Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    166
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Skal bare ha et greit nok oppsett på PC rommet hjemme, mitt forslag er det ingen som har kommentert, ikke bra nok?

    Vil ha en alt i ett løsning som ikke tar for mye plass...dere ser hva jeg skriver tidligere...

    Noen som vil si noe om mitt eget "forslag"?

    Både dac og hodetelefoner tester bra, alt er selvfølgelig relativt, men men...
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Kommer du med mer reklame SÅ kommer jeg personlig å pisser deg i øret!
    Unnskyld meg, men hvordan er en konkurranse på en review blog reklame? Tror de fleste hadde vært glad i å prøve lykken som jeg har gjørt...
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    586
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Skal bare ha et greit nok oppsett på PC rommet hjemme, mitt forslag er det ingen som har kommentert, ikke bra nok?

    Vil ha en alt i ett løsning som ikke tar for mye plass...dere ser hva jeg skriver tidligere...

    Noen som vil si noe om mitt eget "forslag"?

    Både dac og hodetelefoner tester bra, alt er selvfølgelig relativt, men men...
    Virker som du har fått endel gode forslag, får ikke inntrykk av at noen mener ditt forslag ikke er godt nok, men selv må jeg melde pass da jeg ikke bruker egen dac, har ikke fått hørt på Philips Fidelio X2 heller ennå, men har hatt X1 og var meget fornøyd med den, regner med andre kan hjelpe deg med Philips x2..! :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.027
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei

    Jeg lurer på å skaffe meg hodetelefoner og hodetelefon forsterker med innebygd Dac.
    Skal brukes på kontoret og skal spille flac filer fra pc/nas, jeg lurer på disse?

    Philips Fidelio X2 tester bra...andre forslag, skal maks koste 3000,- helst en del mindre.

    Hvilken hodetelefon forsterker/Dac er best "bang for the buck" ?

    Har tenkt på Aune T1 MKII...tror jeg ønsker en med rør.

    Forslag...hele pakka til 5000,- skulle bli grei lyd fra pc da?
    Skal bare ha et greit nok oppsett på PC rommet hjemme, mitt forslag er det ingen som har kommentert, ikke bra nok?

    Vil ha en alt i ett løsning som ikke tar for mye plass...dere ser hva jeg skriver tidligere...

    Noen som vil si noe om mitt eget "forslag"?

    Både dac og hodetelefoner tester bra, alt er selvfølgelig relativt, men men...
    Folk anbefaler bare ting har hørt eller eventuelt lest mye bra om flere steder.

    Fidelio X2 er etter hva jeg har lest en god hodetelefon som kan passe dine behov. Selv er jeg kjempeglad i HD650, men med veil forsterker kan den oppleves noe mørk. Asgard gjør imidlertid jobben bra.

    Du kan også vurdere noe så komapkt som Hegel Super eller udioquest Dragonfly - såfrem du velger relativt lavimpedante og lettdrevne hodetelefoner. X2 er begge deler =)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Nå har jeg ikke fått hørt HE-6 drevet optimalt ennå, men jeg må si det er ganske deilig å sette seg ned med LCD-3 på kvelden! Håper jeg får Lawton paddene neste uke og det gjøre en positiv forskjell.

    Jeg syntes HE-6 høres mer intim ut enn LCD:3, men så er jo HE-6 nærmere øret, det så logisk at om HE-6 hadde hatt tykkere puter så ville lyden fått mer rom å høres mindre intim? :D
     
    Sist redigert:

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    246
    Antall liker
    36
    Interessant nettside de har Lawton. Det blir fort dyrt skal man ha en Level 3 upgrade med alle bjeller og fløyter.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.149
    Antall liker
    8.190
    Torget vurderinger
    12
    X2 er mye god lyd med bass for pengene. Har de og liker de. Har 650 også og liker de i balansert drift. Begge er gode.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Noen andre som har fått tilbud om å kjøpe Maxwell hodetelefon-kabler ? Vanvittig dårlig tidspunkt å selge kabler til meg, spesielt derfra.
    Nå er det en som trenger penger, raskt.
     
    Sist redigert:

    hugo25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    3
    hei,noen som har/hørt Gugnir og/eller mjolnir?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Gugnir er en knakandes god dac synes jeg. Gravende men ikke lys og har skikkelig trøkk i bånn. Nå skal jo min inn for å bli multibit da. Ardilla har mjølnir. Men ikke 2ern med rør som virker skikkelig spennende.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har Mjolnir, vil du kjøpe den?

    Mjolnir er meget god med Audeze, jeg tror den vil være ganske god med HD650 også, eller hodetelefoner som er litt mørkere i klangen, og som trenger å kvikne til litt.
     
    Sist redigert:

    jzono1

    Medlem
    Ble medlem
    16.10.2013
    Innlegg
    39
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    4
    Man må vel lete lenge for å finne noe som matcher en pent brukt Mjolnir på VFM-faktor. Utrolig mye godlyd for pengene.

    Med "vanlige" hodetelefoner med høy impedans, sånn typisk 250-600ohm er det kanskje lurt å se i retning OTL rør også, om det frister. Helt annen retning lydmessig enn en Mjolnir, men kan jo være trivelig.

    J.E.R: det kan være fornuftig å droppe ideen om dac + rør med ditt budsjett, eventuelt godta et kompromiss i form av en ren rørforsterker. Er bruktmarkedet aktuelt, så legg ut en ønsket kjøpt-annonse der du spesifikt spør etter en OTL-rørforsterker. Rør kun som en del av preamp-leddet har ikke like mye for seg som forsterkere med rør hele veien igjennom. Kan f.eks få tak i en fin Little dot Mk3 for et par tusenlapper, og fremdeles ha nok igjen til å få tak i gode hodetelefoner. En ny little dot mk2 kan vel også være aktuelt.

    Little Dot MK 2 II Headphone Amp Amplifier Pre Amp | eBay
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hvordan er Stax SR-009 med Elektronisk/EDM?
    Ser det ligger ett par på brukten, og det er jo en hodetelefon man må høre før man blir 30
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er Stax SR-009 med Elektronisk/EDM?
    Ser det ligger ett par på brukten, og det er jo en hodetelefon man må høre før man blir 30
    De spiller alt med største selvfølgelighet. Men bassen har alltid vært elektrostatiske hodetelefoners akilleshel. De er enormt riktige og det trøkker bra. Men jeg vil tro det er mange som trøkker bedre. Men de spiller jo så sinnsykt bra uansett hva du gir dem. Pendulum var heeelt rå med Sr-009, makan til organisk lyd.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen forhandler i Norge som har Stax Sr-009 demo? TAA Import i Oslo?
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    586
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Ingen tvil om hvem som er ute med revestreker.
    Må nesten le, jaja..! ;) lurer på om noen har tenkt å begynne å selge sånne dagsform piller, hvis dagsformen og "lytteformen" ikke er sånn helt på topp kan jeg ta meg en formpille og lyden blir bedre enn på lenge..! fåes i appelsin og eple smak..! ;) huff no er det sånn lazy søndag mood igjen..! litt sånn off topic, beklager..! :p
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.027
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Man må vel lete lenge for å finne noe som matcher en pent brukt Mjolnir på VFM-faktor. Utrolig mye godlyd for pengene.

    Med "vanlige" hodetelefoner med høy impedans, sånn typisk 250-600ohm er det kanskje lurt å se i retning OTL rør også, om det frister. Helt annen retning lydmessig enn en Mjolnir, men kan jo være trivelig.

    J.E.R: det kan være fornuftig å droppe ideen om dac + rør med ditt budsjett, eventuelt godta et kompromiss i form av en ren rørforsterker. Er bruktmarkedet aktuelt, så legg ut en ønsket kjøpt-annonse der du spesifikt spør etter en OTL-rørforsterker. Rør kun som en del av preamp-leddet har ikke like mye for seg som forsterkere med rør hele veien igjennom. Kan f.eks få tak i en fin Little dot Mk3 for et par tusenlapper, og fremdeles ha nok igjen til å få tak i gode hodetelefoner. En ny little dot mk2 kan vel også være aktuelt.

    Little Dot MK 2 II Headphone Amp Amplifier Pre Amp | eBay

    Kan legge til OTL er ikke optimalt for hodetelefoner under 150 ohm, så til Fidelio x2 bør man ha noe annet.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.149
    Antall liker
    8.190
    Torget vurderinger
    12
    X2 er mye god lyd med bass for pengene. Har de og liker de. Har 650 også og liker de i balansert drift. Begge er gode.
    Det høres fint ut, tror du de vil passe greit med Aune T1 MKII?
    Det vet jeg ikke. Kanskje de trenger litt mer effekt? Uansett ligger det et sett 650 på torget nå for kr 1200 og det er mye for penga.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    De på torget er vel noen år gamle? Nyeste "versjon" av HD650 skal faktisk låte litt bedre, er visst noen bittesmå forandringer
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.725
    Antall liker
    17.888
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Endringen av HD650 kom vel i ca. 2007 om jeg i farten ikke husker helt feil- og visuelt tar det 3 sek. å finne ut om det er gml. eller ny versjon. Bilder og forklaring finnes i den egne tråden for disse htlf.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Fikk Lawton pads idag. Meget deilig å ikke ha driveren så nærme øret. Men øre-åpningen er ikke helt sentrert med Lawton paddene, men det har vel kanskje ikke så mye å si? Bare min OCD som slår inn? :D

    Har også bestilt meg Schiit Wyrd & Hifiman HE-Adapter.
    Tar så jækla lang tid å få lagd en kabel med spader...
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har bestilt adaptere til min Norne Solv X kabel, men har visst blitt noe forsinkelser, ca 3 uker.
    Så lenge gidder jeg ikke å vente får å prøve stereoforsterker, så da kjøpte jeg like så godt en HE-adapter, den er jo ikke akkurat dyr.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fiiiiiiiin fin reportasje om Pioneer sine ùber Snasne headphones i Lyd og bilde i siste utgave.. :)
    Hva står det?!?! Pokkers butikken her har slutta å føre lyd og bilde og småen må legge seg. Finner ikke noe elektronisk
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.027
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fiiiiiiiin fin reportasje om Pioneer sine ùber Snasne headphones i Lyd og bilde i siste utgave.. :)
    Hva står det?!?! Pokkers butikken her har slutta å føre lyd og bilde og småen må legge seg. Finner ikke noe elektronisk
    Gråbein skriver at han er enig med den gærne fyren fra Sandnes.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fikk meg ett pokkers digitalt abbonement, så fant jeg ut at de pokker meg ikke støtter Iphone, men kun ipad..Så nå lader jeg den gamle skrammelen av en ipad. Litt gal av og til ja. Hvertfall ikke helt tam.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ligger tideligvis ikke ute på digitalt. Får kun Utgave 8 som nyeste? Kan noen forklare meg hvilken utgave ? Jeg har jo utgave 8-15 digitalt, men ikke ett fnugg om Master-1
     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Fiiiiiiiin fin reportasje om Pioneer sine ùber Snasne headphones i Lyd og bilde i siste utgave.. :)
    Hva står det?!?! Pokkers butikken her har slutta å føre lyd og bilde og småen må legge seg. Finner ikke noe elektronisk
    Beklager ventetid på svar. Men Ray Donovan er viktigere enn hfs... Hehe.
    Lyd og bilde 9 er et brukbart nr. Satt av en god del sider til ting som interesserer meg.

    Se master1 sammenlignes mot tidligere referanse HD 800, og først nevnte foretrekkes grunnet nedre oktaver. Master 1 Er noe bedre som balansert , men ikke vannvittig forskjell. Master 1 drar litt likhet mot audeze lcd x. I alle fall, så mener de master 1 minner om lcd x i klang. Samt avslutning at det er det beste journalisten noensinne har hørt. (selvsagt 6 stjerner) Tipper venteliste blir lengre nå gitt :)
    Alle superlativene er brukt. Fantastisk oppløsning, fyldig og dypere bass. Nirvana. Åpent, gjennom siktig. Ytterst troverdig. Etc etc.
    Løp og kjøp anbefaling leser jeg testen som. Heldigvis så er mitt budsjett lavere Nuh.. Kjente det nappet i kortet nå gitt :)
    Arild
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    OK. Da kan jeg roe sjela litt. Jeg hadde ikke hatt det så bra om det ble slakt på noen punkter. Jeg var temmelig sikker i min sak, at de er så gode som jeg skriver. Men testene er fryktelig spennende. Fordi det sier litt om det jeg synes er bra er noe andre setter pris på. Takker så mye! Rart nummeret ikke er ute digitalt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.149
    Antall liker
    8.190
    Torget vurderinger
    12
    Fikk bladet i posten i går og har selvfølgelig lest superomtalen. Godt å vite at neste par til norge tilhører undertegnede :cool:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.027
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    OK. Da kan jeg roe sjela litt. Jeg hadde ikke hatt det så bra om det ble slakt på noen punkter. Jeg var temmelig sikker i min sak, at de er så gode som jeg skriver. Men testene er fryktelig spennende. Fordi det sier litt om det jeg synes er bra er noe andre setter pris på. Takker så mye! Rart nummeret ikke er ute digitalt.
    Det er utrolig irriterende å eie noe som Lyd og Bilde ikke liker. Derfor bør man kjøpe Hegel rund baut. Synd de ikke lager hodetelefoner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn