Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    sims skrev:
    Synes Øvrebø gjorde helt riktig ;D.For jævlig om det skulle blitt en finale mellom manu og chelsea.Må jo bare le når den største juksemakeren av alle drogba reagerer som han gjør.Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har irritert meg grønn over all filminga til drogba.Får bare håpe Barca feier over manu i finalen samtidig som manu går på et par stjernesmeller i ligainnspurten. Walk on.
    Drogba er fæl til å kaste seg. Det er jeg helt enig i, men man bør kanskje feie for egen dør før man klager over møkka andre steder.

PS. og ja, jeg er klar over at Robert Pires også hadde sine svin på skogen da han spilte for Arsenal...

Roy

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    R.E.S. skrev:
    sims skrev:
    Synes Øvrebø gjorde helt riktig ;D.For jævlig om det skulle blitt en finale mellom manu og chelsea.Må jo bare le når den største juksemakeren av alle drogba reagerer som han gjør.Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har irritert meg grønn over all filminga til drogba.Får bare håpe Barca feier over manu i finalen samtidig som manu går på et par stjernesmeller i ligainnspurten. Walk on.
    Drogba er fæl til å kaste seg. Det er jeg helt enig i, men man bør kanskje feie for egen dør før man klager over møkka andre steder.

PS. og ja, jeg er klar over at Robert Pires også hadde sine svin på skogen da han spilte for Arsenal...

Roy
    Enig, mange divere. Gerrard er den absolutt værste, ingen over ingen ved siden.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.002
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    Ved hands gjøres det gjerne en vurdering på om hånda søker ballen eller om ballen blir skutt mot hånda, uten at man rekker å fjerne den.
    Hvis ballen treffer hånda og hånda er i en unaturlig posisjon, det vil ofte si ut fra kroppen, og handseren drar fordel så er det straffe uansett om det var med vilje eller ikke. Den første handsen er definitivt straffe men den andre er mer i gråsonen etter min mening. Uansett en fryd at et lag som ligger med hele mannskapet på egen 16-meter selv etter at motparten er redusert til 10 mann ryker ut. Om ikke Drogba får et eneste frispark mer i karieren så er det helt ok for meg, det er grenser for hvor mange ganger man kan rope ulv. Synd ikke Øvrebø viste ut både han og Ballack.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Lurer forresten på om det ikke ble satt ny verdensrekord for keepertabber i Tippeligaen i går...

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    BT skrev:
    Lurer forresten på om det ikke ble satt ny verdensrekord for keepertabber i Tippeligaen i går...
    Ikke utenkelig. Den verste kom vel fra Lillestrøms keeper på stillingen 0-0.

Roy

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Ikke rart norske dommere kommer i trøbbel i utlandet med tanke på at de vanligvis dømmer norske lag. Norske lag er jo så fairspillende at vi fikk en av de tre fair play plassene i Europa Leauge (tidligere UEFA-cupen). Stabæk var det mest fairplayende laget i Tippeligaen i fjor, men siden de allerede er kvalifisert for CL går plassen til lag nr. 2 på den lista, som er Rosenborg. Da er det jo håp om at et av de norske lagene kan gjøre det bra i e-cup i år også, uten at jeg skal utdype noe nærmere hvilket lag jeg tenker på... ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Brann får straffe. Arasom redder.
    Brann får ta straffen på nytt fordi Arason ikke sto på streken. Arason redder igjen, men gir retur. Arason redder returen også.

Må si jeg har savnet Arason siden han ble vraket, og har kranglet litt med Hoftun om det var en smart ting å gjøre. Argumentet er at han ikke er god nok i feltarbeidet, og det var kan nok ikke i dag heller, men likevel.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.016
    Sted
    Trondheim
    Nå kan jeg ikke se at Øvrebø gjorde noen graverende feil i den kampen. At overbetalte slasker som Drogba og Ballack ikke kan reglene kan knapt belastes Øvrebø. For at det skal blåses straffe må armen aktivt søke ballen.
    Og jeg mener uansett at man må godta at dommere gjør noen feil en gang i blant. De ser situasjonen en gang i en spesiell vinkel og må bestemme seg i løpet av et sekund om de skal blåse eller ikke. Jeg synes det er latterlig når man sitter og ser en situasjon 10-15 ganger i langsom film og i flere vinkler og diskuterer om dommeren gjorde rett eller feil. Så vidt jeg skjønner var det såkallte "eksperter" som satt i studio og så flere av de omtalte situasjonene igjen og igjen uten å bli enige om det var straffe eller ikke. Da mener jeg man kan fastslå at dommeren gjorde rett - tvilen skal komme tiltalte (i dette tilfellet forsvarsspilleren) til gode.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Da mener jeg man kan fastslå at dommeren gjorde rett - tvilen skal komme tiltalte (i dette tilfellet forsvarsspilleren) til gode.
    Mulig jeg tar feil, men jeg trodde tvil skulle komme angripende lag til gode :-\.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.016
    Sted
    Trondheim
    I mine øyne er det den som anklages for å ha gjort noe galt (altså forsvarsspilleren) som er den "tiltalte". Det er i hvertfall den logiske tolkningen (i mine øyne). Mulig det er en annen definisjon i fotballen?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Pressekonferanse på Røkkeløkka kl 1400. Ny trener? Eller ny kontrakt til Jonevret?

Ny trener 1. Åge H.? 2. Ole G.?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Egentlig kjekt at Litj-Ivers fikk moldenserne litt ned på jorden. Kjedelig om de hadde tatt tabelltoppen på en keepertabbe og et selvmål. Men Jarstein spiser godt av tabbekvoten sin for tiden. Han virker ikke helt stabil, etter å ha kommet med et voldsomt utfall mot Tettey som uforskylt scoret selvmål, og på moten han forlot lerkenda så fort han kunne uten å snakke med noen.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Takk, Jarstein! :D

Med femmålsseier mot Tromsø, så leder Molde igjen serien, alene. Og, med det forsvarsspillet Tromsø har vist i det siste har jeg troen. Denne kampen gleder jeg meg til, og skal sitte "ringside".

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Birdman skrev:

Med femmålsseier mot Tromsø, så leder Molde igjen serien, alene. Og, med det forsvarsspillet Tromsø har vist i det siste har jeg troen. Denne kampen gleder jeg meg til, og skal sitte "ringside".
    Siste kampen var mot Glimt og da var forsvarsspillet til Tromsø svært forbedret i forhold til tidligere prestasjoner i år. Om Tom Høgli rekker kampen blir det en trepoenger iom at all statistikk tilsier at sjansene snart blir omsatt i mål. ;)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    jowil skrev:
    Birdman skrev:

Siste kampen var mot Glimt og da var forsvarsspillet til Tromsø svært forbedret i forhold til tidligere prestasjoner i år. Om Tom Høgli rekker kampen blir det en trepoenger iom at all statistikk tilsier at sjansene snart blir omsatt i mål. ;)
    Alle forsvar ser bra ut mot Glimt ::) ::) ;). Hva uttelling på sjanser angår, så har Molde også i aller høyeste grad mye å gå på. Spennende blir det ihvertfall :).

Mvh. Birdman

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    BT skrev:
    otball.adressa.no/eliteserien/article139427.ece[/url]
    Ja, Jarsteins oppførsel er vel en psykopat verdig. Slepphendt er han. Merkelig at ikke Rbk har handlet inn en god keeper sammen med alle de andre nykjøpene.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    BBking skrev:
    BT skrev:
    otball.adressa.no/eliteserien/article139427.ece[/url]
    Ja, Jarsteins oppførsel er vel en psykopat verdig. Slepphendt er han. Merkelig at ikke Rbk har handlet inn en god keeper sammen med alle de andre nykjøpene.
    De trenger ikke det, de har jo spiller nr. 1: Alexander Lund Hansen. Han har vært tryggheten selv de kampene han har spilt. Men for å ikke ødelegge spenningen så tidlig i sesongen sitter han stort sett på benken.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Men for å ikke ødelegge spenningen så tidlig i sesongen sitter han stort sett på benken.
    Ikke så mye lenger vil jeg tro.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    oddgeir skrev:
    BT skrev:
    Men for å ikke ødelegge spenningen så tidlig i sesongen sitter han stort sett på benken.
    Ikke så mye lenger vil jeg tro.
    Sikkert ikke.

I tillegg kan de jo også sjekke ut hvordan det står til med Espen Johnsen.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Dette handler om feighet. Rosenborg tør ikke å sette han på benken fordi han er landslagskeeperen. Og hvis Lund Hansen blir prioritert i Rosenborg, burde ikke han da bli landslagskeeper? Det vil ihvertfall se dumt ut hvis Lund Hansen spiller for Rosenborg, og Jarstein blir tatt ut for Norge. Lurer på om det presses på fra landslagshold for at Jarstein skal spille!?

Lund Hansen er i mine øyne en bedre keeper enn Jarstein, men som moldepatriot er jeg lykkelig for at Jarstein spiller. Måtte han få tillit resten av sesongen og flere sesonger etter det.

Alle Jarsteins ticks og nervøse rykninger tyder på at vi har å gjøre med en spiller som ikke har den tryggheten som trengs for å spille kvalifiseringskamper for Norge.

Birdman

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg tvier på at Hamren lar seg presse av landslagsledelsen. Jeg tror heller han ser at Jarstein har potensiale, siden han varter opp med fantastiske redninger mellom tabbene. Men jeg tipper at selv ikke de kan redde ham nå. Det interessante er at alle gode keepere gjør mange tabber når de kommer til RBK. Kan de ha noe med keepertrener Jørn Jamtfall å gjøre? Da han var keepertrener på landslaget gjorde keeperne store tabber på landslaget også. Ellers er det kanskje ikke enkelt å være keeper på RBK, som står så høyt med laget. Det blir få involveringer for keeperen, men de sjansene som kommer er som regel store.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Velkommen til Premier League BURNLEY.

Burnley 1-0 Sheff Utd

Burnley: Jensen, Duff, Carlisle, Caldwell, Kalvenes, Elliott, Alexander, McCann (Gudjonsson 27),
    Blake (Eagles 69), Thompson (Rodriguez 73), Paterson.
    Subs Not Used: Penny, McDonald.

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.547
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fint bilde BT.

Nå fikk jeg med meg nye Jarsteinske eskapader i går. Gutten er jo kvikksølv.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Valentino skrev:
    Fint bilde BT.

Nå fikk jeg med meg nye Jarsteinske eskapader i går. Gutten er jo kvikksølv.
    Ikke sant? Sharer var visst ikke helt fornøyd med å føre Newcastle ned til Wankership (som Pondus liker å kalle det)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Messi satte visst Ronaldo i skyggen i kveld.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sett fra mitt ståsted, som nesten ikke ser kamper lenger og som aldri har holdt med noen av lagene i dagens CL kamp- eide Barcelona kampen 90% av tiden. 2-0 kunne vært mer.
    Sure superstjerner ødelegger mer enn gjør godt for sitt lag. Og hvor hadde koreaneren tankene sine? I hjemlandet?
    Greit resultat

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    FC Barcelona var festlige å se i går kveld. Kledde av tyggegummi-Ferguson. Ai-ai-ai!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Helgens Tippeligarunde etterlot to spørsmål:
    1: Kan man spille på landslaget hvis man har spydd på banen?
    2: Er det musik dommerne har har øret gjennom headsettet?

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Det blir spennende å se hvem Enga får i cupfinalen når de skal avslutte sesongen med The Double da 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn