Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Da jeg første gang sammenlignet Stax OmegaII SR-007 Mk1 + Stax SRM-007t med Sennheiser HD 800 (+ KingRex Headquarters HQ1 ?) fikk ikke jeg en tilsvarende opplevelse av at den ene var klart bedre enn den andre. De var forskjellige, men ingen umiddelbar og opplagt vinner som med K 701 vs. HD 800.

    Jeg har mer erfaring og disponerer bedre hodetelefonforsterkere nå og snart. Det kan etterhvert være interessant å sammenligne Stax OmegaII SR-007 Mk1 + Stax SRM-007t ordentlig med Sennheiser HD 800 og beyerdynamic T 1.

    Jeg venter dog fremdeles på tilbakemelding fra TAA IMPORT på noen spørsmål inkl. om rør(bias)justering er nødvendig eller ikke. Det vil ikke være korrekt å gjennomføre en sammenligning før disse er avklart. Det firmaet har i beste fall noe mangelfulle kundeoppfølgingsrutiner.
    Mener å ha lest at biasjustering må til. Det er ikke rett frem for hvermansen.
    Min STAX SRM-007t var utstyrt med en rosa post-it-lapp på undersiden om at den trengte justering. Jeg har fremdeles ikke fått tilbakemelding fra T.AA.IMPORT om dette var korrekt eller en villfaren eller gjenglemt lapp.

    Jeg har funnet noe informasjon om rør(bias)justering på STAX-hodetelefonforsterkere på Head-fi.org, men vil gjerne lese bruksanvisningen før jeg evt. fikler med det. Uansett burde den vært levert ferdigjustert.

    Hvor i landet får man egentlig lyttet til Stax i denne prisklassen? ::)
    I hvert fall, og muligens kun, hos Lyric HiFi i Torggaten 28 i Oslo sentrum. Lyric HiFi og STAX-importøren T.AA.IMPORT AS drives av samme mann og med samme adresse.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk. Stax virker spennende, men support muligheter / oppfølging virker under pari (p.t.) for slike kostbare komponenter.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vidar P skrev:
    Keith Howard & co hører på hodetelefoner i nyeste HFN, og det er påfallende hvor spot-on dette var ift mine egne oppfatninger av samme (de fleste i testen) produkter. PS; dette er forsiden og baksiden av testen, imellom fins grundig omtale av alle hodetelefonene hver for seg.

    [Scannede testsider]
    Er dette mai 2011-utgaven av Hi-Fi News & Record Review?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    "Keith Howard & co hører på hodetelefoner i nyeste HFN".

    Ser de bruker Lehmann Audio BCL. Morro. Sitter her med samme kombo (BCL / HD800) og synergien disse i mellom er veldig god. Transparent er vel beskrivende. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    "Keith Howard & co hører på hodetelefoner i nyeste HFN".

    Ser de bruker Lehmann Audio BCL. Morro. Sitter her med samme kombo (BCL / HD800) og synergien disse i mellom er veldig god. Transparent er vel beskrivende. :)
    En BCL klone er ikke dyr, jeg har vurdert å kjøpe en for å ha muligheten til å spille av musikk med head-fi flere steder.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Er dette mai 2011-utgaven av Hi-Fi News & Record Review?
    Det stemmer. Sikkert bare tiilgjengelig hos abonnenter ennå?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    En BCL klone er ikke dyr, jeg har vurdert å kjøpe en for å ha muligheten til å spille av musikk med head-fi flere steder.
    BCL koster ca. 7K. Hva kommer klonen på helt ferdig laget? Har klonen også dip-switcher for gainjusteringer?

    EDIT: Ser sånn ut (dip-switch). Usikker på den totale prisen allikevel.

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Anonym skrev:
    En BCL klone er ikke dyr, jeg har vurdert å kjøpe en for å ha muligheten til å spille av musikk med head-fi flere steder.
    BCL koster ca. 7K. Hva kommer klonen på helt ferdig laget? Har klonen også dip-switcher for gainjusteringer?
    Klonen koster 225USD+frakt ferdig laget. Klonen har også dip-switcher for gainjustering.
    Den bør havne på noe under 3k med moms og frakt hit.
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Fant siden til LC. Dersom den låter som originalen, så er dette pris:ytelse ikke mindre enn et "steal".
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vidar P skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Er dette mai 2011-utgaven av Hi-Fi News & Record Review?
    Det stemmer. Sikkert bare tiilgjengelig hos abonnenter ennå?
    Takk. Jeg husker ikke helt hvor ferskt ankommet Narvesen aprilutgaven var da jeg skrev om den 20.03.2011, men antagelig ankom den 18.03.2011, evt. 11.03.2011. Dermed ankommer kanskje maiutgaven 15.04.2011, men det kan jo også bli påskekluss.

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    I Hi-Fi News & Record Review April 2011 har "Group Test: USB headphone amplifierss £500-£1050" på side 37-45:
    [...]
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Bart skrev:
    gwikse skrev:
    Bart skrev:
    Et tips til de som vil ha Lehmann Audio Black Cube Linear lyd uten at det koster mye, er å gå for klonene Lovely cube eller Matrix M stage.

    Lovely cube fås i byggesett, delvis montert og ferdig bygget. Matrix M stage er mindre DIY og koster litt mer.

    http://www.head-fi.org/forum/thread/501046/first-impressions-lovely-cube-semi-diy-amp-lehmann-black-cube-linear-clone

    http://www.head-fi.org/forum/thread/475618/matrix-m-stage-amp-review-simple-cheap-and-excellent
    Lovely cube er en klone. M-stage har en annen power layout (transformator er også på printet sammen med resten).
    Tja... kanskje kopi er et bedre ord :)

    M stage er "modifisert" men utgangspunktet er Lehmann Audio Black Cube Linear og lydmessig skal de være veldig like.
    Anonym skrev:
    Loevhagen skrev:
    Anonym skrev:
    En BCL klone er ikke dyr, jeg har vurdert å kjøpe en for å ha muligheten til å spille av musikk med head-fi flere steder.
    BCL koster ca. 7K. Hva kommer klonen på helt ferdig laget? Har klonen også dip-switcher for gainjusteringer?
    Klonen koster 225USD+frakt ferdig laget. Klonen har også dip-switcher for gainjustering.
    Den bør havne på noe under 3k med moms og frakt hit.
    Har noen funnet noen (gode) sammenligninger av klonene/kopiene vs. originalen?


    Lovely Cube Premium: http://alicemagicbox.com/lasercollection/lovelycube.html


    Matrix m-stage: http://www.matrixelectronics.net/matrix-m-stage-headphone-amplifier-amp-b-p-190.html
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Vidar P skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Er dette mai 2011-utgaven av Hi-Fi News & Record Review?
    Det stemmer. Sikkert bare tiilgjengelig hos abonnenter ennå?
    Takk. Jeg husker ikke helt hvor ferskt ankommet Narvesen aprilutgaven var da jeg skrev om den 20.03.2011, men antagelig ankom den 18.03.2011, evt. 11.03.2011. Dermed ankommer kanskje maiutgaven 15.04.2011, men det kan jo også bli påskekluss.

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    I Hi-Fi News & Record Review April 2011 har "Group Test: USB headphone amplifierss £500-£1050" på side 37-45:
    [...]
    Dette har selvsagt ingenting med headamp-testen deres å gjøre, et helt nytt tema i et helt annet nummer. Men poenget ditt er ankomsttid sikkert, og det kan du ha rett i at det er mer snakk om ca fjortendager fra nå. Det varierer litt det der.

    Men hvis noen er spesifikt interessert i noen av hodetelefonene de har med (se min scanning) så kan jeg scanne og legge ut detaljerte omtaler og målinger. Hvis dere lover å ikke sladre til HFN da :) 
    Uansett så kan de være glad for en slik teaser på klodens fremste hifiblad.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Bart skrev:
    gwikse skrev:
    Bart skrev:
    Et tips til de som vil ha Lehmann Audio Black Cube Linear lyd uten at det koster mye, er å gå for klonene Lovely cube eller Matrix M stage.

    Lovely cube fås i byggesett, delvis montert og ferdig bygget. Matrix M stage er mindre DIY og koster litt mer.

    http://www.head-fi.org/forum/thread/501046/first-impressions-lovely-cube-semi-diy-amp-lehmann-black-cube-linear-clone

    http://www.head-fi.org/forum/thread/475618/matrix-m-stage-amp-review-simple-cheap-and-excellent
    Lovely cube er en klone. M-stage har en annen power layout (transformator er også på printet sammen med resten).
    Tja... kanskje kopi er et bedre ord :)

    M stage er "modifisert" men utgangspunktet er Lehmann Audio Black Cube Linear og lydmessig skal de være veldig like.
    Anonym skrev:
    Loevhagen skrev:
    Anonym skrev:
    En BCL klone er ikke dyr, jeg har vurdert å kjøpe en for å ha muligheten til å spille av musikk med head-fi flere steder.
    BCL koster ca. 7K. Hva kommer klonen på helt ferdig laget? Har klonen også dip-switcher for gainjusteringer?
    Klonen koster 225USD+frakt ferdig laget. Klonen har også dip-switcher for gainjustering.
    Den bør havne på noe under 3k med moms og frakt hit.
    Har noen funnet noen (gode) sammenligninger av klonene/kopiene vs. originalen?


    Lovely Cube Premium: http://alicemagicbox.com/lasercollection/lovelycube.html


    Matrix m-stage: http://www.matrixelectronics.net/matrix-m-stage-headphone-amplifier-amp-b-p-190.html
    Er flere poster om disse på head-fi. Gode tester eksisterer neppe, da jeg tviler på at noen i bransjen er villig til å ta i de...

    Jeg kunne sikkert lånt bort en av mine, men de er ikke representative for Lovely Cube slik den blir levert så da er det ikke mye poeng i det heller imo.

    Mitt valg falt på kopien da jeg skal kjøre balansert og jeg er ikke villig til å betale 2x7-8K på produkter jeg skal modde.

    Han tok 35$ for frakt. Jeg bestilte 22 februar, de ble sendt 25 februar og jeg fikk delene 03 mars.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vidar P skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Takk. Jeg husker ikke helt hvor ferskt ankommet Narvesen aprilutgaven var da jeg skrev om den 20.03.2011, men antagelig ankom den 18.03.2011, evt. 11.03.2011. Dermed ankommer kanskje maiutgaven 15.04.2011, men det kan jo også bli påskekluss.
    [...]
    Dette har selvsagt ingenting med headamp-testen deres å gjøre, et helt nytt tema i et helt annet nummer. Men poenget ditt er ankomsttid sikkert, og det kan du ha rett i at det er mer snakk om ca fjortendager fra nå. Det varierer litt det der.
    Ja, det var et forsøk på resonnementsbasert estimat av startdato for løssalg hos Narvesen i Norge.

    Forøvrig er jo gruppetestene i de to etterfølgende utgavene tematisk sammenknyttet: Hodetelefonforsterkere og hodetelefoner i det øvre skikt. Normalt pleier tidsskriftene dog å publisere dem i omvendt rekkefølge, altså hodetelefonene først.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    gwikse skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Har noen funnet noen (gode) sammenligninger av klonene/kopiene vs. originalen?
    [...]
    Er flere poster om disse på head-fi. Gode tester eksisterer neppe, da jeg tviler på at noen i bransjen er villig til å ta i de...
    [...]
    Jeg fant to (lange tråder) på Head-fi.org (en om hver), men første omtale i hver tråd så ikke ut til å sammenligne med originalen, kun med andre produkter. Derfor var jeg litt lat og håpte at noen andre allerede hadde gravd i materien. ;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg sitter å leser innleggene på head-fi ett for ett og foreløpig er mitt inntrykk dette:

    Steg 1: Hvorfor kjøpe BCL når man kan bygge en klone til 1/4 - 1/3 av prisen
    Steg 2: En klone skal ikke bare låte likt, den skal jo se lik ut
    Steg 3: Sammenligningene dukker opp og man er ikke enig i at klonen og originalen låter likt
    Steg 4: DIY-erne liker vel egentlig ikke å klone, så man varierer sammensettingen og lager sine egne versjoner
    Steg 5: Er klonen egentlig en klone eller en look-a-like? Forvirringen er skapt
    Steg 6: Bestille en for å lytte selv? Usikker
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hvor finner jeg MarkLevinson-kloner? Jeg har steikanes lyst på et par skikkelige ML pre- og effektforsterkere, men har ikke 2 - 300000 ferdigskattede kroner å avse....Jeg bare tuller, sjølsagt. Men tanken er besnærende....
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    VilhelmW skrev:
    Hvor finner jeg MarkLevinson-kloner? Jeg har steikanes lyst på et par skikkelige ML pre- og effektforsterkere, men har ikke 2 - 300000 ferdigskattede kroner å avse....Jeg bare tuller, sjølsagt. Men tanken er besnærende....
    Det er jo bare å få tak i den opprinnelige Red Rose saken det ;D
     

    qweac

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Her er mitt oppsett. Problemet med dette er at jeg hører musikk nesten dagen lang. :p

    Har kun interessert meg for head-fi i et par måneder, men har prøvd ganske mye forskjellig på den korte tiden. Er uansett ekstremt fornøyd med oppsettet mitt nå. Har også Denon AH-D5000 liggende, men de blir ikke brukt.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vakker dock i bakgrunnen også, er det en iMac 27?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    @ qweac

    Snyggt. :)

    Da er vi i samme situasjon. Hører på head-fi 4-5 timer om dagen, av og til opp mot 6 timer. I helgene en god del mer. Ulempen er at formen / kondisjonen etterhvert forfaller, og jeg burde ha trimmet mer...
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Dro kjensel på den ja, har en selv på hjemmekontoret (i7/8GB). Suveren-begrepet er ikke dekkende, den mest fabelaktige hjemmecomputer jeg kan tenke meg.
    Har også HD800, men bruker de mest mot stue-hifien. Holder med deg i at de gir en vanedannende tendens.
     

    qweac

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Blir fort like mye lytting her, Loevhagen. Bra det ikke bare er meg. ;)

    Vidar P: Utrolig fornøyd med iMac-en min. Har i5, men holder i massevis til mitt bruk.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    i5 er nok vel så bra sikkert; mindre varmgang. Var litt issues med i7 initialt. Merker bedre prosessering kun med video. Har ikke engang i5 (men Core 2 Duo) i våre MacBook'er og iMac 21.5'er, men de er akkurat like responsive til det meste. No way Jose at disse blir byttet ut med noen pc noen gang, suverene computere.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    VilhelmW skrev:
    Hvor finner jeg MarkLevinson-kloner? Jeg har steikanes lyst på et par skikkelige ML pre- og effektforsterkere, men har ikke 2 - 300000 ferdigskattede kroner å avse....Jeg bare tuller, sjølsagt. Men tanken er besnærende....
    Men VilhelmW da :eek:
    Hva nå med Densen?


    Det var forøvrig noen på NTH som lagde (forbedrede) kopier av Tandberg-forsterkere på 1980-tallet. Det går formodentlig an å kopiere MarkLevinson-produkter også. Man må bare ha den nødvendige kompetanse.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vidar P skrev:
    i5 er nok vel så bra sikkert; mindre varmgang. Var litt issues med i7 initialt. Merker bedre prosessering kun med video. Har ikke engang i5 (men Core 2 Duo) i våre MacBook'er og iMac 21.5'er, men de er akkurat like responsive til det meste. No way Jose at disse blir byttet ut med noen pc noen gang, suverene computere.
    Har vært pc-mann i mange år, men syns det er flott at mac virkelig begynner å ta av mtp mannen i gate. Flere rundt meg har kjøpt mac og sluttet tvert med bruk av pc. Kjenner ikke mange som har gjort motsatt gitt.

    Om dette er grunnet maskinvare eller software er jeg noe usikker på. At produsenten styrer både hardware og software gjør at det oppstår vesentlig mindre problematikk grunnet kompabilitet. Men for de som er avhengig av programvare som kun er tilgjengelig i windows er det null problem å installere windows på de fleste mac maskiner for å nyte godt av den gode hardware kvaliteten i en mac.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Julekveld i stua i april. Disse ramlet nettopp inn døra. :)

    Spiller fra Hegel HD10 + Lehmann Audio BCL: Audeze LCD-2. 8)
     

    Vedlegg

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.639
    Antall liker
    7.305
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Flotte klokker, Loevhagen!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Gratulerer med flotte klokker, Loevhagen! Det blir spennende å få høre hvilke inntrykk du får av disse - de sto nemlig langt oppe på min liste også!!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk. De var verdt å vente på. Bestilte dem i midten av februar.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Takk. De var verdt å vente på. Bestilte dem i midten av februar.
    Gratulerer med nye klokker!

    Du må gjerne komme med inntrykk av disse. Jeg vurderer disse klokkene selv.

    Mvh
    Gunnar
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Will do. 3 ting jeg kan si allerede nå:

    a) Tunge
    b) Ikke like komfortable som HD800, som jo regnes som en av de aller beste mtp. komfort
    c) Mer distinkt lyd enn HD800. Promising. :) Om vokalfremføringen på HD800 regnes som god, så må LCD-2 være fantastisk.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Billig dollarkurs. God erfaring med rør på stereoforsterkere. Nysgjerrig på the new Schiit ... så da var en slik Lyr bestilt:

     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.880
    Antall liker
    33.615
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Billig dollarkurs. God erfaring med rør på stereoforsterkere. Nysgjerrig på the new Schiit ... så da var en slik Lyr bestilt:

    Denne ser spennende og flott ut, får håpe det ikke er bare Schiit 8)

    gismo
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det er garantert Schiit. Er det i tillegg good Schiit, så skal jeg ikke klage.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Du får ha lykke til med et spennende forsterkervalg iallfall.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg bestiller den mest for nysgjerrighetens skyld. :) Dersom den er såpass anderledes OG samtidig godtlydende på samme måte som V200, BCL og 160D blir jeg positivt overrasket. Men, det er jo det jeg håper på...spesielt på Audeze LCD-2 eller a bit of tube magic på HD800.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn