Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Det snur idag :)
    Hvis RBK slår Molde idag og vinner sine to hengekamper, er de bare 6 poeng bak Molde med 12 kamper igjen å spille.

Hvis RBK taper idag er nok gullkampen avgjort for RBK sin del.

Edit: 11 kamper igjen å spille

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Molde er store favoritter på Lerkendal i kveld. Noe slikt har aldri skjedd før.
    De har 5 strake seire. RBK har en uavgjort og 4 tap på de fem siste. Sørgelige greier.
    Det er så nitrist, at jeg enda ikke har bestemt meg for om jeg orker å se kampen. Blir bare deprimert.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Det er jo spennende uansett. Er det ikke spenning man har etterlyst i tippeligaen? Hvor spennende er det med RBK 10 poeng foran alle andre?
    Dessuten er det jo 2 nye spillere som kan få vist seg fram - Do?kal og Issah. Med seier for RBK idag blir det jo en spennende høst for RBK-tilhengere.
    Jeg er i Praha nå, men hadde jeg vært i Trondheim ville jeg sannsynligvis, for første gang i år, gått på Lerkendal.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    otare skrev:
    Det er jo spennende uansett. Er det ikke spenning man har etterlyst i tippeligaen? Hvor spennende er det med RBK 10 poeng foran alle andre?
    Dessuten er det jo 2 nye spillere som kan få vist seg fram - Do?kal og Issah. Med seier for RBK idag blir det jo en spennende høst for RBK-tilhengere.
    Jeg er i Praha nå, men hadde jeg vært i Trondheim ville jeg sannsynligvis, for første gang i år, gått på Lerkendal.
    Disse nye har vært i Trondheim i 2 dager. Kan neppe utrette undere, som RBK trenger.
    Og, jo, det er MYE mer spennende når RBK er 10 poeng foran. 8)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    otare skrev:
    Jeg skulle også gjerne sett den, men er heller ikke i hjemlige trakter. .

Skulle gjerne hatt noen spillere fra det lokale laget der jeg er nå.
    De slipper i det minste å spille CL-kvalik, som tittelforsvarere.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    De kan selvfølgelig ikke utrette undere, men de er jo spennende signeringer og det blir morsomt å se dem "in action". Og tabellposisjonen er jo ikke så håpløs for RBK. Med seier idag og en solid høstsesong (som jo RBK pleier levere) er gullet absolutt innen rekkevidde. Det er slettes ikke dårlig når man ser at RBK i år har startet på oppbyggingen av et lag for kommende sesonger med den ungdomssatsningen man har hatt. Jeg synes det ser veldig lovende ut. Når de i tillegg fremdeles har gullsjanser skjønner jeg ikke at det er så mye å klage på.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Og så litt skikkelig fotball :)
    Gratulerer Allegri med Supercoppa!

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    For første gang siden Sapara har jeg stor tro på en ny utlending i RBK-drakta. At han kommer inn for Fredheim Holm må nædvendigvis styrke laget kraftig, likedan at Henriksen kommer lenger fram på banen. Spørsmålet er om forsvaret holder. Etter en god periode har også forsvaret vært svakt i det siste.

Uansett spiller de mot Molde på Lerkendal. Da skal det vinnes, whatsoever.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    otare skrev:
    Disse nye har vært i Trondheim i 2 dager. Kan neppe utrette undere, som RBK trenger.
    Og, jo, det er MYE mer spennende når RBK er 10 poeng foran. 8)
    Tja, det virker som om livet ditt ellers ikke er særlig spennende, da... ;)

En gang måtte det jo ta slutt, og nå er Rosenborg bare et vanlig tippeliga-lag. Alt har en ende. Nå må dere trøndere lære dere å kose dere med fotball for fotballens skyld, og ikke bare gå på Rosenborg-kamper for å få et ego-boost. En stund kommer dere kanskje til å slite med gleden over å se fotballkamper, i og med at en dimensjon er borte. Men det er slik det skal være. Spenningen er egentlig forbundet med nettopp svingningene på tabellen, noe dere vil erfare fremover. Om et par år blir det kanskje gøy å gå på Lerkendal for å oppleve ekte spenning. :)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    Om et par år blir det kanskje gøy å gå på Lerkendal for å oppleve ekte spenning. :)
    Tvilsomt. Vi går nå inn i en ny æra, der tippeligaen vil bli dominert av lag fra vestlandet. Molde og Brann allerede i år. Neste år kommer i tillegg Ålesund og Viking.

De må nok være tålmodige i Trondhjem. Meeeget tålmodige.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    Om et par år blir det kanskje gøy å gå på Lerkendal for å oppleve ekte spenning. :)
    Tvilsomt. Vi går nå inn i en ny æra, der tippeligaen vil bli dominert av lag fra vestlandet. Molde og Brann allerede i år. Neste år kommer i tillegg Ålesund og Viking.

Ekte spenning er uforutsigbarhet, Oddgeir. Det er å gå på stadion uten å vite på forhånd hvem som vinner. Årsaken til at Rosenborg-supportere nå fortviler er at de ikke er vant med spenning. Deres trygghetsbastion er rokket til grunnvollene. Plutselig vet de ikke at de kommer til å oppleve minst en seier hvis de går på stadion to ganger. Mangel av den nesten forutsigbare seieren til Rosenborg gjør at de føler seg utrygge.

Men når de får vennet seg til hvordan verden og livet er for fotballsupportere flest så kan det hende at også de lærer å sette pris på reell spenning. Det å gå på stadion med hjertet fylt av håp, og hjernen full av skepsis. Og en reell nysgjerrighet om hvem som tar med seg poengene i kampen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

Ekte spenning er uforutsigbarhet, Oddgeir. Det er å gå på stadion uten å vite på forhånd hvem som vinner. Årsaken til at Rosenborg-supportere nå fortviler er at de ikke er vant med spenning. Deres trygghetsbastion er rokket til grunnvollene. Plutselig vet de ikke at de kommer til å oppleve minst en seier hvis de går på stadion to ganger. Mangel av den nesten forutsigbare seieren til Rosenborg gjør at de føler seg utrygge.

Men når de får vennet seg til hvordan verden og livet er for fotballsupportere flest så kan det hende at også de lærer å sette pris på reell spenning. Det å gå på stadion med hjertet fylt av håp, og hjernen full av skepsis. Og en reell nysgjerrighet om hvem som tar med seg poengene i kampen.
    Nei.

Når man har opplevd seire over Real Madrid, AC Milan, vært nummer 10 av verdens klubblag( høsten 99), er det du skisserer ikke bra nok. Vi er for godt vant til å kunne se spenningen i å spille 1-1 mot Sogndal og å tape mot Haugesund. Ingen spenning i slikt. Bare fornedrelse.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    Det å gå på stadion med hjertet fylt av håp, og hjernen full av skepsis. Og en reell nysgjerrighet om hvem som tar med seg poengene i kampen.
    Der har du essensen i det hele. ;)

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Jeg legger hodet på blokka og sier RBK vinner idag ;D

Molde har hatt skikkelig flyt i det siste, i tillegg hatt marginene med seg, det ender i kveld. (F.eks. ble de rundspilt i Drammen i 65 min. men vinner til slutt..)

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    Holmium skrev:
    Og så litt skikkelig fotball :)
    Gratulerer Allegri med Supercoppa!

"Skikkellig fotball" og "italiensk fotball" er motstridende begreper.

Italienske lag spiller deffensiv møkkafotball og ble dessuten hundset med i fjorårets CL-sesong.
    Bedre blir det neppe i år.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    runenilsen skrev:
    Tror du får rett, håper du tar feil. 8)

Norsk Tipping gir 3,5 i odds på Molde-seier. Det er uansett hvordan en ser det gode odds på serielederen mot en middelhavsseiler. Men Rosenborg slår jo nesten alltid Molde, så det er vel greit nok.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Molde er store favoritter på Lerkendal i kveld. Noe slikt har aldri skjedd før.
    De har 5 strake seire. RBK har en uavgjort og 4 tap på de fem siste. Sørgelige greier.
    Det er så nitrist, at jeg enda ikke har bestemt meg for om jeg orker å se kampen. Blir bare deprimert.
    Kampen starter snart, tven er på :-\

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    36.460
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Birdman skrev:
    runenilsen skrev:

Norsk Tipping gir 3,5 i odds på Molde-seier. Det er uansett hvordan en ser det gode odds på serielederen mot en middelhavsseiler. Men Rosenborg slår jo nesten alltid Molde, så det er vel greit nok.
    Molde tok iallefall ledelsen nå da ;)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    gismo skrev:
    Birdman skrev:
    runenilsen skrev:

Molde tok iallefall ledelsen nå da ;)
    1-1
    Ha!

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Kan man ikke score på ærlig vis så... :\

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.447
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mot Røkkes penger er alt lov.

PS Understreker at jeg ikke har sett situasjonen, har ikke TV2.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Trodde et lite øyeblikk Sundgot hadde byttet klubb ;D

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Med 2 skudd i tverrligger og en redning på streken samt en Hoseth som burde vært utvist kan vel ingen si at det ikke er rettferdig at RBK scorer. Men fotball er ikke alltid rettferdig...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    otare skrev:
    Med 2 skudd i tverrligger og en redning på streken samt en Hoseth som burde vært utvist kan vel ingen si at det ikke er rettferdig at RBK scorer. Men fotball er ikke alltid rettferdig...
    Denne tjekkeren kommer til å score mange mål utover høsten.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    MÅL!!!!!!
    ;D ;D

Og enda et ;D

Molde, hvem er det ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da er det endelig orden på tingene i norsk klubbfotball igjen! ;D

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Aaah ,dette var gøy å se fra RBK! Fantastisk kamp av Rade,vet ikke om jeg har sett han så frisk siden Hamren perioden,kanskje han bør fortsette å ha kapteinsbindet ?
    Ser veldig bra ut med de 2 nysigneringene,Issai,eller hvordan det skrives,virker å ha litt av de samme defensive terrier kvalitetene som Annan,men virker på meg bedre offensivt,mer spillbar.
    Tsjekkeren har et fantastisk høyrebein!! Det blir morsomt å følge.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Som jeg nevnte tidligere:

Hvis RBK vinner de 2 hengekampene er de bare 6 poeng bak Molde med 11 kamper igjen å spille. RBK er ikke ute av gullkampen. VIF derimot...

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    Det er de som vinner gullet i år. Man kan ikke vinne alle kampene. Tap mot RBK ligger innbakt i regnskapet. Molde trenger bare å slå de andre, og det gjør de som regel.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Det er de som vinner gullet i år. Man kan ikke vinne alle kampene. Tap mot RBK ligger innbakt i regnskapet. Molde trenger bare å slå de andre, og det gjør de som regel.
    Så,så ;)
    Nå har jeg fått troen tilbake. En spiller til nå, slik at Morten Moldskred kan begynne som bussjåfør- eventuelt gis bort til Ham.Kam, og Molde lever svært farlig.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Så,så ;)
    Nå har jeg fått troen tilbake. En spiller til nå, slik at Morten Moldskred kan begynne som bussjåfør, og Molde lever svært farlig.
    Hvis Molde skulle spilt mot RBK hver gang framover, så hadde jeg vært litt bekymret. Det skal de ikke, så dette går nok bra.

Vi er enige i én ting, Moldskred er nok en spiller som er ødelagt av Rosenborgsystemet. Han har ikke alltid vært så dårlig.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Det tror jeg også.Solskjær og Molde imponerer meg veldig,personlig tror jeg vi ser konturene av en av Norges beste trenere gjennom tidene,og Molde tror jeg med Sunny ved roret kan bli et lokomotiv i norsk fotball.
    Jeg tror dette også hadde vert det beste for norsk fotball som helhet,at vi får en 2-3-4 lag som er nokså stabile i toppen,litt slik som i England.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Så,så ;)
    Nå har jeg fått troen tilbake. En spiller til nå, slik at Morten Moldskred kan begynne som bussjåfør, og Molde lever svært farlig.
    Hvis Molde skulle spilt mot RBK hver gang framover, så hadde jeg vært litt bekymret. Det skal de ikke, så dette går nok bra.

Vi er enige i én ting, Moldskred er nok en spiller som er ødelagt av Rosenborgsystemet. Han har ikke alltid vært så dårlig.
    Glem ikke at RBK har to hengekamper. Med seire i de, ligger de kun 6 poeng bak.
    Da skal ikke Molde gjøre mange feilskjær de siste 11 kampene.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.896
    Torget vurderinger
    16
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

Nei.

Når man har opplevd seire over Real Madrid, AC Milan, vært nummer 10 av verdens klubblag( høsten 99), er det du skisserer ikke bra nok. Vi er for godt vant til å kunne se spenningen i å spille 1-1 mot Sogndal og å tape mot Haugesund. Ingen spenning i slikt. Bare fornedrelse.
    Nummer 10 av verdens klubblag, må være i bakvendt-verden. Kommer vel fra samme statistikk som hadde Drillos som nummer 2 blant verdens landslag.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Så,så ;)

Glem ikke at RBK har to hengekamper. Med seire i de, ligger de kun 6 poeng bak.
    Så så, først skal hengekampene vinnes, så skal de ta igjen 6 poeng på Molde. Samtidig skal andre lag foran RBK på tabellen "kollapse" sammen med Molde. Rosenborg er definitivt på defensiven til tross for en bra fotball-/håndballkamp i dag.

PS! ....og Rosenborg har heller ikke tapt sine siste poeng denne sesongen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Akkurat det er jo ikke sikkert, Birdman. Men Molde kommer til å avgi fler poeng. De har hatt utrolig mye flaks så langt.
    Jeg tror på at RBK tar the double i år! :D

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Sikkert??! Hallo, dette er "den lille fotballtråden"! Det meste her er følelser og gpp. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn