Tror ikke jeg forstår hva du mener. Målingen sier meg ingen ting, så jeg håper noen kan fortelle meg hva jeg skal se etter og hva som eventuelt kan gjøres for forbedring. Mener du å kunne si noe om kablene mine ut i fra målingen? I tilfelle hva da?Det hjelper lissom ikke å være kabelskeptisk for å løse slike dipper. Ikke hjelper det å være kronisk tvilsom til hørbaheten av slike måleresultater heller (veldig diskuterbart). Jeg lar uansett sak være in limbo. Mulig de ikke er skeptisk nok
Noen konkrete forslag til tiltak for å bedre dette? Jeg går ut i fra at det er rommet som forårsaker dette. Jeg kan prøve å måle rett foran hver høyttaler i kveld og se om grafen endrer seg vesentlig. Da måles vel mer direktelyd og mindre refleksjon går jeg ut i fra.Området med lite nivå (75-130Hz) er medvikrende til at du føler bassen har lite trøkk. Litt for mye i området over der igjen kan forsterke dette inntrykket.
Skarptrommer har nok mye snert i dette oppsettet. I mine ører er en kontrollert frekvensrespons viktig for troverdig lyd.
Du må plassere målemikken i ørehøyde i sweetspot. Eksperimenter så med høyttplassering. Neste steg blir div akustikktiltak hvis du fortsatt ikke blir fornøyd.
Uff, var litt kjapp her. Du har sef plassert mikken riktig regner jeg med. Du vil garantert få en annen kurve hvis du gjør som du sier, men det løser nok ikke problemet. Jobb med høyttalerene og plasseringen av disse først og fremst.
Ja de ble stiligeGood job!
Ser jo massivt ut