Antonsen
Hi-Fi freak
Da lå de i kassa i dag
Da har jeg hatt paret ditt på hodet ,)Jepp. Og kan anbefales å handle hos han. Rask, fint pakka og alt ser ubrukt ut. Men SR-507 som er toppmodellen i lambda serien er også ett seriøst par med hodetelefoner det skal bli morsomt å spille på.
Hehe, håper du merker den gode karmaen også ,) clabbe og jeg hadde et lite treff, testet litt ulikt. Brukte min SRM007tii og clabbes 727. Vi likte begge rørampen best. l etterkant dukket det opp et par 009 i skapet mitt, husker ikke helt hvordan.hahaha Konge! Synes det var snev av ardilla der ja. Lær og ardilla..Ardillær! Med hvilken amp? SRM-x? Hvordan låt det? Flott web-side forresten!
Høres riktig ut det, du har sikkert sett denne før. Merk at dette er mk1, vet ikke om mk2 er identisk.
Vis vedlegget 309644
Vet dette er en greie som går igjen og blir prentet til det kjedsommelige, men nja, nei, det er den faktisk ikke, fordi sensitiviteten i bassen er veldig langt fra og mye lavere enn den som regel oppgis til å være fra produsent (typisk @ 1kHz). Om du er ute etter forvrengningsfri og god bass ved normale lyttenivåer, så må det mer enn 1mW til, selv om sensitivitetstallene fra produsentene forsøker å fortelle noe annet.men husk at den første millimawatten er den viktigste ,)
Du må ikke ta meg så bokstavelig - poenget er at du ikke får god lyd ved å velge den kraftigste forsterkeren. Det er vanskelig, dyrt og komplisert å lage mange gode watt. Det er villedende å anbefale folk kraftige forsterkere til alt mulig, som mange gjør - Du skrev "Kjøp kraftige forsterker " - og jeg påpeker bare at dette ikke er et råd jeg kan støtte meg bak.Vet dette er en greie som går igjen og blir prentet til det kjedsommelige, men nja, nei, det er den faktisk ikke, fordi sensitiviteten i bassen er veldig langt fra og mye lavere enn den som regel oppgis til å være fra produsent (typisk @ 1kHz). Om du er ute etter forvrengningsfri og god bass ved normale lyttenivåer, så må det mer enn 1mW til, selv om sensitivitetstallene fra produsentene forsøker å fortelle noe annet.men husk at den første millimawatten er den viktigste ,)
Med en gang du kobler inn en parametrisk EQ for å rydde opp, så skal man også være klar over at hver 3dB økning krever en dobling av juice, så milliwattene og wattene (i stereoanlegg) forsvinner forrykende fort.
At 3dB økning i SPL krever en dobling av effekt gjelder selvsagt også når man skrur opp volumet. Skal man høre på normale lyttenivåer uten fare for hørsel, så bør man kompensere for menneskets manglende sensitivitet i bunnen ved hjelp av EQ. Her er både øret og hodetelefonene mindre sensitive, så her kreves juice. I tillegg er det ikke spesielt skadelig for hørselen om man booster lows for å kompensere for ørets manglende sensitivitet innenfor fornuftige grenser. Det er primært oppover i frekvens at det er skadelig.
Jo, jeg kjenner deg etter ti tonn krangler, mange telefonsamtaler og mailtråder lange nok til å presse Google GMail til å investere i nytt datasenter. Det var overhodet ingenting i den posten som antydet at det ikke skulle taes bokstavelig. Det du sa, er en kjent oppfatning blant veldig mange folk, at den første watten eller mW er viktigst, fordi lydnivået allerede er høyt før man begynner å tære på kreftene. Det stemmer, helt til man tar høyde for kompensert frekvensrespons pga menneskets dynamiske sensitivitet med hensyn på frekvens.Du må ikke ta meg så bokstavelig - poenget er at du ikke får god lyd ved å velge den kraftigste forsterkeren. Det er vanskelig, dyrt og komplisert å lage mange gode watt. Det er villedende å anbefale folk kraftige forsterkere til alt mulig, som mange gjør - Du skrev "Kjøp kraftige forsterker " - og jeg påpeker bare at dette ikke er et råd jeg kan støtte meg bak.
Hvis ikke du kan kritisere eller motsi den tekniske argumentasjonen, så må du steike meg prøve å holde deg for god til å gå på meg som person. At jeg villeder eller at jeg ikke må ta deg så bokstavelig (mao prøve å få meg til å se ut som en overseriøs selvhøytidelig idiot).Kjøp kraftige forsterker med lav utgangsimpedanse relativt til hodetelefonene og bruk parametrisk EQ i kombinasjon med dette, da får man god lyd imo.
Synes Sennheiser Momentum spiller veldig bra med istuff (jeg har v1) - NAD HP50 også.Noen som har rukket å teste de nye Denon ah-mm400 ennå? Har ah-d2000 i dag. Blir brukt sammen med iPhone/iPad. Funker greit med pad, men synes de er for tungdrevne til iPhone 5s. Jeg synes dessuten at d-2000 blir litt upraktisk med 3m ledning.
Hvis mm400 har tilsvarende lydsignatur, samt er lettere å drive, vil jeg vurdere disse.
Andre tips under 5k, hvis kilde er iPad/iPhone?
Spennende.Shure srh1540
Har ikke prøvd de Fiio sakene du nevner men har prøvd den minste de har. E06 mener jeg den heter og den gjør susen på det jeg har testa. Diverse Grado, CAL! og Ultimate Ears 700.Jeg har nettopp kjøpt AKG K551 til bruk med iPod touch. Jeg er så langt meget fornøyd (etter ca 15 timer). Jeg lurer imidlertid på om jeg har noe å vinne på en bærbar hodetelefonforsterker f.eks. den nye FiiO E11K Kilimanjaro 2 eller E12? Jeg lurer også på hvor lang innspillingstid jeg må regne på disse før de er ferdig innspilt?
Oppo er lige kommet ud med en bærbar head amp/dac lidt i den dye ende.. Men super fed..Jeg har nettopp kjøpt AKG K551 til bruk med iPod touch. Jeg er så langt meget fornøyd (etter ca 15 timer). Jeg lurer imidlertid på om jeg har noe å vinne på en bærbar hodetelefonforsterker f.eks. den nye FiiO E11K Kilimanjaro 2 eller E12? Jeg lurer også på hvor lang innspillingstid jeg må regne på disse før de er ferdig innspilt?
De er ikke særlig bærbare, men makan til komfort og lyd! Nå om dagen strekker jeg meg oftere etter dem enn LCD2 (Mye pga komforten vil jeg tro) Jeg trodde HD650 hadde bra bass og generell lydkvalitet, men de når ikke 1540 til kneskålene en gang. Svært lettdrevne er de også, men de får et godt løft med en grei amp vil jeg påstå.Spennende.Shure srh1540
Noen søk på disse og sennheiser momentum viser at jeg nok må gjøre litt research. Har for lite oversikt over hva som finnes der ute. Men tydeligvis mer enn Denon..
Ble anbefalt disse hos Stereofil også i dag. Sendte egentlig Mail med forespørsel om noen andre klokker. Har gjort noen søk og sett rewievs nå og det spørs om jeg ikke bare må slå til altså. Virker lovende. Har bare de store el-kjedene tilgjengelig der jeg bor, så får sjelden testet interessante produkter i butikk, men det er vel noe som heter angrerett, hvis det skulle bli bom..De er ikke særlig bærbare, men makan til komfort og lyd! Nå om dagen strekker jeg meg oftere etter dem enn LCD2 (Mye pga komforten vil jeg tro) Jeg trodde HD650 hadde bra bass og generell lydkvalitet, men de når ikke 1540 til kneskålene en gang. Svært lettdrevne er de også, men de får et godt løft med en grei amp vil jeg påstå.Spennende.Shure srh1540
Noen søk på disse og sennheiser momentum viser at jeg nok må gjøre litt research. Har for lite oversikt over hva som finnes der ute. Men tydeligvis mer enn Denon..
Stort pluss for padsene de har også, de virker svært solide.
??Det sier nok mer om deg som person som gjør en sammenligning mellom to helt forskjellige headsett.
Henviste til trondebassen over deg