Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

sorgenfri

Gjest
    @johnnyH: Akkurat! Eller en woo med en dac fra schiit/nad ...rart at ingen har fått (ar)DILLA på dette??

Shemale kombo? best of both worlds:)

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @johnnyH: Akkurat! Eller en woo med en dac fra schiit/nad ...rart at ingen har fått (ar)DILLA på dette??

Shemale kombo? best of both worlds:)
    Du sier no, Ardilla har vell sitt hjerte nært rør greier, og treffer du så blir det lett lyd nirvana.

Jeg har veldig lyst på no rør greier selv, men har bestemt meg for å ikke oppgradere/utvide ennå.

Bruker penger på musikk i stede.:cool:

Men sliter litt med enkelte album som ikke vil spilles/leses/rippes av pcen, sikkert den der DRM dritten som lager problemer..:mad:

Vurderer å konvertere til ny cd/sacd spiller i stedet.

S

sorgenfri

Gjest
    Skal be om å få låne en Vinyl spiller fra den lokale pusheren - har veldig lyst til å starte med det igjen!

Sette på plata - sette seg ned å spille den helt ferdig..Blir mye halvspilte låter når en spiller digitale filer ( for meg )

Ad rippe problemer: se om du finner marsboer ( lenge siden jeg har sett han her inne ) det han ikke vet om dette - vet ingen!

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Skal be om å få låne en Vinyl spiller fra den lokale pusheren - har veldig lyst til å starte med det igjen!

Sette på plata - sette seg ned å spille den helt ferdig..Blir mye halvspilte låter når en spiller digitale filer ( for meg )

Ad rippe problemer: se om du finner marsboer ( lenge siden jeg har sett han her inne ) det han ikke vet om dette - vet ingen!
    Har en vintage vinylsnurre på loftet, og som du sier spiller en lettere hele albumet da, en når en bare kan skippe rundt blant en mengede album og låter.

Jeg har sett litt på de nye violectric ampene V220-281 som visstnok har flere innganger, da kan en enkelt kobble til en RIAA og en CD/DAC og slippe å bytte om på kabler.

Men jeg skall settfølgelig ikke kjøpe noe ennå (tror jeg) selv om det ble noen kroner igjen på skatten.

Kan jo sjekke om marsboer er innom og fyre av et spørsmål.

T

Tittentei

Gjest
    @TittenTei: Fantasisk stilig

@Ardilla: Mulig jeg har spurt deg om dette tidligere, men komboen Transistor amp Tube dac eller motsatt - for best of everything? Eller blir det same same - but diffelent?
    Takk, takk. :)

Svarer for ardilla her. :) Hadde et eksperiment med WA2 og Taurus. WA2 har pre out, så kjørte DAC'en i WA2 og via pre out til Taurus for å farge lyden med Woo. Brukte den som en forforsterker så og si, og det ga "mer kjøtt på beinet". Lyden ble fyldigere og svulstigere, men fortsatt veldig kraftig og potent. (Dette må du prøve ardilla). Det er jo mange som kjører tube pre og SS power. Har ikke du tubeDAC da? Dine LCD-2 er som skapt for V200, så den ville jeg prøvd. :)

Hadde selv en tankeflørt med vinyl, men så kom jeg over en tråd her inne, der det ble diskutert hvor mye problemer det var med vinylplatene. Mange dårlige pressinger, og det var ikke unormalt å måtte kassere ting man kjøpte nytt fra utlandet osv, skrev de. Og er ikke klar for å kjøpe meg frustrasjoner.

Mener det var denne tråden: http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/71712-skader-i-helt-nye-lp-plater.html

S

sorgenfri

Gjest
    Jo, jeg har jo LM dac`en - så nå har jo jeg også (igjen) begynt å se etter en Vio.. - men også loev sine betraktninger om mjolnir sitter i...

T

Tittentei

Gjest
    Send meg adressen din på PM, så sender jeg deg V200 på lån en av dagene. (Jeg skal ikke selge den).

T

Tittentei

Gjest
    Tror Xtri er sjuk på å prøve den også, så du kan sende den til ham etterpå, og så sender han den til meg igjen.

Nåde dere om dere ødelegger den! Da klikker det mongo! ;D

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Send meg adressen din på PM, så sender jeg deg V200 på lån en av dagene. (Jeg skal ikke selge den).
    Jeg ga han samme tilbud for noen måneder siden, mulig han ikke tørr prøve V200, men kjøpt nytt ville jeg ventet på V220, er den bra så frister den mye.

V200 med LM dac er sikkert ikke dumt.:cool:

T

Tittentei

Gjest
    Jeg ga han samme tilbud for noen måneder siden, mulig han ikke tørr prøve V200, men kjøpt nytt ville jeg ventet på V220, er den bra så frister den mye.

Vi er noen snillinger :) Han klarte ikke å si nei denne gangen, så ampen er på vei opp til ham nå. Har spurt om han kan dele inntrykk når han får den, så det kan bli spennende. Får håpe at rør foran ikke blir for mye av det gode med V200. :)

Blir spennende å se hva V220 gir som ikke V200 gir. Har du noen innsikter på hva de sier om saken?

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes

Vi er noen snillinger :) Han klarte ikke å si nei denne gangen, så ampen er på vei opp til ham nå. Har spurt om han kan dele inntrykk når han får den, så det kan bli spennende. Får håpe at rør foran ikke blir for mye av det gode med V200. :)

Blir spennende å se hva V220 gir som ikke V200 gir. Har du noen innsikter på hva de sier om saken?
    Det er klart det kan bli for mye og Taurus kan kanskje være et bedre valg i så måte, sånn bare for å så litt tvil en fredag ettermiddag.:p

Jeg har ikke lest noe lytte inntrykk ennå, men flere innganger ala Burson, fler volumkontroll valg bla en digital styrt step atenuator er nevnt samt mulighet for fjernkontroll, så kan du toppe den med full balanserte "281" herlig fremtid for oss med nææærva.:cool:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.135
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fin stemning i denne tråden!

Alltid:)

@TittenTei: Fantasisk stilig

Når jeg blir lei av Leia drikker jeg dyr rødvin - setter Leia på igjen, og alt er fint!

@Ardilla: Mulig jeg har spurt deg om dette tidligere, men komboen Transistor amp Tube dac eller motsatt - for best of everything? Eller blir det same same - but diffelent?
    Har aldri prøvd en tubedac i hjemmekoselige omgivelser. Der har jeg et stort hull i erfaringsregisteret. Jweg har jo hørt kilder med rør i andre steder, men har ikke noe grunnlag for å uttale meg, egentlig. Skal man ha rørlyd tenker heg vel egentlig at det er ampen som gjelder. Det er der de store røra sitter ,)

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Med et feiltak skrøt jeg av Bose når de lagde sine første over-ear lukkede wifi hodetelefoner. Bose AE2w heter modellen og det er slik jeg ser det samme hodetelefon som AE2 som Bose har hatt på markedet lenge.

Flott tenkte jeg. Den avtakbare bluetoothenheten er interchangeble og skal passe uproblematisk rett over på AE2 som jeg allerede har. Tenk at Bose i beste Apple stil lager produkter som bygger videre på det man allerede har kjøpt, slik at man både sparer pengeboken og miljøet. Lette og lette etter denne pluginenheten, men den fantes ikke til salgs noen plasser. Virket som man måtte kjøpe en til hodetelefon tilsvarende den jeg allerede har for å få Bluetooth plugin på kjøpet.

Var i mailkorrespondanse med Bose men de selger ikke denne Bluetooth enheten løst. De ønsker at jeg skal kjøpe enda en identisk hodetelefon til den jeg allerede har for å få plugin på kjøpet. I og med at Wireless hodetelefonen også har medfølgende kabel gjør den i prinsipp samme jobben som hodetelefonen jeg allerede har som overflødig gjør behovet for det første kjøpet.

