Z
Zomby_Woof
Gjest
Litt store ord å si at han fortjente det... Men jeg har syn's mer synd på andre før, for å si det sånn.
Av og til, Gjestemedlem, undrer jeg meg stort på om du er riktig skrudd sammen. Kunne du opplyse meg ved å underbygge skjønnheten i dette syke, syke skuespillet?Gjestemedlem skrev:Utøverne kjenner risikoen. Det er dette som gjør denne sporten så spesiell. En vakker spidding var dette. Verdig et maleri.
Det representerer det ekte i mennesket, dødeligheten og menneskers mot til likevel å utfordre skjebnen ved bare å stole på sine egne ferdigheter, med den visshet om at det å feile er en reell mulighet. Motstanderen kommer i mot toreadoren med den hensikt å skade skremme eller drepe, og slike hendelser som dette minner man på at det hele er ekte og ikke bare et skuespill som wrestling og boksing.Honkey-Chateau skrev:Av og til, Gjestemedlem, undrer jeg meg stort på om du er riktig skrudd sammen. Kunne du opplyse meg ved å underbygge skjønnheten i dette syke, syke skuespillet?
[video]C6YkFj2UdD4[/video]Kunne du i samme beskrivelse forklare meg hvorfor / hvordan krigens pinsler er vakre / uskjønne med samme type tankegang?
Sånn taler en oppblåst narr sitt svulstige preik, uten å skjele til hva som EGENTLIG foregår. Dersom mennesket kun ønsker å utfordre SEG SELV, så får de da til helvete kaste seg utfor Kjerrag med eller uten trening og fallskjerm, og la de sakesløse oksene få leve sitt liv i fred. Men nei, i den syke "kunstens" navn, skal de torturere, pine og drepe, fordi det er så vakkert. Tilgi meg, jeg må ha litt pause mens jeg går på dass og spyr en vidunderlig vakker kake, og legger det ekte på menneskets innside pent dandert i en hvit trakt av det pureste porselen....Gjestemedlem skrev:Det representerer det ekte i mennesket, dødeligheten og menneskers mot til likevel å utfordre skjebnen ved bare å stole på sine egne ferdigheter, med den visshet om at det å feile er en reell mulighet. Motstanderen kommer i mot toreadoren med den hensikt å skade skremme eller drepe, og slike hendelser som dette minner man på at det hele er ekte og ikke bare et skuespill som wrestling og boksing.Honkey-Chateau skrev:Av og til, Gjestemedlem, undrer jeg meg stort på om du er riktig skrudd sammen. Kunne du opplyse meg ved å underbygge skjønnheten i dette syke, syke skuespillet?
Særlig. Dette er bakstreversk barbari, og setninger som den ovenstående er en flukt fra virkeligheten. Vi kommer alle til å kjempe våre vakre dødskamper, de fleste av oss helt uten å torturere andre med oss inn i helvete.Det er en protest mot vårt feministiske bomullssamfunn og en hyllest til livets flyktiget.
Bullshit igjen. Se tidligere i tråden. Dine holdninger angående jordbruk ( i diverse andre tråder) viser med ALL MULIG tydelighet at du ønsker et sykelig billig, industrialisert jordbruk, der dyrevelferd er et rent og uønsket fremmedord. Undertegnede er STERKT kritisk til denne typen "dyrehold", og er virkelig villig til å betale prisen for at subsidierte bønder skal la dyra leve i fred og frihet inntil man dreper dem så effektivt det lar seg gjøre, med minst mulig skrekk og tortur. Glem heller ikke at det ikke er mulig å leve et fullstendig rettferdig liv, men det første man kan og må begynne med, er i det minste å innta en holdning til forskjellen på tortur og nødvendig nytte.Det er (for meg) også et apropos til hykleriske kjøttetere som uten å kny seg sender storfe til dødsleire og slakterhus, men lar seg opprøre av en enkelt okse som får ende sitt liv med litt dramatikk og kamp. Vi er blitt for disneyfiserte til å sette pris på det ekte, for hykleriske til å se vår egen brutalitet som mennesker, og for duknakket religiøse til å sanse det virkelige livet og ikke bare leve i et søt eventyr der fjernsynsapparatet programmerer våre sinn, og vi spiser våre middagspølser med fornøyd selvfølgelighet mens vi forsiktig bærer ut en edderkopp som har forvillet seg inn i stuen.
(Honkey)Kunne du i samme beskrivelse forklare meg hvorfor / hvordan krigens pinsler er vakre / uskjønne med samme type tankegang?
Og dette skulle være vakkert, eller? Jeg ønsker at du benytter dine egne ord til å si meg hvorfor / hvordan krig er vakkert / eventuelt det motsatte, og da i den kontekst du ser disse oksenes "blodig vakre" endeligt. Så langt synes jeg du bare babler romantisert, oppblåst tullpreik, tillært fra en eller annen selvbestaltet "etnisk kulturekspert"....youtubefilm....
For meg fremstår moderne menneskers feige unlatenhet som mye mer barbarisk enn en dose virkelighet. Hvis et menneske ikke er i stand til å se et dyr inn i øynene mens man med egne hender skjærer over dens strupe og ser livet ebbe ut, så fortjener man ikke annet enn å leve som ufrivillig veganer.Honkey-Chateau skrev:Særlig. Dette er bakstreversk barbari, og setninger som den ovenstående er en flukt fra virkeligheten. Vi kommer alle til å kjempe våre vakre dødskamper, de fleste av oss helt uten å torturere andre med oss inn i helvete.
Vi kunne importert kjøtt fra premiedyr massert av masaikvinner og foret på økologiske surblader til samme pris av slakteriavfallet fra Gilde hvis eneste virkelige formål er å gjøre mennesker som Rimihagen til magemilliardærer og samtidig holde nordmenn nede på et kulinarisk gatekjøkkennivå.Bullshit igjen. Se tidligere i tråden. Dine holdninger angående jordbruk ( i diverse andre tråder) viser med ALL MULIG tydelighet at du ønsker et sykelig billig, industrialisert jordbruk, der dyrevelferd er et rent og uønsket fremmedord. Undertegnede er STERKT kritisk til denne typen "dyrehold", og er virkelig villig til å betale prisen for at subsidierte bønder skal la dyra leve i fred og frihet inntil man dreper dem så effektivt det lar seg gjøre, med minst mulig skrekk og tortur. Glem heller ikke at det ikke er mulig å leve et fullstendig rettferdig liv, men det første man kan og må begynne med, er i det minste å innta en holdning til forskjellen på tortur og nødvendig nytte.
Hvis man aldri er i stand til å se det estetiske i det brutale mangler man en viktig dimensjon som menneske. Krig i seg selv er langt fra vakkert, det er for det meste stygt og grusomt, men en naturens dødskamp kan være storslagent og .. ja vakkert. Estetikk behøver ikke være synonymt med med barneTVgodkjent kosemose.Og dette skulle være vakkert, eller? Jeg ønsker at du benytter dine egne ord til å si meg hvorfor / hvordan krig er vakkert / eventuelt det motsatte, og da i den kontekst du ser disse oksenes "blodig vakre" endeligt. Så langt synes jeg du bare babler romantisert, oppblåst tullpreik, tillært fra en eller annen selvbestaltet "etnisk kulturekspert".
Eigentleg burde Høvdingen planlagt eit saftig julebord for dei hissigaste debattantane her. Det kunne utvikla seg til noko som hadde kome på Dagsrevyen....emotikon skrev:Deph og Honkey:
Jeg skulle gjerne hatt dere som gjester under en bedre middag- med godt å drikke til.
Tror jeg ville lært mye av det og hatt en underholdende stund. Dere er taleføre så det holder.
Spenningen ligger i at dere ofte står så lang fra hverandre i meninger som det er mulig- i hvertfall her inne på OT.
Hvordan hadde det blitt i en setting som ønsket over monn tro?
Da setter jeg på Tchaikovsky`s ballett "Sleeping Beauty" her.
Fantastisk Honk.Honkey-Chateau skrev:Sånn taler en oppblåst narr sitt svulstige preik, uten å skjele til hva som EGENTLIG foregår. Dersom mennesket kun ønsker å utfordre SEG SELV, så får de da til helvete kaste seg utfor Kjerrag med eller uten trening og fallskjerm, og la de sakesløse oksene få leve sitt liv i fred. Men nei, i den syke "kunstens" navn, skal de torturere, pine og drepe, fordi det er så vakkert. Tilgi meg, jeg må ha litt pause mens jeg går på dass og spyr en vidunderlig vakker kake, og legger det ekte på menneskets innside pent dandert i en hvit trakt av det pureste porselen....Gjestemedlem skrev:Det representerer det ekte i mennesket, dødeligheten og menneskers mot til likevel å utfordre skjebnen ved bare å stole på sine egne ferdigheter, med den visshet om at det å feile er en reell mulighet. Motstanderen kommer i mot toreadoren med den hensikt å skade skremme eller drepe, og slike hendelser som dette minner man på at det hele er ekte og ikke bare et skuespill som wrestling og boksing.Honkey-Chateau skrev:Av og til, Gjestemedlem, undrer jeg meg stort på om du er riktig skrudd sammen. Kunne du opplyse meg ved å underbygge skjønnheten i dette syke, syke skuespillet?
Særlig. Dette er bakstreversk barbari, og setninger som den ovenstående er en flukt fra virkeligheten. Vi kommer alle til å kjempe våre vakre dødskamper, de fleste av oss helt uten å torturere andre med oss inn i helvete.Det er en protest mot vårt feministiske bomullssamfunn og en hyllest til livets flyktiget.
Bullshit igjen. Se tidligere i tråden. Dine holdninger angående jordbruk ( i diverse andre tråder) viser med ALL MULIG tydelighet at du ønsker et sykelig billig, industrialisert jordbruk, der dyrevelferd er et rent og uønsket fremmedord. Undertegnede er STERKT kritisk til denne typen "dyrehold", og er virkelig villig til å betale prisen for at subsidierte bønder skal la dyra leve i fred og frihet inntil man dreper dem så effektivt det lar seg gjøre, med minst mulig skrekk og tortur. Glem heller ikke at det ikke er mulig å leve et fullstendig rettferdig liv, men det første man kan og må begynne med, er i det minste å innta en holdning til forskjellen på tortur og nødvendig nytte.Det er (for meg) også et apropos til hykleriske kjøttetere som uten å kny seg sender storfe til dødsleire og slakterhus, men lar seg opprøre av en enkelt okse som får ende sitt liv med litt dramatikk og kamp. Vi er blitt for disneyfiserte til å sette pris på det ekte, for hykleriske til å se vår egen brutalitet som mennesker, og for duknakket religiøse til å sanse det virkelige livet og ikke bare leve i et søt eventyr der fjernsynsapparatet programmerer våre sinn, og vi spiser våre middagspølser med fornøyd selvfølgelighet mens vi forsiktig bærer ut en edderkopp som har forvillet seg inn i stuen.
(Honkey)Kunne du i samme beskrivelse forklare meg hvorfor / hvordan krigens pinsler er vakre / uskjønne med samme type tankegang?Og dette skulle være vakkert, eller? Jeg ønsker at du benytter dine egne ord til å si meg hvorfor / hvordan krig er vakkert / eventuelt det motsatte, og da i den kontekst du ser disse oksenes "blodig vakre" endeligt. Så langt synes jeg du bare babler romantisert, oppblåst tullpreik, tillært fra en eller annen selvbestaltet "etnisk kulturekspert"....youtubefilm....
Punkey
emotikon skrev:Godt å se at Kompo fremdeles er blant oss![]()
Godt å seKomponenten skrev:emotikon skrev:Godt å se at Kompo fremdeles er blant oss![]()
Joda jeg lever og har det bra, er bare ikke her så ofte lenger. Men registrerer at her er alt som før.
![]()
Må bare si som Darwin P Erlandsen. " TILTREDES "Honkey-Chateau skrev:Honkey skrev en hel masse til Deph !
Det er en grunn til at vegetarisme primært er et byfenomen. Enkelte av de lever så langt fra naturen at de åpenbart innbiller seg at den ville naturen er et idyllisk sted.vredensgnag skrev:De samme personene har gjerne ingen innvendinger mot hvordan maten deres kommer til bordet, og velger gjerne å lukke øynene for det. Det er liten forskjell på hva moderne dyreoppdrett begår, og hva disse rovdyrene gjør mot sardinstimen - bare for å få det på plass. Dog med det unntak at vi stenger stimen inne i merder, som ligger så tett på mord og murder at man kan regne med at det ikke er tilfeldig.
Naturen er naturen. Vill? Det som skjer der handler for det meste om overlevelse og å føre gener videre. I naturen er det som regel en maktbalanse. Det er i den menneskelige sivilisasjonen at man fremdyrker metoder som er så effektive at enhver form for maktbalanse er borte. Å kaste inn litt risiko som krydder endrer ikke på det.BT skrev:Hva? Er ikke den ville naturen et idyllisk sted?![]()
Joda, slik kam man jo si det, men..... mener man dette, at oksene er født til ikke bare å dø for oss men også å skulle forlyste oss mens det skjer er det vel ikke så veldig langt videre til å si at feks jøder evt negre eller andre "untermench" er født til å slave lide og dø for oss mens vi lar oss forlyste av det !?Gjestemedlem skrev:Oksene er født for å dø for oss.
