Skal ta bilde av min 444 og legge ut når jeg kommer meg hjem. Vakker sak!Jeg starter med min egen, en Luxman PD441 kjøpt ny uten arm i 1980 for den nette sum av kr. 6000,-
Vis vedlegget 324949
Det har nok med stabiliteten i rotasjonen å gjere, og det at DD-spelarane var så robuste når det kom til justering. Hadde du ein pickup som passa til armen, og denne var rett justert, var det lite som kunne gjerast feil så lenge spelaren stod skikkeleg i vater, helst på ei hylle eller ein stad der feedback ikkje gjorde seg gjeldande.Bare sånn for moro skyld :
Hvorfor er steingammel utdatert DD teknologi så mye bedre en reimdrift? Forklar.....
På åttitallet når jeg eide en DP-59L så var det reimdrift som var tingen. De med DD var så "mainstream"
Her var det vel ikke så mye DD teknologi å spore.Disse har vært innom min historie Vis vedlegget 325087 Vis vedlegget 325088 Vis vedlegget 325089 siden har jeg hatt, Pro-ject Debut 2 og 1.3 geni å siste 9.1
Ser jeg la til bilde av feil spiller, de har en direktedrevet modell også!Men ikke direktedrevet?
Den var lekker, men er vel ikke billig?For ikke å glemme tyske STST som i dag produserer DD (i ulike finisher), deriblant modellen Motus DQ Spezial:
Vis vedlegget 325091
Vis vedlegget 325092
Drivverket på den gamle SL1500 er suverent. Hvis en setter en skikkelig arm på dette drivverket og demper bunndekslet, så rykker spilleren opp i toppklassen. Slik så min ut med ny arm (bilde hentet fra nettet)Eg har vore med å samanlikne ein Philips 212 med ein Technics SL 1500, og sistnemnde var klart betre.
Vennligst hold strikkmotor-spillere unna denne tråden.Noe med kjennskap til disse? 0PERA DROPLET LP5.0 MKII LP VINYL TURNTABLE PHONO
Hadde ein slik, eg også, men oppgraderte til ein SL 1000 mk II, som var vesentleg betre. Men eg fekk gjort direkte samanlikning mellom SL 1500, SL 1200 og SL 150 (versjonen som vart levert utan arm). Bortsett frå armane, er desse spelarane like gode, om du dempar slik du seier, og om du kjøper ei god, mjuk platematte av gummi (som PlatterMatter). Ein SL 150 med t.d. Fidelity Research-arm, er i stand til å yte rettferd til det aller meste av passande pickupar også i dag, reknar eg med.Drivverket på den gamle SL1500 er suverent. Hvis en setter en skikkelig arm på dette drivverket og demper bunndekslet, så rykker spilleren opp i toppklassen.Eg har vore med å samanlikne ein Philips 212 med ein Technics SL 1500, og sistnemnde var klart betre.
SP 10 mk 3 finnest stort sett ikkje. Har berre sett dei i reklamebrosjyre. Kosta i si tid alvorleg mykje meir enn mk 2, og var kanskje ikkje så mykje betre i dagleg bruk? (MK 2 hadde stabil omdreiing etter 1/4 omdreining av tallerkenen, medan mk 3 var nede på 1/8.....og begge stoppa like fort. Så hadde dei same arm, visstnok med ei lita oppgradering for mk 3)Det hørtes da for meg ut som ganske spenstige priser. Pleier de å ligge mye høyere enn det altså?Jeg min dumstut gikk glipp av en NY DP-100 til 88k. PLUSS at jeg feiga ut på en fabrikkny SP-10 mk. III (!!!) til $ 12.000. Skyt meg.
Jeg tenkte å legge inn noen bilder av de DD spillerne jeg bruker daglig, men skjønner null av bildeopplastingen. Er det jpeg sutres det over at det skulle vært png og omvendt. Anyways er det EMT 938 og Yamaha PX 3 som sørger for lyd her i heimen.
Flott spiller Stian - en slik jeg godt kunne tenkt meg i tillegg til selveste storoksen, EMT 927 som jo er en mellomhjulsspiller og formelt sett diskvalifisert i denne tråden. Sniker inn et bilde allikevel slik at folk skal skjønne alvoret; NEI - det er ikke en singel som ligger på tallerkenen - det er en standard 12" LP!!!!Presis. Fikk til å legge ved et bilde nå. Der sitter det en Kuzma arm på, men nå er den byttet til en Thomas Schick arm. Da funker motorlift og den ser mer "riktig" ut.
Vis vedlegget 325112Jeg tenkte å legge inn noen bilder av de DD spillerne jeg bruker daglig, men skjønner null av bildeopplastingen. Er det jpeg sutres det over at det skulle vært png og omvendt. Anyways er det EMT 938 og Yamaha PX 3 som sørger for lyd her i heimen.
Er ikke dette den installasjonen til Stromberg? (filmreferanse)Her er en nyprodusert dd-spiller. Ikke like kul som de klassiske maskinene, men funker sikkert greit.
Vis vedlegget 325122
http://http://www.chambersaudio.com...netics/wave-kinetics-nvs-reference-turntable/
Prisene på STST starter på kr. 45500,- for Motus D drivverk.Den var lekker, men er vel ikke billig?For ikke å glemme tyske STST som i dag produserer DD (i ulike finisher), deriblant modellen Motus DQ Spezial:
Vis vedlegget 325091
Vis vedlegget 325092
Se der ja,artig å se den igjen