Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Nå skryter jo Sony av at noen av deres produkter har:[h=2]High-Resolution Audio at 24bit/96kHz[/h]Jeg har bare testet dette med ørepluggene MDR-EX750NA, kablet, og da hi-rez filer på Xperia telefonen. Det fungerer det. Men Sony sier at dette også finnes på bluetooth klokkene MDR-1000X, MDR-100 og MDR-1ABT/1RBT https://www.sony.no/electronics/hd-...EC-TOUT-OOFM-HRA-IFA-EN_GL-2014-07-HEADPHONES Men dette forutsetter vel LDAC (bluetooth), vil jeg tro.
    Da blir jeg nok nødt til å ta en nærmere titt på Sonys bluetooth headsets.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Så klart skryter Sony av sine egne headset.

    Nå skryter jo Sony av at noen av deres produkter har:High-Resolution Audio at 24bit/96kHz

    Jeg har bare testet dette med ørepluggene MDR-EX750NA, kablet, og da hi-rez filer på Xperia telefonen.
    Det fungerer det.

    Men Sony sier at dette også finnes på bluetooth klokkene MDR-1000X, MDR-100 og MDR-1ABT/1RBT
    https://www.sony.no/electronics/hd-...EC-TOUT-OOFM-HRA-IFA-EN_GL-2014-07-HEADPHONES

    Men dette forutsetter vel LDAC (bluetooth), vil jeg tro.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Rent lydmessig er HD600 meget bra så langt, virker som HD600 har raskere lyd for meg, mye mer diskant, ikke så utrolig mye mellombass som på HD650, sitter også med inntrykk av at det er mer trykk i bassen, HD600 virker som en mye mer rocka hodetelefon generelt sett rett og slett.

    Men er skuffet på byggekvaliteten foruten om putene på klokkene som er de samme som HD650, resten virker veldig billigt og irriterende at kablene ikke kan tas av.

    EDIT: Har inntrykket av HD600 passer bedre til resten av oppsettet, forsterkeren jeg bruker er laget for HD800.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Litt undrende her jeg for kabelen kan tas av og er lett utskiftbar. Selv om det er plast osv så varer de normalt i årevis. Putene og alt annet er lett å skifte.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Åååå bare jeg som ikke brukte nok makt på kablene.

    Litt undrende her jeg for kabelen kan tas av og er lett utskiftbar. Selv om det er plast osv så varer de normalt i årevis. Putene og alt annet er lett å skifte.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Heller muligens mest mot ett sett B&W P7 Wireless altså. Ser flere skriver at det låter bedre enn den kablede utgaven, og takler støy utenfra ganske OK.
    Ok. Men uansett hvilke wireless hodetelefoner du velger så vil du aldri få mer enn en mid-fi opplevelse. Hvis det er bra nok for deg så kjør på. ������
    Disse kan selvsagt brukes med kabel også i likhet med hvilket som helst annet kablet headsett i klassen. BT-bruk er dog en fin bonus, og lydmessig er disse spydspissen av det som er der ute nå har jeg inntrykk av :) Kanskje jeg må prøve disse Shure pluggen en gang, men er i utgangspunktet ikke så glad i propper og plugger av noe slag. Ørene mine blir fort veldig trøtte av det.

    P7'ene har ligget i 2 døgn nå med musikk i fra iPad`en og gjodgjort seg i hvertfall :)

    Noen som har noen erfaring med disse rimelige hodetelefon stativene på ebay? Er en rekke Omega tilnærminger å finne ser jeg.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Er det noen med Elear som har merket skurr/sprekking på høyt volum?
    På Head-fi rapporteres reklamasjoner som et tiltagende problem, og mine er intet unntak.....
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Spydspissen av hva da Mala? Trådløse hodetelefoner? Spydspissen til B&W heter P9 og de låter fabelaktig. Kanskje noe av det beste jeg har hørt på noen lukket hodetelefon. De er dog litt for basstunge til å kunne regnes som nøytrale. Men gud hvor det spiller da mann!
    Har hørt en del om klager ja, dessverre etter stereo+ gikk i ¨trykken¨. Kanskje de ikke helt regnet med hypen og startet med litt hastverksarbeid. Men det bør gå helt fint på garantien. Surt da.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Altså ingen aktive NC av noe slag, for der er det vel en hel rekke å velge i mellom rundt i den prisklassen. Bang & Olufsen har vel noen greier gående i samme gate med sin Beoplay serie som jeg vet om, med og uten ANC. Men etter en rekke omtaler å dømme er P7W blandt det beste av BT-hodetelefoner på markedet akkurat nå.

    P9 er i en helt annen klasse, også prismessig men det forstår du vel. Disse er vel også semi-åpnå/lukket om jeg har forstått det rett? Ser ustyrlig lekre ut, men de hadde de dessverre ikke inne på Hi-fi klubben i byen når jeg var innom. Skjønner hva du mener med basstunge, P7 har det samme i sitt lydbilde.

    Jeg satt forøvrig å lyttet veldig lenge på Denon AH-MM400..og disse var dett jaggu meg lett å bli glad i :) Byggekvalitet og komfort var skyhøy, og gav ett veldig behagelig og mer nøytralt lydbilde. Førsteinntrykket var at dette var ett veldig godt sett som gav både eier - og lytteglede i fleng! Kan ikke helt si det samme om Oppo PM-3. Syns det fremsto som ett litt billigere skrudd sammen sett som ikke stod helt til prislappen. Komfortmessig var det heller ikke helt etter mitt hode og ører sammenlignet med P7 og Denon! Men satt en stund med dette også og det var mange deilige kvaliteter lydmessig her ja! Deilig presis og kjapp bass og mange fine detaljer kom frem.

    EDIT: Merkelig setning i starten, noe surr med redigeringen der.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Altså ingen aktive NC av noe slag, for der er det vel en hel rekke å velge i mellom rundt i den prisklassen. Bang & Olufsen har vel noen greier gående i samme gate med sin Beoplay serie som jeg vet om, med og uten ANC. Men etter en rekke omtaler å dømme er P7W blandt det beste av BT-hodetelefoner på markedet akkurat nå.

    P9 er i en helt annen klasse, også prismessig men det forstår du vel. Disse er vel også semi-åpnå/lukket om jeg har forstått det rett? Ser ustyrlig lekre ut, men de hadde de dessverre ikke inne på Hi-fi klubben i byen når jeg var innom. Skjønner hva du mener med basstunge, P7 har det samme i sitt lydbilde.

    Jeg satt forøvrig å lyttet veldig lenge på Denon AH-MM400..og disse var dett jaggu meg lett å bli glad i :) Byggekvalitet og komfort var skyhøy, og gav ett veldig behagelig og mer nøytralt lydbilde. Førsteinntrykket var at dette var ett veldig godt sett som gav både eier - og lytteglede i fleng! Kan ikke helt si det samme om Oppo PM-3. Syns det fremsto som ett litt billigere skrudd sammen sett som ikke stod helt til prislappen. Komfortmessig var det heller ikke helt etter mitt hode og ører sammenlignet med P7 og Denon! Men satt en stund med dette også og det var mange deilige kvaliteter lydmessig her ja! Deilig presis og kjapp bass og mange fine detaljer kom frem.

    EDIT: Merkelig setning i starten, noe surr med redigeringen der.
    Jada. Jeg forstår at man ikke vil bruke 10 sure på P9. Poenget mitt var at man ikke trenger å bruke så mye penger for å nå ¨nirvana¨ lydmessig. Jeg har prøvd en haug med trådløse hodetelefoner og jeg synes alle låter middelmådig.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.856
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Er det ikke bare å kjøpe en stor knagg på Ikea da?
    F.eks BJÄRNUM Knagg - IKEA


    Ja - den er perfekt, til og med knagg for kablen. Har flere slike selv =)
    Litt for langt til Ikea, men det var ikke værre enn at man fant noe på Clasern. De henger på veggen til innspilling så får vi se når de har fått noen timer. Har ikke hatt noe som er like komfortable en disse. Tre timer i strekk uten problemer.

    HD 800 S avslører kjipe innspillinger med lav dynamikk nådeløst. Blir noen skiver jeg ikke orker å prøve engang. Det skal sies at de ikke låter noe særlig på Stereoen heller. Får vurdere om jeg ikke setter opp en vinylrigg for å løse det problemet. Det er rart at cd-innspillinger med DR 5-7 har 11-12 på vinyl.
     

    FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Er det ikke bare å kjøpe en stor knagg på Ikea da?
    F.eks BJÄRNUM Knagg - IKEA


    Ja - den er perfekt, til og med knagg for kablen. Har flere slike selv =)
    Litt for langt til Ikea, men det var ikke værre enn at man fant noe på Clasern. De henger på veggen til innspilling så får vi se når de har fått noen timer. Har ikke hatt noe som er like komfortable en disse. Tre timer i strekk uten problemer.

    HD 800 S avslører kjipe innspillinger med lav dynamikk nådeløst. Blir noen skiver jeg ikke orker å prøve engang. Det skal sies at de ikke låter noe særlig på Stereoen heller. Får vurdere om jeg ikke setter opp en vinylrigg for å løse det problemet. Det er rart at cd-innspillinger med DR 5-7 har 11-12 på vinyl.
    Nå er det mulig å handle fra Ikea på postordre.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    246
    Antall liker
    36
    Relativt skarpe metallkanter og hodetelefoner = no-go for min del.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Det er egentlig mye bedre å ha noe og henge hodetelefonene på enn å bruke disse Omega stativene...
    De er jo helt håpløse. Øreputene blir jo gjerne trykt inn for mye
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.811
    Antall liker
    18.173
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Kan vi vente oss noe tilbake mot AH-D7000 kanskje.
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    2.221
    Antall liker
    1.518
    Torget vurderinger
    2

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.548
    Antall liker
    788
    Nå skryter jo Sony av at noen av deres produkter har:High-Resolution Audio at 24bit/96kHz

    Jeg har bare testet dette med ørepluggene MDR-EX750NA, kablet, og da hi-rez filer på Xperia telefonen. Det fungerer det. Men Sony sier at dette også finnes på bluetooth klokkene MDR-1000X, MDR-100 og MDR-1ABT/1RBT https://www.sony.no/electronics/hd-...EC-TOUT-OOFM-HRA-IFA-EN_GL-2014-07-HEADPHONES Men dette forutsetter vel LDAC (bluetooth), vil jeg tro.
    Da blir jeg nok nødt til å ta en nærmere titt på Sonys bluetooth headsets.
    Kjøpte nettopp et sett MDR-100ABN.
    I de medfølgende små heftene med bl.a. spesifikasjoner står dette:
    Transmisjonsområde (A2DP):
    20Hz-20000Hz (Samplingfrekvens 44,1kHz)
    20Hz-40000Hz (Samplingfrekvens LDAC 96kHz, 990 kbps)


    Så dette bekrefter jo at ved å ha en avspiller som også støtter LDAC, f.eks Xperia Z5 og X (som også har LDAC, hi-res), så ligger alt til rette for det.

    Så, fungerer det? Javisst! :)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    God jul ja :)

    Julehelgen i år blir tilbrakt på jobb og nattskift, med noen sletne jobb hodetelefoner på øret og mye lesing rundt potensielt nytt kjøp på nyåret!
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    God jul til alle her.

    Jeg fikk Santa Audio-gd på besøk via den elektroniske skorstein i morges: oppdatering av DSP'en i min DAC. Meget tydelig forbedring i oppløsning, transparens, mikrodetaljer, stereopresisjon, dybde og hva vet jeg. Helt uten honorar til firmaet. Det var service!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.987
    Antall liker
    5.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Byttet puter på Takstar Pro80

    Har hatt Pro80 i et års tid, men har ikke brukt de så mye pga at jeg ble så klam rundt ørene etter å ha hatt dem på en times tid. Har likt hvordan de formidler musikk, men av tidligere nevnte årsak har det blitt begrenset bruk.

    Men, nå har jeg byttet puter til Brainwavs standard med saueskinn, og for en forskjell!!! Til den "uhørte" pris av 349kr og gratis frakt må jeg si at sjelden har penger vært bedre anvendt :)
    Putene er tykkere, mer behagelig og puster bedre, så de kan jeg ha på mye lengre før det begynner å føles klamt rundt ørene.

    Passer til mange hodetelefoner, endel forslag står på hjemmesiden til Brainwavs.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ja de trenger det vel... Ser ikke helt hva man skal med en HE-adapter dog :p
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Dette var jo akkurat som en boms på byen som spør 'har du noen penger til heroin' istedenfor 'har du noen penger til en kopp kaffi'- Altså ingen antydninger en gang til å prøve å tåkelegge motivet. Eneste som mangler var vel å bruke ordet 'bribe'
    Det er faktisk så oppsiktsvekkende at man kan lure på om mailen er autentisk eller for å sverte HiFi Man.
    Triste greier, men ikke spesielt overraskende dessverre.
    Jeg har dog sett at enkelte brukere på Amazon har skrevet at de har blitt premiert.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Finnes det ett hodetelefonstativ for 2-3 sett til en ikke-audiofil pris? Av noenlunde kvalitet og utseende :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.163
    Antall liker
    8.242
    Torget vurderinger
    12
    Skru sengeben fra ikea inn i en planke. Tuller ikke, ved rett valg av deler og finish kan det bli fint. Har et design for 6-8 hodetlf med kabelskjuler på gang.....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.163
    Antall liker
    8.242
    Torget vurderinger
    12
    Er det ingen som har sett at OHC har Beyer T1GII til 2500,- i prisreduksjon. Det er i mine ører en fabelaktig hodetelefon og her med en meget god pris.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    485
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Finnes det ett hodetelefonstativ for 2-3 sett til en ikke-audiofil pris? Av noenlunde kvalitet og utseende :)
    ebay.jpg

    Aliexpress.jpg

    Brainwavz.jpg

    Jeg har Brainwavs holderen, den er både solid og bred nok. De to øvrige vet jeg ikke kvaliteten på. Alle tre ligger på ca 2-300 levert.

    Links: eBay, Aliexpress*, Brainwavz
    (* Jeg ville velge 'HongKong Post Air Mail' under shipping)
     
    Sist redigert:

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Er det ingen som har sett at OHC har Beyer T1GII til 2500,- i prisreduksjon. Det er i mine ører en fabelaktig hodetelefon og her med en meget god pris.
    Ja, jeg slulle gjerne kjøpt ny T1. Kr 7990 er absolutt grei pris, men kunder hos Prolyd får bedre tilbud enn det. Men de kan ikke legge ut sin nettopris på nettsiden slik de gjorde før..!
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Stativet fra Woo koster 1500 kr inkl frakt+moms+fortollingsgebyr.
    Ja, koster litt mer nå enn når jeg kjøpte det for 4-5 år siden. Ser det kommer på 128 USD med frakt, så evt mva +gebyr i tillegg og da blir det fort opp mot 1600 kr ser det ut til. Men avtaler du med Jack så oppgir han verdi 35 USD og du slipper MVA. Og hvis du kjøper stativet og WA8 samtidig, så gir Jack deg stativet gratis på kjøpet....vil jeg spå! Uansett, de som ikke har handlet med Woo Audio før, de bør vurdere det..
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn