Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hadde en flott tur retning Kjerringøy i går ettermiddag. Strålende vær, passe temperatur for denslags, medbragt tørrfisk og steinbitrekling - og jeg hadde glemt kameraet heime.. :mad:

Kjørte sammen med en god venn som hadde lånt seg en BMW R1100Rs for anledninga. Den er til salgs for kr. 55000,-. Mitt råtips er at han kjøper'n!

Litt dårlig vei, men herrrlig tur!

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.929
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vurderer en tur til Oslo idag (fra Haugesund) men været er kanskje ikke det beste?

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Aaargh. Slutt å vekke MC-abstinensene mine! ;)

Det er jaggu 10 år siden jeg hadde sykkel nå:

...Og det nærmeste jeg har kommet eller noen gang vil komme en HD, er forresten denne: ;)

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Victory? Skulle inte göra ont. ;D Vackert så jag gråter :'( (Vegas Cory Ness Edition 2005)

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg må bare si meg enig i at disse Victory syklene (de som er avbildet her i tråden) treffer min smak svært godt.
    Nydelige er de.
    Mvh.KW

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Hade jag 137 000 kr, skulle jag köpa denna pärla i Skara. Victory
    Vegas Low 2009. Kun 86 mil!!! Ruta och väskor i koskinn ( ;D):

Jag har i år betalat av sista delen av mitt studielån och sparar mye pengar på
    att ha elhybrid som tjänstebil. Om jag låter bli större hifiinköp kanske jag kan byta upp till
    en Victory nästa säsong?? :)

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.785
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    137k det er vel ikke noe og lure på ::) omtrent det en Stekare brenner på champis en uke i Båstad ;)
    Kjør og kjøp 8)

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Jag kollade av utbudet på Ebay Motors. Farsan bor i Orlando och kan ta
    hand om logistiken. Givetvis ser han till att kvittot för intullning är så
    låg som möjligt. ;)

Tex, denna lågmilade Hammer 2008 kostar 10 000 USD + tax hos BMWdealern i Orlando.
    Edit: eller om man vill synas på vägarna 8), en Vegas Permium 2007. 11 000 USD.

Vedlegg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.231
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Vedr. Victory, så kan jeg ikke helt skjønne i hvilken modus designteamet var da det var tid for å designe frontlykta.
    Makan til estetisk feilskjær, med denne digre "overtunge" klumpen :-\

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Håller med dig ptb. Den drar ner utseendet. Se bara på den 2005á jag la in en bild på.
    Den ser klart bättre ut.

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    En på jobbet dog efter tre veckors hastig sjukdom. Det gav mig en tankeställare.
    Man bör uppfylla sina drömmar. Plötsligt kan det vara för sent. Jag var förbi
    HD shopen igår och klämmde och kände på denna. Utseedet tilltalar mig verkligen.
    Likaså ljudet med luft&buller bytt. Körställningen har jag provat med min Honda
    och jag trivs med det. Och sist men inte minst får den plats i vedboden. ;D
    Dyna Wideglide 2010/2011:

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.785
    Sted
    Oslo/Grebbestad

Vedlegg

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Mmmm, den där var helt rätt från motor till lackering, Cash!! :D
    Det lär vinglas en hel del innan jag bestämmer mig.... ;)

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.351
    Torget vurderinger
    0
    Karla skrev:
    Man bör uppfylla sina drömmar. Plötsligt kan det vara för sent.

Jag var förbi HD shopen igår och klämmde och kände på denna.
    En drøm - er en drøm - den eldes ikke på samme måten...

Gult er Kult - både GammelGult og NyGult

Men du er inne på det viktigste - Follow Your Dream - Die Smiling :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.785
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En fin kvelds tur til Fjällbacka forrige helg, klatret opp på fjellet ::) i skinnstell 26grader solstek :p, men vad gjør man inte
    før noen fine bilder :)

På vei opp passerer man den her passagen, som blev brukt i inspillingen av Ronja Røverdotter

Vy nordover/sør
    [attach=#

As time goes by: Ingrid Bergman tilbringede mye tid i Fjällbacka og nere i havnen finns denne bysten oppsatt

Ellers veldigt fornøyd med sykkeln, perfekt cruiser på disse veier

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig er jeg anglofil og italofil når det kommer til alle typer kjøretøy med motor, men har god forståelse for de som liker både japansk, amerikansk og dansk. Selv har jeg alltid hatt en liten svakheten for det råe imaget til Buell, og det at Buell er lette å kjøre fort på bane med gjør dem ganske fristende for en uten noen særlige evner eller talent:

Denne vet jeg ikke om er i produksjon. Det stod for lite på nettsiden jeg leste om den til å konkludere, men et annet sted stod det at den var introdusert med Rotax istedenfor V-Rod. Merkelige saker, men rått er det:

Jeg kjenner bare en som kjører Buell. Han var tidligere aktiv i det som nå er en 1-prosentklubb. Merkelig nok eier han ingen normal Harley, dette er det nærmeste han kommer (Buell er jo eid av HD og ikke Erik Buell). Motoren er i alle fall HD. I likhet med meg er han kanskje mer anglofil, for garasjen (låven) hans har mange flere britiske innslag enn amerikanske.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ptb skrev:
    Vedr. Victory, så kan jeg ikke helt skjønne i hvilken modus designteamet var da det var tid for å designe frontlykta.
    Makan til estetisk feilskjær, med denne digre "overtunge" klumpen :-\
    Jeg er også enig i dette, i tillegg liker jeg de eksemplarene som er mer touringlider mindre enn de uren vesker og vindskjerm.

Dog vesker må en jo ha om en skal få med seg litt bagasje.

Mvh.KW

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Ein volk ein Motorad - BMW. Amerikaniche scheisekaputt!

Närå, rätt intetsägande test. Ingen "vinnare" utsågs. Men mina slutsatser efter att ha läst det
    och andra test, är att har Victory mer effekt och vrid + bättre bromsar och väghållning. Dock
    rasslig växellåda. Men fem års garanti. Men HD har lyckats med marknadsföringen och anses väl
    av dom flesta som tuffare? Det struntar jag i. Ska det bli en jänkare så blir det en Victory. Det
    dräller av HD här i Stockholm redan.

På tal om fem års garanti så provade jag denna Honda Fury (1300 cc) i våras. Den var mycket mer
    körbar än man kan tro. Luft och buller på den så är det en habil cruiser:

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.785
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Som Karla sier om testet, men nær man leser intrykk fra eiere og andre som testet (sånt som du graver frem på
    nettet Karla :)) Så virker det litt fordel Victory mht prestanda,kjøregenskaper samt att det fortsatt ikke dräller
    av dem på veierne.
    Noen mente HD er en livsstil enig når det komer til gamla hojar, svaret blev også trenger ikke noen livsstil ! kun en
    god mc ;)

Karla/ med den Fury'en ser det ut som du kan få litt Scratch känsla med underlaget ::)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    baluba skrev:
    Egentlig er jeg anglofil og italofil når det kommer til alle typer kjøretøy med motor, men har god forståelse for de som liker både japansk, amerikansk og dansk. Selv har jeg alltid hatt en liten svakheten for det råe imaget til Buell, og det at Buell er lette å kjøre fort på bane med gjør dem ganske fristende for en uten noen særlige evner eller talent:

Denne vet jeg ikke om er i produksjon. Det stod for lite på nettsiden jeg leste om den til å konkludere, men et annet sted stod det at den var introdusert med Rotax istedenfor V-Rod. Merkelige saker, men rått er det:

Jeg kjenner bare en som kjører Buell. Han var tidligere aktiv i det som nå er en 1-prosentklubb. Merkelig nok eier han ingen normal Harley, dette er det nærmeste han kommer (Buell er jo eid av HD og ikke Erik Buell). Motoren er i alle fall HD. I likhet med meg er han kanskje mer anglofil, for garasjen (låven) hans har mange flere britiske innslag enn amerikanske.
    Jeg er Buell fanatiker!! Jeg foretrekker de gamle tube ramme buell`ene der du kan se hele maskinen.
    Buell eksisterer ikke lengre, Harley Davidson lå ned driften. Har en ombygget Buell S1 1998 modell(Alltid under bygging ;D). Kommer aldri til å selge denne. Eric Buell har startet opp igjen, men de er veldig dyre.(http://www.erikbuellracing.com/). Å si at Buell er lett kjørt er vel ikke helt riktig. De har ekstremt kort akselavstand, og en motor som ikke oppfører seg som andre motor. Jeg vil si det er sykler for viderekommende.

Mvh
    Kjetil

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    När jag var helt ointresserad av motorcyklar var Buell en mc som stack ut i mina
    ögon/öron. Jag tänkte alltid: Dom där ser ut att vara roliga att köra. Och vilket
    gott ljud!! ;D

Nuförtiden ser jag inte många av dom längre i Stockholmstrafiken. En populär
    hoj nu verkar vara den där Ducati Monster i dess olika varianter. Sen puttrar
    det som sagt runt väldigt mycket HD´s.

En sak har jag märkt med HD-ägare. Dom hejar inte. Något som alla andra hojåkare
    jag möter ute på vägarna gör.... 8)

Edit: Standard Victory mot trimmad HD. (Och vilken förare har hjälm!!) :
    http://www.youtube.com/watch?v=Ad6GOql0D5o&feature=related

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så de som kjører HD er litt arrogante, altså? Eller bare lite sosiale? Det kan jo skyldes at nesten alle som kjører Harley har tatt lappen etter at de ble 50, og aldri har tilhørt et sosialt mc-miljø. Deres eneste erfaringer før de ble 50 er 125-kubikk i ungdommen, så de er ikke vant med den sosiale adferden til bikere.

Jeg mener å huske å ha hørt at de som kjører Bimmer er de ensomme bikerne, men det er gamle uttalelser. Kanskje annerledes i dag, og kanskje det aldri har stemt i det hele tatt? De som virkelig er sosiale er jo classic-bikerne, og det begynner å bli endel Bimmer-folk i den klassen.

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Jag kan förstår att 1% inte hejar. Det är väl en del av deras image. Men lite
    komiskt är det med gubbar i min ålder som går in i outlawrollen när dom
    drar på sig läder, solglasögon och grenslar sin nyköpta HD. :D För att sedan
    ta på sig kostymen på måndag och sätta sig på kontoret.

Annars så här på min första säsong tycker jag det är moro när folk kommer
    och frågar vad det är för hoj och vi börjar snacka om vad dom körde i sin ungdom.
    Kan hända på bensinmackar eller när man parkerar för att handla cigg/glass.

Och även fast jag ser ut som en gangster kommer jag fortsätta heja på andra bikers efter vägarna. :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.929
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er i Oslo med MC. Kjøre til oslo er ok men har tenkt en liten tur herfra. Ikke lang tur. Kanskje en times tid og en times tid tilbake. Er det mulig uten å bare kjøre på Norges kjedeligste MC veier? Tenker europaveier og slikt. ? Tips mottas med takk.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.785
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    30mil på Svenske veier idag, start Tanumstrand videre opp Dalsland Ed, Mellerud, Dalsland har veldigt fine mc veier :) god kvalitet og morsom kjøring. Videre ner til Trollhättan via E45 også en fin inlandsvei, besøk hos Bike mc
    velsortet :eek:
    Opp via Uddevalla E6 5ml :p sen kust veien via Fjällbacka hjem til Tanumstrand, en fin tur i pent vær :D

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Er i Oslo med MC. Kjøre til oslo er ok men har tenkt en liten tur herfra. Ikke lang tur. Kanskje en times tid og en times tid tilbake. Er det mulig uten å bare kjøre på Norges kjedeligste MC veier? Tenker europaveier og slikt. ? Tips mottas med takk.

Ta gamle Mossevei ut til Tusenfryd, kjør til Ski, derfra til Ytre Enebakk og tilbake langs Øyeren. Det er en fin tur som ikke tar mer enn et par timer.

mvh
    Lars

Edit: Trenger du guide, er det bare å ringe ;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.785
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Og idag gikk turen ner til Gøteborg besøk i mc butikk. Oppøver igen via Tjørn/Orust den strekkningen er en fantastisk mc vei og natur opplevelse, og allt i strålende solskinn ;D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.785
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var og tittet på en Victory Vegas 8 ball i forrige uke i Göteborg, så forbenat grymt lekker hoj :eek: neste gang så :-\
    pris 120k sek

Vedlegg

lakki_luke

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Kjekkt å se at kjøregleden kommer langt nede på stien av ccm og penger.En godt voksen mana med lappen på lett MC.

Vi får kjøre noen mil sammen en dag med godt vær ;D

Vedlegg

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Har sansen for de klassiske MC.

Hadde det ikke nærmet seg høst nå, og fordi jeg har for liten lagringsplass for MC vinterstid hadde jeg ganske sikkert kjøpt en av disse hvis tilstanden og utseende var så bra som det kan se ut på bilder.

Fra annonser i Finn.No

Honda CBX 1000 med sekssylindret motor.
    Ikke all verden av hk, men har sikkert bra dreiemoment med seks sylindre og en egen lyd som ingen andre MC har.

Motoren er jo ett smykke i seg selv.
    Vises godt denne brede seksylindret motor med fronten i mot.

Denne er til salgs i Levanger, og hadde jeg hatt lagringsplass for vinteren så hadde jeg allerede vært og kikket på denne.
    Har den peneste fargen også synes jeg.

Min egen Honda CB 750F Supersport 1980 modell.

Skal få ny lakk i vinter, og mye annet nytt.
    Har nettopp skiftet mye elektrisk, bla coiler, pluggledninger og plugghetter.
    Starter på første hver gang nå, fikk justert spark advancer også nylig.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Du skulle både se og høre den 250ccm racemotoren som er inspirasjonen til cbx1000. ;D
    Den motoren er ett smykke..... 250 ccm fordelt på 6 syl med 4 ventiler pr. syl. 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn