Musikkmannen
Musikk i fokus
Dagens diy hodetelefonstativ med oppheng til kabel..
Gratulerer, det er herlig når pengene tar styringen fremfor fornuften.Hadde litt mer penger enn fornuft i romjulen, så jeg kjøpte meg en Burson Audio Conductor 3X Performance.
Er ganske fornøyd så langt. Bruker hovedsaklig DT1990 Pro.
Kunne helt sikkert funnet noe mye rimeligere med nesten lik lyd, men som sagt, hadde mer penger enn fornuft.
Kunne du lagt ut link til EQ-parameterne til HE400i?Har gått over til qobuz og roon, har fått lekt litt med dsp - og lagt inn eq-parameter til he400i (funnet på nett) - nå låter de ennå bedre.
Prøvde det samme med hd600, men det syntes jeg ikke ble noe bra.
Bruker du denne eq'n?Takk for hjelpen.
Ser det er Amir sin fra testen av 2016-versjonen, som jeg har lagt inn i Roon allerede. Jeg håpte at det var for 2020-utgaven, men de er kanskje ganske identisk når det gjelder frekvensrespons?
Ja, og jeg syns den fungerer godtBruker du denne eq'n?
Ikke ett tips til nye klokker men jeg bruker Beyerdynamic mmx 300 v2 og hører på samme type musikk (death/black/thrash) og er veldig fornøyd.. vet ikke helt hva mer jeg skulle ønske meg hva tenker du om lyden i beyerdynamic? Jeg er ganske ferskHei - jeg er ute etter litt tips til forbedringer.
Har et par Fostex TH610 - etter oppgradering av elektronikken virker det som de faller litt gjennom. Enten er det mitt oppsett med Gain etc, eller så ønsker jeg et annet lydbilde.
Mitt oppsett:
Bluesound Node 2i
"CD Transport" - god gammel NAD S5000i i avvente reparasjon Hegel CDP2...
Topping DX7 Pro
Atrox V2
Headset:
Fostex TH610
Beyerdynamic DT770 32ohm
Grado SR80
Shure Aonic 50
B&W PX7
Jeg føler vel at Shure headsettet er mest optimalt lydmessig. TH610 er ikke dårlig, men er ikke 100% fornøyd. Det er mulig at jeg må ha forskjellig headset til forskjellig musikk - det kan jo bli dyrt.
Atrox V2 har en mørk klang vs DX7 - men det er ikke stor forskjell i lydbilde mellom disse to.
Hvilke andre headset er en god erstatning for Fostex Th610 - Beyer DT 1770 Pro / 1990 Pro / T5P eller Shure SRH1540?
Det er begrenset mulighet for å reise rundt å lytte til disse alternativene.
Hører en del på metal/death metal - men headsettet bør fungere med akustisk musikk også. Utfordringen med metal er at bassen bør trøkke bra, for å kjempe seg gjennom gitarstøyen.
Bassen skal ikke måtte kjempe seg gjennom. Det skal være adskilt plass til alle frekvenser og instrumentplasseringer som er under innspillingen. Ellers "blør" bassen over i midte som på dårlige midfiklokker, og det bør du slippe med de referansene du har over, for de forteller at du har pengene til å kjøpe noe bra, om du kjøper klokt (og brukt). Kanskje du bør tenke på ET skikkelig headset i stedet for mange klokker? Da funker DE plutselig bedre på både klassisk akustisk og på metall og ymse annet. Se etter noe bra brukt på Finn, og legg på litt ekstera EQ om du ønsker mer el mindre bass til no (fx).Hei - jeg er ute etter litt tips til forbedringer.
Har et par Fostex TH610 - etter oppgradering av elektronikken virker det som de faller litt gjennom. Enten er det mitt oppsett med Gain etc, eller så ønsker jeg et annet lydbilde.
Mitt oppsett:
Bluesound Node 2i
"CD Transport" - god gammel NAD S5000i i avvente reparasjon Hegel CDP2...
Topping DX7 Pro
Atrox V2
Headset:
Fostex TH610
Beyerdynamic DT770 32ohm
Grado SR80
Shure Aonic 50
B&W PX7
Jeg føler vel at Shure headsettet er mest optimalt lydmessig. TH610 er ikke dårlig, men er ikke 100% fornøyd. Det er mulig at jeg må ha forskjellig headset til forskjellig musikk - det kan jo bli dyrt.
Atrox V2 har en mørk klang vs DX7 - men det er ikke stor forskjell i lydbilde mellom disse to.
Hvilke andre headset er en god erstatning for Fostex Th610 - Beyer DT 1770 Pro / 1990 Pro / T5P eller Shure SRH1540?
Det er begrenset mulighet for å reise rundt å lytte til disse alternativene.
Hører en del på metal/death metal - men headsettet bør fungere med akustisk musikk også. Utfordringen med metal er at bassen bør trøkke bra, for å kjempe seg gjennom gitarstøyen.
8hvor utbredt er det å legge inn eq ved bruk av hodetelefoner, her på berget?
Tja, jeg har gjort det i noen poster over her...hvor utbredt er det å legge inn eq ved bruk av hodetelefoner, her på berget?
jeg bruker eq, er jo nødt til det siden alle jeg har hatt høres ikke flat ut i det hele tatt.hvor utbredt er det å legge inn eq ved bruk av hodetelefoner, her på berget?
Forstod ikke helt...jeg bruker eq, er jo nødt til det siden alle jeg har hatt høres ikke flat ut i det hele tatt.
min siste hodetelefoner er Sony MDRZ7, og du kan bare eq dem ved å høre dem.
Man kan vel bruke det som en tilnærming, om man har et ideal om å benytte ørsmå korrigeringer av lydbildet for å "rette opp" hodetelefonene med forvrengning under det hørbare. De klokkene som har intern måling må vel være gull om man ønsker en link mellom den påstått objektive kurven og ens tilsvarende subjektive frekvenskurve. Jeg har brukt Momentum 3 før, og bruker av og til AKG N90Q som har tilsvarende system ultralyd for å måle øregangene. Slik kunne dere fått en tilnærming til hva som presenteres jfr objektive/subjektive målinger.den første delen hvor jeg sa "flat" betyr at alle frekvenser høres ut som samme volum. ser flatt ut på en grafisk curve.
den andre delen hvor jeg sa "høres" mener jeg at det er dine ører med hodetelefoner på. motsatt av el målemikrofon, et tar også hensyn til produksjon variasjon så man kan ikke brukes andres eq.