Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    (...) Med den lyden k1000 klarer å levere er det nesten flaut at vi ikke har kommet lenger. For de kan greit måle seg med dagens high end, noe som sjokkerte meg litt. De er steømsultne som få og jeg bruker dem på en 2x70watts klasse a/b Consonance forsterker. Men Auralic Taurus klarte dem overraskende greit. Selv om Taurus er klasse a blir den normalt aldri skikkelig varm pga veldig effektiv kjøling. Men med k1000 fikk den kjørt seg og ble nesten for varm, så det holdt med en times spilling.
    Etter hva jeg husker, er K1000 enda mer ineffektiv enn HE-6, og det sier ikke så litt... Spendende skapning, den der AKG (og for den saks skyld tilsvarende fullåpne ørehøyttalere). Forestiller meg at det er en ekstraordinært luftig lytteopplevelse.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    (...) Med den lyden k1000 klarer å levere er det nesten flaut at vi ikke har kommet lenger. For de kan greit måle seg med dagens high end, noe som sjokkerte meg litt. De er steømsultne som få og jeg bruker dem på en 2x70watts klasse a/b Consonance forsterker. Men Auralic Taurus klarte dem overraskende greit. Selv om Taurus er klasse a blir den normalt aldri skikkelig varm pga veldig effektiv kjøling. Men med k1000 fikk den kjørt seg og ble nesten for varm, så det holdt med en times spilling.
    Etter hva jeg husker, er K1000 enda mer ineffektiv enn HE-6, og det sier ikke så litt... Spendende skapning, den der AKG (og for den saks skyld tilsvarende fullåpne ørehøyttalere). Forestiller meg at det er en ekstraordinært luftig lytteopplevelse.
    Det er ikke værre en at Taurus greier dem overraskende bra. Det høres ikke anstrengt ut og bassen er fin. Jeg prøvde dem på Taurus fordi produsenten selv hevdet det gikk bra. Men den blir fort varm og god! Det pleier normalt aldri Taurus å være selv om den er klasse A. Da ringte varsellampene mine litt. Jeg bruker en 2x70watts amp fra Consonance. Med schiit lyr spiller dem veldig bra!
    Det er en syk opplevelse ja. Men kanskje litt mindre luftig en det man skulle tro. Missforstå meg rett, det er nok rom og luft. Men de fyrer ganske målrettet mot ørene. Man kan også få litt crosstalk. Som skaper en mye bedre binaural opplevelse.
     
    Sist redigert:

    cavera40

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    5
    9DA679E5-C259-4A9A-905D-81F02EE298C9.jpg
    Da ble det kjøp av full hodetelefonpakke på brukten til en veldig god pris :)

    Woo Audio WAA 6SE

    1060 6GL7/6EM7 to 6DE7 tube adapter 2
    1083 6DE7, stock tube
    274B Takatsuki TA-274B Single
    Hi-end audio vidmi cable interconnect unshielded High End håndlaget 2x0.68m RCA

    Hegel hd25 Dac

    Audeze LCD-2 Fazor/m custom kabel (farge "Teal")

    Komponenter er i fra 2015 og jeg måtte ut med kr 18 000.- for dette

    Gleder meg til mange flotte musikkopplevelser i vinter.

    Har også dette stereo oppsettet som er i bruk i stuen nede flott lyd.

    https://youtu.be/lo59hp1eEGA
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 516455 Da ble det kjøp av full hodetelefonpakke på brukten til en veldig god pris :)

    Woo Audio WAA 6SE

    1060 6GL7/6EM7 to 6DE7 tube adapter 2
    1083 6DE7, stock tube
    274B Takatsuki TA-274B Single
    Hi-end audio vidmi cable interconnect unshielded High End håndlaget 2x0.68m RCA

    Hegel hd25 Dac

    Audeze LCD-2 Fazor/m custom kabel (farge "Teal")

    Komponenter er i fra 2015 og jeg måtte ut med kr 18 000.- for dette

    Gleder meg til mange flotte musikkopplevelser i vinter.

    Har også dette stereo oppsettet som er i bruk i stuen nede flott lyd.

    https://youtu.be/lo59hp1eEGA
    Veldig bra! Jeg har wa6 og den er fantastisk bra. Din med egen strømforsyning er enda bedre! Gratulerer med flott rigg!! Woo lager herlige amper.
     

    cavera40

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    5
    Tusen takk :) gleder meg til og prøve denne rigg ut mere har vært en drøm i mange år og da Woo audio pakke ble solgt til en rimelig pris var det bare og klinke til :) har planer om og handle etterhvert audeze lcd2C og test disse ut men bevares LCD-2 er fantastisk i mine ører:)
     
    Sist redigert:

    cavera40

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    5
    Tusen takk :) det gledes og jeg må si jeg liker amper bare bedre og bedre fantastisk stykke Audio og for en fantastisk lyd disse blir nokk i mitt eie i mange år framover gleder meg til og teste med flere hodetelefoner :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ingenting skummelt som ligger bak. Jeg fikk en god deal hos noen som hadde flere. Er ikke verre en det. Men det er litt sprøtt at jeg plutselig fikk tak i tre stykker.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg endte opp med ett av K1000-parene til erlendb og må si at jeg bare fortsetter å bli imponert. Det er visst "bass-heavy" versjonen, men jeg kan ikke si at de føles veldig tunghendte i bassen, ligger relativt nøytralt for mine ører. Lydbildet er rett og slett utrolig og er med god margin det mest naturlige jeg har hørt fra en hodetelefon. Har ikke så mye mer å si foreløpig, men disse kommer nok til å få mye tid på ørene fremover :p

    Må også si at erlendb var en utrolig hyggelig fyr å prate med, like entusiastisk i virkeligheten som her på forumet.
     
    Sist redigert:

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.756
    Antall liker
    3.403
    redhead6.jpg


    redhead8.jpg


    redhead5.jpg


    Output power: min. 0.5W (into 32 ohms)

    Compatibility: min. 130mA RMS into 16-600 ohms

    Tubes: per channel 6C5 (driver stage), 2x 7AK7 (output stage)

    RED HEAD is a tube OTL (Output TransformerLess) amplifier based on our proprietary MT-OTL technology. The RED HEAD amplifier will drive lower impedance headphones, or two pairs of headphones using an external splitter.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.519
    Antall liker
    1.042
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    RED HEAD is a tube OTL (Output TransformerLess) amplifier based on our proprietary MT-OTL technology. The RED HEAD amplifier will drive lower impedance headphones, or two pairs of headphones using an external splitter.
    Ser kul ut - vurderer du å handle?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg endte opp med ett av K1000-parene til erlendb og må si at jeg bare fortsetter å bli imponert. Det er visst "bass-heavy" versjonen, men jeg kan ikke si at de føles veldig tunghendte i bassen, ligger relativt nøytralt for mine ører. Lydbildet er rett og slett utrolig og er med god margin det mest naturlige jeg har hørt fra en hodetelefon. Har ikke så mye mer å si foreløpig, men disse kommer nok til å få mye tid på ørene fremover :p

    Må også si at erlendb var en utrolig hyggelig fyr å prate med, like entusiastisk i virkeligheten som her på forumet.
    Takker og bukker! Glad du ble fornøyd! De låter helt fantastisk! Det er vi enige om! Godt å møte lokale likesinnede som brenner for denne vakre hobbyen! :) helt topp! Ja. De er bass heavy og da sier det seg selv at de bass light versjonene kan bli litt under det jeg vil karakterisere som nøytralt. Og det har de jo fått litt pepper for også. Du eier en legendarisk hodetelefon så ta godt vare på den for meg.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Interessant lesning som egentlig går godt overens med min egen erfaring. En ting jeg tror folk har lett for å glemme når det snakkes om komprimering i musikk er at det er frekvensene helt i toppen og helt i bunnen som forsvinner/blir påvirket og "perfekt" hørsel går fra 20hz+- til 20Khz+- der de fleste mangler spesielt det øverste registeret. Målet med mp3 er jo å få kvalitet så nær CD som mulig uten å ta så mye plass, derfor er det naturlig å fjerne de delene som mennesker (flest) ikke kan høre.

    Den store ironien jeg ser i dette er jo det faktum at de med det mest teknisk kapable utstyret er middelaldrende/eldre personer som uten tvil lider av hørselstap i øvre frekvenser, og størsteparten av yngre mennesker som har hørselen sin intakt bryr seg jo rett og slett ikke, eller har ikke utstyr som gjør disse forskjellene tydelige for dem. Case in point: Tyll kunne angivelig ikke høre høyere enn 6Khz/10Khz på hvert øre når han pensjonerte seg, og han er nok en bedre trent lytter enn de fleste hifientusiaster.

    Personlig har jeg elendig hørsel (alder tatt i betraktning) og jeg klarer ikke å jevnlig skille mellom CD og 320kbps fordi de delene av musikken jeg hører ligger enkelt og greit langt innenfor kapabilitetene til god mp3. Hørselen min stopper forøvrig på rundt 14Khz, ganske trasig om jeg får si det selv, men jeg synes fortsatt det er en slags betryggende følelse å spille av en CD eller en rip av en CD fordi jeg vet kvaliteten er så god som den kan være selv om jeg ikke kan høre det.

    Dette ble en litt mer langdryg anekdote enn jeg først hadde tenkt, men jeg er interessert i å se hva dere andre tenker om dette.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Etter hva jeg kan se i beskrivelsen av testen hører lytteren ikke den samme kilde mer enn en gang pr. spor. Altså: De hører samme sang en gang med hhv. Spotify, Tidal og Apple Music. Dermed blir det ikke dobbeltsjekking av førsteinntrykket for hver kilde.

    Min erfaring er, at når jeg hører samme stykke musikk andre eller tredje gangen osv., da legger ofte jeg merke til mer enn første gangen eller i hvert fall føler jeg at andre / tredje lyttetest høres bedre ut enn første. Derfor pleier jeg å gå fram og tilbake for å høre samme spor igjen og igjen inntil jeg er sikker på, at jeg konkluderte riktig mht. et eller annet jeg hørte eller trodde jeg hørte.

    Uansett viser testen nok, at det for de fleste mennesker ikke oppleves noen forskjell mellom lossless og 320kbps. Det avhenger etter min mening også til dels av den valgte musikk: Noe musikk avslører kompresjonstapet mer enn annet.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Enig med dere begge. Jeg vet ikke om jeg kan høre forskjell i en blindtest da jeg aldri har prøvd. Men jeg ¨føler¨ en større ro og bedre litt bedre diskant ved cd-kvalitet kontra Spotify. Jeg er enig i at ihjelkomprimert musikk nok maskerer dårligere bitrate en klassisk med høy dynamisk kontrast. De aktive høyttalerene mine kan maks spille 24/96. Jeg kan oppgradere dem til å takle høyere samt mqa. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke hører klarer å høre forskjell på cd-kvalitet og høyere. Jeg mener å høre forskjell på mqa og cd-kvalitet. Men er usikker på om det til det bedre. Ja, det er middelaldrende menn med synkende hørsel som oftest setter pris på hifi. Middelaldrende menn har kanskje oftest råd til det. Men jeg tror alle klarer å skille skit og kanel med litt øving. God lydkvalitet handler jo først og fremst om de frekvensene man faktisk kan høre. Å rulle av rundt 14khz er litt lite ja. Jeg klarer ikke høre så mye mer en 16 på en grei dag. Men jeg tenker at god lyd er spesielt viktig for folk med svekket hørsel. Dårlig lyd vil jo bare gjøre opplevelsen enda dårligere. Tydelighet og mindre støy i ting som høreapparat og andre hjelpemiddel til folk med problemer tenker jeg er helt essensielt.

    Men jeg vet ikke helt om jeg liker utviklingen der man liksom skal godta dårligere bitrate. Jeg vokste opp med mp3 på 96 og 128. Med allerede dårlige innspillinger ble jo kvaliteten helt forferdelig. DAB har også en elendig bitrate. Men jeg må nok bare innrømme at jeg egentlig ikke trenger stort bedre en cd-kvalitet. Men jeg er ikke skråsikker! Blindtest er helt klart på sin plass før jeg kommer med endelig konklusjon for meg selv! Frem til da er jeg temmelig sikker på at cd-kvalitet er godt nok.

    Det jeg er helt sikker på er at det er viktig med god lyd i hodetelefonene mine. Jeg byttet fra Ether Flow til Audeze Sine i går kveld. Og, du verden! Det er klasseforskjell! Jeg liker begge veldig godt! Men Ether Flow regelrett utklasset Sine. Sine utklasser Beyer T70P osv. God lyd er fortsatt god lyd.
    Du liker ikke litt lysere hodetelefoner da Georg? Det virket ikke slik når vi snakket sammen.
     
    Sist redigert:

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Enig med dere begge. Jeg vet ikke om jeg kan høre forskjell i en blindtest da jeg aldri har prøvd. Men jeg ¨føler¨ en større ro og bedre litt bedre diskant ved cd-kvalitet kontra Spotify. Jeg er enig i at ihjelkomprimert musikk nok maskerer dårligere bitrate en klassisk med høy dynamisk kontrast. De aktive høyttalerene mine kan maks spille 24/96. Jeg kan oppgradere dem til å takle høyere samt mqa. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke hører klarer å høre forskjell på cd-kvalitet og høyere. Jeg mener å høre forskjell på mqa og cd-kvalitet. Men er usikker på om det til det bedre. Ja, det er middelaldrende menn med synkende hørsel som oftest setter pris på hifi. Middelaldrende menn har kanskje oftest råd til det. Men jeg tror alle klarer å skille skit og kanel med litt øving. God lydkvalitet handler jo først og fremst om de frekvensene man faktisk kan høre. Å rulle av rundt 14khz er litt lite ja. Jeg klarer ikke høre så mye mer en 16 på en grei dag. Men jeg tenker at god lyd er spesielt viktig for folk med svekket hørsel. Dårlig lyd vil jo bare gjøre opplevelsen enda dårligere. Tydelighet og mindre støy i ting som høreapparat og andre hjelpemiddel til folk med problemer tenker jeg er helt essensielt.

    Men jeg vet ikke helt om jeg liker utviklingen der man liksom skal godta dårligere bitrate. Jeg vokste opp med mp3 på 96 og 128. Med allerede dårlige innspillinger ble jo kvaliteten helt forferdelig. DAB har også en elendig bitrate. Men jeg må nok bare innrømme at jeg egentlig ikke trenger stort bedre en cd-kvalitet. Men jeg er ikke skråsikker! Blindtest er helt klart på sin plass før jeg kommer med endelig konklusjon for meg selv! Frem til da er jeg temmelig sikker på at cd-kvalitet er godt nok.

    Det jeg er helt sikker på er at det er viktig med god lyd i hodetelefonene mine. Jeg byttet fra Ether Flow til Audeze Sine i går kveld. Og, du verden! Det er klasseforskjell! Jeg liker begge veldig godt! Men Ether Flow regelrett utklasset Sine. Sine utklasser Beyer T70P osv. God lyd er fortsatt god lyd.
    Du liker ikke litt lysere hodetelefoner da Georg? Det virket ikke slik når vi snakket sammen.
    Jeg lener meg mot noe lysere hodetelefoner ja, men jeg kan fortsatt sette stor pris på den ganske tykke midtfrekvenspresentasjonen i f.eks. Ether Flow og HD650. Ether Flow er også relativt lyse i toppen. Av hodetelefoner jeg har i stallen nå så er jo L300 meget lys og jeg synes L700 også lener seg litt over på den lyse siden, men den har fortsatt litt mindre diskant enn jeg skulle foretrukket. K1000 opplever jeg ikke som nevneverdig lys, men den er definitivt ikke under nøytral i diskanten. Massdrop Plus som jeg bruker portabelt har alt for lite diskant for min smak men gjør godt opp for seg med det jeg vil betegne som imponerende teknisk ytelse for prisen, den er også noe tilgivende mot alt av dårlig produsert metal jeg hører på, så det kan jo sies å være positivt.

    I daglig eie liker jeg definitvt lyse hodetelefoner, men det betyr ikke at jeg ikke kan sette pris på en godt utført mer nøytral/varm hodetelefon. Jeg har virkelig ikke sansen for veldig mørke hodetelefoner personlig. For å avslutte vil jeg nevne at det viktigste for meg når det kommer til diskant er at den er jevn, L700 er ikke fullt så lys som jeg kanskje skulle ønske, men den har i det minste en jevn diskant i motsetning til den fjellkjeden som L300 presenterer.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Enig med dere begge. Jeg vet ikke om jeg kan høre forskjell i en blindtest da jeg aldri har prøvd. Men jeg ¨føler¨ en større ro og bedre litt bedre diskant ved cd-kvalitet kontra Spotify. Jeg er enig i at ihjelkomprimert musikk nok maskerer dårligere bitrate en klassisk med høy dynamisk kontrast. De aktive høyttalerene mine kan maks spille 24/96. Jeg kan oppgradere dem til å takle høyere samt mqa. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke hører klarer å høre forskjell på cd-kvalitet og høyere. Jeg mener å høre forskjell på mqa og cd-kvalitet. Men er usikker på om det til det bedre. Ja, det er middelaldrende menn med synkende hørsel som oftest setter pris på hifi. Middelaldrende menn har kanskje oftest råd til det. Men jeg tror alle klarer å skille skit og kanel med litt øving. God lydkvalitet handler jo først og fremst om de frekvensene man faktisk kan høre. Å rulle av rundt 14khz er litt lite ja. Jeg klarer ikke høre så mye mer en 16 på en grei dag. Men jeg tenker at god lyd er spesielt viktig for folk med svekket hørsel. Dårlig lyd vil jo bare gjøre opplevelsen enda dårligere. Tydelighet og mindre støy i ting som høreapparat og andre hjelpemiddel til folk med problemer tenker jeg er helt essensielt.

    Men jeg vet ikke helt om jeg liker utviklingen der man liksom skal godta dårligere bitrate. Jeg vokste opp med mp3 på 96 og 128. Med allerede dårlige innspillinger ble jo kvaliteten helt forferdelig. DAB har også en elendig bitrate. Men jeg må nok bare innrømme at jeg egentlig ikke trenger stort bedre en cd-kvalitet. Men jeg er ikke skråsikker! Blindtest er helt klart på sin plass før jeg kommer med endelig konklusjon for meg selv! Frem til da er jeg temmelig sikker på at cd-kvalitet er godt nok.

    Det jeg er helt sikker på er at det er viktig med god lyd i hodetelefonene mine. Jeg byttet fra Ether Flow til Audeze Sine i går kveld. Og, du verden! Det er klasseforskjell! Jeg liker begge veldig godt! Men Ether Flow regelrett utklasset Sine. Sine utklasser Beyer T70P osv. God lyd er fortsatt god lyd.
    Du liker ikke litt lysere hodetelefoner da Georg? Det virket ikke slik når vi snakket sammen.
    Jeg lener meg mot noe lysere hodetelefoner ja, men jeg kan fortsatt sette stor pris på den ganske tykke midtfrekvenspresentasjonen i f.eks. Ether Flow og HD650. Ether Flow er også relativt lyse i toppen. Av hodetelefoner jeg har i stallen nå så er jo L300 meget lys og jeg synes L700 også lener seg litt over på den lyse siden, men den har fortsatt litt mindre diskant enn jeg skulle foretrukket. K1000 opplever jeg ikke som nevneverdig lys, men den er definitivt ikke under nøytral i diskanten. Massdrop Plus som jeg bruker portabelt har alt for lite diskant for min smak men gjør godt opp for seg med det jeg vil betegne som imponerende teknisk ytelse for prisen, den er også noe tilgivende mot alt av dårlig produsert metal jeg hører på, så det kan jo sies å være positivt.

    I daglig eie liker jeg definitvt lyse hodetelefoner, men det betyr ikke at jeg ikke kan sette pris på en godt utført mer nøytral/varm hodetelefon. Jeg har virkelig ikke sansen for veldig mørke hodetelefoner personlig. For å avslutte vil jeg nevne at det viktigste for meg når det kommer til diskant er at den er jevn, L700 er ikke fullt så lys som jeg kanskje skulle ønske, men den har i det minste en jevn diskant i motsetning til den fjellkjeden som L300 presenterer.
    Helt enig med deg! Har du hørt for eks Focal Elear? For meg blir det svarteste tåkelandskap. Jeg synes mellomtonen til 650 er fortreffelig, men toppen gjør dem dølle og for mørke for meg. Jeg skulle ønske de gikk lenger ned i bassen. Ether flow er på den lyse siden ja, men ikke i nærheten av de orginale første. Ether på chord system ble ubehagelig og klinisk, selv for meg. Jeg synes k1000 er imponerende i så måte at jeg synes det er rart vi ikke har kommet lenger. De er rett og slett musikkalske uten å gå den ene eller andre retningen. Gitarer er eksepsjonelt bra! Men de ble jo tunet etter bla.a pink floyd og dire straits. Elektro som Yello som jeg spilte for deg blir en ekstremt organisk opplevelse. Bassen er mye bedre en mange skal ha deg til. Men det er jo ikke basskanoner. Men man kan til og med føle bassen, noe som gjør det til en skjelden og virkelighetsnær opplevelse for meg. Hvor langt ute pleier du å ha klokkene? Jeg varierer litt med musikksjanger.
    Vangelis og airy elektro er konge med stor åpning. Mer intime poplåter er bedre nesten lukket. Men ender ofte opp med å ha de ca halvveis.
     
    Sist redigert:

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Enig med dere begge. Jeg vet ikke om jeg kan høre forskjell i en blindtest da jeg aldri har prøvd. Men jeg ¨føler¨ en større ro og bedre litt bedre diskant ved cd-kvalitet kontra Spotify. Jeg er enig i at ihjelkomprimert musikk nok maskerer dårligere bitrate en klassisk med høy dynamisk kontrast. De aktive høyttalerene mine kan maks spille 24/96. Jeg kan oppgradere dem til å takle høyere samt mqa. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke hører klarer å høre forskjell på cd-kvalitet og høyere. Jeg mener å høre forskjell på mqa og cd-kvalitet. Men er usikker på om det til det bedre. Ja, det er middelaldrende menn med synkende hørsel som oftest setter pris på hifi. Middelaldrende menn har kanskje oftest råd til det. Men jeg tror alle klarer å skille skit og kanel med litt øving. God lydkvalitet handler jo først og fremst om de frekvensene man faktisk kan høre. Å rulle av rundt 14khz er litt lite ja. Jeg klarer ikke høre så mye mer en 16 på en grei dag. Men jeg tenker at god lyd er spesielt viktig for folk med svekket hørsel. Dårlig lyd vil jo bare gjøre opplevelsen enda dårligere. Tydelighet og mindre støy i ting som høreapparat og andre hjelpemiddel til folk med problemer tenker jeg er helt essensielt.

    Men jeg vet ikke helt om jeg liker utviklingen der man liksom skal godta dårligere bitrate. Jeg vokste opp med mp3 på 96 og 128. Med allerede dårlige innspillinger ble jo kvaliteten helt forferdelig. DAB har også en elendig bitrate. Men jeg må nok bare innrømme at jeg egentlig ikke trenger stort bedre en cd-kvalitet. Men jeg er ikke skråsikker! Blindtest er helt klart på sin plass før jeg kommer med endelig konklusjon for meg selv! Frem til da er jeg temmelig sikker på at cd-kvalitet er godt nok.

    Det jeg er helt sikker på er at det er viktig med god lyd i hodetelefonene mine. Jeg byttet fra Ether Flow til Audeze Sine i går kveld. Og, du verden! Det er klasseforskjell! Jeg liker begge veldig godt! Men Ether Flow regelrett utklasset Sine. Sine utklasser Beyer T70P osv. God lyd er fortsatt god lyd.
    Du liker ikke litt lysere hodetelefoner da Georg? Det virket ikke slik når vi snakket sammen.
    Jeg lener meg mot noe lysere hodetelefoner ja, men jeg kan fortsatt sette stor pris på den ganske tykke midtfrekvenspresentasjonen i f.eks. Ether Flow og HD650. Ether Flow er også relativt lyse i toppen. Av hodetelefoner jeg har i stallen nå så er jo L300 meget lys og jeg synes L700 også lener seg litt over på den lyse siden, men den har fortsatt litt mindre diskant enn jeg skulle foretrukket. K1000 opplever jeg ikke som nevneverdig lys, men den er definitivt ikke under nøytral i diskanten. Massdrop Plus som jeg bruker portabelt har alt for lite diskant for min smak men gjør godt opp for seg med det jeg vil betegne som imponerende teknisk ytelse for prisen, den er også noe tilgivende mot alt av dårlig produsert metal jeg hører på, så det kan jo sies å være positivt.

    I daglig eie liker jeg definitvt lyse hodetelefoner, men det betyr ikke at jeg ikke kan sette pris på en godt utført mer nøytral/varm hodetelefon. Jeg har virkelig ikke sansen for veldig mørke hodetelefoner personlig. For å avslutte vil jeg nevne at det viktigste for meg når det kommer til diskant er at den er jevn, L700 er ikke fullt så lys som jeg kanskje skulle ønske, men den har i det minste en jevn diskant i motsetning til den fjellkjeden som L300 presenterer.
    Helt enig med deg! Har du hørt for eks Focal Ether? For meg blir det svarteste tåkelandskap. Jeg synes mellomtonen til 650 er fortreffelig, men toppen gjør dem dølle og for mørke for meg. Jeg skulle ønske de gikk lenger ned i bassen. Ether flow er på den lyse siden ja, men ikke i nærheten av de orginale første. Ether på chord system ble ubehagelig og klinisk, selv for meg. Jeg synes k1000 er imponerende i så måte at jeg synes det er rart vi ikke har kommet lenger. De er rett og slett musikkalske uten å gå den ene eller andre retningen. Gitarer er eksepsjonelt bra! Men de ble jo tunet etter bla.a pink floyd og dire straits. Elektro som Yello som jeg spilte for deg blir en ekstremt organisk opplevelse. Bassen er mye bedre en mange skal ha deg til. Men det er jo ikke basskanoner. Men man kan til og med føle bassen, noe som gjør det til en skjelden og virkelighetsnær opplevelse for meg. Hvor langt ute pleier du å ha klokkene? Jeg varierer litt med musikksjanger.
    Vangelis og airy elektro er konge med stor åpning. Mer intime poplåter er bedre nesten lukket. Men ender ofte opp med å ha de ca halvveis.
    De Ether Flow som du har nå ble oppgradert fra originale Ether, trodde jeg nevnte det for deg, men jeg er enig. Synes ikke nødvendigis originale ether var så ille (selv om jeg brukte dem på rør), største problemet mitt med originale Ether var den horrible bassen. En planar som dør like fort i bassen som en elektrostat med åpent frontvolum er mildt sagt lite imponerende. Likte også at Flow jevnet ut diskanten litt i tillegg til å roe den ned.

    Når du sier Focal Ether går jeg ut i fra at du mener Elear, som jeg ikke har hørt. Veldig lyst til å høre Focal sin lineup en gang, kanskje jeg kan bruke det som påskudd for å besøke familien østover ;)

    På K1000 har jeg dem som regel rundt halvveis ut, kanskje litt lenger. Jeg hører ikke veldig mye på pop men skal innrømme at Taylor Swift er blitt min personlige "guilty pleasure" musikk, som bonus er jo flesteparten av albumene hennes utrolig godt produserte, kan virkelig anbefales. Jeg synes sjangrene K1000 virkelig utmerker seg på er electronica og generelt veldig dynamisk musikk, type det du finner i filmer. The dark knight OST er et utrolig stykke arbeid og etter min mening Hans Zimmers beste.

    Jeg må også takke deg for å ha spilt av Electrified, endte opp med å gå gjennom størsteparten av Yello sin diskografi i dagene etterpå, det er musikk som jeg først hørte et par år tilbake og ikke likte, men virkelig setter pris på nå. Vil også legge til at Electrified er en fantastisk opplevelse på nesten en hvilken som helst hodetelefon med stort lydbilde, definitivt en av de sangene som fort gjør seg bedre på hodetelefoner enn høyttalere.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Enig med dere begge. Jeg vet ikke om jeg kan høre forskjell i en blindtest da jeg aldri har prøvd. Men jeg ¨føler¨ en større ro og bedre litt bedre diskant ved cd-kvalitet kontra Spotify. Jeg er enig i at ihjelkomprimert musikk nok maskerer dårligere bitrate en klassisk med høy dynamisk kontrast. De aktive høyttalerene mine kan maks spille 24/96. Jeg kan oppgradere dem til å takle høyere samt mqa. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke hører klarer å høre forskjell på cd-kvalitet og høyere. Jeg mener å høre forskjell på mqa og cd-kvalitet. Men er usikker på om det til det bedre. Ja, det er middelaldrende menn med synkende hørsel som oftest setter pris på hifi. Middelaldrende menn har kanskje oftest råd til det. Men jeg tror alle klarer å skille skit og kanel med litt øving. God lydkvalitet handler jo først og fremst om de frekvensene man faktisk kan høre. Å rulle av rundt 14khz er litt lite ja. Jeg klarer ikke høre så mye mer en 16 på en grei dag. Men jeg tenker at god lyd er spesielt viktig for folk med svekket hørsel. Dårlig lyd vil jo bare gjøre opplevelsen enda dårligere. Tydelighet og mindre støy i ting som høreapparat og andre hjelpemiddel til folk med problemer tenker jeg er helt essensielt.

    Men jeg vet ikke helt om jeg liker utviklingen der man liksom skal godta dårligere bitrate. Jeg vokste opp med mp3 på 96 og 128. Med allerede dårlige innspillinger ble jo kvaliteten helt forferdelig. DAB har også en elendig bitrate. Men jeg må nok bare innrømme at jeg egentlig ikke trenger stort bedre en cd-kvalitet. Men jeg er ikke skråsikker! Blindtest er helt klart på sin plass før jeg kommer med endelig konklusjon for meg selv! Frem til da er jeg temmelig sikker på at cd-kvalitet er godt nok.

    Det jeg er helt sikker på er at det er viktig med god lyd i hodetelefonene mine. Jeg byttet fra Ether Flow til Audeze Sine i går kveld. Og, du verden! Det er klasseforskjell! Jeg liker begge veldig godt! Men Ether Flow regelrett utklasset Sine. Sine utklasser Beyer T70P osv. God lyd er fortsatt god lyd.
    Du liker ikke litt lysere hodetelefoner da Georg? Det virket ikke slik når vi snakket sammen.
    Jeg lener meg mot noe lysere hodetelefoner ja, men jeg kan fortsatt sette stor pris på den ganske tykke midtfrekvenspresentasjonen i f.eks. Ether Flow og HD650. Ether Flow er også relativt lyse i toppen. Av hodetelefoner jeg har i stallen nå så er jo L300 meget lys og jeg synes L700 også lener seg litt over på den lyse siden, men den har fortsatt litt mindre diskant enn jeg skulle foretrukket. K1000 opplever jeg ikke som nevneverdig lys, men den er definitivt ikke under nøytral i diskanten. Massdrop Plus som jeg bruker portabelt har alt for lite diskant for min smak men gjør godt opp for seg med det jeg vil betegne som imponerende teknisk ytelse for prisen, den er også noe tilgivende mot alt av dårlig produsert metal jeg hører på, så det kan jo sies å være positivt.

    I daglig eie liker jeg definitvt lyse hodetelefoner, men det betyr ikke at jeg ikke kan sette pris på en godt utført mer nøytral/varm hodetelefon. Jeg har virkelig ikke sansen for veldig mørke hodetelefoner personlig. For å avslutte vil jeg nevne at det viktigste for meg når det kommer til diskant er at den er jevn, L700 er ikke fullt så lys som jeg kanskje skulle ønske, men den har i det minste en jevn diskant i motsetning til den fjellkjeden som L300 presenterer.
    Helt enig med deg! Har du hørt for eks Focal Ether? For meg blir det svarteste tåkelandskap. Jeg synes mellomtonen til 650 er fortreffelig, men toppen gjør dem dølle og for mørke for meg. Jeg skulle ønske de gikk lenger ned i bassen. Ether flow er på den lyse siden ja, men ikke i nærheten av de orginale første. Ether på chord system ble ubehagelig og klinisk, selv for meg. Jeg synes k1000 er imponerende i så måte at jeg synes det er rart vi ikke har kommet lenger. De er rett og slett musikkalske uten å gå den ene eller andre retningen. Gitarer er eksepsjonelt bra! Men de ble jo tunet etter bla.a pink floyd og dire straits. Elektro som Yello som jeg spilte for deg blir en ekstremt organisk opplevelse. Bassen er mye bedre en mange skal ha deg til. Men det er jo ikke basskanoner. Men man kan til og med føle bassen, noe som gjør det til en skjelden og virkelighetsnær opplevelse for meg. Hvor langt ute pleier du å ha klokkene? Jeg varierer litt med musikksjanger.
    Vangelis og airy elektro er konge med stor åpning. Mer intime poplåter er bedre nesten lukket. Men ender ofte opp med å ha de ca halvveis.
    De Ether Flow som du har nå ble oppgradert fra originale Ether, trodde jeg nevnte det for deg, men jeg er enig. Synes ikke nødvendigis originale ether var så ille (selv om jeg brukte dem på rør), største problemet mitt med originale Ether var den horrible bassen. En planar som dør like fort i bassen som en elektrostat med åpent frontvolum er mildt sagt lite imponerende. Likte også at Flow jevnet ut diskanten litt i tillegg til å roe den ned.

    Når du sier Focal Ether går jeg ut i fra at du mener Elear, som jeg ikke har hørt. Veldig lyst til å høre Focal sin lineup en gang, kanskje jeg kan bruke det som påskudd for å besøke familien østover ;)

    På K1000 har jeg dem som regel rundt halvveis ut, kanskje litt lenger. Jeg hører ikke veldig mye på pop men skal innrømme at Taylor Swift er blitt min personlige "guilty pleasure" musikk, som bonus er jo flesteparten av albumene hennes utrolig godt produserte, kan virkelig anbefales. Jeg synes sjangrene K1000 virkelig utmerker seg på er electronica og generelt veldig dynamisk musikk, type det du finner i filmer. The dark knight OST er et utrolig stykke arbeid og etter min mening Hans Zimmers beste.

    Jeg må også takke deg for å ha spilt av Electrified, endte opp med å gå gjennom størsteparten av Yello sin diskografi i dagene etterpå, det er musikk som jeg først hørte et par år tilbake og ikke likte, men virkelig setter pris på nå. Vil også legge til at Electrified er en fantastisk opplevelse på nesten en hvilken som helst hodetelefon med stort lydbilde, definitivt en av de sangene som fort gjør seg bedre på hodetelefoner enn høyttalere.
    Jeg mente selvfølgelig Elear..
    Joda. Du var svært nøye i beskrivelsene av hva som ble gjort med mine Ether. De låter veldig forskjellig fra orginalen. Den lave eller spede bassen til Orginalen gjorde at man lett skrudde opp volumet kraftig. Kliniske forsterkere som Chord Hugo fører til en ganske skrikende og til dels uutholdelig opplevelse. Liker selvfølgelig Zimmer og har de beste på vinyl. En runde til Østlandet for å besøke Oslo hificenter er på sin plass ja. Jeg synes Utopia er vanvittig imponerende og jeg synes clear definitivt bør være på listen over hodetelefoner man bør høre. Jeg har da noen plater med Swift også. Jeg gir for mye f til å ha noen guilty pleasures lenger ;) Livet er for kort til å ha politisk korrekt musikksmak. Om du kikker på loudness-war.info vil du oppdage at yello er grønt over hele linja. Hva med HD800?

    Edit: Når jeg gikk rundt på CanJam snakket jeg med en del folk. Der påpekte jeg at Ether hadde en VELDIG lys signatur. Dette ble på en måte hysjet litt ned. Jeg tror de fikk bedre reviews en de egentlig fortjente. Dan Clark har enorm respekt innad miljøet. Det fortjener han jo. Jeg var på nippet til å kjøpe meg noen Alpha Dogs i dag faktisk. Det ble en Schiit Mani i stedet.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det som er litt morsomt er at mens såkkalte waveguides funker som bare det hos mrspeakers synes jeg det ødela for Audeze.
    Fazor implementeringen gjorde dem mer fokuserte, men stjal litt av en lydprofil som «er» Audeze.
    Men det er min høyst personlige mening. Sikkert mange som er veldig uenige.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har faktisk aldri prøvd HD800, men det jeg hører om den får meg til å tenke at jeg synes bassen blir noe sped. Dukker jo stadig opp HD800 til 6-7 høvdinger på finn, så har vurdert det faktisk. Nå skal det sies at pengeflyten i retning av hodetelefoner skal stoppes i en periode, for min egen del :p

    Fazor virker å være et ganske polariserende tema. Har sett en del folk som mener at hvis du er heldig med et par Pre-fazor LCD-2 så får du den beste hodetelefonen Audeze noensinne har laget, verdt å merke at Audeze hadde veldig mange QC problemer helt fram til 2016 så 3 par med pre-fazor LCD-2 kunne fort være helt forskjellige hodetelefoner.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skrev en anmeldelse av Stax SR-L700 på reddit denne helgen, kopierer den inn her i tilfelle noen har interesse av det :) Har også noen sammenligninger med hodetelefoner jeg har/hadde etter jeg fikk dem.

    Introduction

    I've been living with the L700 for a few weeks now and have been using it for at least a few hours every day, so now I feel confident in stating my opinion on the headphone. I did get this headphone at a pretty big discount, see my impressions post from a few weeks back for more exact detail on that.

    Build quality and feel

    This headphone is very much a not broken? don't fix! type design. For what it's worth the plastic doesn't feel that bad, and I find it perfectly adequate on the much cheaper L300, but for this price I would expect the headband to be metal at the very least.

    Headband is very comfortable, but it is still slightly too narrow for me, I've considered removing the plastic piece that prevents the inwards swivel to mitigate this issue, so there is an option for my fellow melonheads. The padding on the headband feels nice and distributes the rather low weight of the headphone just fine, I never feel exhausted from having it on.

    Earpads are much better than on the L300 but are still slightly shallow and my ears do touch the metal mesh of the headphone still, but it isn't annoying me unless i am actively aware of it. I do have SoCas spacing adapters, but these really don't work when the headband isn't wide enough already.

    Overall it doesn't feel like it will break randomly, every part of the headphone feels durable enough that it can last many years and still look as new if used at home and treated well, especially since the plastic doesn't chip at all.

    Bass

    When I first got this headphone it felt like the bass extension was absolutely amazing, none of my music felt lacking in subbass, it was not until sometime later when I started doing sine wave sweeps that i realized this headphone falls off a cliff after 40-50hz. This was however not noticeable at all in most music, even songs like Angel, Why so serious?, and Untitled A2 sound amazing despite the obvious lack of any real subbass. I want to try making a mod to seal the front volume and test the bass response afterwards, but that's for another time.

    While extension might be lackluster the texture is absolutely amazing, every bass note has this clear layered nature which makes everything happening in the sub-200 frequencies very easily observed. Bass level throughout the mid and upper bass ranges is very well balanced, there is no semblance of the ~80-100hz bump that I find in the L300.

    Bass is incredibly fast, and bass notes do not linger at all, I have found that I like songs with intentional reverb in the mix with these headphones, probably because it never sounds overdone due to the fast decay. Some will find this fast decay very unnatural, and lacking in impact, which is understandable. I personally really enjoy the bass presentation and would just wish for better extension (I would not complain about more impact, but sadly physics are a thing...).

    Midrange

    The midrange on this headphone is hard to dislike, it tilts slightly upwards from the bass, leading to what I percieve as a slightly forward nature. There is no honk/shoutiness present here like in the L300, but I still find the 1-2k area ever so slightly fatiguing over very long periods of time. The midrange is mainly a problem for very busy metal where electric guitars just have too much bite. for more relaxed music the midrange is fine, not perfect still.

    Upper mids are very nice, I really enjoy female vocals on this. It reminds me a lot of the Ether Flow, even and slightly elevated. Unlike the L300 the L700 can also do the mid-treble transition without sounding wack.

    The midrange also has a really spot on timbre, piano and vocals especially sound extremely natural and realistic. Some would probably characterize the mids as a little too dry, but I find it far less dry than most BA IEMs, such as my MD+.

    Treble

    The biggest compliment I feel like I can give is that the treble is very much like the Ether Flow's, but more neutral/less prominent. Treble is very smooth and extends well, I detect no sibilance or fatigue from the treble. For my tastes the treble is ever so slightly too drawn back, but most people will find this either just right or a little too much I think.

    Treble, like the bass, is very fast. Cymbals sound right in tone but feel like they decay too fast, the lingering tone of a cymbal is something I really enjoy, and this headphone just doesn't do that. The treble has a lot of air and feels extremly ethereal and out of head.

    The treble is extremely detailed, but this is somewhat of a detriment in metal music, especially in combination with the slightly dry midrange, which makes everything sound compressed and just kinda awful, for well mastered music this is of course not a problem, but nevertheless this is a very real consideration for the metalheads considering getting this headphone.

    Staging and imaging

    If you placed the L700 on my head and I for some reason was not aware, I would not believe I was listening to a headphone. Not because the stage is huge or anything, but because the presentation feels so ethereal and intangible. Every sounds just pops out and sort of happens, very unique, unlike dynamic and planar headphones it just doesn't feel like the transducer sitting next to your ear is making the sound.

    The height of the stage helps with the above mentioned effect. things happen in a very 3-dimensional space, where depth, width, and height are all very obvious.

    The actual soundstage is pretty large, width is slightly better than Ether Flow, while depth is much better. The depth of the soundstage is probably my favorite part of this headphone, especially because it complements the imaging so well, and helps with the three-dimensionality that I mentioned earlier.

    Imaging is good, precise within the space given by the soundstage. The image never feels congested and everything is well separated and layered, making everything happening in the music very obvious, and helping with focusing on specific instruments or sounds in the mix.

    Other
    Transient response is very good, no congestion combined with the fast decay and you've got a winner.

    Timbre is the best I've ever heard, very natural, only lacking in the bass department where it just isn't visceral enough.

    The plastic construction means the headphone creaks a little when you adjust it on your head, but never in use.

    VS. Ether Flow

    L700 has worse extension but is less thick and bloated in the mid-upper bass. EFO bass is more enjoyable on a lot of music, but ultimately less accurate.

    Lower midrange are complete opposites, where L700 is slightly accentuated, EFO is slightly attenuated. EFO is ultimately more laid back and forgiving on poor recordings. I prefer the EFO for poor metal recordings due to this. Upper mids are very similar, perhaps a little more forward on the EFO.

    Treble is similar except the EFO is quite a bit more accented, while the L700 skirts more to the side of neutral. Treble characteristics such as decay and air feel very similar, these headphones are both free from any real peaks in the treble.

    Staging and imaging is overall better on the L700, although some people might prefer the thicker more intimate tone of the EFO.

    VS. L300

    Better extension in the bass, doesn't have the same midbass hump that the L300 has. L300 has much more midrange energy, and strikes me as shouty/honky and thin. The L300's treble has some fucky stuff going on in the 5k and 7k range that is very evident when doing a sine wave sweep. The L300 is the first headphone to have a treble that I actually found fatiguing, it's just way too peaky.

    Staging and imaging is somewhat similar, the L300 also has the feeling of everything popping out at you, but has a very diffuse imaging bearing more semblance to poorly placed speakers than headphones.

    What the L300 does have going for it is the insane detail and layering you get for the price, but tonally it just feels wrong after a while.

    VS. K1000

    Ya boi got his hands on a K1000 recently, don't take this impression too seriously as I have not listened extensively to the K1000 yet.

    K1000 has a larger soundstage (duh) and slightly more diffuse imaging, but still much better than the L300. Bass extension on the K1000 is slightly better than L700, going about 10hz further down before rolling off. It has far more slam in the bass but is not as textured.

    K1000 has a very euphonic (read: thicker) midrange compared to the L700, but timbre feels slightly worse. K1000 doesn't have as even response as L700 in the treble but is not the mess that is L300.

    I only compared to headphones I currently have or had the chance to A/B with. I no longer have the EFO, but did compare to the L700 when I had it.

    Conclusion

    For this price, if you only listen to well mastered music where the bass response is not the most important I have not heard a better headphone, absolutely incredible piece of kit. Caveat being that it just really doesn't do poorly recorded music well at all, in which case you would be way better off with an Audeze/Hifiman in this price range. This headphone has such a natural tone and presentation that is akin to nothing else I've ever heard. Personally I love it, but some people may not like it (I would recommend u/ischa's SR007A review for more insight in the presentation, as he is far more eloquent than I will ever be).

    I've never been as happy with a headphone as I am with this one.
     
    Sist redigert:

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje du burde skrive hvilken produsent det er snakk om? Altså L700, men hvilket merke? Hvis noen skal søke etter testen din eksempelvis.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje du burde skrive hvilken produsent det er snakk om? Altså L700, men hvilket merke? Hvis noen skal søke etter testen din eksempelvis.
    Er Stax SR-L700, beklager at jeg aldri nevnte det i selve teksten. Tror det var i tittelen på redditposten min.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Flott test! Hiv den inn på Stax tråden, der den hører hjemme👍 Jeg tror du bør høre HD800 på en amp som matcher for å gjøre deg opp et skikkelig inntrykk. Det sies mye forskjellig og smaken er som baken. Jeg synes HD800 har en flott stram bass. Men den kan mangle litt kropp. Den har mange kvaliteter som veier opp for det. Finnes ikke en hodetelefon uten svakheter. Fint at du bidrar her inne! :) Forumet trenger nye nerder som kan spre det glade budskap. Du liker virkelig ikke 300. Men til prisen så kan man vel ikke forvente så mye heller. Har ikke hørt L700. Er de ett hakk opp fra 507 så er det garantert helt fantastiske hodetelefoner!
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    192
    Antall liker
    626
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil si at L300 er for folk som er friker for teknisk kapable hodetelefoner og som ikke bryr seg om å ofre en jevn frekvensrespons for det. Mer teknisk kapable hodetelefoner enn L300 skal du se langt etter i prisklassen, men f.eks. HD600 driver regelrett slakt mot den når det kommer til tone. Handler vel mest om hva den enkelte setter pris på ved en hodetelefon.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.519
    Antall liker
    1.042
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skrev en anmeldelse av Stax SR-L700 på reddit denne helgen, kopierer den inn her i tilfelle noen har interesse av det :) Har også noen sammenligninger med hodetelefoner jeg har/hadde etter jeg fikk dem.

    ....

    I've never been as happy with a headphone as I am with this one.
    Flott omtale! Konklusjonen kunne jo knapt vært bedre =)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Bare jeg som Googla Mola Mola Makua etter å ha sett Utopia Annonsen på Torget?! :p Det finnes!
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Trafomatic Head 2+. Byttet ut EH 6922 med Philips Miniwatt E88CC SQ 1963 produsert i Herleen Holland og synes at det ble vesentlig mere klangfarger og mye mere nyansert lyd en tidligere. + varianten av denne forsterkeren har komponenter fra Sowter og bedre skjerming.
    20181213_185317.jpg
    20181213_185526.jpg
    20180502_115346.jpg
    20180502_115355.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn