ja, vi burde erget oss mindre og hørt mer på musikk alle sammenSony 1000 er god nok til sin bruk for meg, jeg bruker lite energi på å ergre meg over utstyr.
Ja. Du sier noe, men det er en flott hobby. Jeg har gitt opp et liv uten nevroser. Men de kommer ikke like ofte som før, heldigvis!ja, vi burde erget oss mindre og hørt mer på musikk alle sammenSony 1000 er god nok til sin bruk for meg, jeg bruker lite energi på å ergre meg over utstyr.
Sennheiser PXC550. Prøv dem på nærmeste Hifiklubb butikk. Mulig det er god match til din OP6min creative e5 virker ikke lenger med mobilen frister å pælme ut alt. og bare ha noen gode med bt
Ja. Du sier noe, men det er en flott hobby. Jeg har gitt opp et liv uten nevroser. Men de kommer ikke like ofte som før, heldigvis!ja, vi burde erget oss mindre og hørt mer på musikk alle sammenSony 1000 er god nok til sin bruk for meg, jeg bruker lite energi på å ergre meg over utstyr.
Virker interessante disse..!Jeg testet Mobius for ca 2 uker siden. Ganske imponerende lyd i forhold til pris. Jeg prøvde de dog bare med musikk i et par minutter, sa fikk dessverre ikke testet de i spill.
Tipper det blir et sett på meg til gaming etter hvert.
Edit: dette skulle være en qutoe til et innlegg på forrige side.
https://oslohificenter.no/hodetelef...XK7veryOcL7YOmSOmPGecPqfVd5O3Pk4aAqttEALw_wcBNoen som har erfaringer eller peiling på surround via hodetelefoner ?
Har forstått det er noen recievere som har "Dolby headphone", er det en codec ?
Ved googling finner jeg mye headsett for spilling som har "surround", men her må man ha en datamaskin eller et lydkort tilkoblet datamaskin.
Jeg er på søken etter en løsning hvor jeg kan koble min Apple tv3 optisk inn og få "surround" ut. Har sett Sony har et trådløst headsett med egen base som tar imot surround codec, er det noe å satse på ? Eller kan en rimelig reciever være tingen ? Bruken vil være til film.
Av headsett har jeg Focal Spirit One Classic og Hi-FiMan HE 500.
Takk for svar. Skal lese meg opp på de du nevnteSennheiser HD800s har definitivt best «soundstage» og er kanskje de mest komfortable hodetelefonene. Focal clear utmerker seg på andre områder. Jeg ville lyttet litt. Synes en brukt Audeze lcd3 burde være på lista, men de har somregel skinnpads. Mange tenker ikke på MrSpeakers som lager vanvittig gode greier.
Ja de skal være glitrende. Jeg vet ikke om det du spør om finnes. Har uansett ikke drevet så mye med surroundlyd så jeg har minimalt med peiling på slikt. Tror kanskje avforum har flere hjemmekinofolk som kanskje kan hjelpe. Det er jo stort sett ren headfi vi driver med her.@Erlendb
Takker for tips. Ser ut som et bra headsettt, men desverre ikke optisk inn og de tilkoblingene jeg kanskje så for meg. (Tittet litt rundt på google og youtube videoer.)
Jeg vil STERKT anbefale deg å prøvelytte noen hodetelefoner, før du kjøper. Selv hodetelefoner i toppsjiktet kan høres dramatisk ulikt ut. HD800S er vannvittig bra på soundstage og luftighet, og presenterer musikken med stramhet og detaljer, men låter etter min (og en del andres) mening ganske tynt. Altså - ønsker du vekt i musikken, trøkk i bassen og "passione" /emosjonell mellomtone, da er det andre hodetelefoner som er bedre enn HD800S. Audeze LCD3 er kanskje den rake motsetning: mørkt lydbilde og fyldig mellomtone eksempelvis.Hola HS.
Skal kjøpe mine første hifi hodetelefoner(ÅPNE) og har litt lyst på Sennheiser HD 800s eller Focal Clear (max pris 16000).
Sitter i dag med Phillips SHP9500 og er egentlig fornøyd (SPESIELT KOMFORTEN), men jeg vil oppleve hva GODE ht har å gi.
Begge ht Har fått god kritikk. Er det noen andre jeg burde vurdere .Vil ikke ha noen hodetelefoner som klemmer eller skinnpads, (tror jeg liker soundstage). Har Jotunheim som forsterker.
ifi? https://ifi-audio.com/micro-ican-se/Er på jakt etter en ny hodetelefonforsterker å bruke sammen med mine Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm. Trenger egentlig bare forsterker, ikke nødvendig med DAC, da det er innebygd i lydkortet mitt (SoundBlaster ZXR). Lydkilden er i all hovedsak FLAC og MP3 fra PC-en. Samt vinyl fra en billig platespiller.
Har i dag en FiiO E11 og den er grei nok, men mye vil ha mer, og man er alltid på jakt etter nye og bedre ting. Samt at jeg har kommet frem til at jeg ikke bruker hodetelefonene noe særlig tilkoblet mobilen uansett, så jeg trenger ikke noe portabelt med dårlig batteritid. Til mobilen har jeg uansett et par Bose QC35 som gjør jobbhverdagen mye enklere, siden jeg ikke hører hva kollegene mine og sjefen sier.
Noen anbefalinger? Tror ikke jeg er villig til å bruke mer enn 4000 kr på en, siden det krever at jeg sparer i noen måneder for å få råd til det.
Takker igjen for innspill. Dette blir en julegave til meg selv, så da har jeg tid til å få teste ut littJepp! Helt enig med LarsHp. Det må lytting til! Man kan ikke basere valget på anmeldelser alene. Om man matcher HD800 med rett forsterker kan det bli magisk. Spesielt rørforsterkere kan være konge med HD800. Jeg liker høyttalere og hodetelefon med litt mer analytisk spillestil. HD800s har fortsatt er prislapp det går an å leve med. Da det er sagt bruker jeg lcd3 veldig ofte. Audeze er litt gambling å kjøpe brukt fordi byggekvaliteten/kontrollen har vært litt varierende. Men jeg tenker at når noen har eid dem en stund og driverene fortsatt fungerer så kommer de til å gjøre det i fremtiden også. Ingen spiller bass som Audeze! Men det er alltid godt med reklamasjonsrett når man kjøper Audeze. Forsterkeren din passer Audeze som hånd i hanske. Mrspeakers ether flow er også fantastiske og noe du bør høre før du tar valget. Hifiman he-1000 låter veldig bra. Men de har en litt forsiktig lydsignatur som er vanskelig å forklare. Jeg har ikke hørt versjon 2 enda. Jeg synes Beyerdynamic T1 er sterkt undervurdert og da spesielt versjon 2.
Focal clear er veldig gode og etter min mening noen hakk opp fra den mørkere Elear. De er komfortable og byggekvaliteten er ekstremt god! Men de mangler litt på luftighet og lydbilde (soundstage).
Har ikke hørt på de, har faktisk vurdert disse, trur mange nesten sånn automatisk har imot lukkede hodetelefoner, høres rart ut om Sennheiser kommer med noe som er helt bak mål, men som nevnt har ikke hørt de..!HD820 får ordentlig slakt på headfi. Noen som har prøvd dem? Er de så dårlige som folk vil ha det til?
Synes også det høres rart ut. Men de skal være bra gode for å forsvare prisen kontra deres åpne modeller. Jeg vurderer dem også selvfølgelig. Men jeg tror årets kjøp var Beyer amiron wireless. Jeg kjøpte meg også den nyeste dragonfly red med støtte for mqa. Jeg elsker dem begge! Tenkte at om jeg skal ha flere lukkede hodetelefoner nå så må de være mobile nok til å kunne lytte i hele huset med en bærbar amp. Jeg har også savnet en over the ear, lukket hodetelefon med audiofile kvaliteter til å ha med på hytta. Til nå har jeg kun brukt propper og en skjelden gang T70P/Bose qc35II. Sistnevnte er kun dugende på fly og støyende omgivelser. Der er de dog helt fantastiske.Har ikke hørt på de, har faktisk vurdert disse, trur mange nesten sånn automatisk har imot lukkede hodetelefoner, høres rart ut om Sennheiser kommer med noe som er helt bak mål, men som nevnt har ikke hørt de..!HD820 får ordentlig slakt på headfi. Noen som har prøvd dem? Er de så dårlige som folk vil ha det til?
Ikke bra, men må vel teste de ut selv for å danne seg et inntrykk, kan det ha vært et sett som ikke fungerte helt bra..?? Eneste dumme er at man bor så langt fra steder som har disse for demo..!Vis vedlegget 513313 Sean Olive var ute å slaktet hd820. Blir ikke bedre dette dessverre! Det virker som om de har laget en blooper her.
Her er HD800s
Vis vedlegget 513314
Vis vedlegget 513317
Skjelden jeg ser Sean Olive kritisere en hodetlefon så nord og ned. Dette ser ikke bra ut!
Helt klart noe å tenke på. Nå har vi mistet Tyll Hertsens som var primus motor på måling av hodetelefoner. Rafe Arnott Har så vidt greid å lage en test siden han tok over. Talentløst til nå hvertfall. Podcasten er bra! Jude samarbeider så hardt med leverandørene at jeg er usikker på om han egentlig burde være inhabil. Forhold mellom pris og gode anmeldelser er jo påfallende og har vært det lenge. Om pris reflekterer lydkvalitet er jeg ikke så sikker på lenger. Prisene har steget enormt de siste årene.o.t. ^ Det er ingen grunn til å ta det som en selvfølge at HiFi-skribent er trenede lyttere.
Vis vedlegget 513395
Bildet er fra Bloggen til Sean Olive : Audio Musings by Sean Olive: How to Listen: A Course on How to Critically Evaluate the Quality of Recorded and Reproduced Sound
mvh
KJ
Men han har tatt mange fine bilder av utstyr da.Rafe Arnott Har så vidt greid å lage en test siden han tok over.