KML
Overivrig entusiast
Jeg hadde galant gått for Woo Audio'en
Det beste jeg har funnet er Ken Rockwells (Ja - Mr Nikon!) målinger.. Men du kan jo maile Jack hos Woo og spørre.BTW: Hva er utgangsimpedansen på disse WA-sakene? Noen som har en pålitelig infokilde?
Det beste jeg har funnet er Ken Rockwells (Ja - Mr Nikon!) målinger.. Men du kan jo maile Jack hos Woo og spørre.
Med WA22 opplever jeg at forksjellen mellom Hi og Lo er svært liten på orthoene, mens det gjør stor forskjell på vanlige dynamiske, i hvertfall HD650 og HD800. Men det er faktisk ikke gitt at man foretrekker Hi på høy osv - men det forandrer lyden ganske betraktelig. På orthoer er det altså minimalt, noe min erfaring med WA2 også indikerer.
Woo Audio WA6-SE Review
Jeg syntes rør er forførende i effektrinnet til hodetelefoner. Merkelig nok har jeg ikke samme oppfatning når det kommer til ordinær lytting der er d helst rør i preamp biten. ...
Jeg digger KenRockwell, no bullshit..
Jupp - Hodetelefoner og rør er fabelaktig.
Mht høyttalere - Kanskje du bare ikke har hørt rette kombinasjoner? Hva er dine viktigste effekt-rør/høyttaler-refereanser?
Det beste røroppsettet jeg har hørt er hjemme i stuen her med Cary SLP05 og 805 AE blokkene fra samme produsent. Det låter jo veldig bra på mine Bird men bassen ble for ullen og utklingingen i diskanten er ikke helt tilstede. Jeg kunne tenkt meg å Devialeten sin dynamikk og trykk og Cary sin magiske mellomtone.
På rørjakt - og Decaware Taboo dukker opp på radarskjermen:
Den kan også fås i eksotisk trevirke med annen utforming. Hm. Caribbean Rosewood (LCD-2) eller Zebrano (LCD-3). Hm.
Så faktisk på denne kabelen før i dag, men er alltid litt skeptisk når jeg er på Clas Ohlson. Men så lenge du går god for den er det gull!Jeg bruker en slik kabel fra Clas Ohlson til 99 kroner, da jeg helst unngår overganger i plast, som blir slarkete over tid.
Vis vedlegget 135957
Ellers var den Decaware Taboo ampen litt sånn styggpen, men alltid spennende med rør da.
Den der modellen var en skjønnhet! Den på Loevhagens bilde ble litt for snirklete og bestemoraktig for meg
Godt å høre Loevhagens modell fåes med vanlig trevirke også, slikDen der modellen var en skjønnhet! Den på Loevhagens bilde ble litt for snirklete og bestemoraktig for meg
Den var helt klart bedre i min bok. Litt mere maskulin og bestefaraktig
Jeg hørte Devialet på noen svære PMC-er, syntes det låt altfor hardt.... I mitt hode er Devialet og Cary totale motpoler - Cary går vel for å være ganske rørete, selv til rør å være (jeg digger Cary, misforstå meg ikke)
Hvilke høyttalere spiller du på? Det er vel der det gjerne stopper seg, hvis de er for tunge å drive.. VTL MB450 monoblokker på 500 rørwatt er uansett det beste jeg har hørt (på Nordic Tone)
Den var helt klart bedre i min bok. Litt mere maskulin og bestefaraktig
Hei godtfolk!
Trenger noen tips angående kabling av hodetelefon oppsettet mitt. Oppgraderte i forrige uke fra Hegel HD2 til Hegel HD10. Denne brukes mellom pc og Violectric HPA V200. Har i dag USB til dac og RCA til forsterkeren. Så spørsmålene mine blir som følgende:
- Hva er best kobling mellom pc og HD10
- Er balansert mellom HD10 og HPA V200 et must
Pcen jeg bruker er denne: Komplett.no - ASUS X77JA 17.3" WXGA HD+ LED
Håper på mange gode innspill!
Bruker du da en Toslink til Mini-toslink? Har en ok TOS-link kabel fra før,vil denne i pc gjøre jobben?
Noen punkter:Jeg bruker en slik kabel fra Clas Ohlson til 99 kroner, da jeg helst unngår overganger i plast, som blir slarkete over tid.
Vis vedlegget 135957
Fostex TH900 vises i opptil 1080p i tidsperiodene:
- 0.04-0.25
- 2.04-4.09
- 4.14-4.17
- På hodet: 3.30-3-56
Får jeg da en sløyfe, stjerne eller noe slikt?CDW, du får herved Egentrådforhodetelefoneræresprisen for grundighet!
Jeg har faktisk ikke hørt stemmen hans, kun beskuet ham, eller rettere sagt Fostex TH900. Forøvrig gikk devouringone3 langt grundigere til verks enn tonefallbedømning og benyttet Google Transcribe og Translate.Utifra tonefallet bedømmer jeg at han synes de er bra, men ikke fabelaktige.
... og en liten ting om LCD-3: Jeg har benyttet Spotify, og benytter Spotify, ganske mye for å utforske musikk. Fantastisk mulighet med Spotify.
Svært mange ganger så glemmer jeg at jeg bruker Spotify og ikke lossless fra mediaserveren. Nyter masse (ny) musikk. Men, men LCD-3 så er forskjellen her større enn hva jeg har trodd, så den er tydeligvis ganske transparent og mediaserveren er atter startet...
Hello Ray.
The B52 have been working very good regards to to the On/Off switch so far
I only have a Question for you, have you tried the HiFiman HE-6 at the B52 and will it drive the headphones ?
Best Regards Johnny
B-52 is designed to drive the dynamic headphones.It can drive the HE-6 to an ok level of sound but those phones require very high current beside high voltage swing.
There is no amp in the world that is designed for those phones BUT the DarkStar. Other use speaker's amp to drive them as that would be the only way before DarkStar was available.
Glad you got the B-52 going, truly, it is the best dynamic amp I have built to go in balanced mode with any dynamic headphones.
Cheers.
Ray Samuels