Den store kabelavledningstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.151
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    En 100% sann historie: Etter testing av mange strømkabler satt jeg igjen med 2 stk. Den siste låt best så la den pent bak stereobenken og det overflødig dyttet jeg under benken så det så ryddig ut.
    Før jeg sendte tilbake kabel 1 ville jeg dobbelteste. Koblet den og da låt den best. Sånn holdt jeg på til jeg testet begge kabler ved å la de stå ut i luften, da var det en kabel som markerte seg.

Kabelen som blei lagt på gulvet var alltid den dårligste, etter det ligger det ikke en kabel på gulvet her.

Testet mye kabel løftere også, treverk var den mest nøytrale, rent treverk har litt resonanser og spenninger så valgt kryssfiner. Gikk derfor for denne:
    [/QU

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.151
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    LM
    Kult ,,, tror jeg har noe ordentlig maskin gummi matte jeg kunne lage sandwich m noen passende tre blokker for å teste ut
    Hvilken komponent er viktigs eller hører du det best på ?

L

larsmartin

Gjest
    Jeg og de fleste som tester mener preamp er den som er mest følsom. Ren strøm og vibrasjoner må vekk.

L

larsmartin

Gjest
    LM
    Kult ,,, tror jeg har noe ordentlig maskin gummi matte jeg kunne lage sandwich m noen passende tre blokker for å teste ut
    Hvilken komponent er viktigs eller hører du det best på ?
    Tenkte som deg på stereobenken, men ble ingen lydnessig suksess. Se bilder.
    Legger og litt bilder av testingen av diverse siden jeg endelig har funnet er offer. 🤓
    8F4D00B4-7B0E-43F8-8DA4-B7BB787F34E1.jpeg
    79E1B81C-4AE4-4221-AF9E-5514110155A4.jpeg
    D848E3EA-0FC3-44FE-AC1D-E8CC801CE1C6.jpeg
    A7107692-BEC6-4929-90D2-09DBE756E60C.jpeg
    79847EE7-E21E-4CBA-BE6A-76F36B8F9D81.jpeg
    01CDD9A9-B2B4-499A-8CD4-9FD4A457C56F.jpeg
    CC9762F6-57EA-4F62-B2A4-9B47B2972716.jpeg
    492FE692-CDD1-4832-833F-293E053A1D61.jpeg
    6019E946-32C8-456C-B843-21332C16BCA1.jpeg
    2D72E46E-95A0-4096-A6FF-A13F7E799959.jpeg
    41FB0DF1-6605-4D1A-9B83-20BB121D58A9.jpeg
    204C4EED-57A3-433A-B05E-3765102E2572.jpeg
    9A799339-DD3B-431B-B879-2FB9AEAE7F01.jpeg
    58EE5CD2-0A2F-41AF-B2A2-BE7D1F3C67D4.jpeg
    AB2A8821-92EB-4C00-BD47-456242A35D19.jpeg
    985F39B0-B3FB-4A5A-B00C-18F2032C396B.jpeg
    C34D764E-539E-4568-A0D8-D3DF8FEBB1E1.jpeg
    36F44D72-1931-4D63-822E-FDFF36D53DAE.jpeg
    BCBCE685-6266-48C5-927A-F6B56D4C32A4.jpeg

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.151
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Sattan Martin ,,,, du går all inn der i søken på ultimate ren power 😍 og vibra sjons demping

Jeg har nok muligen over kill kapasitet på mine kabler og , siste generasjon er sjermet i tillegg

Der j bodde tidligere hadde jeg dårlig strøm og mye trafo brum Så nett filtere av flere typer ble laget etter oppskrifter fra lc audio og andre og testet
    Dac og cd profitterte umiddelbart med klarere og mørkere bakgrunn, derfor forsatte jeg runden til alle app hadde filter.
    Da satt jeg med en uggen følelse om at noe ikke var som det skulle ,,,,Ja trafo brummen var lavere ok ,,, men dynamikken var vekke ?
    Ett etter ett filter ble fjernet ,,, tilslut var bare dac og cd med filter og jeg hadde dynamikken tilbake
    I dag har jeg ikke ett nett filter , dog har alle usb / hdmi profitert lyd messig på isolerte ps til driver rx og tx til daccen .De har fått egnne ccs shunter, så etter det jeg har vel så god lyd som det kan fra standard streaming som vevo / utube

Takk for fine kule bilder Lars Martin, får lyst å prøve noe løftere i første omgang
    Først skal evalueres mine MG med mine kl A ,,,,, de har hatt rør massasje i snart over en uke nå

IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.078
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Kan du dokumentere at du ikke er debil?
    Debil, det var et ord jeg måtte google betydningen av. Det er kanskje mer vanlig på dansk enn på norsk:

debil.JPG

Jeg ser at synonymene spriker litt, men om vi tar utgangspunkt i utviklingshemming (det som i gamle dager kaltes åndssvak) så er dette et kjent felt for meg. Jeg jobber som vernepleier (tilsvarer socialpædagog i Danmark), og jeg jobber mye med personer med utviklingshemming.

Ved IQ under 70 blir det kategorisert som utviklingshemming. Habiliteringstjenesten (som det kalles i Norge) har ansvar for å gjennomføre disse IQ-testene. Jeg kjenner ei som jobber i habiliteringstjenesten lokalt der jeg bor, så det er mulig at jeg kunne ha kommet innom for å få gjennomført en slik test. Men jeg tror ikke jeg vil bli prioritert - de har mer enn nok av andre og langt viktigere ting å holde på med. Så dessverre, jeg har ingen dokumentasjon for hånden på at jeg ikke er debil. Jeg kunne nok ha fått det med litt innsats og godvilje fra habiliteringstjenesten, men jeg har ikke lyst til å belaste helsevesenet med unødvendig ekstraarbeid.

For øvrig skjønner jeg ikke helt hvilken relevans dette har til det du siterte meg på. Vil du si at noe av innholdet i dette sitatet har relevans med om jeg har en IQ under eller over 70?
    Om de som sverger til "eksotiske" kabler hadde vært ærlig på at dette er bling, så hadde vi ikke hatt disse diskusjonene. Men det er ikke utseendet diskusjonen går på. Det er påstanden om at de "eksotiske" kablene forbedrer lyden som gjør at det blir bråk - for denne påstanden lar seg ikke dokumentere ;)

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    828
    Dama og jeg blir sjelden enig på farge, dama jobber med farger og har utdannelse innenfor faget, jeg har et begrenset fargekart som består av ca.7 farger i mitt vokubular, hvit er hvit. Jeg klarer å evne forskjell når fargene ligger over hverandre, men ikke for langt unna.
    En, jeg bryr meg ikke.
    To, har null interesse og gidder ikke å lære det heller.
    Tre, jeg bryr meg virkelig ikke.

Skal sies at dama bestemmer fargene her hjemme, jeg har bare en slags veto som brukes om det er for jævlig. Ettersom jeg hverken har peiling eller interesse for farger, så lar jeg dama fikse slikt så får jeg heller bidra med å male.

Konklusjon, om man ikke har interesse eller faktisk kunnskap om noe så bør man ihvertfall vise interesse for faget i det minste og prøve å få kunnskap. Litt ydmykhet på veien hjelper alltid, hvis ikke så blir det krangling. Hvis latskapen rår, da bruker man folk som kan slikt istedet også bare holder man kjeft.

Jada, dette kan jo vris til at kabeltroende vet hva de holder på med, men de er akkurat slik jeg er på farger, null interesse og selvinnsikt, la fagfolk som kan det fikse det for dere så slipper dere å fremstå som idioter i det offentlige! Alle ler jo av idioten med rosa hus såklart, selv om han genierklærer seg selv fordi han skiller seg ut og at den rosafargen var 1 mill dyrere enn å male det grått og kjedelig. Til og med maleren ler den dag i dag.
    Synes forståelse av hvordan vårt sansesystem fungerer er interessant både når det gjelder farger og lyd.

Her er et bildeeksempel jeg lagde for en stund siden som du kanskje kan få dama til å forklare for deg.

Chroma Induction.png.png

For hørselen gjelder forskjellige Auditive illusjoner som for eksempel
    denne

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.402
    Torget vurderinger
    1
    Synes forståelse av hvordan vårt sansesystem fungerer er interessant både når det gjelder farger og lyd.

Her er et bildeeksempel jeg lagde for en stund siden som du kanskje kan få dama til å forklare for deg.

Vis vedlegget 856024

For hørselen gjelder forskjellige Auditive illusjoner som for eksempel
    denne

Som nevnt så har jeg ingen veldig stor interesse for farger, noe jeg er ærlig på og har vel vært slik siden jeg var et lite knøtt. Men derfor har man også folk til slikt (altså dama er god på det), så slipper man å bruke tid på det selv. For min del så holder det med de 7 fargene jeg kan. :)

Når det kommer til frekvens/bølge lære så har jeg hatt noen fag på det på skolebenken, for mange år siden. Lave frekvenser og høye frekvenser, og fordeler/ulemper etc. men dette var beregninger under og godt over lyd området. Mye lærerikt der, noe av det det ble også presentert og vist i den siste videoen du linket til også. Det er mye matte involvert på frekvens/bølger, men mesteparten av matten er glemt da jeg ikke har praktisert matte siden.

Det er også noen punkter i denne tråden som kan være av interesse om du ikke har sett den før: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/hva-er-en-oktav.104730/

Edit: Farger er jo også frekvenser, men på en helt annen frekvens enn lyd såklart. Men ikke for det, ifølge mange her inne så burde de jo høre hvilken farge det er på veggene med sin superhørsel! :D
    Jeg tipper med det bildet du har der, er at noen bølgelengder overlapper, slik at fargene blir blandet inn i hverandre. På lik linje med lydbølger altså.

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.013
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Å vise et musikksignal med tid på Y-aksen, amplitude på Y-aksen og frekvens på Z-aksen (regnbuespekter) hadde ikke gått så bra.
    Men om man bytter om på Y og Z kan det bli riktig så forståelig. Flageborg f.eks. elsker å se på Dire Straits på det viset.

P

parafinoksen

Gjest
    La du inn dette bildet, Lars Martin, for å sjekke om vi følger med? :ROFLMAO:

1665214507711.png

Men jeg kjenner jeg nesten blir litt «sliten» av å se på alle tiltakene du har prøvd. Hvis du skal gå så all in, burde du kanskje kontakte noen som bygger studioer? Her står det litt om hvordan de bygget multimillioners studioet til Mark Knopfler i et nabolag i London:

The process of turning the premises into a recording studio took no less than three years. The entire structure was rebuilt from the ground up, including many visible — and perhaps even more invisible — changes. The floor throughout is completely flat, without any raised thresholds through the doors, allowing heavy equipment such as tape recorders to be moved easily through the entire facility.

The aim was to build an environment that would be as quiet as possible, and great care has been taken to isolate the studio against outside interference such as ambient noise and electromagnetic radiation. As Stewart explains, the structure is shielded with 3mm-thick sheet-steel in the ground and outside walls, underneath the studio and running up all the perimeter walls, and similar isolation has been applied internally to the machine room and another room housing electrical equipment such as power supplies. The studio runs on filtered, balanced mains power, and is laid out in such a way that there is no high-voltage mains anywhere in the studio areas, except from the technical mains for the audio equipment: all lighting is supplied with 12V generated by power supplies in the shielded electrical equipment room. With an appropriate earthing scheme in place, all these measures guarantee that the studio's precious analogue equipment can operate to the best of its capacity.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Til og med avledningstråder ender opp med å dreie seg om lm og hans ablegøyer.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.873
    Sted
    Østfold
    Skjønner ikke helt det store "hatet" enkelte har mot kabler jeg. Det finnes da enormt mye annet bling-bling innen stereo som mange av oss kjøper og viser stolt fram, fordi det ser litt ekstra kult/tøft/vakkert ut. Ta NAD Masters som et av mange eksempler. Ofte finner du omtrent samme modell i en mindre polert folkevogn-utgave til halve prisen. Man kan kjøpe en enkelt purifi forsterkermodul med strømforsyning i priser alt fra 8-100k, riktig nok med små forskjeller på buffer x og y, men stort sett veldig like. Utseendet derimot er meget penere etter hvert som prisen øker...
    Men å kjøpe "bling" innenfor elektronikk og høytallere er akseptert av hifi-politiet. Fancy displays, flotte VU-metere, små kunstverk med logoer innfreste i 2 cm tykke alu-kabinetter, 10-lags lakk på høyttalerne med eksotiske materialer osv osv. Ingenting som betyr et dugg for lyden, men som jeg også innrømmer er kult likevel. Eller fancy resonansdempende "dempeføtter" under høyttalerne framfor litt gummi/bitumen. Men ok, la oss stoppe der, eksemplene er mange... men hvorfor ikke betale litt ekstra for bling hvis man har råd og lyst tenker jeg da.. Men akkurat kabler skal helst være superordinære med 2x2,5kvmm flettet i en kjedelig matt svart gummihylse. Hvorfor det egentlig?
    Men hvor finner du dette hatet?

Det du nok finner er en betydelig forakt mot forklaringsmodeller som er falske eller misbrukte for å forsvare en hinsides pris.

Om NAD har forsterkere som på papiret ser litt like ut og koster ca 1:2-gangen ift hverandre er forståelig. Den ene har faktisk mer greier inni seg og et dyrere kabinett.

Man kan helt fint bruke samme argument på kabler, men når prisen er 1:1000-gangen begynner dette argumentet å rakne ganske ettertrykkelig.

Nå må selvsagt også de som vil gjerne kjøpe disse tingene. Men når de samme personene skal forklare hvordan "de litt mindre opplyste av oss" (altså vi som lytter med hørselen) ikke forstår hva vi snakker om og ikke kan tilby annen dokumentasjon enn påstander om egen opplevelse ispedd anekdoter om kona som også hørte forskjellen så kan det bli litt hett. Det er ikke fordi noen hater dem eller kablene, men simpelthen fordi argumentasjonen er fullstendig urimelig, og svært ofte underbygges med sleivspark, personangrep eller hersketeknikker.

Men hvis du kan vise til en som faktisk er kabelhater så for all del, men jeg har ikke sett noe til dem.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.873
    Sted
    Østfold
    @larsmartin det virker som at du har stolt så blindt på dine opplevelser at du aldri har testet din egen evne til å høre ting som ikke er der. Husker du historien om denne CD-dempeplata jeg fortalte deg i Horten? Det er ingen grunn til å tro at du er en mer objektiv lytter enn de som var tilstede på den testen. Dessuten var noen av dem faktisk trent i nettopp objektiv lytting.

Jeg kan forstå at fallhøyden befinner å bli ubehagelig stor. Allikevel er det nok ikke rent få av oss som er 100% sikre på at du ikke ville merket om vi fjernet alle tulletiltakene og erstattet dem med helt standard løsninger til en promille av kostnaden. Kunne vi bare gjort det uten at du så at noe var endret er det ikke en snøballs sjanse i helvete for at du hadde hørt det.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.856
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    En person som har en hørsel som LM, burde jo absolutt stille seg til rådighet for medisinsk forskning på området. Det er såpass mange som sliter med forskjellige hørselsproblemer at ethvert bidrag garantert er absolutt velkomment....

L

larsmartin

Gjest
    Bruker in house jord " eller har du jord spyd ? ala slik ML anbefalte til sine amper
    Bruker in house jord " eller har du jord spyd ? ala slik ML anbefalte til sine amper
    tja, jo, kan

Vis vedlegget 856118

Men jeg kjenner jeg nesten blir litt «sliten» av å se på alle tiltakene du har prøvd. Hvis du skal gå så all in, burde du kanskje kontakte noen som bygger studioer? Her står det litt om hvordan de bygget multimillioners studioet til Mark Knopfler i et nabolag i London:

The process of turning the premises into a recording studio took no less than three years. The entire structure was rebuilt from the ground up, including many visible — and perhaps even more invisible — changes. The floor throughout is completely flat, without any raised thresholds through the doors, allowing heavy equipment such as tape recorders to be moved easily through the entire facility.

The aim was to build an environment that would be as quiet as possible, and great care has been taken to isolate the studio against outside interference such as ambient noise and electromagnetic radiation. As Stewart explains, the structure is shielded with 3mm-thick sheet-steel in the ground and outside walls, underneath the studio and running up all the perimeter walls, and similar isolation has been applied internally to the machine room and another room housing electrical equipment such as power supplies. The studio runs on filtered, balanced mains power, and is laid out in such a way that there is no high-voltage mains anywhere in the studio areas, except from the technical mains for the audio equipment: all lighting is supplied with 12V generated by power supplies in the shielded electrical equipment room. With an appropriate earthing scheme in place, all these measures guarantee that the studio's precious analogue equipment can operate to the best of its capacity.

Fjern dritten før du den kommer ut så trengs ikke masse demping. Ingen tilbakemelding på romproblemer her nå uansett volum.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.351
    Torget vurderinger
    0
    Å vise et musikksignal med tid på Y-aksen, amplitude på Y-aksen og frekvens på Z-aksen (regnbuespekter) hadde ikke gått så bra.
    Men om man bytter om på Y og Z kan det bli riktig så forståelig. Flageborg f.eks. elsker å se på Dire Straits på det viset.
    Det er ikke bare Dire Straits som nytes på den måten.... ;)

Messen i Horten byr på mye lyd, men uansett hvilke kabler som ble benyttet var det mye lydopplevelse som manglet...
    Trommer er fysisk.......og det et stykke lenger opp i frekvens enn de fleste ser ut til å ha system som evner å formidle,
    men hvilke kabler benytter dere som faktisk har "smekk" i bassen ?

drums_solo_081022.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.013
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Good’un! Vet ikke om jeg har smekk i bassen. Subjektiv størrelse…
    Har 2 proff-12" per side som dekker 40-300 Hz. Kanskje jeg har smekk? Sånn Sticky Fingers-smekk?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Plugger med vinkel ser praktisk ut. Hvorfor er det ikke flere produsenter som lager noe sånt?

EFF-IRB_connector ends-shadow_1024pxhigh_96dpi_8bit_web.jpg

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.402
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 856118

Altså, det du skriver her er det beste innlegget på hvordan man faktisk fjerner støy!
    Her har de bygget et Faradays byr irundt hele bygget (her kommer faktisk eget jordspyd, som ikke er felles for strøm jord inn i bildet) for å avlede all elektro magnetisk stråling. Dette er stråling som påvirker alt som går på strøm, altså elektronikk. Dette er jo løsninger som fort koster noen millioner, men er uhyre effektiv med dokumentert effekt der ting er satt i system! No BS opplegg der.
    Faktisk så er bygget også beskyttet fra EMP utenfra.

Det bildet regner jeg bare var LM som tar seg en "kvil" imellom all den tulletweakingen. :) Er vel slitsomt å ta bilder av masse løsninger og merkelige kabler og halvdårlige termineringer sikkert.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.873
    Sted
    Østfold
    Den måler fasene hver for seg. Kan måle volt droppet på selve fasen (uavhengig av jord) da kan jeg velge 2 av 3 faser som har mest like spenning for best mulig strøm.
    Nettopp ja, det kunne jo vært slik om instrumentet var tilkoblet jord også.

Derfor du har et batteri til radiostyrt bil, en kontakt festet med hårstrikk på en kabel, jording som ikke er skikkelig koblet, en router som henger i en nettverkskabel, skjerm som ikke er skikkelig koblet, strømkabler med løs jordkabel stukket inn i den midtre lederen, løs kabel hardwiret i en holder for knivsikringer og gummipucker i stekeovnen også?

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.826
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 856118

Har de Faradays bur og EMP-skjerming på OHC?
    Hvis ikke må de jaggu få det i sortimentet.

L

larsmartin

Gjest
    Nettopp ja, det kunne jo vært slik om instrumentet var tilkoblet jord også.

Derfor du har et batteri til radiostyrt bil, en kontakt festet med hårstrikk på en kabel, jording som ikke er skikkelig koblet, en router som henger i en nettverkskabel, skjerm som ikke er skikkelig koblet, strømkabler med løs jordkabel stukket inn i den midtre lederen, løs kabel hardwiret i en holder for knivsikringer og gummipucker i stekeovnen også?
    Når jord kobles til klarer du ikke lese av spenningen på fase. Jordingen er ofte sjev. Om du måler 131-134-139 volt til jord, hvilke volt har fasene mener du?

Du overså bilde hvor vi satte 25mm2 rett i sikringsholderen på inntakskspet.

har flere bilder fra testingen.
    51AEE29F-DE18-47BF-99E7-7F43AD71F323.jpeg

Sist redigert av en moderator:

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.402
    Torget vurderinger
    1
    Den måler fasene hver for seg. Kan måle volt droppet på selve fasen (uavhengig av jord) da kan jeg velge 2 av 3 faser som har mest like spenning for best mulig strøm.
    Da, etter 2000 innlegg med støy om fjerning av støy på strømnettet der det er blitt etterspurt hvilket strømnett du har så kom svaret! :poop:
    For en figur du er... Ikke rart at mange av tweaksene dine i "stor" eller utrolig veldig liten grad faktisk fungerer med strøm kablingen og for å ikke nevne jordstøy. IT-nett som du har, har ingen nøytral jord tilført, den fungerer kun som en lynavleder/sikkerhetsjord ettersom jord er isolert bort fra lederne.
    Nyere bygg har jo som oftest TN-nett, der brukes jord litt annerledes og der er historien en helt annen om tweaksene dine vil fungere.. TN kan ikke brukes for medisinsk utstyr, grunnen er en helt annen enn mange tror og har 0 med støy å gjøre.

L

larsmartin

Gjest
    Da, etter 2000 innlegg med støy om fjerning av støy på strømnettet der det er blitt etterspurt hvilket strømnett du har så kom svaret! :poop:
    For en figur du er... Ikke rart at mange av tweaksene dine i "stor" eller utrolig veldig liten grad faktisk fungerer med strøm kablingen og for å ikke nevne jordstøy. IT-nett som du har, har ingen nøytral jord tilført, den fungerer kun som en lynavleder/sikkerhetsjord ettersom jord er isolert bort fra lederne.
    Nyere bygg har jo som oftest TN-nett, der brukes jord litt annerledes og der er historien en helt annen om tweaksene dine vil fungere.. TN kan ikke brukes for medisinsk utstyr, grunnen er en helt annen enn mange tror og har 0 med støy å gjøre.
    Du er en grønnsak på strøm tydeligvis.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.402
    Torget vurderinger
    1
    Først må de vel vite hva det faktisk er... Billigere butikk med noen kg tvilsom eksotiske blingbling tweaks, enn noen tonn med ordentlig jern selv om innkjøpsprisen sikkert er den samme.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.151
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 856118

Han glemte i farta å slette bildet av kose klumpen" tror jeg

L

larsmartin

Gjest
    Har egen kurs, skilletrafo, strømrens, fibernettverk til tv. Ingen apparater tilkoblet og plasser langt ifra anlegget. Likevel kan jeg ikke ha tv i standby uten at lyden blir negativt påvirket. Vurderer å kjøpe dette å legge over tv-oppsettet.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.351
    Torget vurderinger
    0
    Good’un! Vet ikke om jeg har smekk i bassen. Subjektiv størrelse…
    Har 2 proff-12" per side som dekker 40-300 Hz. Kanskje jeg har smekk? Sånn Sticky Fingers-smekk?
    En tromme er fysisk så vi søker å "kjenne" på både "boink", "smekk", "snapp" + en liten "skvett" øverst i frekvens...?
    Symbalene "ringer" langt opp til endes på skalaen og når de er plassert øverst/høyest i trommesettet så blir det helt
    feil å oppleve de på høyde med Bass Drum....fra lytteposisjon
    Noen som vil fylle på med hvilket frekvensområde som dekkes av den enkelte tromme?

drum_kit_081022.JPG

P

parafinoksen

Gjest
    Det er vel ikke helt aktuelt for vanlige folk, men når man er så fokusert på dette som LM er, så burde dette være veien å gå. Det ble vel nevnt to millioner i strømrens et sted her. Tror de kronene kunne vært anvendt mer effektivt med hjelp fra de rette folka.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn