Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Lyttet til HD800 på soundgarden idag, med en Mcintosh forforsterker til en veldig høy sum :p
    Jeg ble egentlig positivt overrasket, men det låt tynt og jeg følte ikke jeg ble tatt med inn i musikken.
    Men definitivt en interessant hodetelefon
    Positivt overrasket? Hva forventet du av flaggskipet til Sennheiser? At noen synes den låter tynt osv?

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Vel visst du leser på head-fi så er det mange som nevner at bassen ikke er det store, noe den ikke er, men den er veldig tight å fin. Slik liker jeg godt igrunn. Hadde og forventet at dem låt endel lysere. Men så var det nok ikke ideell forsterker for disse hodetelefonene

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jepp. Har selvfølgelig lest mye om hd800. Har også testet dem ved flere anledninger i det siste. At forsterker har mye å si for disse er ingen overdrivelse! Men de er så thight og nyanserte. Når jeg kjøper dem så vil jeg nok også finne en forsterker (innen rimelighetens grenser) som driver dem bra. Mcintosh er jo fantastiske forsterkere! Men jeg har en følelse av at de kunne brukt en hegel12 med en Rega Ear MKII forsterker og det ville låte bedre(alt selges av soundgarden). Snakka med en kar på soundgarden for litt siden og han sa at de ikke gjorde så mye ¨demoer av hodetelefoner. De har ikke egne hodetelefon-rigger til demo. Derfor blir det vel at de møker den inni den flotteste ampen. Han sa også at de ikke fikk lov til å ha headbox etc på demo så jeg går ut fra at det ikke er så big bizz...Hvertfall ikke i Stavanger.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    Bassen i HD800 er jo kjempegod. Den går dypt og er presis og flott. Men det er vel mer monitorkvalitet på den - det er lett å høre hva som skjer i bassen, men hvis det er stor og dominerende bass du vil ha får du ikke det i HD800. Det er en perfekt hodetelefon for klassisk musikk, og hvis du virkelig vil høre hva som skjer i de forskjellige instrumentene (også bassen) i pop/rock innspillinger.

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Grattis Haugen! Det er faktisk det andre paret med hodetelefoner jeg har hørt skikkelig forskjell på. Det første var hd700 som var helt syykt. Jeg har max spilt 8 timer med AKG 551 og merket markant forskjell andre dagen. Om dette er tilvenning vet jeg ikke. Men jeg er helt klar på at hd700 ikke var tilvenning, der var jeg temmelig metodisk og kritisk. Det andre du vil merke med k551 er shit in shit out. 551 er ikke ¨gode¨ mot dårlige innspillinger. Satt å hørte på den nye skiva til Team Me som med ett par unntak låt hjemmesnekret. Jeg hørte dagen etterpå at skiva var spilt inn i en låve. De dunker skikkelig nederst når det er noe å dunke med. Ellers er de ganske flate og det tar litt tid for ¨nye¨brukere å sette pris på det. HD600 har dumpet i fanget på meg også! Helt nye, så disse må også spilles litt inn. Jeg skriver ikke noe om disse før tidligst tirsdag. Men hd600 er jo legendariske og alt som kan skrives er skrevet om disse. Gled deg til t70 kommer tilbake, synes det tar lang tid. En god stund siden du skrev at de ble returnert. Ps. T70 er enda verre med avsløringer og har faktisk ødelagt noen sanger kona alltid har likt :p
    Ja det tar litt tid, tekniker har ferie fikk jeg beskjed om og kommer tilbake førstkommende onsdag. Blir spennede å måle disse opp mot hverandre. T-70P virket hakket mer oppløste ved første inntrykk (det lille inntrykket det ga, og fikk ikke motet til å utforske de noe mer da nevnte skurrelyd ødela hele opplevelsen) men 551 virker som litt mer liveaktig med scenen mer plassert forran seg. Når det gjelder bassen følte jeg de var ganske nærme hverandre, tørr, fin og nyansert bass som går dypt når det trengs. Mye bedre enn forventet, da flere hodetelefoner jeg har hørt har tendens til å nermest forvrenge bassen. Har bestilt meg ADL-X1 hodetelefon forsterker/dac som jeg får i posten i morgen og ser frem hva denne kan gjøre av underverker.

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Da jeg ikke har REC out eller PRE out på forsterkeren min vurderer jeg å bruke min iPod Touch til hodetelefoner permanent med Wimp HiFi. Har i sommer brukt noen lette B&O hodetelefoner beregnet til bærbar bruk.
    Har fra før Sennheiser HD598 hodetelefoner tidligere brukt med en stasjonær hodetelefonforsterker.

HD 598 er på 50ohm og bør vel kunne benyttes med en portabel forsterker som f.eks. FiiO EO7K og ta linjesignalet direkte ut fra iPoden.
    Et alternativ er å benytte meg av Soundgardens jubileumstilbud på AKG K551 som er på 32 Ohm og således kanskje ikke trenger en ekstra forsterker i første omgang.
    Hva anbefaler dere som har greie på hodetelefoner meg å gjøre.
    Er AKG K551 en så mye bedre hodetelefon enn Sennheiser at jeg bør satse på disse og heller kjøpe en portabel forsterker senere dersom jeg føler jeg trenger det?
    Jeg har som dere sikkert forstår prøvd Sennheiser på iPoden uten ekstra forsterker og dette er jeg ikke fornøyd med.

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Fiio E7 driver både Sennheiseren og AKG uten problemer. Kan lete frem tallene på begge modellene i kveld slik at du får det svart på hvitt.

Sennheiser HD598 er en veldig god hodetelefon og jeg synes ikke K551 er bedre. De er annerledes i den forstand at en er åpen og en er lukket, i tillegg at de har en annerledes lydsignatur.

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Det du skal tenke på er at signalet blir dobbelkonvertert fra iDevice til Fiio. Ettersom jeg har skjønt konverteres signalet først i den innebygde dacen i ipoden for så å bli kovertert en gang til i dacen til Fiio da du kun kan kjøre analogt ut fra idevice til Fiio (jo flere kokker...). Sjekket akkurat opp dette da jeg ville ha hodetelefonforsterker til iPadn og snakket med div "eksperter" som kom med denne teorien. Om det stemmer eller ei vet jeg ikke men virker logisk i forhold til prinsippet med dac og hater tanken, gikk derfor for en ADL x1 som henter signalet digitalt fra idevices. Blir som hvis man tar en Raw-fil (jobber med foto) og optimaliserer den for så å konvertere til jpeg og deretter fikle med bildet igjen. Det blir ikke bra... Fant deretter ut at hvis jeg skulle gå for Fiio så måtte det bli E12 som kun er forsterker og tukler ikke med signalet og da dacene i idevices er vistnok tålig gode kunne dette fungert.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Jeg tror du har missforstått. Kobler du til E7 via USB så er det den som tar seg av konverteringen og det blir ingenting dobbelt. Kobler du til via 3,5mm jack eller hva det er på E7 så er det ifag'en som tar seg av konverteringen og dac'en i E7 gjør nada, nix, null.

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er slik jeg har tenkt å gjøre. Ta ut signalet fra USB porten til iPod via FiiO L3 eller L9 kabel. Da tror jeg at jeg går for å beholde Sennheiser HD598 og kjøper en forsterker til denne.
    takk for hjelpen!

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Hmm, ettersom jeg skjønte støttet ikke Fiio sine produkter Apple via usb eller omvendt... -Men artig å høre hvis du får det til, ingenting som hadde vert bedre enn det.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1

Og så må du ha en slik: http://www.amazon.com/dp/B008EKON56...e=df0&creative=395133&creativeASIN=B008EKON56

Når den klemmes i deaktiveres telefonens/ipodens dac og du sender ut til USB slik jeg har forstått det. Slik som alt annet I-utstyr med docing-station. Som Matsgyver skrev er Sennheiser HD598 en bra hodetelefon. Teorien er den samme som http://www.lydogbilde.no/nyheter/philips-forst-med-lightning som er den første hodetelefon med lightening kontakt og innebygget DAC.

Sist redigert:

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg gått til innkjøp av FiiO E12 til bruk sammen med Sennheiser HD 598. FIiO'en står til lading og skal prøves i kveld. Spennende!

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Hard spilt en times tid med FiiO E12. Vesentlig kraftigere lyd med HD598. Måtte imidlertid stille den på Gain 16. Synes den virker litt lite åpen med litt ullen diskant. Trenger en batteridrevet mobil hodetelefonforsterker som denne noe innspillingstid som andre forsterkere? Vil den bli noe mer åpen og detaljert i lyden ved noe lengre tids spilling?

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Kan lete frem tallene på begge modellene i kveld slik at du får det svart på hvitt.
    De krever samme effekt for å oppnå 120dB. Nøyaktig samme effekt faktisk.
    K550/K551 Impedance: 36, 120dB: 0,20W
    HD598 Impedance: 57, 120dB:
    0,20W

niha, dersom du har spørsmål vedrørende flere hodetelefonmodeller finner du bibelen her: http://www.mediafire.com/view/dzwe1g73q6pbhnx/headphone_power_table.pdf

Se på effekt for å oppnå 115dB. Stort sett det eneste tallet du behøver å forholde deg til for ikke å overkomplisere det. Impedans er ikke en god indikator for en hodetelefons effektbehov.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo ett tema som har vært diskutert opp og i mente. Leste om en kar som spilte E12 ¨inn¨ i 120 timer. En annen sa den låt bedre etter en time eller to. Jeg ble ikke helt fornøyd med min E17 før jeg para den med shiit modi, for en forskjell det var! Selv har jeg tro på innspilling av hodetelefoner/høytalere..Innspilling av elektronikk som forsterkere/dacer osv er jeg skeptisk til. Vet Schiit audio spiller inn sine forsterkere i 20 timer før de går til kontroll og sendes til kunde.

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg fått spilt litt på Adl'n litt og av alt det hifiutstyret jeg har vert borti er vel dette det produktet jeg har hørt størst forskjell i fra utganspunkt som i dette tilfellet er ipad mini. Veldig enkelt å sammenligne da det bare å skifte fra høl ti høl (!) og forskjellen er formidabel. Med Adl i føringen er alt mye mer kontrollert og oppløst. Morsomt med sånne fulltreffere, dette blir et bra bekjentskap!

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    FiiO E12 begynner også å løsne nå hører jeg. Mer åpenhet, mer detaljer, bedre dybde og mer definert bass synes jeg at jeg hører. Hørt på konsert fra London med Leonard Cohen og litt Tom Waits. Tror dette også blir bra!

Sist redigert:

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    FiiO E12 begynner også å løsne nå hører jeg. Mer åpenhet, mer detaljer, bedre dybde og mer definert bass synes jeg at jeg hører. Hørt på konsert fra London med Leonard Cohen og litt Tom Waits. Tror dette også blir bra!
    Jeg lurer på en ting med denne forsterkeren. Den har en knapp for crossfeed som jeg ikke har prøvd ennå. Har denne funksjonen noe for seg? Hva gjør egentlig crossfeed med lyden?

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Den tilfører litt av lyden fra høyre kanal i venstre øre og motsatt og brukes til hodetelefonlytting. Forskjellene er ikke store eller revolusjonerende, men stor nok til at jeg savner det når det mangler.

Tanken bak er at musikk mikses på og for stereolytting med høyttalere. Og i stereo har man en crossfeed effekt ved at man hører litt av venstre høyttaler i høyre øre og motsatt. Til hodetelefoner er høyre og venstre kanal fysisk adskilt og ofte lukket inne i en liten kopp/beholder, og svært lite eller ingenting av venstre kanal trenger seg over til høyre og motsatt.

All musikk mikses i hovedsak på stereohøyttalere for stereohøyttaler lytting. Det vil si at miksen har tatt høyde og kompensert for en fysisk effekt som vil være tilstede ved avspilling i de tusener av hjem. Hadde musikken vært tiltenkt hodetelefonlytting ville de ikke kompansert for crossfeed effekten i miksen, men faktum er at 99,9% av musikk mikses for høyttalerlytting og da må vi som lytter til disse miksene på hodetelefoner tilpasse oss formatet vi lytter til, og ikke motsatt.

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Den tilfører litt av lyden fra høyre kanal i venstre øre og motsatt og brukes til hodetelefonlytting. Forskjellene er ikke store eller revolusjonerende, men stor nok til at jeg savner det når det mangler.

Tanken bak er at musikk mikses på og for stereolytting med høyttalere. Og i stereo har man en crossfeed effekt ved at man hører litt av venstre høyttaler i høyre øre og motsatt. Til hodetelefoner er høyre og venstre kanal fysisk adskilt og ofte lukket inne i en liten kopp/beholder, og svært lite eller ingenting av venstre kanal trenger seg over til høyre og motsatt.

All musikk mikses i hovedsak på stereohøyttalere for stereohøyttaler lytting. Det vil si at miksen har tatt høyde og kompensert for en fysisk effekt som vil være tilstede ved avspilling i de tusener av hjem. Hadde musikken vært tiltenkt hodetelefonlytting ville de ikke kompansert for crossfeed effekten i miksen, men faktum er at 99,9% av musikk mikses for høyttalerlytting og da må vi som lytter til disse miksene på hodetelefoner tilpasse oss formatet vi lytter til, og ikke motsatt.
    Jeg har aldri satt meg inn i dette her, men er crossfeed noe du anbefaler og bruke med tanke på optimal lyd?
    Bruker JRiver som har en crossfeed funksjon for hodetelefoner.

T

Tittentei

Gjest
    Jeg har aldri satt meg inn i dette her, men er crossfeed noe du anbefaler og bruke med tanke på optimal lyd?
    Musikk er i de fleste tilfeller mastret for avspilling i stereo på høyttalere. Når du sitter i sweetspot, så hører venstre øre lyden fra begge høyttalerne og høyre øre likeså. Det tidsforskjellen og fasen som gjør at man kan plassere ting i rommet med stereo.

Med hodetelefoner kommer lyden i venstre kanal kun til venstre øre. Når man bruker crossfeed så blander man høyre og venstre kanal for at høyre øre skal høre litt fra venstre kanal også. Så ja, det er lurt å bruke xfeed.

En annen ting: Det er ikke noe som overgår binaurale innspillinger avspillt på hodetelefoner. Da spiller man inn musikk eller annet med et dukkehode med ører på høyre og venstre side, så lokaliseringsquene som hjernen trenger for å plassere ting er i innspillingen. Du har sikkert hørt barbershop innspillingen på youtube med hodetelefoner?

Jeg tror binaurale innspillinger og VR-briller kan gi ekstreme onaniopplevelser i fremtiden, så det er bare og glede seg! ;D

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Ja.

Der kan være forskjeller mellom Crossfeed-installasjoner og jeg kjenner ikke til JRivers løsning. Men har ennå til gode å oppleve en som gjør lydkvaliteten til musikk mikset for stereo dårligere med Crossfeed aktivert, og opplever du det kan det være lurt å forsøke en annen crossfeed-installasjon. Har du i tillegg hodetelefoner som vinkler transduseren ut i bakkant blir effekten enda bedre. Dette fungerer også med hodetelefoner som ikke er lagd for det. Ta eksempelvis ATH-50 og vinkle den ut i bakkant slik at den følger vinkelen på øret som en on-ear hodetelefon. I kombinasjon med Crossfeed opplever jeg det i mange tilfeller som bedre enn å ha den liggende over øret som opprinnelig tiltenkt. Det er ikke like behagelig, men lydkvaliteten gjør det verdt det.

Bruker også Crossfeed med god effekt til en enkeltstående høyttaler som avspiller stereosignaler. Også her gir Crossfeed lydkvaliteten et lite løft.

Sist redigert:

krrm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.12.2013
    Antall liker
    150
    Det beste du kan gjøre er å trykke inn crossfeed knappen og prøve selv. Noen liker tydeligvis crossfeed, andre ikke. De gangene jeg har prøvd å bruke crossfeed, har jeg slått den av ganske raskt. Selv på enkelte 60 talls innspillinger med ekstrem kanalseparasjon synes jeg det er bedre uten, ymmv.

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Tør ikke prøve for jeg er så fornøyd som jeg er. Koser meg på terrassen til langt på natt med mitt bærbare oppsett slik det nå har blitt. Hovedanlegget får vente til det blir vesentlig kaldere i luften. Takk til den som anbefalte meg å koble iPod Touch via en mobil hodetelefonforsterker. Eneste bakdelen er at jeg ikke får lagt meg!

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring til nå med Sennheiser HD600 er ganske formidabel. Jeg forstår alle som fortsatt sverger til disse fantastiske hodetelefonene. De spiller fletta av det meste jeg har prøvd og jeg liker lydbildet som har god bunn og ganske rolig topp. Mellomtonen er fantastisk og jeg tror dette er det beste kjøpet noen kan gjøre. Kroner 3000 for denne lyden er en ¨nobrainer¨. Selv om 700 er mer nyanserte tar jeg meg selv i og la alt ligge til fordel for 600. HD700 er ikke 2700kroner bedre. Og dette er hodetelefoner som har vært på markedet i årevis! De tar de fleste sjangre på strak arm og kvalitetsfølelsen er på topp. De pressa litt mot skallen i starten men det gikk seg til med litt bruk. Kabelen er utskiftbar så den går nok til fordel for noe mer robbust. De er åpne, men ikke like luftige som 700 og ligner mer på den gamle skolen Sennheiser, som 595/598.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nå kommer McIntosh hodetelefoner | Lyd & Bilde Dette kan bli interresant! Men den laget av Beyerdynamic og den får helt sikkert tesla drivere. Er sikker på at denne ikke kommer til å bli billig så det gjenstår å se om det er verdt det EDIT: prisen er antydet rundt 2000 US dollars. Synes egentlig at det er greit de bruker noen som KAN lage hodetelefoner kontra å lage ett dårlig flaggskip.

Sist redigert:

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Har fått igjen t70p før helgen og morsomt å sammenligne lyden mot Akg 551 da de er ganske forskjellige i lyden samtidig som prinsippet er lik med relativt like specs. Kanskje beholder jeg begge ellers hadde det vært morsomt å utforske åpne hodetelefoner som et tillegg etter inspirasjon fra Erlendb lenger opp i tråden, men har overhodet ingen erfaring på dette området. Vil støyen ut fra åpne ht virke sjenerendes for personer i samme rom? Litt gjør vel ikke så mye men hvis det blir vesentlig høy lydforrurensing vet jeg det blir slått hardt ned på av kona...

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Åpne hodetelefoner vil gi endel lyd ut til de som sitter ved siden av deg. Hvis du spiller veldig høyt kan det bli noe å klage på for kona. Men her er det ikke noe problem da jeg spiller relativt moderat, noe ørene mine setter pris på. Man har en tendens til å spille mye høyere med hodetelefoner enn man ville gjort på ett stereoanlegg. Åpne hodetelefoner er jo veldig greit når kona snakker til meg. Som nevn tidligere er HD600 ett godt kjøp, så har man HD650 som jeg ikke har prøvd enda. Men begge knakende gode hodetelefoner til prisen. Jeg liker åpne hodetelefoner best, men synes for eks T70 føles ganske åpne i lyden. Ellers har man HIFIMAN he-500 som står på listen min for MÅ HA. Men de neste som kommer i hus er HD800. Jeg har gått hele veien opp kan du si og har blitt temmelig Fanboy med Sennheiser. Neste forsterker som SKAL hjem er: Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA. ..Virker som du har blitt bitt av basillen!

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Antall liker
    170

Og så må du ha en slik: Amazon.com : FiiO L11 Line Out Dock (LOD) Connector with USB Charge/Data Port For iPod, iPhone, iPad : MP3 Players & Accessories

Når den klemmes i deaktiveres telefonens/ipodens dac og du sender ut til USB slik jeg har forstått det. Slik som alt annet I-utstyr med docing-station. Som Matsgyver skrev er Sennheiser HD598 en bra hodetelefon. Teorien er den samme som http://www.lydogbilde.no/nyheter/philips-forst-med-lightning som er den første hodetelefon med lightening kontakt og innebygget DAC.
    Djiisøss, den var ny.... Har E17 og det har gnegd meg veldig at jeg faktisk må ta analogt ut av "iDevicen" og inn i Fiioen. Faktisk såppas at jeg nå kjører Fostex HP-P1. MEN, skjønner jeg det rett med at den amazon duppeditten kan åpn for den digitale strømmen ut av telefonen og inn USB kontakten på FiiO´en evt?

For on the road bruk funker Fostexen men slenger du på noen fælinger av noen klokker så blir den litt tynn. Da syntes jeg E17 har litt mer ompf...
    N

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Åpne hodetelefoner vil gi endel lyd ut til de som sitter ved siden av deg. Hvis du spiller veldig høyt kan det bli noe å klage på for kona. Men her er det ikke noe problem da jeg spiller relativt moderat, noe ørene mine setter pris på. Man har en tendens til å spille mye høyere med hodetelefoner enn man ville gjort på ett stereoanlegg. Åpne hodetelefoner er jo veldig greit når kona snakker til meg. Som nevn tidligere er HD600 ett godt kjøp, så har man HD650 som jeg ikke har prøvd enda. Men begge knakende gode hodetelefoner til prisen. Jeg liker åpne hodetelefoner best, men synes for eks T70 føles ganske åpne i lyden. Ellers har man HIFIMAN he-500 som står på listen min for MÅ HA. Men de neste som kommer i hus er HD800. Jeg har gått hele veien opp kan du si og har blitt temmelig Fanboy med Sennheiser. Neste forsterker som SKAL hjem er: Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA. ..Virker som du har blitt bitt av basillen!
    Ja det kan stemme det, har på en måte ikke hatt noen valg da jeg kvittet meg med High-End stereoanlegget i lytterommet pga nyfødt og etterlyst sosial tilværelse, og lyd må man jo ha... Dvs jeg har jo fremdeles noen waf stereogreier i stua men føler da at jeg kommer nærmere lyden jeg kvittet meg med ved å investere og utforske HeadFi. Har aldri før tenkt på dette som noe alternativ og Koss porta-pro har gjort jobben på turer ol.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ble litt usikker etter mer søking om emnet. Om du bypasser dacen som er innebygget i idingsen er jeg usikker på (tror ikke det etter litt studering. Men det som er sikkert er at du bypasser apples innebygde forsterker med: http://www.amazon.com/FiiO-L3-Line-Cable-iPhone/dp/B003UCESP8 Men jeg fikk inntrykk av at det kunne funke på den måten med den første. Men det er mye motstridende her...

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Etter mer søking fant jeg ut at kabelen kun brukes til å disable idingsens innbygde forsterker. Kun e7 kan brukes som dac med idingser pga at man kan slå av at enheten sluker batteri fra USB-kabelen. FiiO Men med sistnevnte kabel unngår man en ¨dobbel¨ forsterkning, noe som ikke er gunstig. Man vil jo ha lyden fiio ¨produserer¨ alene.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja det kan stemme det, har på en måte ikke hatt noen valg da jeg kvittet meg med High-End stereoanlegget i lytterommet pga nyfødt og etterlyst sosial tilværelse, og lyd må man jo ha... Dvs jeg har jo fremdeles noen waf stereogreier i stua men føler da at jeg kommer nærmere lyden jeg kvittet meg med ved å investere og utforske HeadFi. Har aldri før tenkt på dette som noe alternativ og Koss porta-pro har gjort jobben på turer ol.
    Det er hvertfall en ¨billig¨ måte å skaffe seg drømmelyden. Og ja, lyd må man jo ha. Helt samme leksa hos meg..lyden forsvant når småen kom.

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Antall liker
    170
    Etter mer søking fant jeg ut at kabelen kun brukes til å disable idingsens innbygde forsterker. Kun e7 kan brukes som dac med idingser pga at man kan slå av at enheten sluker batteri fra USB-kabelen. FiiO Men med sistnevnte kabel unngår man en ¨dobbel¨ forsterkning, noe som ikke er gunstig. Man vil jo ha lyden fiio ¨produserer¨ alene.
    Slik jeg kjører FiiOen så har jeg en "iDevice" kabel til tlf som så går inn i analog jack på FiiO (måtte bestilles ekstra). Altså sparer man powerampen på tlf og bruker da kun powerampen i FiiOen. HP-P1 hopper over alt og henter det digitale signalet fra iDevicen , bruker egen DAC og så forsterker det med egen amp. Så slik jeg har det nå blir FiiOens DAC aldri brukt og det skjønner jeg ikke endrer seg med Amazon duppeditten-den gir kun anledning til å lade eller evt synce kanskje...?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn