Siden vi er gjeng som er over gjennomsnittet opptatt av lyd og kabler er et gjengangstema blant oss. Kunne det vært mulig for oss å samarbeide om å skape noen harde data på hvor viktig denne komponenten er for et lykket resultat? Vi vet jo at man er delt på validiteten av feks blindtest og at man har varierende grad av teknisk forståelse. Men tenkte at med litt godvilje fra deltagerne kunne vi kanskje funnet en form for statistisk sannsynlighet for at kabler er essensielt for det endelige resultatet.
Nå vet jeg at det er mange forbehold og aproposer. Pris, hvilke type kabler man snakker om, i det heletatt en mengde nyanser vi kan småkjekle om. Men la oss gjøre det enkelt og som sagt legge godviljen til og begynne med et enkelt "for og i mot". Jeg vet at ordlyden på spørsmålet kan diskuteres og at begge sider sikkert har forbehold og føler at de ikke kan svare så binært, men jeg prøver likevel under den forutsetning at alle som har vært på HFS en liten stund skjønner hva jeg er ute etter.
Igjen, det er nesten umulig å formulere et spørsmål som ikke åpner for forbehold. Ta den nyanserte debatten med deg selv og prøv å ta et valg.
mvh
Tosken den naive optimist