Vi kan godt diskutere hvilket syn som er mest nazi, men det kommer neppe mye saklig ut av slikt. Man kan like gjene si at Noturas slaktehus for storfe har mer til felles med dødsleirene i WW2 enn en tyrefekterarena noen gang vil ha. Industrialisert og human grusomhet.Spiralis skrev:Nå skal jeg ikke på noen måte påstå at Deph har et naziinspirert livsyn, men hvis man følger den logikk Deph legger opp til og drar den "bittelitt videre" er vi plutselig der vi kan tillate oss den luksus det er å se på oss selv som "ûbermench" mens jøder og andre som f.eks. Balubas sønn da "logisk" nok blir......."untermench". Selvsagt har vi passert en vesentlig grense på veien fra det Deph sier til den viderføringen jeg skisserer. Forhåpentlig er dette en "ikke kryssbar" grense for de aller fleste. Men avstanden er ikke nødvendigvis så veldig lang. Og mitt spørsmål er defor: "Bør vi egentlig oppholde oss så meget i dette grenselandet ?"
"Fløyelsnazister" likte jeg !! Den kommer jeg til å bruke ved senere anledninger, - uten kildehenvisning ! ;DGjestemedlem skrev:Folk lever i et mentalt Disneyland til tider. Fløyelsnazister. :-\
... men så setter vi en strek for nazifisering før tråden sklir helt ut i usakligheter.
Vi er nok begge enige om at dyrehold og produksjon skal foregå på en måte som er til minst mulig traumatisk for dyrene. De skal ha det bra så lenge de lever, og avlives på en rask og effektiv måte slik at de ikke lider unødig.Spiralis skrev:Der jeg er uenig med/angriper deg er i det at du, slik jeg oppfatter deg, mener at ikke bare skal dyrene dø for å fø oss, de skal more/underholde oss samtidig. Det er den holdningen jeg ikke ønsker å være del av. Jeg er veldig klar over hvor maten kommer fra, jeg går selv på jakt men må si at jeg finner ingen glede i å la dyret dø sakte eller "vakkert" for å søke å finne glede i dyrets dødskamp. Personlig er jeg så uromantisk at jeg synes det beste er at dyret stuper på første skudd og dør ganske så øyeblikkelig. Slik sett vil jeg hevde at det er du som er romantikeren her, som fremmer det syner du gjør. Noen vil nok, kanskje med rette, påstå at den livsanskuelsen du hevder er "syk". Så langt vil jeg dog ikke gå, men spør en fjortispikebarn i NOAH og du vil nok få svar!
Jeg lar meg hverken forarge eller fornærme. Ikke en smule en gang. Men jeg er bekymret for det jeg ser som en hyklerisk disneyfireing av det moderne mennesket, motvilligheten til å akseptere det brutale i vår sivilisasjon når det blir for ekte og virkelig. Jer er mye mer redd for den industrialiserte brutaliteten, den vi ikke ser eller opplever når vi handler produkter som stammer fra dyr.Om du velger å la dette provosere/fornærme deg er det både unødvendig og trist. Hemmingway er en meget tydelig represetant for den kulturen jeg viser til, og hverken jeg eller andre har vel omtalt ham som nazi?? Men om du velger å la deg fornærme av at jeg sammenligner deg med ham så "be my guest"!
Det var da en søt forenkling, BT. Men vi er flinke til å ikke ville se konsekvensene av hva vi selv gjør, mens pekefingeren er i aksjon -- og det er vel poenget.BT skrev:Skal vi holde kjeft fordi norske kyr har svære jur?
Det er ikke tanken å forsvare tyrefekting utifra dette.noruego skrev:Det blir noe stråmannsaktig over det å forsvare tyrefekting med henvisning til mye av den elendighet man finner i kommersielt landbruk.
Nåja.Gjestemedlem skrev:Ingen alvorlig skade heller. Han var på bena sekunder etterpå, men må kanskje sy et par sting og ha seg en tur til tannlegen, og spise gazpacho et par uker mens kjeven leges.