ardilla
Hi-Fi freak
Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
Jeg betraker ikke LCD-2 som noen oppgradering fra HE-500. Det høres du som du er strålende fornøyd, behold dem. Så kan du spare til en LCD-2 å ha i TILLEGG, hvis ikke noe annet har dukket opp innen den tid.
Jeg betraker ikke LCD-2 som noen oppgradering fra HE-500. Det høres du som du er strålende fornøyd, behold dem. Så kan du spare til en LCD-2 å ha i TILLEGG, hvis ikke noe annet har dukket opp innen den tid.
KapteinUfattelig skrev:Jeg har hatt mine Hifiman HE-500 noen uker nå og står overfor valget å beholde dem eller oppgradere til Audeze LCD-2.
I løpet av disse ukene har jeg hatt mange gode stunder med HE-500, bare glemt hifi og kost meg stort med musikken. Vel, "glemt hifi" og "glemt hifi" . Mye vil ha mer og når man leser om andres enorme opplevelser med LCD-2 lurer jeg på om jeg gikk glipp av noe når jeg prøvelyttet til dem i butikken.
Klart, de låter ulikt. I mine ører er HE-500 sprudlende, frisk, har en kontant, kjapp bass og det hele henger veldig godt sammen. LCD-2 er mildere, har en del mindre romfølelse, men har en deilig, deilig mellomtone til å dø for, samt og en fyldig bass; kanskje en ørliten smule rund og lite punchy.
Så, før jeg foretar siste sammenligning med egne ører:
Dere som har hørt begge, hva er det som gir dere ulik OPPLEVELSE med dem og hvordan vil dere beskrive denne forskjellen?
Jeg håper dere har tid til å svare før dette innlegget drukner i alle de andre svært gode innleggene i tråden her