"the Ether 2 measures a very low 16 Ohms impedance, yet there is no frequency given at which this value was measured."
Nuraphone virker ubehagelige. IEM med bøyle over hodet, slik at de sitter på dingsen i øregangen hver gang man kommer borti. Virker som om man får ulempene fra begge verdener....Jeg synes det er ganske interessant med DSP og bruk av det, men den største fordelen med personlig DSP på hodetelefoner måtte vel vært å nøytralisere effekten av ytterøret/øremuslingen, noe propper gjør uansett. Jeg nekter å tro at DSPen på disse proppene gjør veldig store forskjeller. Selv om det hadde vært interessant å se forskjellen på 3-4 par nuraphones som er konfigurert for forskjellige folk.
Dattera mi bruker Sony på iPhone og som hun selv sa: Det er smoothTrodde at Sony hodetelefoner med Blootooth gikk på de fleste merker. Nei, de går bare på Sony mobil telefoner her.
Bruker også MK3 sammen med Iphone 8 og Ipad pro 2 helt uten problemer, så jeg deltar i rekken av mennesker som er ganske overbevist om at Sony fungerer på mye annet en kun Sony.Bruker også MK3 av NC hodetelefonene til Sony på iphone, ipad og AppleTV. Smooooth som bare det
Det er mange kandidater i det prissjiktet. Men det første jeg tenkte på var HD800(S)? Har du amp?Er ute etter hodetelefoner til maks 15 k,spiller mest prog og jazz noen tips. Komfort er viktig.
Ja har en Musical Fidelity X Can V 3 jeg kan bruke til jeg får spart opp til noe bedre. Takk for tips om HD 800.Det er mange kandidater i det prissjiktet. Men det første jeg tenkte på var HD800(S)? Har du amp?Er ute etter hodetelefoner til maks 15 k,spiller mest prog og jazz noen tips. Komfort er viktig.
Henger meg på. HD800s er bra til slikt ja! Men muligens du burde prøvd HD800s kontra orginalen. Orginalen har jo mer energi i toppen, noe jeg synes er flott med jazz osv. Men HD800s har mer fylde og kropp.Ja har en Musical Fidelity X Can V 3 jeg kan bruke til jeg får spart opp til noe bedre. Takk for tips om HD 800.Det er mange kandidater i det prissjiktet. Men det første jeg tenkte på var HD800(S)? Har du amp?Er ute etter hodetelefoner til maks 15 k,spiller mest prog og jazz noen tips. Komfort er viktig.
Ikke så god test dette nei..!https://www.ljudochbild.se/test/<p>HÖRLURAR/sennheiser-hd-820/ Da er slakten av HD820 her! Når jeg leser målinger så er nok dette fortjent, dessverre. Flott av lyd&bilde med skikkelig slakt når det trengs!
Gratis frakt da..! virket meget god satt sammen da, utifra bilder, blir noen kroner her hjemme for denne..!Her er den siste toppforsterkeren til folka bak Lake People/Violectric, som nå har et tredje brand. Niimbus...
Niimbus Audio Ultimate Series US 4+
Ja.. Hadde en mailpassiar med Fried på Lake People for et par år siden da han fortalte om denne. Han var svært entusiastisk. Jeg skjønte at prisen ville bli høy, men dette var litt i høyeste laget. Må innrømme jeg ikke helt kan forstå at potensialet er der... Hverken på ytelsesforbedring (langt mer enn dobbelt av V281) eller i kundepotensiale. Men noen har jo råd til å betale trippelt for de siste 2-5%. Sånn er jo hifi..Gratis frakt da..! virket meget god satt sammen da, utifra bilder, blir noen kroner her hjemme for denne..!Her er den siste toppforsterkeren til folka bak Lake People/Violectric, som nå har et tredje brand. Niimbus...
Niimbus Audio Ultimate Series US 4+
Enig i det, det var ikke veldig fin i mine øyne.Hadde de bare leid inn en industridesigner i noen timer.....
Uten å ha sett den IRL synes jeg det ytre designet et steg tilbake fra råkule Violectric, den flate frontplaten gir mer Lake People-vibber.Ja.. Hadde en mailpassiar med Fried på Lake People for et par år siden da han fortalte om denne. Han var svært entusiastisk. Jeg skjønte at prisen ville bli høy, men dette var litt i høyeste laget. Må innrømme jeg ikke helt kan forstå at potensialet er der... Hverken på ytelsesforbedring (langt mer enn dobbelt av V281) eller i kundepotensiale. Men noen har jo råd til å betale trippelt for de siste 2-5%. Sånn er jo hifi..
Hadde ikke sagt nei takk hvis jeg fikk den slengt etter meg
Noen innertier er jeg definitivt enig i t det ikke er. Volumskalaen som går over (og under) frontplata er ganske pussig. Det er et sånt produkt man kjøper på grunn av lyden og vissheten om at innsiden er tiptop, ikke for å utsmykke stua.Jeg syns fortsatt at det ikke er noen innertier, spesielt volumskalaen som går over toppen på forsterkeren. Til den prisen syns jeg ikke det ser bra ut i det hele tatt. Altfor simpelt og industrielt for meg når det kommer til utseendet.
Enig med deg, Fried & co har ikke funnet noen bedre løsninger enn med 281 - de har bare gjort alt litt bedre. Om det egentlig gjør noen hørbar forskjell, har jeg også mine tvil om. Men litt mer power kan jo være arti for HE6, K1000 osv. ,)Jeg vil påstå at når du beveger deg inn i forsterkere i denne prisklassen, iallefall i hodetelefoner, så er det ikke lenger snakk om ytelsen men viten om at du har det beste. Denne skal jo være ganske lik violectric 281 slik jeg har forstått, men med bedre komponenter og høyere sekunderspenning på trafo (og sikkert bedre potmeter). Ytelsesmessig nekter jeg å tro at denne er et stort skritt opp fra TOTL solid state amps som 281, GS-X MkII og Pass HPA-1.
HeiJeg vil påstå at når du beveger deg inn i forsterkere i denne prisklassen, iallefall i hodetelefoner, så er det ikke lenger snakk om ytelsen men viten om at du har det beste. Ytelsesmessig nekter jeg å tro at denne er et stort skritt opp fra TOTL solid state amps som 281, GS-X MkII og Pass HPA-1.
Her var det noen kommentarerNoen som har mer info om disse? RAAL requisite SR1A, phu det var et langt navn..! earfield monitor høres litt spennende ut, noen som vet noe mer om disse?
Vis vedlegget 527580
Takker for info, ser at disse får virkelig gode skussmål, så lenge man forer de med rikelig effekt spesielt interessant å lese sammenligningen med Stax..!Her var det noen kommentarerNoen som har mer info om disse? RAAL requisite SR1A, phu det var et langt navn..! earfield monitor høres litt spennende ut, noen som vet noe mer om disse?
Vis vedlegget 527580
https://www.avnirvana.com/threads/r...8-official-show-report.3446/page-2#post-28211
Canjam RMAF 2018 Show Report Hi-Fi At High Altitude: New personal audio products that impressed at CanJam RMAF 2018. CanJan Denver Show Coverage By Dave Hanson
https://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/raal-requisite-sr-1a.7283/
https://www.head-fi.org/threads/raal-ribbon-headphones-srh1a.890603/
Prisen er 3499 USD med adapterboks
Vis vedlegget 527582