Det er klart hva Bose ønsker å oppnå med dette, og det er å få den samme kunden til å åpne pengeboken for å kjøpe det samme produktet to ganger, og slik behandler man etter min mening ikke sine eksisterende kunder. I tillegg til at de kan opprettholde produksjon av en hodetelefon de allerede produserer, og sparer masse penger på en veldig forenklet produksjonsprosess.

Greit tenkte jeg, Bose har med dette mistet en kunde for livet og jeg kommer ikke til å anbefale Bose til NOEN! Men Boses enkle løsning på et problem ga meg også en ide og dette var resultatet 250kr senere:

To strips, en Bose AE2, oppladbar Bluetooth 3,0 mottaker og en oppladbar Fiio E6 forsterker. Ikke samme finish som på Boses Wireless plugin, men det gjør jobben. Trådløs lyd i kjempekvalitet. ;D

Og leksa er, styr unna Bose sine produkter. De er mer opptatt av å klemme så mye penger som mulig ut av sine eksisterende kunder, fremfor å ta vare på dem og yte god service.

S

sorgenfri

Gjest
    perfect sound d901

Jeg, har ikke hørt om disse, men da jeg leste dette:

We began our dialog there, and finally asked them point blank whether their headphones use the same bio-cellulose driver technology found in high-end Foster/Fostex headphones. The answer we received was as unexpected as it was definitive:
    "Yes. We are confirming this and you will know once you have tried our headphone."
    [h=3]Specifications:[/h]Ear Coupling: Circumaural
    Driver Type: Dynamic
    Driver Diameter: 1.57 inches (40mm)
    Impedance @ 1kHz: 16 Ohms
    Weight: 13.93 ounces (395 grams)
    Connector Type: 1/8-inch (3.5 mm)
    Cord Length: 4.26 feet (1.3 meters)
    MSRP (US): $799
    WWW: Perfect sound

Kan kjøpes herfra:

Perfect Sound Headphones | High End Headphones | Moon Audio

MrXpose

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2013
    Antall liker
    76
    Sted
    Hønefoss
    Hiver meg på her...
    Har liten erfaring med "tung" hodetelfon hifi. Har riktig nok en Grado RS80 som jeg i sin tid kjøpte for å brukt med iPoden. Har også en Beyerdynamic DT 770 pro, som ble kjøpt for å bruke til lydopptak (video) i felt.

Nå har behovet kommet for å å i større grad lytte til god musikk i stille natttetimer. Kobler nå Gradoen til min YBA dac. Mitt spørsmål er om jeg vil oppleve vesentlig lyd ved å investere i en dedikert forsterker, eller om forbedringen bare blir marginal med de hosetelefonenen jeg har. (Er vel ikke fremmed for å oppgradere hodetelefoner også etter hvert)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.135
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hiver meg på her...
    Har liten erfaring med "tung" hodetelfon hifi. Har riktig nok en Grado RS80 som jeg i sin tid kjøpte for å brukt med iPoden. Har også en Beyerdynamic DT 770 pro, som ble kjøpt for å bruke til lydopptak (video) i felt.

Nå har behovet kommet for å å i større grad lytte til god musikk i stille natttetimer. Kobler nå Gradoen til min YBA dac. Mitt spørsmål er om jeg vil oppleve vesentlig lyd ved å investere i en dedikert forsterker, eller om forbedringen bare blir marginal med de hosetelefonenen jeg har. (Er vel ikke fremmed for å oppgradere hodetelefoner også etter hvert)
    Vanskelig å si da jeg ikke vet hvor god utgangen på YBAen din låter. Det er kanskje mer interessant for deg å legge pengene i å oppgradere hodetelefonene først, det vil nok gi deg mer. Har du sett på noen spesifikke hodetelefoner?

MrXpose

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2013
    Antall liker
    76
    Sted
    Hønefoss
    Hiver meg på her...

Vanskelig å si da jeg ikke vet hvor god utgangen på YBAen din låter. Det er kanskje mer interessant for deg å legge pengene i å oppgradere hodetelefonene først, det vil nok gi deg mer. Har du sett på noen spesifikke hodetelefoner?
    Har jo hørt på Audeze LCD-X da....

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.135
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hiver meg på her...

Har jo hørt på Audeze LCD-X da....
    Det er et utmerket valg. Og de er lettdrevne nok til å kunne drives av greit av dacen din :)

S

sorgenfri

Gjest
    Vil være et godt veddemål!!

:)

Min kjære LCD- kan være ute å kjøre nå, og jeg vet at flere "testere" er svært ivrigere etter å finne svaret. Det er jeg også:)

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Interessant og når man tenker over det ganske logisk. Apple produkter måles ikke bare etter kvalitet, men etter hvor attraktivt, nyttig og ønskelig produktet er for den gemene hop og hvor lett produktet er å markedsføre. Folk flest verken hører forskjell på eller bryr seg enormt mye om hifi, og da gjør ikke Apple det heller. Beats og Itunes 128kbit/s er veldig bra og virker å tilfredsstille kravet folk flest har til lydkvalitet. Kombinasjonen Itunes/Beats scorer høyt på popularitet og brukervennlighet som er Apple i et nøtteskall. Men jeg er litt usikker på om Itunes 128kbit/s og Beats er bra fordi kvaliteten objektivt sett er god, eller om Itunes og Beats er bra nok fordi vi er avvent til dårligere kvalitet til tross for at bedre oppløsning og kvalitet er tilgjengelig.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    iTunes har brukt 256 kbits/s AAC veldig lenge. Jeg tviler sterkt på at Apple kjøper Beats for hodetelefonene. Hvorfor skulle de det? Beats har et streaming system som potensielt kan konkurrere med Spotify, og Iovine sitter i styret til et av de store plateselskapene. Beats har kontrakter for streaming med flere selskaper, og disse lisensene er visstnok overførbare (til Apple).

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Bør hodetelefoner være tilkoblet hodetelefonforsterkeren hele tiden eller kan de kobles til og fra uten at det blir slitasje/forringelse av lyden ved stadig å koble de til og fra. Hvorfor jeg spør er om man bør bruke egne hodetelefoner til bærbart eller om man kan kombinere bruken.

T

Tittentei

Gjest
    Har aldri lagt merke til noen forringelse av lyden ved å koble dem til og fra forskjellige ting. Har heller aldri hørt at det skal være et problem, så er bare å ta den inn og ut så mye du orker.

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Bør hodetelefoner være tilkoblet hodetelefonforsterkeren hele tiden eller kan de kobles til og fra uten at det blir slitasje/forringelse av lyden ved stadig å koble de til og fra. Hvorfor jeg spør er om man bør bruke egne hodetelefoner til bærbart eller om man kan kombinere bruken.
    Det er uproblematisk og koble de fra og til forsterkeren, men det kan være en fordel å skru forsterkeren av før du gjør det for å hindre kortslutning. Forsterkeren har som regel en sikkerhetskrets som skal hindre kortslutning, men det kan være lurt å ta visse forhåndsregler uansett. :)

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Takk for svar!
    Hodetelefonforsterkeren står i stanby når jeg kobler til og fra, så det skulle vel ikke by på problemer. Har en hodetelefon som skal være like godt egnet til bruk på hovedanlegget som på iPad. Har til nå brukt Sennheiser PX200, men disse begynner å synge på siste vers, så jeg tenkte å bruke mine Sennheiser HD598 også på iPad inntil jeg får kjøpt nye til bærbart. Sikler litt på B&W P7 så vi får se hva som skjer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn