Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    HC skrev:
    otare skrev:
    Hva ingen kommentarer på gårsdagens cup-runde? Ingen klager på at LSK får godkjent et off-side mål? Ingen klager på at RBK får godkjent et mål som ikke var off-side (men som man mener var off-side selv om bildene beviser noe annet)?

Jevn kamp i går der det beste laget vant til slutt, samme hva LSK-tilhengerne til NRK2 mente.
    Enig, RBK var hakket bedre og fortjente seieren. Jeg lar meg atter en gang overraske over hvor dårlig det er mulig å skyte straffespark, spesielt på dette nivået.
    Tja, man kan jo prøve selv etter å ha løpt i 120 minutter med start-stopp-start-stopp og med bena full av melkesyre, er noe annet å ta straffespark på løkka eller under trening enn under kamp eller i en straffespark konkurranse...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Jeg kikket litt på veien mot gruppespillet i mesterligaen.

32 lag skal være med i gruppespillet.
    22 av disse er direkte kvalifisert.

Resten spiller altså om 10 plasser.
    5 av disse plassene skal av en eller annen grunn besettes av lag som ikke har vunnet hjemlig serie. 15 lag spiller om disse 5 plassene. 5 av disse går inn i play off, de 10 andre går inn i 3. kvalifiseringsrunde.

De direkte kvalifiserte lagene kommer fra 13 land. Seriemestrene fra de 39 andre landene skal altså spille om 5 plasser i gruppespillet. Av disse skal 4 lag spille 1. kvalifiseringsrunde, 32 lag kommer inn i 2. runde og de tre siste kommer inn i 3. runden. I alle rundene er halvparten av lagene seedet.

Her skal det ikke være plass til mange representater fra røkla.

RBK kommer inn i 2. kvalifiseringsrunde, hvor de er seedet, og møter de islandske mesterne Breidablik.
    Dersom de går videre vil de også være seedet i 3. kvalifiseringsrunde.
    Dersom de går videre vil de ikke være seedet i play off, med mindre minst ett av lagene med bedre score ryker ut.

RBK er seedet som nr 4 i 2. runde. De har bedre seedingscore enn 5 av lagene som først kommer inn i 3. runde. Og bedre enn ett av lagene som er direkte kvallifisert for gruppespillet.

Man kan vel slå fast at de som har laget dette systemet er ikke veldig glad i lag fra små fotballnasjoner...

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.896
    Torget vurderinger
    16
    Milenko skrev:
    HC skrev:
    otare skrev:
    Hva ingen kommentarer på gårsdagens cup-runde? Ingen klager på at LSK får godkjent et off-side mål? Ingen klager på at RBK får godkjent et mål som ikke var off-side (men som man mener var off-side selv om bildene beviser noe annet)?

Jevn kamp i går der det beste laget vant til slutt, samme hva LSK-tilhengerne til NRK2 mente.
    Enig, RBK var hakket bedre og fortjente seieren. Jeg lar meg atter en gang overraske over hvor dårlig det er mulig å skyte straffespark, spesielt på dette nivået.
    Tja, man kan jo prøve selv etter å ha løpt i 120 minutter med start-stopp-start-stopp og med bena full av melkesyre, er noe annet å ta straffespark på løkka eller under trening enn under kamp eller i en straffespark konkurranse...
    Det finnes ingen unskyldning for å sette ballen i knehøyde midt i mål med en fart på 5 km/t

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    otare skrev:

Ellers synes jeg det er rart at folk klager sånn på at fotballrettighetene er solgt til en betal-kanal (Canal+). Hva er TV2 da? Jeg kan ihvertfall ikke se TV2 uten å betale for det.
    Jeg synes ikke noe om at fotballrettighetenee ble solgt uten budrunde. Det er en skandale av dimensjoner. Skulle nesten tro NFF ble styrt av Blatter. At det er en betalkanal plager ikke meg, skjønt jeg ønsker at all forball blir vist gjennom samme kanalpakke.

Hva kommentarer om dømmingen angår tviler jeg på at de som gnåler om at RBK har fordel av dømmingen forstår offsideregelen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Håper RBK får hjemmekamp i kvarten.
    Reka er så søt når han er sint...

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Regner med at du biter negler nå.

Dette blir som å stjele godteri fra småunger. ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Reka er i grunnen så langt fra sunnmøringer som jeg tror det er mulig å komme!

Alle sunnmøringer jeg har truffet har vært hyggelige folk med en stor porsjon humor! Reka virker derfor som om han er alt annet enn sunnmøring. Mulig jeg har vært spesiellt heldig i valg av sunnmøringer, men jeg mistenker at de fleste av sorten skjemmes litt over den der sutrekoppen.

Bortsett fra muligheten til litt skadefryd hvis Reka taper så gir jeg som sedvanlig ganske fan i hele Cupen. At foppall kommer inn på betalkanaler er IMHO noe av det bedre som har skjedd dette årtusen.

Til slutt vil jeg bare tillegge at jeg som flere andre stiller spørsmål ved prosessen rundt salget av rettighetene. Økokrim og korupsjonseterforskning??

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.454
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Til slutt vil jeg bare tillegge at jeg som flere andre stiller spørsmål ved prosessen rundt salget av rettighetene. Økokrim og korupsjonseterforskning??
    Når det gjelder NFF antar jeg at en IQtest er både enklere og mer relevant.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    erato skrev:
    Spiralis skrev:

Vi snakker her om foppball. Problemet blir vel å finne tester som kan måle nøyakltig på så lave nivåer!! ;D

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.867
    erato skrev:
    Spiralis skrev:
    Når det kommenteres at spesielt begavede fotballspillere 'vet hvor målet står' så sier jo det sitt om den saken...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    oddgeir skrev:
    BT skrev:
    Regner med at du biter negler nå.

Dette blir som å stjele godteri fra småunger. ;D
    Nå håper jeg på hjemmehamp i semien i det minste...

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    74
    Spiralis skrev:
    Reka er i grunnen så langt fra sunnmøringer som jeg tror det er mulig å komme!
    Nå er da heller ikke Rekdal sunnmøring, men født og oppvokst på Romsdals-siden, dog ikke mange meter fra grensen til Sunnmøre.

Ellers så er det lett å henge seg opp i TV-opptredener og medieutspill til Rekdal. Det gir ikke et totalt og dekkende bilde. For de som kjenner ham kan han også være hyggelig, humoristisk, ironisk osv. Altså som de fleste av oss, med gode og mindre gode sider. Men noen diplomat er han ikke, da er det lurt å tenke før en snakker. Den egenskapen har Rekdal i beskjeden grad. Men resultatene med Ålesund er imponerende.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Det røyner på RBKs i utgangspunktet tynne stall. Hele angrepsrekka skadet.
    Snart er det bare bomkjøpene Olsen og Moldskred samt litjguten BakEnga igjen med offensive fiber på laget.
    Og nå starter CL-kvaliken...
    :(

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Tøft bilde. Dette kvalifiserer altså ikke til hands, om noen skulle lure.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.443
    Sted
    Trondheim
    Nei, det er jo en helt naturlig måte å holde hendene på når man står foran mål, så da kan det jo ikke dømmes straffe. Husk at for at det skal dømmes straffe må hendene holdes i en unaturlig posisjon! ;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Det er i allefall det TV-kommentatorene sier.
    Regelverket sier derimot at det skal være med forsett.
    Glad jeg ikke er dommer...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Det er i allefall det TV-kommentatorene sier.
    Regelverket sier derimot at det skal være med forsett.
    Glad jeg ikke er dommer...
    Kommentatorer sier ofte mye rart i forhold til dømming, skulle hatt seg et dommerkurs alle mann.
    Når jeg gikk dommerkurs lærte vi at den viktigste regelen var sunn fornuft :D
    Unaturlig stilling på hand kan man si, men hva er egentlig "naturlig" stilling når man er i bevegelse/løper og bråstopper? Hand søker ball eller ball søker hand het det en gang... Det riktige er som nevnt over, med forsett, glad jeg ikke dømmer kamper lenger jeg, er vanskeligere enn man skulle tro, spesielt i aldersbestemte kamper med overivrige foreldre som aldri er enig i at deres barn kan ha gjort noe i strid med regelverket...
    Eller at det andre laget faktisk er bedre, morsomste kampen jeg har dømt er faktisk mellom to lag i "Handicap" ligaen, alle er glade og fornøyde, behandler motspillere og dommeren med respekt. Det viktige da er sunn fornuft, ikke vær firkantet, men forklare og veilede noe som også er en del av jobben i aldersbestemte klasser...

Er ikke alltid lett å dømme selv med slowmotion og pressebilder, hvordan er det da på direkten? Ikke er det godt betalt heller.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Leste akkurat att NFF har lansert forslag om å bruke mindre mål for å kutte ned på antall scoringer.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    VIF - Molde 1-2 etter første omgang.

Fin underholdning.

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    74
    Seier og serieledelse til Molde En forsterkning eller to i forsvarsrekka i sommer så kan dette holde til seriemesterskap ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    roesok skrev:
    Seier og serieledelse til Molde En forsterkning eller to i forsvarsrekka i sommer så kan dette holde til seriemesterskap ;D
    De må dele broderlig med Ålesund. Gull i cupen og sølv i serien er nok ok for Ålesund, så kan Molde ta gull i serien og tape cupfinalen. Greit nok. 8)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Lykke til i Hamburg Per Ciljan. Du vil bli sterkt savnet i RBK. Da er 6 av fjorårets seriemestre borte, og RBK sitter nok en gang igjen med småpenger og glansbilder.
    Lustig blir sikkert nr. 7...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Viss RBK får 7mill når han har kun 6mnd igjen av kontrakt så tror jeg de skal vere fornøyd med det.De fleste skulle nok gjerne sett en så god spiller fortsette der,men lite man kan gjøre når spilleren selv helst vil prøve noe nytt.
    Kanskje han kan få et lite løft av å få miljøskifte,synest han har stagnert siste årene.
    De offensive kvalitetene til Lustig blir vanskelig å erstatte,men synst aldri han har vert spessielt god som forsvarer,tror for eksempel Høiland kan gjøre en minst like god defensiv jobb i den posisjonen.
    Ellers synes jeg det er utrolig artig å se Svenson,han har jo nesten litt Messi-aktig 8) lavt tyngdepunkt og tyngdeoverføring,tror han kan utvikle seg til å bli en minst like verdifull spiller for RBK som Skjelbreid. Og så har jeg tro på Fredrik Midtsjø.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    RBK MÅ rett og slett selge. Økonomien har en god stund vært på vei mot det store stupet.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg ser til min overraskelse at det arrangeres VM i fotball for kvinner i disse dager, og at våre jenter allerede har rukket å bli ydmyket av Brasil. Jeg er redd for det det kan bli flere ydmykelser etterhvert, og innbiller meg at lagets trener ikke evner å få ut det beste av jentene. Det blir nok for mye kosepusing på treningene, og for lite blod, svette og tårer. Laget trenger en mann som trener. Kjetil Rekdal ville gjort underverker med jentene.

Synd at han er opptatt med coaching i verdensklasse i Norges fotballmetropol, Nordvestlandet. ;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Jeg så tilfeldigvis det siste kvarteret fra denne metropolen din i helga.
    Selv forsvarslinja til damelandslaget virket stram i forhold til Ålesund sin.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det var visst 5 selvmål ifølge reka.

Så langt ser jeg på Molde og Tromsø som de største gullkandidatene,virkelig imponert over hva Solskjær har fått til på kort tid.

Håper på ny era for skikkelig makrellfotball i Start viss Eggen ender opp der : http://fotball.adressa.no/eliteserien/article204681.ece

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Er det dette som kalles en mild overdrivelse? Dårligere enn damelandslaget er det ikke mulig å spille. Da er det ikke lenger fotball.

Man fikk ikke vist seg fram fra sin beste side i den kampen, men på den annen side, både MFK og AaFK er fra nordvestlandet. ;)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.643
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rune S skrev:

Så langt ser jeg på Molde og Tromsø som de største gullkandidatene,virkelig imponert over hva Solskjær har fått til på kort tid.

Håper på ny era for skikkelig makrellfotball i Start viss Eggen ender opp der : http://fotball.adressa.no/eliteserien/article204681.ece
    Det hadde vært noe , det!
    Om ikke annet for å gi ledelsen i RBK en ordentlig på snørra, som jo mener at Eggen ikke er den rette for seg ???

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rune S skrev:

Det er jo morsomt, og hvorfor ikke? Sørlandet er et greit sted å bosette seg for en trønder når håret forlengst har grånet og vinterne i Trøndelag er lange og tøffe. Som Steinar Nilsen (som er enda verre stilt enn trøndere) sier:

Også fotballekspert og tidligere Brann-trener Steinar Nilsen er lysten på å bli fotballtrener igjen om riktig tilbud dukker opp.

- I tillegg må det være riktig klubb. Om Start er rett for meg blir helt umulig å svare på nå, men det er en flott og tradisjonsrik klubb. Sørlandet har også mange andre fantastiske ting å tilby, sier han.
    Hvem kan klandre folk fra våre nordligere fylker for å vurdere bosted Kristiansand etter en lang og hard vinter? 8)

Og det er fint hvis Start klarer å komme seg opp av hengemyren. De har vaset for lenge i den situasjonen de er i nå. Både de og Viking fortjener bedre enn det de opplever for tiden. Brann klarer stort sett å komme seg ut av hengemyrer, men disse sørlendingene blir hengende fast fryktelig lenge.

Alle storbyer må ha lag i tippeligaen. Alt annet er en stor skam imo, også for nasjonen. Norsk fotball skal ikke domineres totalt av bønder og fiskere. Selv min skadefryd hvis RBK rykker ned sikkert blir stor, så er det med et litt trist hjerte. Slik har det alltid vært når et storlag fra en storby har rykket ned.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Tippeligaen er forbeholdt norske lag, så det er umulig for storbyer å ha lag i tippeligaen. ;)

De trenger for øvrig ikke bekymre deg for at RBK skal rykke ned.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    oddgeir skrev:
    BT skrev:
    Er det dette som kalles en mild overdrivelse? Dårligere enn damelandslaget er det ikke mulig å spille. Da er det ikke lenger fotball.

Man fikk ikke vist seg fram fra sin beste side i den kampen, men på den annen side, både MFK og AaFK er fra nordvestlandet. ;)
    Det var reka som var tema, han trener bare ett av dem. Det var for øvrig du selv som besudlet tråden med fotball for kvinner, to ting som bringer mye glede hver for seg, men som ikke må mikses.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Tippeligaen er forbeholdt norske lag, så det er umulig for storbyer å ha lag i tippeligaen. ;)
    De har en litt anen målestokk der borte på Bergenskanten.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    oddgeir skrev:
    BT skrev:
    De har en litt anen målestokk der borte på Bergenskanten.
    Ah, jeg glemte at han var derfra i farta. For bergensere går naturligvis grensen for storby midt mellom Bergen og Trondheim.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn