Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    D7100 - og det her kan være forskjellig fra dine siden mine tydeligvis hadde en annen lyd - var utrolig vanskelige å matche med utstyr. Den eneste amp'en jeg fikk de til å synge på var burson "the conductor". Mine hadde en TUNG bass og en ganske skarp topp, så hvis toppen er den samme på dine så forstår jeg at metall ikke er helt behagelig på de.

Hodetelefoner med litt ekstra bass uten at det blir "ullent" - med snillere topp enn d7100 - er audio technica ws99 (ganske nøytrale i lyden, heller ikke mot varm eller kald, ikke mye av den dypeste bassen - mer spark i øvre del som med jbl høyttalere), sennheiser hd8 (litt varme og tilgivende i tonen, ekstra bass, veldig behagelig topp så de kan spilles høyt). Vil du ha det enda litt råere så har v-moda m100 enda mer spark i de lavere toner, men der er mellomtonen og toppen dårligere (mellomtonen blir påvirket av bassen siden det er så mye). M100 er fortsatt ikke full-blown-basshead hodetelefoner hvor det er skikkelig ullent, men de er på god vei mot det :)

Hodetelefonene som går i rotasjon hjemme hos meg (gi meg litt varme, gi meg litt bass, "korrekt" lyd er dritkjip!!!) er stort sett sennheiser hd8, v-moda m100 og aiaiai tma-1 studio young guru edition.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Mye å gruble på gitt.
    Aiai, må nok ta med musikk og sette av en dag i Oslo til headfi testing. Men angrer ikke på kjøpet av d7.1k. De er brutalt bra, bare ikke på alt. Eller over tid. .. Blir for intenst.

Fint med fine forslag. Så Aiai på børsen, men vil ikke handle brukt uten å få hørt først.

T

Tittentei

Gjest
    Takk for info. Jeg har absolutt ikke inntrykk av at den øverste kurven høres ut som mitt oppsett. Med hfk sine AhD 600 er det vesentlig mer tyngde.
    Skal prøve å smiske med naboen til helga mht d5k klokkene.
    Bryston BHA 1 er godt innspillt. Stello dac tilfører litt varme og organisk klang. Det hadde vært noe.. Ny produksjon med steril klang :-\
    Har prøvd xlr, RCA fra både Bladelius pre og rett fra dac. Også med og uten-10db dempe kontakter (for å prøve volum lengre opp )
    Videre tilbake mld følger. Takk igjen for feedback.
    Det høres nesten ut som om det er ugler i busken her. Noe må ha skjedd med D7100, for de ble initielt rapportert som basstunge, ikke bare av mariusaa, men mange. Diskrepansen mellom de to grafene er så stor at en forsterker eller DAC neppe vil dra lydsignaturen i den ene eller andre retningen, så det har nok hovedsaklig med klokkene å gjøre. Merkelig forskjell.

Når jeg først spammer tråden :
    Audio Norge har et Decent rom og et godt utvalg av det meste.
    Hvilken amp bør jeg høre på der, som har noenlunde samme klang / oppløsning som bryston? Det er nok best økonomisk sett å bygge head fi rundt ampen jeg har.
    @Tittentei. Oppløsningen fra d7.1 er for å bruke et uegnet språk ; som å bli knulla i øra. Er lcd 2 så mye bedre enn d7k, da melder jeg pass. Å ha oppløsning som gjør at man kan lytte etter en maur som pisser er ikke noe for meg. :-\
    Synes det er utrolig deilig å klø i øret, så jeg vet ikke om jeg skal tolke det å bli knullet i øret som positivt eller negativt? ;D Hørte du om de to med downsyndrom som hadde sex for første gang, og etter akten så sa typen: Ja, hva syns du? Jo, var greit det, men det var litt ekkelt med den følelsen av en banan i øret. (Shit så dårlig den er, haha).

LCD-2 er en mørk hodetelefon, og detaljegjengivelsen er ekstremt god uten å bli sibilant. Det er nok mye av grunnen til den enorme suksessen de har hatt med hodetelefonene. Bassen er "krystallklar" og kontrollert. Som sagt beste bassen jeg har hørt. Bare pass på at du får deg enten LCD-2 r1 eller r2 (uten Fazor). Med Fazor blir det lysere og mindre bass, sies det, men bedre soundstage.

Jeg ville ikke koblet metal til f.eks. TH-900. Hører ikke mye på metal selv, men noen modeller av Grado kan kanskje være bra. Jeg tror også at LCD-2 er bra til det formålet, men helst uten Fazor vil jeg tro.

Mariusaa har god kontroll på basstunge modeller, så ville sjekket ut alternativene hans også. Det er som sagt også rimelig utrolig hvor mye man får igjen for et low shelf på noen få dB gain i bassen med EQ. Det er lite som skal til for å uppe ytelsen signifikant imo. Hadde prøvd EQ før jeg begynte å rulle amper.

Dette bruker jeg på ATH-M50x og det blir en svullen og deilig tyngde i bunnen av det. OOOOH SO GOT! lol.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Mye å gruble på gitt.
    Aiai, må nok ta med musikk og sette av en dag i Oslo til headfi testing. Men angrer ikke på kjøpet av d7.1k. De er brutalt bra, bare ikke på alt. Eller over tid. .. Blir for intenst.

Fint med fine forslag. Så Aiai på børsen, men vil ikke handle brukt uten å få hørt først.
    Hifi klubben i lillestrøm har litt diverse hodetelefoner du kan høre på der også (b&w, nad, aiaiai + noen få andre). Og skal du høre på aiaiai så vær OBS på at det er 2 forskjelige utgaver. Den "vanlige" er veldig mye bass som farger over i mellomtonen og er ikke så bra, mens young guru edition er mye bedre.

Tips: ta med deg D7100 når du skal lytte på andre hodetelefoner, så kan du være sikker på at forskjellene du hører er hodetelefonene og ikke amp/dac etc.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Det høres nesten ut som om det er ugler i busken her. Noe må ha skjedd med D7100, for de ble initielt rapportert som basstunge, ikke bare av mariusaa, men mange. Diskrepansen mellom de to grafene er så stor at en forsterker eller DAC neppe vil dra lydsignaturen i den ene eller andre retningen, så det har nok hovedsaklig med klokkene å gjøre. Merkelig forskjell.
    Kan jo være at denon tunet de nyeste anderledes, da mottakelsen av D7100 var ett samlet grine-kor om hvor missfornøyd folk var. Føelsen jeg fikk var at alle forventet en snillere plink-plonk haj-end fintfølende lyd, mens denon leverte brutalitet.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ikke rart folk trodde det. En high end hodetelefon skal normalt ikke plonge mer enn det er plinget inn på skiva. Folk er ute etter å få så nøyaktig og ekte lyd som mulig. Lyd som å være der. En gitar skal høres ut som i virkelighet, samme med trommer og bass. Uansett.

Stax 009 vs 007 ? Er 009 verdt det dobbelte? Selvfølgelig etter hvem som svarer. Men det er 50 vs 30k ferdig med forsterker. Altså ganske betydelig. Jeg har en plan fremover. Det første er Sennheiser Hdv600 forsterker til min eksisterende rekke av Sennheiser HD. Jeg dropper Ragnarok fra Schiit da jeg tenker litt større. Derretter elektrostatisk fra Stax. Det er ikke aktuelt å starte i bunn her. Skal jeg ha Stax så står det mellom de to. Derretter begynne å tenke på en heftigere dac. Jeg vet dette høres ganske vanvittig ut, men dette er snakk om over litt tid. Ikke akkurat NÅ. Men bedre før enn senere...

Sist redigert:

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Ohh, JohnnyH be good....
    Komplisert og tidkrevende. Skal prøve å ta et dypdykk til helga :)
    Din Ana Popovic satt godt.
    Skal dykke inn i litt hi rez til helga av det jeg finner.
    Gå litt mer inn i Joe Bonamassa Live skivene med penn og papir.
    Project Pitchfork fungerer dårlig, samme med Combichrist.
    Et veldig godt eksempel på noe som overhodet ikke er hørbart
    (da mener jeg ikke pga musikk typen) er skiva Roots fra Sepultura.
    Minner om eldre Hegel på SA høyttalere med 4" elementer. HØRER at oi, dette var stramt og helt sikkert korrekt. Men uhyre uengasjerende.

Sepultura - Cut throat - YouTube

Denne skal ha langt mer råskap og driv iht min mening. Sped lyd. Fungerer særdeles dårlig på mitt oppsett.
    Blir som om sølvguttene skulle ha foredlet Sepultura.

:/ Arild.
    Jeg har også det meste av Bonamassa så han funker fjell på LCD-2, det meste elektrisk blues/rock takler de veldig bra, tilogmed Steely Dan som jeg tidligere har ment er sterilt perfekt sitter som en kule med Audeze.

Etter å ha lyttet litt på Sepultura linken din, så ser jeg ikke bort fra at Grado kan gi den type musikk liv.
    Jeg har selv SR125i fra Grado kjøpt rimelig som en test av Grado lyden og de gir bra riv i gitarer og har en viss punch i bassen slik at de virker drivende på slik musikk.
    Dog er de også noe energiske i toppen slik at de kan bli litt slitsomme for meg i lengden.
    Det sies at SR225(i) kler rock godt, og det var den jeg egentlig ville ha, men fikk for godt tilbud på SR125 til å si nei, og føler vell at jeg ikke trenger en til Grado.

Personlig ser jeg ikke bort fra at det relativt store spennet i musikk stiler som du lytter til gjør at flere "sjanger" dedikerte hodetelefoner vil gi deg det du er ute etter.

Dog er jeg over 50 så vårt lyd ideal er muligens ikke sammenfallende.

Som flere her sier, lytt til flere typer hodetelefoner, men vær klarover den ofte omtalte "bøtte" effekten som oppleves på noe hodetelefoner.
    Eks etter å ha spilt noen låter på Grado virker det som Audeze LCD-2 nesten ikke har diskant, og settfølgelig omvendt om en går fra LCD-2 til Grado så oppleves Grado som ekstremt lyse i lyden.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.324
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Stax 009 vs 007 ? Er 009 verdt det dobbelte? Selvfølgelig etter hvem som svarer. Men det er 50 vs 30k ferdig med forsterker. Altså ganske betydelig. Skal jeg ha Stax så står det mellom de to.
    Det er relativt ulik karakteristikk mellom SR-007 (OmegaII) og SR-009. Selvom grunnsignaturen ligger der, så opplever ikke jeg SR-009 som en "extended" SR-007. SR-007 omtales jo ofte også som The dark side of Stax. Jeg valgte SR-007 (late Mk1, som også skiller seg en del fra "dagens" SR-007) i kombinasjon med SRM-007tII, og det var ikke prisforskjellen som var avgjørende for valget.

Andre har valgt SR-009 og mener de er verd hver kr. over SR-007, så - som med alt annet er det egne preferanser som spiller inn.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ohh, JohnnyH be good....
    Komplisert og tidkrevende. Skal prøve å ta et dypdykk til helga :)
    Din Ana Popovic satt godt.
    Skal dykke inn i litt hi rez til helga av det jeg finner.
    Gå litt mer inn i Joe Bonamassa Live skivene med penn og papir.
    Project Pitchfork fungerer dårlig, samme med Combichrist.
    Et veldig godt eksempel på noe som overhodet ikke er hørbart
    (da mener jeg ikke pga musikk typen) er skiva Roots fra Sepultura.
    Minner om eldre Hegel på SA høyttalere med 4" elementer. HØRER at oi, dette var stramt og helt sikkert korrekt. Men uhyre uengasjerende.

Sepultura - Cut throat - YouTube

Denne skal ha langt mer råskap og driv iht min mening. Sped lyd. Fungerer særdeles dårlig på mitt oppsett.
    Blir som om sølvguttene skulle ha foredlet Sepultura.

:/ Arild.
    Jeg har også det meste av Bonamassa så han funker fjell på LCD-2, det meste elektrisk blues/rock takler de veldig bra, tilogmed Steely Dan som jeg tidligere har ment er sterilt perfekt sitter som en kule med Audeze.

Etter å ha lyttet litt på Sepultura linken din, så ser jeg ikke bort fra at Grado kan gi den type musikk liv.
    Jeg har selv SR125i fra Grado kjøpt rimelig som en test av Grado lyden og de gir bra riv i gitarer og har en viss punch i bassen slik at de virker drivende på slik musikk.
    Dog er de også noe energiske i toppen slik at de kan bli litt slitsomme for meg i lengden.
    Det sies at SR225(i) kler rock godt, og det var den jeg egentlig ville ha, men fikk for godt tilbud på SR125 til å si nei, og føler vell at jeg ikke trenger en til Grado.

Personlig ser jeg ikke bort fra at det relativt store spennet i musikk stiler som du lytter til gjør at flere "sjanger" dedikerte hodetelefoner vil gi deg det du er ute etter.

Dog er jeg over 50 så vårt lyd ideal er muligens ikke sammenfallende.

Som flere her sier, lytt til flere typer hodetelefoner, men vær klarover den ofte omtalte "bøtte" effekten som oppleves på noe hodetelefoner.
    Eks etter å ha spilt noen låter på Grado virker det som Audeze LCD-2 nesten ikke har diskant, og settfølgelig omvendt om en går fra LCD-2 til Grado så oppleves Grado som ekstremt lyse i lyden.
    Jeg har en laaaang vei foran meg. Ingen tvil.. Så du klarte ikke HELE sangen fra linken min ;) ?
    Har forståelse for at jeg trenger flere headset. Sliter med hifi'n også. Må rulle forsterkere, justere subber etc for forskjellige musikk typer.
    DOG, er litt av konseptet hos meg at skal jeg sitte i stua med andre til stede, så MÅ jeg ha lukkede klokker. Tviler på at kona vil høre på Ninja turtles på tv, og Tom Waits fra åpne klokker. (JUPP, jeg er en tøffel(TM) ) Trivelig pris på Grado, så burde gi de en lytt, uavhengig av konstruksjon. Hører ikke en pøkk over 15k hz, dog er jeg allergisk mot ivrige topper. Prøver først mariuasaas aiaiaiaia tips. Kan ha noe for seg. :rolleyes:
    Anser d7.1k som veldig plonk plonk ærlige og litt nøytrale. Så det MÅ være en mk2? utgave av de. Hvis ikke er jeg en tyngre belastet bassaholicer en han skumle rød håra fra barnetv da jeg vokste opp.. (sorry, men vil holde hfs brukernavnet anonymt.. )

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @ ArildD

Spilt 2/3 av melodien i linken din. :rolleyes:

Hvis en kan kalle Steve Vai for en slags metall så er han det lengste jeg strekker meg, dog takles en del heavy i kontrollerte doser.
    Ellers er han barne tv fyren du nevner en trivelig kar vet du, men selv erklært bassoholiker er han dog.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Hadde i dag bestemt meg for å stikke innom Resonans i Stavanger og bestille/kjøpe Hifiman HE-500, men der var det stengt.:mad:

Det ser ut til at HE-500 ikke skall i mitt eie.:confused:

Over helgen har jeg sikkert ombestemt meg og fått lyst på Audeze LCD-X istedenfor.:cool:

Godt det er helg.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Kommer nok flere muligheter. :)
    Du får ta en Ole Brumm, ja takk begge deler løsning vettu.
    Stevie er langt fra metal, i min bok.
    Har utvekslet litt pm med han barne tv fyren. Morsom mann.
    (til bassaholicer å være) Er nok bare sjalu. Jeg har ikke 200 kg med subber en gang :'(

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ikke ille det der..
    KAN det være at eplet falt litt unna stammen hva musikk angår ;-)

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Ikke ille det der..
    Ja i den epoken så var vil nokk musikalske motpoler.
    Nå spiller han mye og variert musikk, og heavy blir bare når gjengen en sjelden gang møtes, universitet osv har sprett dem hvitt og brett.

Men han eller rettere sakt alle 3 gutta er oppvokst med mye musikk og en far som klimpret litt gitar og en mor som spilte orgel, i tillegg er vi rå på stereo.:cool:
    Gutta er flasket opp på fars gitarhelter, men da de begynte å spille selv startet det med metallica og så ble det bare mer og mer heavy.
    Eldste gutten spiller fortsatt gitar er førskole lærer med musikk som fag og gitar som instrument, mellomste har sunget/skreket i et heavy band og spiller bass,
    yngste spiller playstation og klunka en del på orgel men er ikke så musikk frelst som oss andre.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ikke ille det der..
    Ja i den epoken så var vil nokk musikalske motpoler.
    Nå spiller han mye og variert musikk, og heavy blir bare når gjengen en sjelden gang møtes, universitet osv har sprett dem hvitt og brett.

Men han eller rettere sakt alle 3 gutta er oppvokst med mye musikk og en far som klimpret litt gitar og en mor som spilte orgel, i tillegg er vi rå på stereo.:cool:
    Gutta er flasket opp på fars gitarhelter, men da de begynte å spille selv startet det med metallica og så ble det bare mer og mer heavy.
    Eldste gutten spiller fortsatt gitar er førskole lærer med musikk som fag og gitar som instrument, mellomste har sunget/skreket i et heavy band og spiller bass,
    yngste spiller playstation og klunka en del på orgel men er ikke så musikk frelst som oss andre.
    Man skal ikke kimse av Heavy metal og tyngre. Relativt komplekse melodier. Fint når interesse smitter av, til tross for annen sti.
    Her er husets 16 og 14 åringer mere i "pro gaming" avdeling. Litt film interesse, men fint lite hifi forståelse. Han ene hørte ikke forskjell på Focal 1027be og Tv anleggets Focal 705s.. :`(
    Våkna forkjølt i dag. Så planlagt Bonamassa origie er verdiløst for meg, men vi har vel uansett konkludert med at jeg er spenna gal. ?
    Ser frem til Horten messa. Skal legge litt energi i head-fi der. :)
    Takk for oppfølging og tips. Skal kontakte hfk, høre om det er forskjell på mine D klokker.
    Ikke minst. Implentere eq ved pc bruk.
    God helg. AD

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med Lyric som selger Stax i Norge. Hjemmesiden deres er TOTALT udugelig. Og alt rundt dem ser ut som noe rotete greier. Med alle de agenturene burde de hvertfall klare en noenlunde ok hjemmeside.

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Antall liker
    170
    Noen som har erfaring med Lyric som selger Stax i Norge. Hjemmesiden deres er TOTALT udugelig. Og alt rundt dem ser ut som noe rotete greier. Med alle de agenturene burde de hvertfall klare en noenlunde ok hjemmeside.
    Siden er elendig men de har mange bra agenturer. Jeg kjøpte mitt STAX oppsett der - SRM-007tII rør amp, SR507 klokker, stativ og støv trekk og fikk fin service. Vurderer å selge dette oppsettet så send meg en PM hvis du er interessert. Blei kjøpt i.f.m at jeg blei pappa og furtebua ikke kunne brukes, men det har ikke headsettet heller - alt har blitt stående... Har naturligvis alt av esker,manualer og duppeditter og kvittering kan kanskje spores opp.
    Alt er som nytt m.a.o......
    N

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gikk hen å kjøpte en celica carlos saints edition rett før småen kom. Panikk. Solgte bilen noen mnder etterpå. 007 og 009 som er av interesse. Sender deg deg en pm uansett.

Ps. jeg er på farten med mobilen og føler jeg redigerer tråden uten å lese alt først.

Sist redigert:

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Antall liker
    170
    Jeg gikk hen å kjøpte en celica carlos saints edition rett før småen kom. Panikk. Solgte bilen noen mnder etterpå. Egentlig 007 og 009 som er av interesse. Men sender deg deg en pm.
    Blei pappa i antakelig litt høyere alder enn vanlig og akk hvor mye tid arvingen tar - dog veldig hyggelig. Var ikke meiningen å dumpe ut at jeg skulle selge og var ikke ment som en hijack av tråden - det var noe som hadde surret litt i bakhodet mitt da det er en hel del penger som står bortjemt... Fortsatt fin helg.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.324
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har kun positive erfaringer med Tor og Lyric.
    Ja, hjemmesiden er langt fra bra (men det jobbes med den nå) og butikken er temmelig rotete, men Tor er alltid klar for en hyggelig handel.

ThomAus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.06.2011
    Antall liker
    31
    Sted
    Det store utland
    Jeg hørte på disse på hifi messe i dag. Anlegget bestod i tillegg av Abyss hodetelefoner og Light Harmonic DaVinci Dac. Det er det beste hodetelefonanlegget jeg har hørt men det bør også forventes når prisen er på feil side av $65,000.
    20141018_103728.jpg

T

Tittentei

Gjest
    >$65k, sier du! Ja, men så er det jo utrolig praktisk til prisen da! LOL

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.324
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hmm.
    Lyttet litt til Oppo på messa i dag.
    :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.324
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Det var litt håpløst å danne seg noe detaljert inntrykk, da oppsettet sto i gangen (Horten messa). De isolerer jo ikke akkurat mye, så omgivelsesstøyen torpederte all form for fin-lytting. I tillegg var det et særs begrenset utvalg musikk fra en I-Pod koblet til forsterkeren å lytte til.
    Hvor stor del av karakteristikken og egenskapene som ligger i Oppo amp`n vd htlf i seg selv er jo heller ikke helt enkelt å ha noen direkte mening om.

Allikevel - (subjektivt) førsteinntrykk av denne kombo: Fin tonal balanse - litt på den varmere siden av "nøytral". Detaljert, definert, oppløst og fin fokus, men samtidig med en "smoothness" jeg likte godt. Det skal definitivt lyttes mer til disse.

Og - for å ikke glemme komfort. Meget behagelige å ha på - også grunnet lav vekt.

Sist redigert:

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Nytt hodetelefon anlegg/sett er innkjøpt. OTL rørforsterker med elektrostatiske hodetelefoner fra King Sound.
    23738385-origpic-398a91.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.324
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Det blir interessant å høre dine inntrykk om den combo.

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Etter noen timer med "spelling" på denne komboen hører jeg detaljer på favoritt musikken jeg ikke viste det var på platene. Veldig harmonisk luftig lyd, med god dynamikk. Lydbildet er stort og 3 dimensjonalt og klangen på instrumenter og stemmer virker veldig naturlig. Lyden er meget ren og gjennomsiktig, og slipper godt fra hodetelefonene. De er også veldig behagelig å ha på hodet, som er viktig hvis man bruker de mye. De trenger også flere timer innspilling for å yte sitt beste, og kanskje noen bedre rør. Det er 12ax7 fra JJ + 6p15 + 6p6p som står i nå.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Lengesiden det har vært noen nyheter fra elektrostatiske hodetelefoner! Skal bli spennede å lese reviews! :)

Ender

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Forsterker HD700?

Er det noen her inne som har noe erfaring med Sennheiser HD700? Har et par på vei i posten som jeg skal bruke til laptopen. Lurer litt på om disse er tungrodde eller om de er relativt lette å drive? Ut fra spcs. skulle de være sånn passe lette mtp. 150 ohm og 105dB følsomhet. Har en MSI GS60 3K pro laptop som disse skal brukes på. Har ikke peiling på hva slags lydkort som sitter i denne men gjorde en liten test med HD800 og det var ikke helt konge.

Evt kikka jeg litt på Fiio Mount Blanc E12 (borrelåse fast på laptop), noen andre tips til en portabel og lett forsterker som kan drive disse greit?

To off topic tips til dere i denne tråden (for å gi litt tilbake):
    1. cdon.no har 20% på ALLE hodetelefoner! Det gjelder også HD700 som i utgangspunktet er satt ned 14% så med nye 20% koster de nå 3700kr!
    2. Denne var fiffig: Headphones and amps - AUDIOBOT 9000 (funka kun i IE hos meg, ikke Chrome).

Ender

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for tipset aam01, denne ser jo midt i blinken ut! Hvordan er støygulvet i denne? Er det noe sus/hiss etc? Har nulltoleranse for denslags :)
    Har ikke hørt om dette merke før så glad for at jeg spurte.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye hodetelefoner!
    Fiio E17 driver disse bra. Min erfaring er at disse hodetelefonene trenger lang innspilling. De var ganske flate i starten og kanskje på kanten til anemiske, men du verden så de åpnet seg etter hvert. Hd700 er knakende gode og de er ett fast følge på nattbordet sammen med Schiit modi og fiio alpen. På en kraftigere stasjonert forsterker viser de dog enda bedre hva de duger til. Det som er morsomt med E17 er at den har en liten EQ. DU kan stille opp bassen litt når du for eks hører elektro osv.. 3700 spenn for disse er jo ett kupp!

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.433
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Tusen takk for tipset aam01, denne ser jo midt i blinken ut! Hvordan er støygulvet i denne? Er det noe sus/hiss etc? Har nulltoleranse for denslags :)
    Har ikke hørt om dette merke før så glad for at jeg spurte.
    Støy/sus ikke noe problem hvis du forer den med et godt signal. Jeg spiller mye akustisk jazz rippet til flac og der er det jo stille partier innimellom. Signal-/støynivå er absolutt godt nok. Men den er jo ikke direkte billig heller og den har jo ikke egen dac. Det du får er en suveren liten hodetelefonforsterker og ikke noe annet.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Gikk hen og kjøpte meg Auralic Taurus. Ett spørsmål: Auralic taurus med jack ut til hodetelefonene. Må jeg da bruke xlr ut til anlegget for å ikke komme konflikt. Eventuelt motsatt. At jeg bruker xlr porten til hodetelefonene og RCA til anlegget. Slik at jeg kan bruke den som en preamp. Litt forvirret.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.147
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Gikk hen og kjøpte meg Auralic Taurus. Ett spørsmål: Auralic taurus med jack ut til hodetelefonene. Må jeg da bruke xlr ut til anlegget for å ikke komme konflikt. Eventuelt motsatt. At jeg bruker xlr porten til hodetelefonene og RCA til anlegget. Slik at jeg kan bruke den som en preamp. Litt forvirret.
    Gratulerer med flott amp!

Har du prøvd? Det skal da ikke være noe problem å bruke utgangene i hytt og gevær. Det eneste er at man ikke kan bruke TRS (vanlig hodetelefonplugg) i BAL mode - det virker ikke (men er ikke farlig)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn