Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
Jeg har funnet noe informasjon om rør(bias)justering på STAX-hodetelefonforsterkere på Head-fi.org, men vil gjerne lese bruksanvisningen før jeg evt. fikler med det. Uansett burde den vært levert ferdigjustert.
Min STAX SRM-007t var utstyrt med en rosa post-it-lapp på undersiden om at den trengte justering. Jeg har fremdeles ikke fått tilbakemelding fra T.AA.IMPORT om dette var korrekt eller en villfaren eller gjenglemt lapp.Loevhagen skrev:Mener å ha lest at biasjustering må til. Det er ikke rett frem for hvermansen.CDWMcInSpots skrev:Da jeg første gang sammenlignet Stax OmegaII SR-007 Mk1 + Stax SRM-007t med Sennheiser HD 800 (+ KingRex Headquarters HQ1 ?) fikk ikke jeg en tilsvarende opplevelse av at den ene var klart bedre enn den andre. De var forskjellige, men ingen umiddelbar og opplagt vinner som med K 701 vs. HD 800.
Jeg har mer erfaring og disponerer bedre hodetelefonforsterkere nå og snart. Det kan etterhvert være interessant å sammenligne Stax OmegaII SR-007 Mk1 + Stax SRM-007t ordentlig med Sennheiser HD 800 og beyerdynamic T 1.
Jeg venter dog fremdeles på tilbakemelding fra TAA IMPORT på noen spørsmål inkl. om rør(bias)justering er nødvendig eller ikke. Det vil ikke være korrekt å gjennomføre en sammenligning før disse er avklart. Det firmaet har i beste fall noe mangelfulle kundeoppfølgingsrutiner.
Jeg har funnet noe informasjon om rør(bias)justering på STAX-hodetelefonforsterkere på Head-fi.org, men vil gjerne lese bruksanvisningen før jeg evt. fikler med det. Uansett burde den vært levert ferdigjustert.
I hvert fall, og muligens kun, hos Lyric HiFi i Torggaten 28 i Oslo sentrum. Lyric HiFi og STAX-importøren T.AA.IMPORT AS drives av samme mann og med samme adresse.Hvor i landet får man egentlig lyttet til Stax i denne prisklassen? :![]()