S
sorgenfri
Gjest
@johnnyH: Akkurat! Eller en woo med en dac fra schiit/nad ...rart at ingen har fått (ar)DILLA på dette??
Shemale kombo? best of both worlds
Du sier no, Ardilla har vell sitt hjerte nært rør greier, og treffer du så blir det lett lyd nirvana.@johnnyH: Akkurat! Eller en woo med en dac fra schiit/nad ...rart at ingen har fått (ar)DILLA på dette??
Har en vintage vinylsnurre på loftet, og som du sier spiller en lettere hele albumet da, en når en bare kan skippe rundt blant en mengede album og låter.Skal be om å få låne en Vinyl spiller fra den lokale pusheren - har veldig lyst til å starte med det igjen!
Sette på plata - sette seg ned å spille den helt ferdig..Blir mye halvspilte låter når en spiller digitale filer ( for meg )
Ad rippe problemer: se om du finner marsboer ( lenge siden jeg har sett han her inne ) det han ikke vet om dette - vet ingen!
Takk, takk.@TittenTei: Fantasisk stilig
@Ardilla: Mulig jeg har spurt deg om dette tidligere, men komboen Transistor amp Tube dac eller motsatt - for best of everything? Eller blir det same same - but diffelent?
Hadde selv en tankeflørt med vinyl, men så kom jeg over en tråd her inne, der det ble diskutert hvor mye problemer det var med vinylplatene. Mange dårlige pressinger, og det var ikke unormalt å måtte kassere ting man kjøpte nytt fra utlandet osv, skrev de. Og er ikke klar for å kjøpe meg frustrasjoner.Skal be om å få låne en Vinyl spiller fra den lokale pusheren - har veldig lyst til å starte med det igjen!
Sette på plata - sette seg ned å spille den helt ferdig..Blir mye halvspilte låter når en spiller digitale filer ( for meg )
Ad rippe problemer: se om du finner marsboer ( lenge siden jeg har sett han her inne ) det han ikke vet om dette - vet ingen!
Send meg adressen din på PM, så sender jeg deg V200 på lån en av dagene. (Jeg skal ikke selge den).
Jeg ga han samme tilbud for noen måneder siden, mulig han ikke tørr prøve V200, men kjøpt nytt ville jeg ventet på V220, er den bra så frister den mye.Send meg adressen din på PM, så sender jeg deg V200 på lån en av dagene. (Jeg skal ikke selge den).
Vi er noen snillinger Han klarte ikke å si nei denne gangen, så ampen er på vei opp til ham nå. Har spurt om han kan dele inntrykk når han får den, så det kan bli spennende. Får håpe at rør foran ikke blir for mye av det gode med V200.Jeg ga han samme tilbud for noen måneder siden, mulig han ikke tørr prøve V200, men kjøpt nytt ville jeg ventet på V220, er den bra så frister den mye.Send meg adressen din på PM, så sender jeg deg V200 på lån en av dagene. (Jeg skal ikke selge den).
V200 med LM dac er sikkert ikke dumt.
Det er klart det kan bli for mye og Taurus kan kanskje være et bedre valg i så måte, sånn bare for å så litt tvil en fredag ettermiddag.Vi er noen snillinger Han klarte ikke å si nei denne gangen, så ampen er på vei opp til ham nå. Har spurt om han kan dele inntrykk når han får den, så det kan bli spennende. Får håpe at rør foran ikke blir for mye av det gode med V200.Jeg ga han samme tilbud for noen måneder siden, mulig han ikke tørr prøve V200, men kjøpt nytt ville jeg ventet på V220, er den bra så frister den mye.Send meg adressen din på PM, så sender jeg deg V200 på lån en av dagene. (Jeg skal ikke selge den).
V200 med LM dac er sikkert ikke dumt.
Blir spennende å se hva V220 gir som ikke V200 gir. Har du noen innsikter på hva de sier om saken?
Har aldri prøvd en tubedac i hjemmekoselige omgivelser. Der har jeg et stort hull i erfaringsregisteret. Jweg har jo hørt kilder med rør i andre steder, men har ikke noe grunnlag for å uttale meg, egentlig. Skal man ha rørlyd tenker heg vel egentlig at det er ampen som gjelder. Det er der de store røra sitter ,)Fin stemning i denne tråden!
Alltid
@TittenTei: Fantasisk stilig
Når jeg blir lei av Leia drikker jeg dyr rødvin - setter Leia på igjen, og alt er fint!
@Ardilla: Mulig jeg har spurt deg om dette tidligere, men komboen Transistor amp Tube dac eller motsatt - for best of everything? Eller blir det same same - but diffelent?
Vanskelig å si da jeg ikke vet hvor god utgangen på YBAen din låter. Det er kanskje mer interessant for deg å legge pengene i å oppgradere hodetelefonene først, det vil nok gi deg mer. Har du sett på noen spesifikke hodetelefoner?Hiver meg på her...
Har liten erfaring med "tung" hodetelfon hifi. Har riktig nok en Grado RS80 som jeg i sin tid kjøpte for å brukt med iPoden. Har også en Beyerdynamic DT 770 pro, som ble kjøpt for å bruke til lydopptak (video) i felt.
Nå har behovet kommet for å å i større grad lytte til god musikk i stille natttetimer. Kobler nå Gradoen til min YBA dac. Mitt spørsmål er om jeg vil oppleve vesentlig lyd ved å investere i en dedikert forsterker, eller om forbedringen bare blir marginal med de hosetelefonenen jeg har. (Er vel ikke fremmed for å oppgradere hodetelefoner også etter hvert)
Har jo hørt på Audeze LCD-X da....Vanskelig å si da jeg ikke vet hvor god utgangen på YBAen din låter. Det er kanskje mer interessant for deg å legge pengene i å oppgradere hodetelefonene først, det vil nok gi deg mer. Har du sett på noen spesifikke hodetelefoner?Hiver meg på her...
Har liten erfaring med "tung" hodetelfon hifi. Har riktig nok en Grado RS80 som jeg i sin tid kjøpte for å brukt med iPoden. Har også en Beyerdynamic DT 770 pro, som ble kjøpt for å bruke til lydopptak (video) i felt.
Nå har behovet kommet for å å i større grad lytte til god musikk i stille natttetimer. Kobler nå Gradoen til min YBA dac. Mitt spørsmål er om jeg vil oppleve vesentlig lyd ved å investere i en dedikert forsterker, eller om forbedringen bare blir marginal med de hosetelefonenen jeg har. (Er vel ikke fremmed for å oppgradere hodetelefoner også etter hvert)
Det er et utmerket valg. Og de er lettdrevne nok til å kunne drives av greit av dacen dinHar jo hørt på Audeze LCD-X da....Vanskelig å si da jeg ikke vet hvor god utgangen på YBAen din låter. Det er kanskje mer interessant for deg å legge pengene i å oppgradere hodetelefonene først, det vil nok gi deg mer. Har du sett på noen spesifikke hodetelefoner?Hiver meg på her...
Aner man at Audeze er på vei ut og disse muligens på vei inn.om disse snart, for dette er vel ikke det siste vi leser/hører om disse,,,,,,
Vis vedlegget 257006 Vis vedlegget 257007
AXPONA 2014: King Sound Headphones | Confessions of a Part-Time Audiophile
My fanboy time - is soon over?
Mvh
Christian
HVEM KOMMER TIL Å IMPORTERE?
Interessant og når man tenker over det ganske logisk. Apple produkter måles ikke bare etter kvalitet, men etter hvor attraktivt, nyttig og ønskelig produktet er for den gemene hop og hvor lett produktet er å markedsføre. Folk flest verken hører forskjell på eller bryr seg enormt mye om hifi, og da gjør ikke Apple det heller. Beats og Itunes 128kbit/s er veldig bra og virker å tilfredsstille kravet folk flest har til lydkvalitet. Kombinasjonen Itunes/Beats scorer høyt på popularitet og brukervennlighet som er Apple i et nøtteskall. Men jeg er litt usikker på om Itunes 128kbit/s og Beats er bra fordi kvaliteten objektivt sett er god, eller om Itunes og Beats er bra nok fordi vi er avvent til dårligere kvalitet til tross for at bedre oppløsning og kvalitet er tilgjengelig.
Det er uproblematisk og koble de fra og til forsterkeren, men det kan være en fordel å skru forsterkeren av før du gjør det for å hindre kortslutning. Forsterkeren har som regel en sikkerhetskrets som skal hindre kortslutning, men det kan være lurt å ta visse forhåndsregler uansett.Bør hodetelefoner være tilkoblet hodetelefonforsterkeren hele tiden eller kan de kobles til og fra uten at det blir slitasje/forringelse av lyden ved stadig å koble de til og fra. Hvorfor jeg spør er om man bør bruke egne hodetelefoner til bærbart eller om man kan kombinere bruken.