Distinctive
Æresmedlem
Hadde vært kjekt å gå toe til toe med Sennheiser comboen siden Elear/Jotunheim nok har styrkene og svakhetene sine på litt andre områder enn 800 comboen.
For å ikke glemme LCD2nå er vell hd800 med minst bass,i prisklassen.så de vill aldri konkurere med høytalere.
lcdx, eleare,he6 har bra med bass.også de som er 3,4 gang så dyr har jo kjempe bass.hd800 passer best til klassisk,der er de konge.
eleare er veldig god nedover.
Hørt HD800S? Mer "bass" der?HD800 rett og slett knuser de nevnte på alt untagen bass. Jeg har en test på Elear i Stereo+. Håper dere leser den og kommer med tilbakemeldinger.
Venter i spenning - No.7 er vel rett rundt hjørnet?HD800 rett og slett knuser de nevnte på alt untagen bass. Men bassen til HD800 er så stram og flot.t Jeg har en test på Elear i Stereo+. Håper dere leser den og kommer med tilbakemeldinger. Endelig en hodetelefon med null åpenbare feil?
Det stemmer Sony MDR-Z7 og MDR-Z1R, har selv eid Z7 og bass gjengivelsen i disse var veldig gode, Z1R er Sony sin topp modell og har såvidt kommet ut for salg..!Har ikke Sony en 70mm driver i sine dynamiske hodetelefoner? Ser det står den er den største i bruk i dag
Hei Geir! Hyggelig at du likte den. Vi syns CMA600i gir masse for pengene og den er en klar anbefalingNoen som har inntrykk av Questyle Cma600i?
Vis vedlegget 409450
Skal benyttes i lag med Sennbeiser HD800S. Fikk ikke lyttet til HDVD 800 da da de ikke hadde koblet denne opp. Questyle ble anbefalt fremfor HDVD 800 og 13k kontra 19k er en del.
Selv synes jeg at komboen leverte en klarhet jeg aldri har hørt i hodetelefoner før. HD800S leverer vel ikke mengder av bass, men nok trykk er det. Skal benyttes mest til progressiv musikk ala Steven Wilson, Spock's Beard, Gazpacho og lignende.
Har CMA800R og de ter den beste transistorforterkeren jeg har hørt med HD800Noen som har inntrykk av Questyle Cma600i?
Vis vedlegget 409450
Skal benyttes i lag med Sennbeiser HD800S. Fikk ikke lyttet til HDVD 800 da da de ikke hadde koblet denne opp. Questyle ble anbefalt fremfor HDVD 800 og 13k kontra 19k er en del.
Selv synes jeg at komboen leverte en klarhet jeg aldri har hørt i hodetelefoner før. HD800S leverer vel ikke mengder av bass, men nok trykk er det. Skal benyttes mest til progressiv musikk ala Steven Wilson, Spock's Beard, Gazpacho og lignende.
Så ikke Focal Elear listet her, dog...20% avslag på hodetelefoner hos Spaceworld/Soundgarden..!
Har dem Focal sine hodetelefoner i sitt sortiment da? ikke sikkert tilbudet gjelder alle hodetelefoner, men gode priser på enkelte..!Så ikke Focal Elear listet her, dog...20% avslag på hodetelefoner hos Spaceworld/Soundgarden..!
De er opplyst som forhandler på Vestlandet/Rogaland (Stavanger/Sandnes).Har dem Focal sine hodetelefoner i sitt sortiment da? ikke sikkert tilbudet gjelder alle hodetelefoner, men gode priser på enkelte..!Så ikke Focal Elear listet her, dog...20% avslag på hodetelefoner hos Spaceworld/Soundgarden..!
Faktafeil? Godt mulig, det kan man aldri sikre seg mot. Om du mener at jeg og for eks Tyll ikke finner klare feil med denne hodetelefonen er det absolutt ikke klipp og lim. Det er slik at man skal slite med å finne helt klare mangler med Elear. Hva fakta om Elear angår så snakket jeg med sjefs utvikleren hos focal i London. Jeg deltok også på en konferanse der han snakket om Elear og utopia. Det er ikke så ofte jeg er enig med Tyll da han har en hang til mørkere lyd enn meg. At jeg bruker andre kilder for opplysninger er åpenbart om jeg ikke finner info på andre måter. Vi leser tester og finner info hos mange kilder og det skal godt gjøres å ikke bli noe farget. Men karakteren og mine tanker rundt elear er gjort etter timevis med lytting. Hadde jeg ikke likt dem så hadde jeg aldri gitt dem anbefalt.Grei test av Elear i siste Stereo+.
Dog skjemmet av litt faktafeil og klipp og lim av selvfølgeligheter hentet fra andre kilder, slik jeg oppfatter det.
Er helt enig i tilbaketrukket diskant/scene (uten EQ), men det gjør også at lyd ikke skriker inn i øret ditt på høyere volum og skaper lyttetretthet, bla.
Fint det, Erlendb.Faktafeil? Godt mulig, det kan man aldri sikre seg mot. Om du mener at jeg og for eks Tyll ikke finner klare feil med denne hodetelefonen er det absolutt ikke klipp og lim. Det er slik at man skal slite med å finne helt klare mangler med Elear. Hva fakta om Elear angår så snakket jeg med sjefs utvikleren hos focal i London. Jeg deltok også på en konferanse der han snakket om Elear og utopia. Det er ikke så ofte jeg er enig med Tyll da han har en hang til mørkere lyd enn meg. At jeg bruker andre kilder for opplysninger er åpenbart om jeg ikke finner info på andre måter. Vi leser tester og finner info hos mange kilder og det skal godt gjøres å ikke bli noe farget. Men karakteren og mine tanker rundt elear er gjort etter timevis med lytting. Hadde jeg ikke likt dem så hadde jeg aldri gitt dem anbefalt.Grei test av Elear i siste Stereo+.
Dog skjemmet av litt faktafeil og klipp og lim av selvfølgeligheter hentet fra andre kilder, slik jeg oppfatter det.
Er helt enig i tilbaketrukket diskant/scene (uten EQ), men det gjør også at lyd ikke skriker inn i øret ditt på høyere volum og skaper lyttetretthet, bla.
Hva lyttetretthet angår så mener jeg å ha nevnt det i testen. Og jeg mener disse hodetelefonene har mye mer til felles med HD600/650 enn stax sr-009, HD800, beyer t1 osv.
De selger dem på Soundgarden Stavanger og de har et sett på demo.
Har du satt gain switchen på Jotunheim til 'Hi' posisjon?Da har jeg fått noen timer med Jotunheim m/ dac og LCD 2.
I iveren etter å få lyd startet jeg med en 3 meter lang USB som fulgte med printeren min. Det skulle jeg ikke gjort. Det var lite av alt, og jeg måtte ha volumet på klokken 14 for å få nok lyd i high gain. Jeg var da oppriktig bekymret for at jeg hadde enten fått en defekt Jotunheim eller en svært dårlig match mellom LCD 2 og Jotunheim.
I går gikk jeg til innkjøp av en relativt billig og kort USB kabel fra Audioquest. Det fikset heldigvis biffen. Nå har jeg mer enn nok lyd klokken 11 og bass, perspektiv og ikke minst fravær av støy var slik jeg mener det bør være i slike produkter.
jeg gikk fra hifiman 400 og Fiio e17, og kan lett høre at joten og LCD spiller i en helt annen divisjon.
svært nøgd til nå!
Mvh
Kenneth
HeiHar du satt gain switchen på Jotunheim til 'Hi' posisjon?Da har jeg fått noen timer med Jotunheim m/ dac og LCD 2.
I iveren etter å få lyd startet jeg med en 3 meter lang USB som fulgte med printeren min. Det skulle jeg ikke gjort. Det var lite av alt, og jeg måtte ha volumet på klokken 14 for å få nok lyd i high gain. Jeg var da oppriktig bekymret for at jeg hadde enten fått en defekt Jotunheim eller en svært dårlig match mellom LCD 2 og Jotunheim.
I går gikk jeg til innkjøp av en relativt billig og kort USB kabel fra Audioquest. Det fikset heldigvis biffen. Nå har jeg mer enn nok lyd klokken 11 og bass, perspektiv og ikke minst fravær av støy var slik jeg mener det bør være i slike produkter.
jeg gikk fra hifiman 400 og Fiio e17, og kan lett høre at joten og LCD spiller i en helt annen divisjon.
svært nøgd til nå!
Mvh
Kenneth
Jeg kjører balansert, så jeg har pulver i bøtter og spann.
Bortset fra en enkelt faktafeil ser det bestemt ut til, at du har gjort en bra jobb mht. research. Det er slik det er og skal være.Faktafeil? Godt mulig, det kan man aldri sikre seg mot. Om du mener at jeg og for eks Tyll ikke finner klare feil med denne hodetelefonen er det absolutt ikke klipp og lim. Det er slik at man skal slite med å finne helt klare mangler med Elear. Hva fakta om Elear angår så snakket jeg med sjefs utvikleren hos focal i London. Jeg deltok også på en konferanse der han snakket om Elear og utopia. Det er ikke så ofte jeg er enig med Tyll da han har en hang til mørkere lyd enn meg. At jeg bruker andre kilder for opplysninger er åpenbart om jeg ikke finner info på andre måter. Vi leser tester og finner info hos mange kilder og det skal godt gjøres å ikke bli noe farget. Men karakteren og mine tanker rundt elear er gjort etter timevis med lytting. Hadde jeg ikke likt dem så hadde jeg aldri gitt dem anbefalt.
Hva lyttetretthet angår så mener jeg å ha nevnt det i testen. Og jeg mener disse hodetelefonene har mye mer til felles med HD600/650 enn stax sr-009, HD800, beyer t1 osv.
De selger dem på Soundgarden Stavanger og de har et sett på demo.
Jeg lyttet litt til de i Horten. Ikke lenge, men lenge nok til å være enig i dette. Elear deler mye også mye av karakteristikken og lydsignaturen til mine Oppo PM-1Hva lyttetretthet angår så mener jeg å ha nevnt det i testen. Og jeg mener disse hodetelefonene har mye mer til felles med HD600/650 enn stax sr-009, HD800, beyer t1 osv.
Gjelder det alle forretninger? Hvor ser man dette tilbudet?Philips Fidelio X2 til 995,- hos Lefdal på onsdag. Jeg ble aldri komfortabel med dem, men mistenker at muligens andre liker disse godt? (Bassboost med skikkelig sting i diskant)
Kommer fra Lefdal Alna nå. Her var prisen 1990.Gjelder det alle forretninger? Hvor ser man dette tilbudet?Philips Fidelio X2 til 995,- hos Lefdal på onsdag. Jeg ble aldri komfortabel med dem, men mistenker at muligens andre liker disse godt? (Bassboost med skikkelig sting i diskant)
Trur den prisen dreier seg om black friday tilbudet som lefdal har hele uka før, er vel et begrenset antall også..!Kommer fra Lefdal Alna nå. Her var prisen 1990.Gjelder det alle forretninger? Hvor ser man dette tilbudet?Philips Fidelio X2 til 995,- hos Lefdal på onsdag. Jeg ble aldri komfortabel med dem, men mistenker at muligens andre liker disse godt? (Bassboost med skikkelig sting i diskant)