Jeg hadde en runde med mine HD800/WA2 i går, og ble imponert over hvor utrolig godt det låt, spesielt når jeg skrudde opp litt (men fremdeles ikke veldig høyt). Gjennomsiktig og presist. Flott mellomtone. Bra smell i bassen, men det manglet kanskje litt i den aller dypeste oktaven (men det kan jo ha vært inspillingene - jeg hørte Vivaldis Orlando furioso og Janis Ians Breaking silence). Jeg kan skjønne at noen kanskje synes de lyder litt lyst, men hos meg var diskanten myk og behagelig, noe som kanskje kan komme av rørforsterkeren jeg bruker.
Det skal bli spennende å sammenligne dem med STAX SR-009 (jeg bestilte et sett i går - levering i april).
I dag hørte jeg på Der Vogelhändler - CD1 på HD800/WA2 og CD2 på STAX SR-404/SRM-006t. Veldig forskjellig lydsignatur. HD800 er lysere og langt mer analytisk, mens 404 har en mye mer intim klang. Selv om HD800 har mye bedre soundstage, gir 404 en mer "live"-følelse. Det lyder mer som jeg vil forvente i en konsertsal. HD800 gir en "studio-følelse" mens 404 er mer "konsertsal på 5te rad". Flotte til hver sin bruk. Foretrekker STAX hvis jeg skal nyte musikken og HD800 hvis jeg skal lytte etter detaljer.