Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Jeg registrerer at Hifi & Musik beskriver Pioneer SE Master-1 med versaler. Om ikke annet er det bra for annenhåndsverdien.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    w1000x har jeg ikke hørt, har egentlig ikke brydd meg så veldig om Audio Technica men m50 imponerte jo så en prøvelytt på w1000x kan jo ikke skade... Leste nettopp Innerfidelity sitt review av de, virker bra men litt usikker patenten på hodebøylen. Ser også at de bruker kunstskinn, skjærer litt mtp. at de bruker ekte tre i klokkene.
    Eneste negative med bøylen er at hodetelefonen sitter litt løst på deg, så bøyer du deg ned for å plukke opp noe fra gulvet f.eks. så detter de av. Det positive er at de er utrolig behagelige å ha på seg.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja Ender..Du har helt rett ang. HD700 som er en for meg mye bedre hodetelefon enn 600/650. Det sløret du snakker om er ingen klisje men en realitet med disse hodetelefonene. Nå har jeg aldri prøvd dem med rørforsterker som mange beskriver som det ultimate. Men det ville jo gjøre dem om mulig enda mørkere. Synes nesten som om HD700 er det beste kjøpet mht lyd/pris.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har du link Trond ? Argh..det er i bladet.. Hva skriver han ?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Skal se over senere, men det var en av de beste dynamiske etter deres oppfatning. Dersom andres smak teller :cool:
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Pioneer Master hodetelefonene fikk meget god omtale i siste Hifi&Musik. De brukte Pioneer U5 forsterkeren?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Pioneer Master hodetelefonene fikk meget god omtale i siste Hifi&Musik. De brukte Pioneer U5 forsterkeren?
    Det står det ikke noe om. Lasta ned bladet og det mangla ikke på store ord og lovprising hvertfall. Audeze El-8 får slakt i samme blad.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.654
    Antall liker
    17.703
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg kommet frem til en høyst uformell konklusjon for kveldens lyttetest. Først og fremst var den en stor overraskelse og en skuffelse. Kortversjonen HD650 måler ikke opp til HD700 og HD800 for de som måtte lure. Syntes mellomtone registeret og diskant låter bra men bassen er en smule anemisk i mine ører. Både HD700 og HD800 har mer dra i bunnen (mulig pga. lite timer på HD650).

    HD650

    Vis vedlegget 330973
    Når man svitsjer mellom HD800 og HD650 er en ting helt åpenbart, soundstage. Dette er vesentlig mye bedre på HD800. Den andre tingen som også er helt tydelig er hvor mye mer direkte HD800 er i presentasjonen av musikk. For å bruke en rimelig tynnslitt klisje, det er som et slør blir borte fra musikken når man setter HD800 på hode etter litt lytting med HD650. Gitt målingene fra Headroom skal de være mye likere enn sine storebrødre i bunne enn hva jeg hører. Syntes HD650 er slank i bunnen men skal gi de litt mer innspilling før jeg konkluderer.

    Vis vedlegget 330972

    + God mellomtone
    + God topp men mangler litt av snerten til storebrødrene
    - Soundstage
    - Kvalitet, virker litt billig hva materialvalg angår
    - Noe anemisk bass men kommer kanskje pga. lite timer på baken.
    Er dine HD650 nye, eller brukte (ref early og late versjon med vesentlig lydforskjell)?

    OBS vedr. målingene. Så vidt jeg vet er målingene til Headroom av early versjon, og samsvarer dermed ikke med "dagens" modell.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Mine er nye så antar det er late versjon (kjøpt hos netonnet). Hva er hovedforskjellen på early og late?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.654
    Antall liker
    17.703
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har du link Trond ? Argh..det er i bladet.. Hva skriver han ?
    Kjøpte bladet i dag. Kortversjonen er vel at dette er noe av de absolutt beste de har hørt, og det samme mht komfort.

    Sitat fra de siste linjene (med ref. til et par andre av dagens andre toppmodeller:
    Provocerande bra dessutom, också med tanke på priset!
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Har du link Trond ? Argh..det er i bladet.. Hva skriver han ?
    Kjøpte bladet i dag. Kortversjonen er vel at dette er noe av de absolutt beste de har hørt, og det samme mht komfort.

    Sitat fra de siste linjene (med ref. til et par andre av dagens andre toppmodeller:
    Provocerande bra dessutom, också med tanke på priset!
    Testet de disse sammens med Pioneer dac'n, har ikke lest denne testen, leste såvidt her inne at den kombo'n ikke skal være så bra, så da må disse eventuellt bli enda bedre da med en annen Hodetelefonforsterker? :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Comboen er sikkert bra nok. Og den er bra nok til prisen. Men dacen/ampen kommer selvfølgelig til kort mot amper/dacer som selvfølgelig også har en helt annen prislapp. Og man snakker om hodetelefoner til 23000 inkl xlr kabelen og da fortjener de det samme hos utstyret. Spesielt en god dac! Det vi snakka om var at he-1000 ble testet på en rigg til 60k mens master 1 ble matet av en dac/amp til 7k. Man kan på en måte ikke sammenligne da. Pioneer kjørte på uten noen form for begrensning med hodetelefonene, mens ampen har typiske pioneer/yamaha osv nykker. Den er bra nok til prisen men kan ikke sammenlignes med utstyr til 3x den prisen.
    Den er fornuftig, har alt og låter bra! Samme med mikroanlegget jeg har på kjøkkenet: http://www.lydogbilde.no/test/yamaha-pianocraft-mcr-755 som blir for dumt å sammenligne med: http://www.lydogbilde.no/test/hoyttalere/dynaudio-focus-200-xd Selv om de ligner.

    Vet ikke hva de testet med. Sendte dem en mail.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ser at mange anbefaler en god klasse A forsterker til HE-6.
    Er det noe spesielt forskjell mtp lyd med klasse B, AB osv?
    5W klasse A er bedre enn 5W klasse B? :D
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hodetelefonforsterkere trenger ikke mye power ut og da er vel klasse A ganske logisk. Man kan kjøre linjært hele veien og selv om tapet er minst 50% eller mye mer så ser de ikke ut som vannkjølte monster på 60kg. Eller? Men man ser jo klasse A hodetelefonamper med relativt gigantiske strømforsyninger når man tenker på hva som skal drives. Lavere harmonisk forvregning, mer stabil strømforsyning. Klasse B finner du ikke ofte i audiofile kretser. Klasse A/B er mer vanlig.
     
    Sist redigert:

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har i dag AKG K551 og spiller Tidal HiFi fra Google Chrom på min bærbare PC via Hegel Super DAC. Jeg er veldig fornøyd med denne løsningen, men lurer på om jeg ville fått et løft ved å bytte til andre hodetelefoner, f.eks. Sennheiser HD 700? Vil bærbar PC og Hegel Super være kraftig nok til å forsvare dette? Har kvaliteten på lydkortet i PC-en noen betydning for lydkvaliteten når musikken ikke ligger på PC-en men spilles via straming?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har i dag AKG K551 og spiller Tidal HiFi fra Google Chrom på min bærbare PC via Hegel Super DAC. Jeg er veldig fornøyd med denne løsningen, men lurer på om jeg ville fått et løft ved å bytte til andre hodetelefoner, f.eks. Sennheiser HD 700? Vil bærbar PC og Hegel Super være kraftig nok til å forsvare dette? Har kvaliteten på lydkortet i PC-en noen betydning for lydkvaliteten når musikken ikke ligger på PC-en men spilles via straming?
    Nå kjører du jo en dac/hegel super. Kvaliteten på lydkortet har jo noe å si. Men det er jo en gang slik at de aller fleste laptoper kjører innebygd lydkort der prisen ofte går på helsa laus. Jeg har meget god erfaring med lyd og apple sine bærbare. Alternativet blir å kjøpe ett eksternt lydkort.. Men de aller fleste løser det med en god dac. Tror jeg må si nei til at du kommer til å kjøre hd700 tilfredsstillende rett ut fra supern. Jeg ville kjøpt meg en hodetelefonforsterker i til enden av den kjeden. Du vil få ett sinnsykt løft med overgang til HD700!
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja Ender..Du har helt rett ang. HD700 som er en for meg mye bedre hodetelefon enn 600/650. Det sløret du snakker om er ingen klisje men en realitet med disse hodetelefonene. Nå har jeg aldri prøvd dem med rørforsterker som mange beskriver som det ultimate. Men det ville jo gjøre dem om mulig enda mørkere. Synes nesten som om HD700 er det beste kjøpet mht lyd/pris.
    her må jeg flagge uenighet!

    1) HD650 trenger en god match av forsterker. Det mye omtalte sløret kommer kun når forsterkeren ikke er godt matchet.

    2) Rørforsterkere gjør ikke lyden mørkere. Det er en stereotypisk forestilling.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ok. Men er det ikke fakta at folk med hang til mørkere lyd ofte velger rør? Og etter dine diskusjoner med Tingeling så ble det fort min oppfatning. Min oppfatning med lytting på rør var at de var mer runde i toppen, ikke så rett frem, mer organiske og mindre skrikende. Ok det kan nok ikke kalles mørk lyd. Varm lyd blir mer riktig. Men jeg ser hvorfor folk med hang til mørkere lyd bruker rør. Og om man da kombinerer det med en for meg laid back hodetelefon så er det jo oppskrift på mørkere lyd. Synes du jeg er helt på viddene nå? HD800 sine anbefalte matcher er nesten alltid rørforsterkere pga diskantproblemet osv.
    Jeg har i så fall ingen forsterkere som funker godt med 600/650.

    Jeg skal finne frem HD600 i kveld å teste, anlegget mitt er jo praktisk talt nytt siden sist jeg testa. Synd jeg ikke har 650 lenger. Man lærer så lenge man lever og derfor jeg er her :)
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.654
    Antall liker
    17.703
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Må si meg enig med @ardilla i dette. Og - rørforsterker er ikke nødvendigvis synonymt med mørk/varm lyd - i den almenne oppfatningen av hva nå enn det er.

    Når jeg kjører HD650 på min Leben (rør) amp, så er det noe bortimot optimal match for disse - både elektrisk og tonalt. Intet slørpreg i lyden der, og bassen er tight og godt definert. Leben amp´n er tonalt noe jeg vil karakterisere som (min definisjon av) nøytral - faktisk kanskje litt mot vintersiden av nøytral, men lyden er airy, meget godt oppløst og finmasket. Mao - ingen "transistor-gneldring" :). Dette matcher bra mot HD650 som - ja, heller mot en mørk karakteristikk.

    Førøvrig er Violectric´n heller ingen dårlig match mot HD650, selvom de da fremstår mørkere er det ingen sløret lyd.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke Stax 007 fått en del pepper for noe av det samme som HD650. Har du prøvd 009 kontra 007 ? Og i så fall hva synes du?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.654
    Antall liker
    17.703
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har ikke Stax 007 fått en del pepper for noe av det samme som HD650. Har du prøvd 009 kontra 007 ? Og i så fall hva synes du?
    SR-007 pepper for...?
    De er de Stax´ne som krever mest forsterker. Spes om man spiller på høyt volum kan de nyte godt av litt mer enn Stax sine amp´r leverer - eksempelvis Spritzer (Birgir - Mjölnir Audio) sine. Men, jeg vil nå ikke si at det låter alt for ille med min kombo da;). Min amp er tweaket med Clear Top, og det er et positivt bidrag mht lyden, selvom effekten naturlig nok ikke påvirkes.

    Ja, jeg har lyttet til SR-009 på både SRM-007tII og SRM-727, da de var et potensielt alternativ til SR-007 (late MkI). SR-009 hadde enkelte elementer i lyden der jeg syntes de overgikk SR-007. Men SR-009 var litt for "mye" i toppen over tid, og iht mine preferanser syntes jeg SR-007 hadde en bedre tonal balanse totalt sett. Og - på mitt hode, bedre komfort.
     
    Sist redigert:

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har i dag AKG K551 og spiller Tidal HiFi fra Google Chrom på min bærbare PC via Hegel Super DAC. Jeg er veldig fornøyd med denne løsningen, men lurer på om jeg ville fått et løft ved å bytte til andre hodetelefoner, f.eks. Sennheiser HD 700? Vil bærbar PC og Hegel Super være kraftig nok til å forsvare dette? Har kvaliteten på lydkortet i PC-en noen betydning for lydkvaliteten når musikken ikke ligger på PC-en men spilles via straming?
    Nå kjører du jo en dac/hegel super. Kvaliteten på lydkortet har jo noe å si. Men det er jo en gang slik at de aller fleste laptoper kjører innebygd lydkort der prisen ofte går på helsa laus. Jeg har meget god erfaring med lyd og apple sine bærbare. Alternativet blir å kjøpe ett eksternt lydkort.. Men de aller fleste løser det med en god dac. Tror jeg må si nei til at du kommer til å kjøre hd700 tilfredsstillende rett ut fra supern. Jeg ville kjøpt meg en hodetelefonforsterker i til enden av den kjeden. Du vil få ett sinnsykt løft med overgang til HD700!
    Jeg er litt på gjyngende grunn når det gjelder hodetelefoner og forsterkere via PC. Mener du å koble Hegel super til en hodetelefonforsterker? Jeg har tidligere hatt masse forskjellig av forsterkere, DAC og hodetelefonforsterkere, men solgt unna alt på grunn av omprioriteringer. Prøver nå å få en god løsning med straming fra PC til hodetelefoner.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig det svaret jeg fisket etter ptb. Vi har to ulike preferanser mht hva som er lyst/mørkt/. Jeg synes 009 nesten er litt varme i toppen haha :)
    Og med tanke på hva du har liggende så tenkte jeg du likte litt varmere lyd uten for mye i toppen. Ja de har fått litt pepper for å være tilbakelente. Akkurat som 009 har fått tyn for kvass topp hos noen. Jeg testet HD600 og det låt greit og bassen er bra. Men det ble fort kjedelig og tilbakelent. Vi må vel bare godta at vi er forskjellige. Jeg skal prøve dem på flere amper etterhvert.

    Ja niha..Ut fra super og inn i en eller annen hodetelefonforsterker. Alternativet er å kjøpe en dac som bruker usb eller optisk om du har det. Og så inn i en hodefonforsterker. Schiit audio har mange fine produkter til en billig penge.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Har opplevd brumming med schiit utstyr ja. Schiit amper er allergiske mot dårlige kabler, jordsløyfer osv. Mitt tips er å skaffe seg skikkelige kabler og rydde opp i strømmen. Aldri opplevd støy av noe slag med Taurus.
    Mange som kom tilbake med Asgard2 til resonans pga den støyen.
    Åssen passer Beyer T90 sammen med Taurus MKII tror du? Skal returnere Valhall 2 pga. brumminga. Har bra kabler, egen 16A kurs til stereoen og testet Valhalla 2 i to forskjellige hus. Kan ikke skjønne at det er noe jordsløyfe i anlegget heller. Også testet to forskjellige Valhalla 2.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Merkelig. Ja, returner den. Kan ikke ha noe som brummer. Men Taurus så har du noe å vokse med som takler alt av hodetelefoner. (utenom elektrostater selvsagt) T1 og T70 høres fortreffelig ut på min rigg. Men jeg har ikke hørt T90 dessverre. Med taurus så kan du kjøre balansert og være sikker på at støy ligger på ett minimum. Jeg brukte noen ok rca kabler inn i de aktive dynaudio høytalerene mine. Det brumma til jeg fikk kommet meg på butikken etter ett par ekstra balanserte kabler. Da ble det tyst

    Asgaard2 var bare baluba til jeg fikk meg noen ok kabler. Jeg prøvde den med stock type europriskabler rett etter jeg fikk den og det gikk ikke så bra.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har testa kablene min litt idag. Norne Solv X kabelen gjør virkelig forskjell kontra Q-Audio & original kabelen.
    Todd Terje Feat. Bryan Ferry - Johnny and Mary brukte jeg, da det første jeg merket når jeg byttet fra LCD-X til LCD-3F var at man ikke hørte pustingen til Bryan Ferry like tydelig. Men Solv X kabelen ser ut til å åpne lyden litt, så jeg hører det hvertfalt bedre enn med Q-Audio & original kabelen!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.654
    Antall liker
    17.703
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egentlig det svaret jeg fisket etter ptb. Vi har to ulike preferanser mht hva som er lyst/mørkt/. Jeg synes 009 nesten er litt varme i toppen haha :)
    Og med tanke på hva du har liggende så tenkte jeg du likte litt varmere lyd uten for mye i toppen. Ja de har fått litt pepper for å være tilbakelente. Akkurat som 009 har fått tyn for kvass topp hos noen.
    Ja, jo - vi har nok ulike preferanser, men det er nyanser i dette. For egen del så synes jeg det kan være enklere å forsøke å beskrive varm/kald og mørk/lys ved å billedgjøre det i form av en malepensel:):

    Jo smalere/finere pensel, jo høyere frekvens. Jo finere/tynnere bust, jo mer oppløst/finkornet. Med dette som utgangspunkt vil jeg beskrive min lytteopplevelse av (toppen på) SR-009 vs SR-007 som at SR-009 har litt smalere pensel, samme tykkelse på busten, men stivere bust enn SR-007.

    Med samme utgangspunkt kan man også tildels illustrere rør vs transistor. De fleste rørforsterkere jeg har hørt maler lyden med mykere pensel enn de fleste transistorforsterkere jeg har lyttet til. Dog - unntak finnes i begge tilfeller, og for rørforsterkere er det veldig avhengig av rør-kvaliteten.

    Mine preferanser er ikke nødvendigvis i retning av det mørke, men det må være myk bust:)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig det svaret jeg fisket etter ptb. Vi har to ulike preferanser mht hva som er lyst/mørkt/. Jeg synes 009 nesten er litt varme i toppen haha :)
    Og med tanke på hva du har liggende så tenkte jeg du likte litt varmere lyd uten for mye i toppen. Ja de har fått litt pepper for å være tilbakelente. Akkurat som 009 har fått tyn for kvass topp hos noen.
    Ja, jo - vi har nok ulike preferanser, men det er nyanser i dette. For egen del så synes jeg det kan være enklere å forsøke å beskrive varm/kald og mørk/lys ved å billedgjøre det i form av en malepensel:):

    Jo smalere/finere pensel, jo høyere frekvens. Jo finere/tynnere bust, jo mer oppløst/finkornet. Med dette som utgangspunkt vil jeg beskrive min lytteopplevelse av (toppen på) SR-009 vs SR-007 som at SR-009 har litt smalere pensel, samme tykkelse på busten, men stivere bust enn SR-007.

    Med samme utgangspunkt kan man også tildels illustrere rør vs transistor. De fleste rørforsterkere jeg har hørt maler lyden med mykere pensel enn de fleste transistorforsterkere jeg har lyttet til. Dog - unntak finnes i begge tilfeller, og for rørforsterkere er det veldig avhengig av rør-kvaliteten.

    Mine preferanser er ikke nødvendigvis i retning av det mørke, men det må være myk bust:)
    Jeg forstår hva du mener.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har i dag AKG K551 og spiller Tidal HiFi fra Google Chrom på min bærbare PC via Hegel Super DAC. Jeg er veldig fornøyd med denne løsningen, men lurer på om jeg ville fått et løft ved å bytte til andre hodetelefoner, f.eks. Sennheiser HD 700? Vil bærbar PC og Hegel Super være kraftig nok til å forsvare dette? Har kvaliteten på lydkortet i PC-en noen betydning for lydkvaliteten når musikken ikke ligger på PC-en men spilles via straming?
    Nå kjører du jo en dac/hegel super. Kvaliteten på lydkortet har jo noe å si. Men det er jo en gang slik at de aller fleste laptoper kjører innebygd lydkort der prisen ofte går på helsa laus. Jeg har meget god erfaring med lyd og apple sine bærbare. Alternativet blir å kjøpe ett eksternt lydkort.. Men de aller fleste løser det med en god dac. Tror jeg må si nei til at du kommer til å kjøre hd700 tilfredsstillende rett ut fra supern. Jeg ville kjøpt meg en hodetelefonforsterker i til enden av den kjeden. Du vil få ett sinnsykt løft med overgang til HD700!
    Jeg er litt på gjyngende grunn når det gjelder hodetelefoner og forsterkere via PC. Mener du å koble Hegel super til en hodetelefonforsterker? Jeg har tidligere hatt masse forskjellig av forsterkere, DAC og hodetelefonforsterkere, men solgt unna alt på grunn av omprioriteringer. Prøver nå å få en god løsning med straming fra PC til hodetelefoner.
    Jeg har lenge kjørt HD700 + Hegel Super på laptop med godt resultat. Bruk tosidig tape med borrelås så fester du bare Supern bak på skjermen slik jeg har gjort, funker gull. Det du skal være klar over med Hegel Super er at den gjør HD700 hakke lysere i toppen enn det de egentlig er. Forsterkeren i Hegel super er grei nok til HD700 men jeg måtte bruke litt EQ i bunnen og litt i toppen for å få lyden slik jeg ville på HD700 (min lydpreferanse).

    298700d1420305975-tra-den-bilder-av-hodetelefoner-utstyr-oppsett-dsc03879.jpg


    Skal du ha en annen mobil forsterker til streaminigløsning vil jeg heller anbefale deg Fiio E12 forsterkeren, denne spiller svært bra sammen med HD700. Nå har jeg et ganske ok lydkort i laptopen så den fungerer greit som DAC evt. må du kombinere denne med en ekstern DAC hvis lydkortet i maskinen ikke duger. E12 har erstattet Hegel Super hos meg.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, E12 klarer fint HD700. Når dem ikke får nok kraft kan de virke tynne og fæle i toppen og det samme med bassen. Med HD700 er det ingen god opplevelse!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.148
    Antall liker
    14.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det kan virke som om HD650 er hodetelefontrådenes svar på kabeldiskusjoner :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    Forskjellige oppfatninger er bare vakkert. Jeg blir alltid skeptisk når jeg møter entydige oppfatninger. Mitt inntrykk er at HD650new med rette forsterker spiller veldig fint. Jeg bruker Bryston BHA-1 balansert utgang på mine og har aldri hørt de spille bedre. Jeg har også HD-700 med balansert kabel som spiller på samme utgang, men har ikke fått taket på den enda. Er rimelig sikker på at disse vil spille flott også etterhvert. Ellers venter jeg på SE master-1 som kommer i august en gang...... Disse blir også levert med balansert kabel og jeg har enorme forventninger....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    8.092
    Torget vurderinger
    12
    De var utsolgt fra lager og jeg ville ikke ha demomodellen så da blir det venting i stedet. De produserer bare 4-5 stk pr dag og siden de har fått helt ok mottagelse og fremdeles har nyhetens interesse så renner de unna tydeligvis. Den som venter på noe godt etc.... dessuten er det ferietid og jeg fant endelig noe fornuftig å bruke momentum wireless til: Gress- og kantklipping...... dessverre er ikke støykanselleringen spesielt godt egnet til dette, men en del demping ble det jo.... En interessant observasjon er at den demper lyd bakfra bedre enn forfra.......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn