Når kommer Kremkaken ? Synes du har venta lenge nå.Gleder meg til den nye kransekaka fra baker hansen kommer jeg. Cranscake SE Master-1.
Hansen48, dette er ikke tråden for deg hvis du ikke liker at noen tøyser litt. Fy og fy.
Når kommer Kremkaken ? Synes du har venta lenge nå.Gleder meg til den nye kransekaka fra baker hansen kommer jeg. Cranscake SE Master-1.
Hansen48, dette er ikke tråden for deg hvis du ikke liker at noen tøyser litt. Fy og fy.
Er det noe kjøretøy som minner meg om hodetelefoner må det vel være denne, men hvilken?I headfi-verden er Stax lamborginien du aldri hadde råd til. Audeze lcd3 en amerikansk Mustang. Sennheiser HD800 en Audi R serie. Beyerdynamic T1 er en Toyota Supra/GT86/celica. Grado er Mazda 6-serie.
Pioneer SE-Master 1 er ferrari.
Merkelig forklart..men litt gøy
Jeg har reflektert litt over dette innlegget fra @hansen48 og de sitat og kommentarer knyttet til det innlegget. Trådene på HFS er for alle og ingen har noe større eierskap enn andre (med unntak av jeg, meg og mitt-tråder da). Det både bør og må være plass til alle her på HFS – og slik utviklingen i htlf-kategorien har vært er det dessverre langt færre som deltar nå enn tidligere. Det er et tankekors.gleder meg til dere skal sjekke/bake kake mot div hodetelefoner.så mye rart på en side.det kan da ikke være noen som tar dere alvorlig.
takk for følge.
Grattis, må få høre mere hva du syns når du har fått lyttet litt mere..!Var innom Audio-Norge i dag og hørte på en Lyr II, tok den like så godt med hjemMeget fornøyd
![]()
![]()
Nå har jo Schiit lansert ny DAC i "budsjett" klassen, Gungnir Mulitbit. Den har fått ros av karen som kanskje har hypet yggdrasil mest, Marvey/Merv/Purrin:Grattis, må få høre mere hva du syns når du har fått lyttet litt mere..!Var innom Audio-Norge i dag og hørte på en Lyr II, tok den like så godt med hjemMeget fornøyd
![]()
![]()
Har hatt dem ett par uker nå og er veldig fornøyd. Man blir for sittende å høre på musikken over lengre tid enn før. Lyden er svært behagelig. Men det skal ikke så mye til når man kommer fra en argon HA1 amp + DT770pro![]()
Det eneste er at jeg kan blir litt sliten i toppen av hodet over lengre bruk og det klemmer litt hvis jeg har briller på.
Lurer også på om en ny DAC vil gi stor forskjell. Har en Abrahamsen A-DAC nå. Må vel kanskje få lånt med en hjem fra Audio Norge.
Hei.Tråden har en veldig intern tone, med intens og tidvis hemningsløs aktivitet av et svært lite antall medlemmer. Slik har det vel vært lenge, selv om navnene forandrer seg. Flere medlemmer har jo tydelig også blitt helt utbrent her, og lar ikke lenger høre fra seg i det hele tatt etter lang tids dedikert posting dag og natt.
Ja fyyyy Erlendb, dette er bare din skyld jaaa..!Vi burde være flinkere å bruke vennegrupper. Er helt enig! Forsøk på jallatråden har vært mer eller mindre mislykket. Tror ikke Tittentei sluttet pga for mye tull, han var en av dem som tullet mest. Selv om han var superseriøs og jeg har lært mye av han. At det ble for internt og tullete denne helga får jeg bare ta, da jeg var ekstremt delaktig. Skal vi forsøke jallatråden igjen? Synes at det er bedre med litt tull og vas enn at det er helt dødt. Som det jo er noen ganger. Synes vi er en fin gjeng her nå!
Heh, $1249 på schiit sine sider er litt i meste laget for min lommebokNå har jo Schiit lansert ny DAC i "budsjett" klassen, Gungnir Mulitbit. Den har fått ros av karen som kanskje har hypet yggdrasil mest, Marvey/Merv/Purrin:Grattis, må få høre mere hva du syns når du har fått lyttet litt mere..!Var innom Audio-Norge i dag og hørte på en Lyr II, tok den like så godt med hjemMeget fornøyd
![]()
![]()
Har hatt dem ett par uker nå og er veldig fornøyd. Man blir for sittende å høre på musikken over lengre tid enn før. Lyden er svært behagelig. Men det skal ikke så mye til når man kommer fra en argon HA1 amp + DT770pro![]()
Det eneste er at jeg kan blir litt sliten i toppen av hodet over lengre bruk og det klemmer litt hvis jeg har briller på.
Lurer også på om en ny DAC vil gi stor forskjell. Har en Abrahamsen A-DAC nå. Må vel kanskje få lånt med en hjem fra Audio Norge.
Yggdrasil vs Gungnir Multibit (Yggy vs. Gumby) Comprehensive Comparison
Tok en telefon til min lokale soundgarden og ba de nøste opp i hva som er problemet. De hadde to demo-sett i landet akkurat nå. Han skulle ringe meg tilbake når han fikk svar. Ikke bra når jeg promoterer dem her og så får ikke folk tak i dem uansett.De sier i august, men den er snart omme...
Ja no e da galeJa fyyyy Erlendb, dette er bare din skyld jaaa..!Vi burde være flinkere å bruke vennegrupper. Er helt enig! Forsøk på jallatråden har vært mer eller mindre mislykket. Tror ikke Tittentei sluttet pga for mye tull, han var en av dem som tullet mest. Selv om han var superseriøs og jeg har lært mye av han. At det ble for internt og tullete denne helga får jeg bare ta, da jeg var ekstremt delaktig. Skal vi forsøke jallatråden igjen? Synes at det er bedre med litt tull og vas enn at det er helt dødt. Som det jo er noen ganger. Synes vi er en fin gjeng her nå!![]()
hehe nei da, det må være rom for litt tull, et sånn rom i rommet liksom..! var jo lazy søndag å da i går..!
![]()
Med skikkelig elektronikk, kabler og balansertA): HD800 er helt klart på vintersiden av (min definisjon av) nøytral, og jeg vil definitivt beskrive klangbalansen som lys/lett betoning. Joda - den kan levere dyp bass, men bassen ligger for "langt bak" i lydbildet.
Jeg husker godt lytteopplevelsen jeg hadde med den i sin tid, og den er utfølelig beskrevet i en eller annen tråd her for lang tid tilbake. Kort resymè:
Mellomtonen var forførisk, og aldri hadde jeg hørt en cello låte så sart og flott, men hvor i all verden ble det av bassen!?! Jeg husker godt denne første låten jeg testet, som begynte litt rolig for å bygge seg opp. Jeg satt og gledet meg til... nå kommer trykket, men det uteble. Kontrabass låt tynt og spinkelt og rumlende pauker fremsto omtrent som om det ble dasket litt pent på et par congas.
I tillegg syntes jeg det var for mye headroom. Lyden var alt for langt der ute et sted. Men, noen liker det jo slik.Foreløpig ser det altså slik ut:Jeg stemmer A, har hørt HD800 med en svindyr macintosh forsterker hos soundgarden. Men som nevnt er dem litt for bass-tynne for mine preferanser
A) "Lys og lett": 4 stemmer (inkludert undertegnede)
B) "Tung og mørk": 0 stemmer
3) "Vet ikke": 1 stemme (otare)
Hvis noen vil stemme videre, er det fritt fram, men trenden er foreløpig ganske klar. Vi har videre blitt opplyst om at Erlendb tror man trenger en hørselsskade for å kunne sette pris på HD800, ardilla tror det hjelper hvis man har to på en gang - og at otare er av typen som nekter å velge mellom klart definerte alternativer og insisterer på å blande tall og bokstaver.
Da har de kommet tilbake til meg. Det kommer 15 stk til Norge i år og Soundgarden har kjøpt alle sammen. Det vil si at de som har bestilt hos noen andre ikke vil få levert i år. Det er solgt 3 stykker fra Soundgarden som kommer i september. Det har vært pågang over all forventning og de jobber så fort de kan. Det vil si at du må smøre deg med litt tålmodighet enda noen dager Trond. Stax slet med levering av Sr-009 i starten også. Men Master 1 er verdt å vente litt på.Tok en telefon til min lokale soundgarden og ba de nøste opp i hva som er problemet. De hadde to demo-sett i landet akkurat nå. Han skulle ringe meg tilbake når han fikk svar. Ikke bra når jeg promoterer dem her og så får ikke folk tak i dem uansett.De sier i august, men den er snart omme...
Er vel noe som heter at de som venter på noe godt... osv osvDa har de kommet tilbake til meg. Det kommer 15 stk til Norge i år og Soundgarden har kjøpt alle sammen. Det vil si at de som har bestilt hos noen andre ikke vil få levert i år. Det er solgt 3 stykker fra Soundgarden som kommer i september. Det har vært pågang over all forventning og de jobber så fort de kan. Det vil si at du må smøre deg med litt tålmodighet enda noen dager Trond. Stax slet med levering av Sr-009 i starten også. Men Master 1 er verdt å vente litt på.Tok en telefon til min lokale soundgarden og ba de nøste opp i hva som er problemet. De hadde to demo-sett i landet akkurat nå. Han skulle ringe meg tilbake når han fikk svar. Ikke bra når jeg promoterer dem her og så får ikke folk tak i dem uansett.De sier i august, men den er snart omme...
Så noe midt i mellom hva som er definert i avstemmingen? Ler meg fillete hver gang jeg leser oppsummeringen. Herremin for en gjeng hahaMed skikkelig elektronikk, kabler og balansertA): HD800 er helt klart på vintersiden av (min definisjon av) nøytral, og jeg vil definitivt beskrive klangbalansen som lys/lett betoning. Joda - den kan levere dyp bass, men bassen ligger for "langt bak" i lydbildet.
Jeg husker godt lytteopplevelsen jeg hadde med den i sin tid, og den er utfølelig beskrevet i en eller annen tråd her for lang tid tilbake. Kort resymè:
Mellomtonen var forførisk, og aldri hadde jeg hørt en cello låte så sart og flott, men hvor i all verden ble det av bassen!?! Jeg husker godt denne første låten jeg testet, som begynte litt rolig for å bygge seg opp. Jeg satt og gledet meg til... nå kommer trykket, men det uteble. Kontrabass låt tynt og spinkelt og rumlende pauker fremsto omtrent som om det ble dasket litt pent på et par congas.
I tillegg syntes jeg det var for mye headroom. Lyden var alt for langt der ute et sted. Men, noen liker det jo slik.Foreløpig ser det altså slik ut:Jeg stemmer A, har hørt HD800 med en svindyr macintosh forsterker hos soundgarden. Men som nevnt er dem litt for bass-tynne for mine preferanser
A) "Lys og lett": 4 stemmer (inkludert undertegnede)
B) "Tung og mørk": 0 stemmer
3) "Vet ikke": 1 stemme (otare)
Hvis noen vil stemme videre, er det fritt fram, men trenden er foreløpig ganske klar. Vi har videre blitt opplyst om at Erlendb tror man trenger en hørselsskade for å kunne sette pris på HD800, ardilla tror det hjelper hvis man har to på en gang - og at otare er av typen som nekter å velge mellom klart definerte alternativer og insisterer på å blande tall og bokstaver.
låter HD-800 mørkt og lett!
Oppøsning helt på Stax 009 nivå.
Hei. Desverre kan jeg ikke hjelpe deg med briller som klemmer.. Dog.Grattis, må få høre mere hva du syns når du har fått lyttet litt mere..!Var innom Audio-Norge i dag og hørte på en Lyr II, tok den like så godt med hjemMeget fornøyd
![]()
![]()
Du vil ha myk bass altså? Jeg hadde en CS300 og den var vidunderlig med fioliner, stemmer og romgjengivelse - spark i bassen hadde den ikke.Hva tror dere om Exposure 3010S2 til å drive HE-6?
Prøver egentlig å se om jeg kan finne en brukt Leben CS300XS, men lite håp sålangt...
Xindak XA6950 ... prøv den, som nevnt. Den er STOR og TUNG, men skal være veldig bra - spesielt til prisen. Har ikke hørt den selv, men overveiet den.Å? Nei da vil jeg ikke ha den...
Syntes min Mjolnir låter litt lyst med HE-6. Så vil ideelt ha noe som låter mørkere & skikkelig trøkk i bassen.
Er fornøyd med mine Lawton pads. Ble produsert på bestilling, litt ventetid må kanskje påregnes. Anbefaler deg også å leke litt med en høykvalitets eq på HE-6, et must for mine ører i hvertfall.Har bestilt meg Lawton Audio Angle pads til HE-6. 1150kr får nye pads er ikke akkurat billig, men audeze pads er ikke akkurat billige heller
Audio-gd Master 3 blir anbefalt av HE-6 nerder i HE-6 amp tråden på head-fi..Xindak XA6950 ... prøv den, som nevnt. Den er STOR og TUNG, men skal være veldig bra - spesielt til prisen. Har ikke hørt den selv, men overveiet den.Å? Nei da vil jeg ikke ha den...
Syntes min Mjolnir låter litt lyst med HE-6. Så vil ideelt ha noe som låter mørkere & skikkelig trøkk i bassen.
Hva er årsaken til at du valgte Lawton frem for Audeze puter?Har bestilt meg Lawton Audio Angle pads til HE-6. 1150kr får nye pads er ikke akkurat billig, men audeze pads er ikke akkurat billige heller
Det er hovedsakelig fordi jeg er så fisefin. Audeze putene er jo større enn selve klokken.Hva er årsaken til at du valgte Lawton frem for Audeze puter?Har bestilt meg Lawton Audio Angle pads til HE-6. 1150kr får nye pads er ikke akkurat billig, men audeze pads er ikke akkurat billige heller
Jeg ville kikket på noe fra Beyerdynamic også. T70p T51p osv. Momentum er fin den, men T70p slår dem lydmessig. Aberet er at Beyers er kablet og en del av hodetelefonene deres er ikke akkurat siste mote. Momentum kan også ha litt problemer med comforten.Hei hei godtfolk
Jeg kikker litt på nye hodetelefoner.
Skal brukes på kontoret og til og fra jobb.
Ønsker ikke å ha for store da de skal brukes litt på farta.
Kan gjerne ha bluetooth-muligheter så jeg slipper kabel, men ikke noe must.
De skal drives av en iPhone 6 når jeg beveger på meg, men kan jo hende jeg kjøper en liten forsterker til kontoret.
Støykansellering er ikke viktig.
Har kikket litt på den "nye" B&W P5 wireless.
De er det en fornuftig størrelse på og så vidt jeg kan se får de bra tester og.
Edit: Et annet alternativ kan være Sennheiser Momentum On-ear Trådløs.
Noen som har hørt begge de, eller kan anbefale en av de, evt. noe helt annet?
Hvis jeg skal legge meg på den prisen (i overkant av 3 lapper), finnes det bedre alternativer jeg heller burde se etter?
Mange takk for svar![]()
Takk takk, Beyer skal sjekkes ut.Jeg ville kikket på noe fra Beyerdynamic også. T70p T51p osv. Momentum er fin den, men T70p slår dem lydmessig. Aberet er at Beyers er kablet og en del av hodetelefonene deres er ikke akkurat siste mote. Momentum kan også ha litt problemer med comforten.Hei hei godtfolk
Jeg kikker litt på nye hodetelefoner.
Skal brukes på kontoret og til og fra jobb.
Ønsker ikke å ha for store da de skal brukes litt på farta.
Kan gjerne ha bluetooth-muligheter så jeg slipper kabel, men ikke noe must.
De skal drives av en iPhone 6 når jeg beveger på meg, men kan jo hende jeg kjøper en liten forsterker til kontoret.
Støykansellering er ikke viktig.
Har kikket litt på den "nye" B&W P5 wireless.
De er det en fornuftig størrelse på og så vidt jeg kan se får de bra tester og.
Edit: Et annet alternativ kan være Sennheiser Momentum On-ear Trådløs.
Noen som har hørt begge de, eller kan anbefale en av de, evt. noe helt annet?
Hvis jeg skal legge meg på den prisen (i overkant av 3 lapper), finnes det bedre alternativer jeg heller burde se etter?
Mange takk for svar![]()
Du vil ta av hodebøylen for lettere å kunne jobbe, hvis jeg forstår deg rett. På min er det pozidrive skruer (se bilde). Det burde være enkelt... men jeg gjorde jobben med koppene montert. Vendte bare koppene ut (180 grader slik stikket vender opp).Det er hovedsakelig fordi jeg er så fisefin. Audeze putene er jo større enn selve klokken.Hva er årsaken til at du valgte Lawton frem for Audeze puter?Har bestilt meg Lawton Audio Angle pads til HE-6. 1150kr får nye pads er ikke akkurat billig, men audeze pads er ikke akkurat billige heller
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i disse 4 skruene som holder driveren (eller hva man nå kaller det) til hodebøylen? Er det M2 6mm forsenkede skruer?
Jeg skulle skru av driveren får å gjøre fuzzor modden på nytt, men de hadde jo noe loctite lignende greier på...