Tipper den minner om Massdrops versjonNå har Fostex lansert ny hodetelefon!
TH610!
http://www.head-fi.org/t/798127/new-fostex-th610-premium-reference-closed-back-headphones
Hva slags endring venter du? Hvis du liker de rett fra boksen så liker du de sikkert ytterligere bedre etter tilvenning. Men endringen du opplever er din subjektive opplevelse, hodetelefonene endres ikke hørbart før de begynner å bli vel "løse" etter mange tusen timer normal bruk. Jeg har sammenlignet mange brukte hp jeg var sikker hadde endret seg med helt ny av identisk hp, og det var ikke mulig å skille i de aktuelle tilfellene. Jeg har forøvrig også MM400 og synes de låt åpnere og mer balansert etter en del timer, men det ligger kun i lytterens tilvenning tør jeg påstå.Hei
Har kjøpt Denon AH-MM400 og har spilt 12-14 timer på dem. Er det noen som har erfaring med disse og vet hvor lang tid bør jeg påberegne før de er ferdiginnspilt?
Har mange rørforsterkere og aldri opplevd noe værre enn at det spraket veldig høyt fra et nos rør første gang jeg satte det på. Man skal alltid la nos rør gå litt før man kobler til hodetelefonene, lærte jeg da Om det er verdt det lille ektra med rør, er jo en individuell sak, men det er jo ikke alltid problemfritt med transistor heller (selv om man lett tenker at det er det..)Andre her som har opplevd å få strømstøt i seg fra hodetelefoner drevet av en røramp ? Litt lignende statisk elektrisitet støt.
Lyttet idag til mine HiFiMan HE-500 på min Woo Audio WA6 rørforsterker da det plutselig nappet litt i den ene øreflippen og musikken stoppet.
Har et ødelakt rectifier rør på den med løs glassluppel som jeg mistenker er årsaken til dette.
Må inrømme jeg blir litt skeptisk til slik oppførsel fra forsterkeren, hva blir det neste, enda kraftigere støt ?
Håper dette var et engangstilfelle å jeg kan finne meg et nytt rør. Helt uerfaren på rør men denne forsterkeren låter ganske flott synes jeg så må få den opp å gå igjen.
Fikk strømstøt av Stax sine hodetelefoner for en del år siden, var et sett en kompis hadde som skal sies var rimelige slitte, men opplevelsen skyldes nok mere slitasje på hodetelefonen og ikke at rørdriveren var deffekt, men uansett så "våknet" man..!Andre her som har opplevd å få strømstøt i seg fra hodetelefoner drevet av en røramp ? Litt lignende statisk elektrisitet støt.
Lyttet idag til mine HiFiMan HE-500 på min Woo Audio WA6 rørforsterker da det plutselig nappet litt i den ene øreflippen og musikken stoppet.
Har et ødelakt rectifier rør på den med løs glassluppel som jeg mistenker er årsaken til dette.
Må inrømme jeg blir litt skeptisk til slik oppførsel fra forsterkeren, hva blir det neste, enda kraftigere støt ?
Håper dette var et engangstilfelle å jeg kan finne meg et nytt rør. Helt uerfaren på rør men denne forsterkeren låter ganske flott synes jeg så må få den opp å gå igjen.
Jeg er også tilbøyelig til å avskrive den nedvurderingen av hodetelefonutgangen på Oppo 105 som jalla. Nå er det vel en del hodetelefonforsterkere som driver å mikser sammen høyre og venstre kanal i justerbare mengder for å prøve å flytte lydbildet ut av hodet og mer foran lytteren (etterligne høyttalere ute på golvet), men det virker ikke som om dette har fått noen stor utbredelse i hodetelefonmiljøet? Kan det være dette man har etterlyst?Syns å huske at denne fikk meget gode tester når det gjalds hodetelefonutgangen, så trur ikke vi har gått glipp av så mye ved å lytte til hodetelefoner via våre forsterkere eller hodetelefonutganger, men det er mulig at andre sitter med mere viten akkurat om dette, men synes det høres litt rart at det skal være fakta..!
Jaja, får bite i det sure eplet, trenger også nye puter for headbandet også, der var de orginale mer fornuftig priset heldigvis.Jeg mener å huske at det ihvertfall var en her inne som kjøpte uoriginale fra ebay, og ikke var fornøyd.
Det kan godt hende at det finnes uoriginale gode puter å få tak i, men uten en evt verifiserbar referanse, så blir det jo litt bingo. Original koster mer, men da vet man hva man får.
Med temmelig høy grad av sannsynlighet vil ikke dagens portefølje skiftes ut. Dekker "alle" behov, funksjoner, musikkgenre og humør.noen her inne som kommer til å handle seg MrSpeakers Ether hodetelefonene?