Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Blir litt skeptisk til å kjøpe sennheiser hd 650 New version, syns den får en del dårlig omtale?
    Destiny 🙂
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Blir litt skeptisk til å kjøpe sennheiser hd 650 New version, syns den får en del dårlig omtale?
    Destiny 🙂
    Har du noe mer konkret, evt link? Både HD650 og HD6XX produseres nå i Romania, utover enkelte oppstartsproblemer i 2018 finner jeg ikke noe negativ omtale.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Har du noe mer konkret, evt link? Både HD650 og HD6XX produseres nå i Romania, utover enkelte oppstartsproblemer i 2018 finner jeg ikke noe negativ omtale.
    Mener jeg leste i en forumtråd at det var en liten endring i lydsignatur i negativ retning, men finner ikke igjen den tråden desverre.
    Destiny 🙂
     

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hifiman Sundara er et godt alternativ. Hd650 før q702.
    Q702? Er det Q701 eller K702 eller samlebegrep for hele 7serien? Jeg har hatt og solgt to HD650 siste 6 mndr, og tror jeg foretrekker AudioQ Nighthawk Carbon for varmen, eller Q701 for klarhet og soundstage. Disse får uansett lite spilletid opp mot LCD2 på Atrox V2 og Stax L300 på SRM717
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Hei,
    Noen som har testet Ananda bt varianten?

    Har fra før he560 (stock kabel) og lcd3f m/Heimdal kabler, synes at sistnevnte er hakket over he560.
    Ønsker å ha ett sett hp som frigjør meg fra dac og amp til mer fleksibel plassering i heimen for musikk nytelse.

    Har prøvd det meste av bt hodetelefoner uten å finne den rette (xm3, momentum 3, Mobius, h9 for å nevne noen).

    Er Ananda bt en god kandidat? Evt Deva ?
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvor kjøper dere forlengerkabel til 6.35mm (hun og han)?
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Tok sjansen på Ananda bt.
    Første inntrykk er: sikker på at dette ikke er ett kablet headsett?
    Låter fantastisk så langt (m/ LDAC codec).
    Så blir det lytting utover kveld og natt for å danne skikkelige inntrykk av denne lekkerbisken.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
    U

    utgatt304361

    Gjest
    andre som har prøvd denne? makan til kupp har jeg sjeldent vært borti.


    noe flat sammenlignet med store åpne løsninger, men overraskende smooth. litt tilbaketrukken i diskanten (de må gjerne opp i volum) men ikke så vassen som portapro og uten overvekt i bassen, eller noen andre steder for den del...
    jeg syns de er bedre enn mine sennheiser 595 (som skriker oppover og har ingen dypbass) samt ksc75 og portapro. ifølge Z reviews parkerer den også Pro4AA.

    edit; etter å ha brukt kvelden til å switche mellom diverse sett er de kanskje litt i overkant mørke oppover. liker du lyse hodetelefoner så kjøp noe annet. men øretrettene er de iallefall ikke.

    "This is the most easily-recommendable audio thing I’ve reviewed in a very long time. It’s a great starter open-back headphone with sound quality that I’d find good in a $150 product."
    Tenkte jeg for moro skyld skulle teste denne, men det er jo ikke å få tak i? Er modellen utgått?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    He400i-2020 vokser for hver dag, disse gir mye kontra prisen..
    IMG_20201029_170257.jpg

    Jeg nyter virkelig dx3 pro sammen med alle mine hodetelefoner, i dag kjøpte jeg en brukt (så og si ubrukte) Sennheiser Momentum 2, gleder meg til å teste de ut.
    2964478.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Leter etter kabelforlenger. Helst xlr-han til jack-hun, men jack-han til jack-hun fungerer også..
    3 meter holder.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Ta kontakt med @Hb 52 her på sentralen. Han kan lage på bestilling. Har selv en 3 meter jack-han til jack-hun som han laget til meg, og han kan lett fikse xlr-han til jack-hun også :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    ^ Ta kontakt med @Hb 52 her på sentralen. Han kan lage på bestilling. Har selv en 3 meter jack-han til jack-hun som han laget til meg, og han kan lett fikse xlr-han til jack-hun også :)
    Stemmer, jeg har jo det meste annet fra han..👍
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Ananda bt fortsetter å imponere, fantastiske hodetelefoner.
    Stram dyp bass, stort og romslig lydbilde.
    HD800s er nok enda romsligere, men har og en lyd signatur som ikke helt passer meg.
    Ørlitt romantisk mellomtone/diskant, noe som passer godt med variert musikk og ikke alltid 100% optimale opptak.
    En vell av detaljer, men aldri pågående eller overskarpt/kunstig som mange går i fella på.
    Dette er hodetelefoner som inspirerer til mer aktiv lytting, så de som vil ligge og døse til musikk er nok bedre tjent med eks Audeze eller lignende. Da må man og ha en mer kompleks setup.
    Jeg er så langt stor fornøyd med Amanda BT, og veldig frigjørende å kunne lytte til kvalitetslyd i hele huset og ikke bare der amp og DAC står.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Jeg kjøpte Campfire Solaris 2020. Veldig fornøyd! Andre som har erfaring med Campfire?
    BA3BC918-9B23-404C-9E11-99BCD74C5291.jpeg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sennheser Momentum 2 overrasker stort med hodetelefonforsterker synes jeg, ørlite for mye bass, men alt i alt meget bra.
    Ønsker å se etter noen andre lukkede hodetelefoner til maks pris 3.000,- (brukt). Hva anbefaler folket?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sennheiser Momentum M2-tid...
    Litt mye bass synes jeg personlig, men ellers låter de bra med Topping dx3pro.
    IMG_20201203_142310.jpg
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke det,men komner bokntil å lande oå Thieaudio Monarch eller Hidition Viento B
    Jeg har Viento B og må si at jeg er veldig fornøyd. Kunne til tider hatt noe mer mellombass, men resten av frekvensresponsen står det ikke noe tilbake for.
    Bare vær obs på at de er rimelig svære. De er komfortable i mine ører, men det er noen ganger vanskelig å få dem til å forsegle skikkelig i venstre øret mitt.

    Eide campfire andromeda for en stund tilbake, og må si at Viento B gruser dem på omtrent alt.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Du er fornøyd med Atrox? Ikke noe støy og hiss? Den er jo ganske kraftig om jeg ikke husker feil.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Det er ikke en Atrox. Det er en Whammy, designet av Wayne Colburn fra Pass Labs. DIY bygg, dog ikke bygd av meg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er på jakt etter en billig, men god (ikke over 2000,-) hodetelefonforsterker, med aux inngang, skal bruke til vinyl.
     

    W1ll1eTheP1mp

    Medlem
    Ble medlem
    06.05.2020
    Innlegg
    19
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Viento B og må si at jeg er veldig fornøyd. Kunne til tider hatt noe mer mellombass, men resten av frekvensresponsen står det ikke noe tilbake for.
    Bare vær obs på at de er rimelig svære. De er komfortable i mine ører, men det er noen ganger vanskelig å få dem til å forsegle skikkelig i venstre øret mitt.

    Eide campfire andromeda for en stund tilbake, og må si at Viento B gruser dem på omtrent alt.
    Sikler veldig på Viento B eller Thieaudio Monarch. Har avstøpninger,så veldig lyst på CIEM. Kjøpte eu din ny eller brukt?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Kjøpte en E30 forrige uke. Muligens plan om L30, men de er jo utsolgt allerede! Kanskje det må bli A90 da.
    Har tenkt å forsøke målemafiaens "topp" utstyr :D
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte en E30 forrige uke. Muligens plan om L30, men de er jo utsolgt allerede! Kanskje det må bli A90 da.
    Har tenkt å forsøke målemafiaens "topp" utstyr :D
    Nytt parti med L30 er på vei til Norge.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sikler veldig på Viento B eller Thieaudio Monarch. Har avstøpninger,så veldig lyst på CIEM. Kjøpte eu din ny eller brukt?
    Min er universal fit som jeg kjøpte brukt. Skal visstnok være greit å kommunisere med hidition hvis du tar til google translate e.l. for hjelp.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fant ut det var alt for lenge siden sist hodetelefonkjøp, så derfor....
    81LdX-kl0iL._AC_SX425_.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn