish, Skottland. Harvey, England.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Har du sett!!? :eek:. Jammen tror jeg ikke du også har en myk side, Boffen ;).

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Tor Nado skrev:
    Må være lov å raljere litt mot 'hovedfienden'. :-*
    Ikke så ondt ment som det kanskje høres ut som.

Føler med LFC idag 20 år etter, husker det så godt, satt og drakk øl og hørte på radioen.

Liverpool kom seg til finalen etterhvert hvor de slo Everton 3-2 e.e.o, og det var vel egentlig helt ok.

På den tiden var det engelsk fotball det var snakk om, foruten Grobelaar som var fra Zimbabwe så var det
    kun spillere fra England,Skottland,Wales og Irland på de to lagene.
    Fine tider, Boffen.

Det er både lov og påkrevd å raljere med hovedfienden. Den dag i dag håper jeg Everton rykker ned, selv om premieskapet deres inneholder kun antikk sølvtøy. At vi blir sett på som hovedfienden både blant Everton, United og Chelsea fans er en ære.

"Feigepul" kjempa som løver i går, og spiller for tiden den mest underholdende fotballen verden kan vise fram.

Justice for the 96
    YNWA

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det viktigste er at man u ryker i kveld. Så slipper jeg uutholdelige tilstander i lunchen i morgen. Tilhengerne til hhv. Chelsea og Liverpool på lunchbordet er fine, men man u gutta bærer preg av for mye medgang de siste årene. Skjønt det burde ikke gjort dem så uspiselige. For øvrig er det bare ett engelsk fotball-lag i Premier League. Men de avsluttet sesongen et par måneder for tidlig.

For øvrig er det godt å konstatere at Molde er der de hører hjemme igjen - blant bunnlagene i Tippeligaen. (og dem er det 13 av) ;D

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    For øvrig er det godt å konstatere at Molde er der de hører hjemme igjen - blant bunnlagene i Tippeligaen. (og dem er det 13 av) ;D
    Utrolig hvor blærete målforskjell kan gjøre en ;D ;D.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.102
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    etter utvidelsen av ligaen er det vel 15 av de?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Utrolig hvor blærete målforskjell kan gjøre en ;D ;D.
    The Mamas & The Papas må lære seg å treffe oftere.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    erato skrev:
    BT skrev:
    etter utvidelsen av ligaen er det vel 15 av de?
    Å søren - er det derfor Brann fortsatt er i Tippeligaen? ::)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Og Molde leder tippeligaen :D. Rosenborg er, etter BTs definisjon, nå et av bunnlagene. Og på toppen av alt så ligger Vålerenga under 1-0 mot Brann ;D. Livet er godt i dag ;).

Birdman

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Æsj - kjipt å holde med et bunnlag igjen.

Interessant å studere hvem som scorer målene for de to øverste lagene.

Molde:
    Mame Biram Diouf - 4 mål
    Pape Pate Diouf - 2 mål
    El-Hadji Makhtar Thioune - 2 mål
    José Mota - 1 mål
    Rune Ertsås - 1 mål

RBK:
    Alexander Tettey - 3 mål
    Rade Prica - 2 mål
    Vadim Demidov - 1 mål
    Marek Sapara - 1 mål
    Trond Olsen - 1 mål
    Steffen Iversen - 1 mål

Man må vel kunne si at innen fortballen blir innvandrere godt integrert.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    Det er mange måter å lese statistikk på, en av dem viser at de to som har scoret flest mål, begge har norsk pass:

5 mål
    Sigurd Rushfeldt, Tromsø

4 mål
    Morten Moldskred, Tromsø
    Peter Kovacs, Odd Grenland
    Mame Biram Diouf, Molde

I tillegg har Aarøy og Tettey scoret tre mål hver, i tillegg til Bjarnarson, Bolanos og Nannskog fra henholdsvis Island, Costa Rica og Sverige.

Det vil si at av de ni som har scoret tre eller flere mål, så har fire av dem norsk pass, to til er fra Norden, og ungareren har vært her så lenge at han sikkert kunne søkt om norsk pass og fått det...

Roy

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Nå starter innspurten i Premier- og Champions League. Begge domineres av "de fire store", som har støvsuget markedet for verdens fotballstjerner med lånte pund. Hvordan kommer det til å gå med dem når finanskrisen også rammer sponsormarkedet? Myndighetene i England alarmerer nå mot tilstanden i Engelsk fotball, hvor klubbene totalt skylder 30 milliarder. 10 av disse skylder "de fire store". Man U skylder alene 6,6.

O

Omar

Gjest
    Birdman skrev:
    Og Molde leder tippeligaen :D. Rosenborg er, etter BTs definisjon, nå et av bunnlagene. Og på toppen av alt så ligger Vålerenga under 1-0 mot Brann ;D. Livet er godt i dag ;).

Birdman
    Blekke det uavgjort? eller har jeg drømt? ::)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    Tor Nado skrev:
    Arshavin med 4.

4-4 full time.
    Arsenal var heldige som ikke tapte for et strålende Liverpool-lag, og Liverpool var heldige som ikke tapte mot et utrolig effektivt Arsenal. Arsenal ledet jo både 1-0, 3-2 og 4-3.

En aldeles praktfull fotballkamp og propaganda for offensiv fotball.

Uansett artig å være Arsenal-supporter med en spiller som Arsjavin på laget.

Roy

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Manchester United i semien neste!
    Og da spiller vi med forsvar, Fabianski reiste seg mesterlig!

(Which ship has never docked in Liverpool ??? ??? ;))

AlexanderK

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Antall liker
    1
    Sted
    Nøtterøy
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Tor Nado skrev:
    Arshavin med 4.

4-4 full time.
    Arsenal var heldige som ikke tapte for et strålende Liverpool-lag, og Liverpool var heldige som ikke tapte mot et utrolig effektivt Arsenal. Arsenal ledet jo både 1-0, 3-2 og 4-3.

Roy
    Ja, det der var litt dustete. Han var god 4 ganger. Men det holdt i dag, tydeligvis.. :)

Men Mascherano, Alveroa og Aurelio dreit seg ut en gang hver. Det synes jeg var veldig unødvendig.

Hvordan ble egentlig sjansestatistikken? 25-5 eller noe sånt?

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Mulig noen synes det var underholdene og jeg kan være delvis enig i det, men det var en dårlig fotballkamp.
    Det ble da også nevnt flere ganger på BBC rett etter kampen og på 606 litt senere.
    På de to siste kampene har Liverpool faktisk sluppet inn 8 mål. Hadde forsvaret vært litt bedre kunne de nådd langt.
    Samma faen egentlig, bermen liker sånne kamper.

Tapte endel penger igår.

AlexanderK

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Antall liker
    1
    Sted
    Nøtterøy
    Torget vurderinger
    1
    AlexanderK skrev:
    R.E.S. skrev:
    Tor Nado skrev:
    Arshavin med 4.

4-4 full time.

Roy
    Ja, det der var litt dustete. Han var god 4 ganger. Men det holdt i dag, tydeligvis.. :)

Men Mascherano, Alveroa og Aurelio dreit seg ut en gang hver. Det synes jeg var veldig unødvendig.

Hvordan ble egentlig sjansestatistikken? 25-5 eller noe sånt?
    Da får jeg svare meg selv, da.. :)

12-0 i hjørnespark.
    25-8 i skudd.
    14-4 i skudd på mål.

Konklusjon:
    Liverpools målvakt hadde ingen redninger.. 4 av 4 gikk inn.
    Liverpool er lite effektive på hjørnespark.
    Det lønner seg å skåre på sjansene man får.

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    ErosLoveking skrev:
    Pesquera skrev:
    Og da spiller vi med forsvar,
    Spiller du på Arsenal ?

imponerende
    Billedlig tale som brukes av tilhengere som identifiserer seg i særlig sterk grad med sitt lag. Skal ikke taes bokstavelig.
    Trodde du virkelig at jeg spiller på Arsenal? Hvor sløv er det mulig å bli ???

(Saksopplysning: Arsenal har en norsk forsvarsspiller, Håvard Nordtveit, men han er utlånt til Lillestrøm. Bokstavelig talt)

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Manchester Utd - Portsmouth 2-0, greit nok men ikke imponerende spill, dødt i perioder.

Chelsea - Everton 0-0 ;D , en liten takk for hjelpen fra diverse røde lag hadde kanskje vært på sin plass. 8)

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Tor Nado skrev:
    Manchester Utd - Portsmouth 2-0, greit nok men ikke imponerende spill, dødt i perioder.

Chelsea - Everton 0-0 ;D , en liten takk for hjelpen fra diverse røde lag hadde kanskje vært på sin plass. 8)
    Takk takk.. ;D

AlexanderK

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Antall liker
    1
    Sted
    Nøtterøy
    Torget vurderinger
    1
    Pesquera skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Pesquera skrev:
    Spiller du på Arsenal ?

imponerende
    Billedlig tale som brukes av tilhengere som identifiserer seg i særlig sterk grad med sitt lag. Skal ikke taes bokstavelig.

(Saksopplysning: Arsenal har en norsk forsvarsspiller, Håvard Nordtveit, men han er utlånt til Lillestrøm. Bokstavelig talt)
    Jeg har lagt merke til at de som sier "vi" om laget "sitt" ofte har dårligere sosiale antenner enn sine mer edruelige medfans. Men det er bare min erfaring med supporterrasen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    AlexanderK skrev:
    Pesquera skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Pesquera skrev:
    Spiller du på Arsenal ?

imponerende

Jeg har lagt merke til at de som sier "vi" om laget "sitt" ofte har dårligere sosiale antenner enn sine mer edruelige medfans. Men det er bare min erfaring med supporterrasen.
    ;D ;D ;D

fopall interesserer meg så mitt imellom hemoroidene som det bare går an. Har enkelte kompiser som også sier "vi". WTF!! Må tro det slenges dritt under (ikke over) en lav sko

Selv om jeg oppfatter det som det totale lavmål, så har jeg rimelig oversikt og peil hva som skjer, men det er kun et profesjonsspørsmål. Kan ikke deske uten å følge med på det som skjer, uansett hvor hjernedødt uviktig det er. :p

Hvorfor har f.eks "sport" nesten like stor sendeflate på tv-nyhetsendinger som en smule viktigere i og urix-sendinger til sammen ? Det totalt mest meningsløse pisset:p :p :p

For sportsamøbene .
    I= innenriks (sjargong = Irix)
    U= utenriks (sjargong = Urix)

Det fryder meg at snart enhver toppfotballklubb på internasjonalt plan holder på å gå til helvete økonomisk. Tiden for at bobla skulle sprekke, er for lengst passert.

Det gleder meg også at "folk flest" interesserer seg mindre og mindre for det der pisset.
    Hvorfor skal undermåls fopallag som trekker færre folk pr. helg, ha like mye dekning som et konsertsted som trekker flere ganger så mye et par ganger i uka, og blir avspist med 0. :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn