Loevhagen
Hi-Fi freak
Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
@ Bart: Gratulerer med LCD-2r1. Godt å høre den passet og ikke var helt off.
Som nevnt er det selvsagt viktig å se sammenhengen når det gjelder den såkalte synergien (DAC* + forsterker + hodetelefonene). Noen ganger passer ting veldig flott sammen, andre ganger dessverre ikke og av og til er ting "helt OK".
Eksempel på "ikke match":
- LD mkIII + AKG K701
- Trafomatic Head One + HD650, LCD-2 og AKG K701
Såkalt god match:
- Trafomatic Head One med AT W1000
- Lehmann Audio BCL + HD800
- Burson HA-160D + LCD-2, AKG K701, HD800
- Violectric V200 + HD800, LCD-2, HE-500 og HE-6
- NuForce HDP + AKG K701
Helt OK:
- Yulong D100 + AKG K701 (D100 sin styrke er som DAC)
- Burson HA-160D + HE-500
- NuForce HDP + HD800
Grensene mellom "helt OK" og "god match" er ikke alltid like skarpe. Det er også litt meningsløst å oppgi en slik liste, da noen vil foretrekke andre lydsignaturer enn jeg gjør. I starten ville jeg høre ALT TIL ENHVER TID AV DETALJER. Lehmann Audio BCL og Yulong D100 vil levere det uten problemer. Andre ganger, og siden i vår så innser jeg at jeg vil ha alle detaljene i musikken der, men også en fyldig (troverdig) mellomtone og bass.
DA er det to hodetelefonforstrkere som skiller seg ut for meg:
Burson HA-160D
Violectric V200
Etter laaaaang vurdering av disse på flere hodetelefoner innser jeg at tyskeren var det rette med tanke på "...alle detaljene i musken der, men også en fyldig (troverdig) mellomtone og bass..." + plettfri operasjon og fleksibilitet.
PostScript:
Det er utrolig mye innen head-fi som spiller flott. Jeg tror at flere av oss har godt av å ha 2 ulike komponenter å veksle mellom for å få oppleve ulik lydsignatur. På den måten kan man veksle uten at man nødvendigvis må bytte så ofte. Lettere sagt enn gjort? Jepp.
*) DAC har vært ulike.
@ Bart: Gratulerer med LCD-2r1. Godt å høre den passet og ikke var helt off.
Som nevnt er det selvsagt viktig å se sammenhengen når det gjelder den såkalte synergien (DAC* + forsterker + hodetelefonene). Noen ganger passer ting veldig flott sammen, andre ganger dessverre ikke og av og til er ting "helt OK".
Eksempel på "ikke match":
- LD mkIII + AKG K701
- Trafomatic Head One + HD650, LCD-2 og AKG K701
Såkalt god match:
- Trafomatic Head One med AT W1000
- Lehmann Audio BCL + HD800
- Burson HA-160D + LCD-2, AKG K701, HD800
- Violectric V200 + HD800, LCD-2, HE-500 og HE-6
- NuForce HDP + AKG K701
Helt OK:
- Yulong D100 + AKG K701 (D100 sin styrke er som DAC)
- Burson HA-160D + HE-500
- NuForce HDP + HD800
Grensene mellom "helt OK" og "god match" er ikke alltid like skarpe. Det er også litt meningsløst å oppgi en slik liste, da noen vil foretrekke andre lydsignaturer enn jeg gjør. I starten ville jeg høre ALT TIL ENHVER TID AV DETALJER. Lehmann Audio BCL og Yulong D100 vil levere det uten problemer. Andre ganger, og siden i vår så innser jeg at jeg vil ha alle detaljene i musikken der, men også en fyldig (troverdig) mellomtone og bass.
DA er det to hodetelefonforstrkere som skiller seg ut for meg:
Burson HA-160D
Violectric V200
Etter laaaaang vurdering av disse på flere hodetelefoner innser jeg at tyskeren var det rette med tanke på "...alle detaljene i musken der, men også en fyldig (troverdig) mellomtone og bass..." + plettfri operasjon og fleksibilitet.
PostScript:
Det er utrolig mye innen head-fi som spiller flott. Jeg tror at flere av oss har godt av å ha 2 ulike komponenter å veksle mellom for å få oppleve ulik lydsignatur. På den måten kan man veksle uten at man nødvendigvis må bytte så ofte. Lettere sagt enn gjort? Jepp.
*) DAC har vært ulike.