Høsten er rett rundt hjørnet, så man skulle tro at de fleste bilister hadde fått med seg at det finnes MCer på veien? Men nei, det gjelder tydeligvis ikke alle!
Kommer kjørende på E6 i moderat tempo 50kmt sone og kryss. Tante, liten Nissanbil, med vikeplikt stopper pent for bilen som kjører foran meg, men lille meg!! Nei for meg gidder hun fan ikke stoppe og hvordan jeg unngikk å tippe utenfor veiskulderen aner jeg ikke?? Hadde jeg ikke vært for opptatt med å holde sykkelen på veien hadde jeg slått neven i taket på bilen hennes. Jeg ble sint veldig sint og selvsagt utrolig skremt. Et par kilometer lenger framme måtte vi begge stoppe på grunn av asfaltarbeid så jeg hopper av sykkelen og går bort til bilen. Spør så damen hva i all verden hun tenker på?? Og svaret? Jo det var som følger: "Hihihihi jeg tror ikke jeg så deg hihihihi. Du får ha en god dag videre".
Hun var faktisk ikke så pen at det der kunne gå som en unnskyldning, og ikke var hun blond heller! Det går mange år mellom hver gang jeg sier "kjærring" til et hunnkjønn og mener det negativt. Men i dag gjorde jeg det....!
Ganske utilgivelig egentlig, å tape dannelsen slik, men............... fanden heller!