Den store kabelavledningstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.602
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    De endrer frekvens/klang. Du kan gjerne konkludere med at de ikke gjør nytte og demper et området på kjelen som ikke rett. Men jeg er 100% sikker på at de er matchet til elektronikk som er positiv.
    Er du så skeptisk til ansuz at du tenker de vil lage resonanser som ødelegger lyden bare de får solgt?
    Mål elektronikk med og uten ansuz, legg det ut her så ser vi om det gjør noe forskjell. Så kan vi se om vi blir 100% sikker på om det hjelper.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.601
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Selvsagt kan han det, - anlegget til LM er mer avansert enn akseleratorene ved CERN... Tenk om de på CERN hadde brukt kabler, vibrasjonsdempere og strømrens fra Ansuz, Synergistic, Nordost og hele den gjengen... da hadde de garantert funnet både bosoner og basuner, kvarker og kverulanter og Gud vet hva..
    Noen bør jo definitivt fortelle forskerne om disse revolusjonerende produktene....

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.999
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Personlig venter jeg på det ultimate tweaket som filterer bort BÅDE bullshit OG gruppemobbing på HFS.
    Jeg håper flere av dere kjenner LM og at det er en slags internsjargong med all dritten som slenges?
    Og joda, det kan nok sies at det nærmest trygles om bråk til tider, men det er ingen plikt til å svare her.
    Hvis ikke, så synes jeg kanskje det er på tide å gi seg selv en hjemmelekse med minst 10 innlegg uten å trakassere noen og heller uttrykke noen meninger og erfaringer uten sarkasme, nedsettende omtale i tredjeperson eller annen form for tilgrising?

Jeg har minimal tro på hørbar effekt av enkelte tweaks, mens andre har fungert strålende. De ter også mange tweaks jeg ikke har råd til, eller lyst til å ta meg råd til. Skjønner virkelig ikke at det skulle gi meg en rett til å trakassere noen på HFS som forfekter at de hører det motsatte?

Er det noe jeg totalt har misforstått?

For en del år siden kjøpte jeg Bybeefiltere for flere tusen kroner. Mulig det dømmer meg til en slags evig plikt til å føle skam på tweaksfronten 🤣

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    816
    Vibrasjoner er annerledes i Sveits?
    I Cern vet jeg ikke men de måler gravitasjonsbølger med reflekterende laser over store avstander, det krever riktignok et rør med vakum og litt til.
    LIGO

Bevegelser og deformasjoner i store konstruksjoner kan måles med reflekterende laser, har selv vært med på dette, og med litt Pytagoras kan man jo lett beregne å se hvor store bevegelsene er.

L

larsmartin

Gjest
    Selvsagt kan han det, - anlegget til LM er mer avansert enn akseleratorene ved CERN... Tenk om de på CERN hadde brukt kabler, vibrasjonsdempere og strømrens fra Ansuz, Synergistic, Nordost og hele den gjengen... da hadde de garantert funnet både bosoner og basuner, kvarker og kverulanter og Gud vet hva..
    Noen bør jo definitivt fortelle forskerne om disse revolusjonerende produktene....
    Det er snart bare du som ikke renser strømmen, CERN har fullt av det. Du henger etter..

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Ingen forskjell der? Skiller denne målingen på frekvenser?
    Forskjellene er tydelige.
    Legg merke til at støyen er kraftigere mellom perioden med slagene fordi lyden fra kasserollen
    undertrykker det som skjer konstant i opptaket på 45Hz, 47Hz og 50Hz...... :unsure:

Venstre vindu er fra 0Hz til 120Hz
    Høyre vindu er fra 0Hz til 20 000Hz

anzuz_demper_II.jpg

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.601
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Problemet er i minst like stor grad LM selv, som idiotforklarer alle som stiller spørsmål ved alle hans påstander og påfunn. Det er bare han som forstår og hører, og alle referanser til virkelighetens fysikk avvises med et hånflir.... Med slike holdninger og påstander får man faktisk forvente både motstand og kommentarer.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.999
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, du har misforstått hvordan hfs fungerer... :ROFLMAO:
    Da er jeg ikke sint - bare veldig, veldig skuffet :unsure:
    Jeg ble medlem første gang i 2003, og får vel bare konstatere at folkeskikken ikke har utviklet seg spesielt positivt siden da.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.999
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Problemet er i minst like stor grad LM selv, som idiotforklarer alle som stiller spørsmål ved alle hans påstander og påfunn. Det er bare han som forstår og hører, og alle referanser til virkelighetens fysikk avvises med et hånflir.... Med slike holdninger og påstander får man faktisk forvente både motstand og kommentarer.
    Du kan fortsatt la være å svare :)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.602
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ble medlem første gang i 2003, og får vel bare konstatere at folkeskikken ikke har utviklet seg spesielt positivt siden da.
    Karsten Isachsen....
    "Personlig blir jeg ikke så ofte skuffet over mennesker lenger, for jeg har forstått og akseptert at nesten ingen av de menneskene jeg møter en vanlig dag har tenkt å bruke noe som helst av sin energi på å gjøre min dag god, enn si gjøre meg lykkelig. "

Sist redigert:
    L

larsmartin

Gjest
    I Cern vet jeg ikke men de måler gravitasjonsbølger med reflekterende laser over store avstander, det krever riktignok et rør med vakum og litt til.
    LIGO

Bevegelser og deformasjoner i store konstruksjoner kan måles med reflekterende laser, har selv vært med på dette, og med litt Pytagoras kan man jo lett beregne å se hvor store bevegelsene er.
    De driver med kollisjoner, hva slags instrumenter tenker du de bruket?

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.601
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ad strømrens.. tvert i mot.. på jobb renser jeg strøm med 4 store UPS-er på 100KVA og oppover, diverse filtre og slikt, som bl.a. gir strøm til en rekke støyfølsomme instrumenter og annet forskningsutstyr... Hva jeg gjør i heimen angår kun meg selv, men med en av 64 eneboliger med egen sekundæstasjon, og ingen industri i rimelig nærhet er det så reint som det går... 1.generasjons GSM-telefoner var no' dritt.... har aldri hørt en ulyd etter det...

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    816
    Nå er jo dette en litt spesiell kabelavledningstråd med bremsene litt av, så hvis man behandler hverandre med respekt og ikke er ute etter å plage noen går nokk dette helt fint.

L

larsmartin

Gjest
    Du hører faktisk ikke forskjell på slagene på kjelen?

L

larsmartin

Gjest
    Legg merke til at støyen er kraftigere mellom perioden med slagene fordi lyden fra kasserollen
    undertrykker det som skjer konstant i opptaket på 45Hz, 47Hz og 50Hz...... :unsure:

Vis vedlegget 862254
    Du må se bortifra 50hz, det er et eller annet merkelig i huset her selv med hovedsikring av. Sort magi!

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.602
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Min intensjon er slett ikke å mobbe eller herje med LM, men rett og slett prøve å finne ut hva han tenker, hvordan han har kommet frem til der han er nå. Hvordan kan det ha seg at han og bare han sliter med støy som ikke kan hørers. Hvordan kan det ha seg at han må bruke så inni hampen mye penger på dingser som sannsynligvis ikke gjør noe stort annet ennå se pent ut. Hvis det hadde vært grunnen til kjøpene så hadde det vært greit nok, men å lage egen fakta ut i fra hva han selv tror - det blir bare veldig rart.

L

larsmartin

Gjest
    Min intensjon er slett ikke å mobbe eller herje med LM, men rett og slett prøve å finne ut hva han tenker, hvordan han har kommet frem til der han er nå. Hvordan kan det ha seg at han og bare han sliter med støy som ikke kan hørers. Hvordan kan det ha seg at han må bruke så inni hampen mye penger på dingser som sannsynligvis ikke gjør noe stort annet ennå se pent ut. Hvis det hadde vært grunnen til kjøpene så hadde det vært greit nok, men å lage egen fakta ut i fra hva han selv tror - det blir bare veldig rart.
    Om du tror jeg er eneste som driver med vibrasjonsdemping og strømrens tar du skammelig feil, men det er en god gjeng super teoretikere her inne som kan alt og ikke interessert i hverken å teste eller forstå.
    I teorien her kan ikke ansuz gjøre noe forskjell på resonanser, kun gummi. Da er det rart det synes t.o.m på måling? Dette er hifisentralen og lyd skal være i fokus, da er det merkelig ingenting betyr noe som helst bortsett fra egenprodusert vræl de prøver å selge og hevder er top notch? Alt annet er dritt!

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.999
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Om du tror jeg er eneste som driver med vibrasjonsdemping og strømrens tar du skammelig feil, men det er en god gjeng super teoretikere her inne som kan alt og ikke interessert i hverken å teste eller forstå.
    I teorien her kan ikke ansuz gjøre noe forskjell på resonanser, kun gummi. Da er det rart det synes t.o.m på måling? Dette er hifisentralen og lyd skal være i fokus, da er det merkelig ingenting betyr noe som helst bortsett fra egenprodusert vræl de prøver å selge og hevder er top notch?
    Prøvde å hjelpe deg litt, men du er ikke dritgod på selvhjelp heller da 😂😂
    I rest my case og skipper tråden.

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    816
    De driver med kollisjoner, hva slags instrumenter tenker du de bruket?
    Har dessverre ikke noen dyptgående informasjon om hva slags instrumenter de bruker i CERN, tidligere fulgt jeg litt med i en egen CERN youtube kanal som tar for seg en del av hvordan LHC fungerer.. Det ble vel litt stille etter the higgs boson ble funnet...

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.602
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    I teorien her kan ikke ansuz gjøre noe forskjell på resonanser, kun gummi. Da er det rart det synes t.o.m på måling? Dette er hifisentralen og lyd skal være i fokus, da er det merkelig ingenting betyr noe som helst bortsett fra egenprodusert vræl de prøver å selge og hevder er top notch? Alt annet er dritt!
    Ikke har jeg DIY og ikke prøver jeg å selge noe... Kan du måle anlegget ditt med rew med og uten alle ansuz og inzuz eller hva det nå heter. Så kan vi se hvor mye de spiller inn i ditt system? Da hadde vi i hvert fall hatt noe å forholde oss til. En metall-bolle med og uten ansuz gir ingen mening, da kan du like så godt helle litt vann i bollen, selv da vil den måle og låte annerledes.

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    816

Vis vedlegget 862254
    Synes egenlig disse 3 ganske kraftige frekvensene rundt el.nettet sin 50Hz som cameramic plukket opp var ganske interessant.
    Det å ha ganske så store skilletrafoer med sine vekslende magnetfelt kan kanskje indusere støy i alt fra varmekabler til kobberledere i vegger og tak, hif utstyr og mikrofoner. At de samme grunnferkvensene er der med å koble ut hovedsikring og legge hele husets el anlegg dødt, virker veldig merkelig. Det er ikke gravd ned en kraftig høyspennings kabel i nabolaget da?

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.602
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Du hører faktisk ikke forskjell på slagene på kjelen?
    Hva vil du frem til? Hvis en tenker hvem av disse som hadde passet best i ett rom så ville jeg uten tvil valgt den som er mest kontrollert - altså uten føttene. Men hele denne videoen blir jeg bare tullete. Hadde du hengt kjelen i et tau så hadde du fått ennå mer etterklang, er det det du prøver å bevise. Dette er eksperiment som jeg gjorde på kjøkkenet når jeg var tre år gammel og hadde lyst til å "lage" meg trommesett med kjeler, kopper og fat.

L

larsmartin

Gjest
    Synes egenlig disse 3 ganske kraftige frekvensene rundt el.nettet sin 50Hz som cameramic plukket opp var ganske interessant.
    Det å ha ganske så store skilletrafoer med sine vekslende magnetfelt kan kanskje indusere støy i alt fra varmekabler til kobberledere i vegger og tak, hif utstyr og mikrofoner. At de samme grunnferkvensene er der med å koble ut hovedsikring og legge hele husets el anlegg dødt, virker veldig merkelig. Det er ikke gravd ned en kraftig høyspennings kabel i nabolaget da?
    Det er veldig merkelig. De som måler seg til lyden går på en smell der og tror det er en feil i anlegget, men den måles uansett. Ingen klarer å observere den med ørene, men kommer frem på målinger.

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    816
    Hva vil du frem til? Hvis en tenker hvem av disse som hadde passet best i ett rom så ville jeg uten tvil valgt den som er mest kontrollert - altså uten føttene. Men hele denne videoen blir jeg bare tullete. Hadde du hengt kjelen i et tau så hadde du fått ennå mer etterklang, er det det du prøver å bevise. Dette er eksperiment som jeg gjorde på kjøkkenet når jeg var tre år gammel og hadde lyst til å "lage" meg trommesett med kjeler, kopper og fat.
    Det var vel jeg som foreslo dette eksperimentet for om mulig se om disse Ansuz ringene hadde noen kansellerende virkning på resonanser som de ble utsatt for plassert under noe som ble satt i egensvigninger. er ut som benkeplata var flinkere til å stjele energien fra resonansene enn ringene.

Noen foreslo å bruke en platespiller med og uten Ansuz dempere mot underlaget med picup nålen senket på en stillestående plate, spille inn "microfonien" ved å spille musikk i rommet og sammenligne forskjellene. Det er nok et litt bedre eksperiment, men det krever vel at den som har disse Ansuz "demperne" også har en platespiller, riaa osv.

Hvordan ville forresten du gått frem for å prøve å få frem og måle effekten av eventuelle resonansdempende egenskaper på slike Ansuz deler?
    Poenget er vel ikke nødvendigvis å få frem om lyden blir bedre i anlegget pga disse, men mer å finne ut om de i det hele tatt har fysiske dempe egenskaper.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.170
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det er snart bare du som ikke renser strømmen, CERN har fullt av det. Du henger etter..
    Du er så fuld av løgn, så det kunne lyst opp Oslo ved belgsvart natt.
    Kompisen nede av veien driver de to nyeste acceleratorene på Århus Universitet. Utover en masse annet,
    har de også et felles intranett med resten av Europa, hvor de utveksler erfaringer av alle slag.
    De bruker IKKE strømrens.
    Ingen som henger etter her. Og dine feil-fakta/eventyrfortellinger bør du holde for deg selv. Du fremstår som ...................

Sist redigert:

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    816
    Det er veldig merkelig. De som måler seg til lyden går på en smell der og tror det er en feil i anlegget, men den måles uansett. Ingen klarer å observere den med ørene, men kommer frem på målinger.
    ER nok vanskelig å høre 50Hz magnetfelt med ørene uten at det går via bevegelser eller lydbølger. Hvordan oppfører en god gammeldags kompassnål seg i lytterommet ditt?

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.602
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel jeg som foreslo dette eksperimentet for om mulig se om disse Ansuz ringene hadde noen kansellerende virkning på resonanser som de ble utsatt for plassert under noe som ble satt i egensvigninger. er ut som benkeplata var flinkere til å stjele energien fra resonansene enn ringene.

Noen foreslo å bruke en platespiller med og uten Ansuz dempere mot underlaget med picup nålen senket på en stillestående plate, spille inn "microfonien" ved å spille musikk i rommet og sammenligne forskjellene. Det er nok et litt bedre eksperiment, men det krever vel at den som har disse Ansuz "demperne" også har en platespiller, riaa osv.

Hvordan ville forresten du gått frem for å prøve å få frem og måle effekten av eventuelle resonansdempende egenskaper på slike Ansuz deler?
    Poenget er vel ikke nødvendigvis å få frem om lyden blir bedre i anlegget pga disse, men mer å finne ut om de i det hele tatt har fysiske dempe egenskaper.
    Vi snakker om et rom der en kan høre det uhørlige, så å måle de fysiske dempeegenskapene på Ansuz, må vel være enkelt som bare det....

L

larsmartin

Gjest
    ER nok vanskelig å høre 50Hz magnetfelt med ørene uten at det går via bevegelser eller lydbølger. Hvordan oppfører en god gammeldags kompassnål seg i lytterommet ditt?
    Derfor den ikke høres. Takk for info. Kompasset funker som det skal. Huset står på fjell så er ikke fra under huset. Andre forslag til hvordan det kan lokaliseres?

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.411
    Sted
    Oslo
    Hva mener du? Det brukes i profesjonell måling, mener det er slik det måles i cern.
    Du har en interessant veksling mellom tro på målinger, newtons lover og egne ører, alt ettersom det passer deg. Å vise til CERN her er nok å låne seg ufortjent autoritet. De har sikkert flere lasere til ymse ting, men det er ikke det de måler partikler med.

Å plassere en laser på en boks for å se på vibrasjoner kan være artig det, men ikke så veldig profesjonelt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn