Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Høsten er rett rundt hjørnet, så man skulle tro at de fleste bilister hadde fått med seg at det finnes MCer på veien? Men nei, det gjelder tydeligvis ikke alle!

Kommer kjørende på E6 i moderat tempo 50kmt sone og kryss. Tante, liten Nissanbil, med vikeplikt stopper pent for bilen som kjører foran meg, men lille meg!! Nei for meg gidder hun fan ikke stoppe og hvordan jeg unngikk å tippe utenfor veiskulderen aner jeg ikke?? Hadde jeg ikke vært for opptatt med å holde sykkelen på veien hadde jeg slått neven i taket på bilen hennes. Jeg ble sint veldig sint og selvsagt utrolig skremt. Et par kilometer lenger framme måtte vi begge stoppe på grunn av asfaltarbeid så jeg hopper av sykkelen og går bort til bilen. Spør så damen hva i all verden hun tenker på?? Og svaret? Jo det var som følger: "Hihihihi jeg tror ikke jeg så deg hihihihi. Du får ha en god dag videre".

Hun var faktisk ikke så pen at det der kunne gå som en unnskyldning, og ikke var hun blond heller! Det går mange år mellom hver gang jeg sier "kjærring" til et hunnkjønn og mener det negativt. Men i dag gjorde jeg det....!

Ganske utilgivelig egentlig, å tape dannelsen slik, men............... fanden heller!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.068
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Høsten er rett rundt hjørnet, så man skulle tro at de fleste bilister hadde fått med seg at det finnes MCer på veien? Men nei, det gjelder tydeligvis ikke alle!

Kommer kjørende på E6 i moderat tempo 50kmt sone og kryss. Tante, liten Nissanbil, med vikeplikt stopper pent for bilen som kjører foran meg, men lille meg!! Nei for meg gidder hun fan ikke stoppe og hvordan jeg unngikk å tippe utenfor veiskulderen aner jeg ikke?? Hadde jeg ikke vært for opptatt med å holde sykkelen på veien hadde jeg slått neven i taket på bilen hennes. Jeg ble sint veldig sint og selvsagt utrolig skremt. Et par kilometer lenger framme måtte vi begge stoppe på grunn av asfaltarbeid så jeg hopper av sykkelen og går bort til bilen. Spør så damen hva i all verden hun tenker på?? Og svaret? Jo det var som følger: "Hihihihi jeg tror ikke jeg så deg hihihihi. Du får ha en god dag videre".

Hun var faktisk ikke så pen at det der kunne gå som en unnskyldning, og ikke var hun blond heller! Det går mange år mellom hver gang jeg sier "kjærring" til et hunnkjønn og mener det negativt. Men i dag gjorde jeg det....!

Ganske utilgivelig egentlig, å tape dannelsen slik, men............... fanden heller!
    Opplevde en ganske lignende sak idag. Kjørte på en hovedled i Strömstad (ikke vike plikt) ut kjør en "kjerring" fra min høyre side, gikk ikke fort og hade henne under oppsikt! men ut skulle hun,så jeg gav på litt kontrollert for og se om hun følgte med! neida:p bremset inn! og hun kjøre videre smilende og en sånn dame vinking tilbake, liksom dette gikk vel bra:eek:

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.160
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ny modell: Triumph Street Twin

Hei!

Lurer litt på om det ikke blir MC igjen i år, for daglig til/fra jobb bruk samt litt kosekjøring.
    (Er vel ferdig med lengre turer, -og har vært gjennom forskjellige typer/merker 2-hjulinger, fra Vespa til HD.)

Kunne tenkt meg en enkel, klassisk, "oppreist" MC. Sett på Guzzi V7 og Ducati Scrambler, men har aldri eiet engelsk så:
    Denne frister veldig Street Twin | Triumph Motorcycles | Triumph Motorcycles

Ser den får "rave reviews" overalt, og den ticker vel de fleste boksene for meg.
    Hva synes bikerene her på forumet?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Skal ikke påstå at jeg er en biker selv om jeg har hatt flere tunge Hondaer. Men denne var kul. Det er noe eget med engelsk sykkel.
    Nå kjører jeg Honda 110cc når jeg er på de sydligere breddegrader, men vurderer en scootergreie her i Norge også. :)

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.160
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    *Scooter med store hjul -type Thai da:? De er egentlig ikke så dumme!

Apropos scoot; Hadde en Vespa 300GTS når jeg studerte. Den var knall. Tung og stabil og gjorde over 140, på meteret;)
    Tittet litt på nye Sprint 125ccm også. Ypperlig til pendlerbruk utenom motorvei da.

Jeg registrerte at nye Bonnevilles bygges i Thailand. Ingen Hinckley bike mao. Ødelegger det litt for følelsen eller..?

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.652
    Torget vurderinger
    10
    Lekker sykkel, ligner gode gamle klassike Bonneville, hadde selv en org. -68 650 Bonneville.
    Løp og kjøp!

Mvh.
    SAL

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Apropos scoot; Hadde en Vespa 300GTS når jeg studerte. Den var knall. Tung og stabil og gjorde over 140, på meteret;)
    Tittet litt på nye Sprint 125ccm også. Ypperlig til pendlerbruk utenom motorvei da.

Jeg registrerte at nye Bonnevilles bygges i Thailand. Ingen Hinckley bike mao. Ødelegger det litt for følelsen eller..?
    Det er riktig det, Honda Wave 110cc , helt ok å kjøre i t-skjprte og en plastpøs på hodet som mest er mot sola.:)

Edit: Det er mye som bygges i Thailand. Bl.a 3 forskjellige Honda CB500 utgaver. Og det finnes mange bilfabrikker her. Hvor ting produseres er ikke så viktig for meg, men merkenavn, opplevd kvalitet og pris er vel det viktigste.

Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Siden vi allerede har en stor motorsykkeltråd, er 2 tråder slått sammen.

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.160
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3

Det er riktig det, Honda Wave 110cc , helt ok å kjøre i t-skjprte og en plastpøs på hodet som mest er mot sola.:)

Edit: Det er mye som bygges i Thailand. Bl.a 3 forskjellige Honda CB500 utgaver. Og det finnes mange bilfabrikker her. Hvor ting produseres er ikke så viktig for meg, men merkenavn, opplevd kvalitet og pris er vel det viktigste.
    Ja, det er vel mye motorisert som bygges i Thailand etterhvert. Triumph vektlegger sterkt at dette er DERES fabrikk, med forventet QA. De har vel allerede taklet en runde med ramaskrik, så de virker veldig åpne på hvor syklene blir bygget nå.
    Forstått det slik at classic- line vil bli bygget i Thailand. Speed triple o.l.bygges fortsatt i UK(?)

Hørtes btw fantastisk ut nå, med en Wave og kun nødvendig beskyttelse -mot sola :)

surabus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Antall liker
    1.640
    Norton ES 2

norton-es2-500-01.jpg Eide en maken sykkel en gang,men forsto først mange mange år senere hva jeg hadde eid...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Endelig en verdig arvtager til min 990smt. Aberet er litt for spiss knevinkel. Må prøvesitte den

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.160
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    *KTM har mye gøy, Supermotard har jeg aldri hatt eller prøvet. Men jeg kjørte KTM 125 EXC Enduro i 2010. (På hvite skilter 6,5hk i vognkortet..)
    Den var "småvill".

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Kjørte en gateregistrert Husaberg 640 endurosak i fjor høst, artig opplevelse.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Jeg ble litt utålmodig og måtte sjekke at ting ville starte her om dagen - noe både Hyperstrada 821 og CBR600 gjorde! :)

Dessverre litt kaldt og veiene har et solid lag med grus og salt, så det ble ikke noen tur ut av garasjen :(

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.068
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Rullet ut/startet opp og kjørte en kort tur:) Skall kontroll besiktas nå i vår, sist gang så blev det stryk for høyt lydnivå! målte vel kun 103db sur gammel gretten gubbe:p
    Inn med ett gjeng diskbollar i insatsen så blir det dempet og bra.
    20160326_133050.jpg

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Sesongen er i gang for en del allerede. Selv har jeg planer om å lufte denne i løpet av uken:

IMG_0541 (Small).JPG

En oppfordring til alle:

Ta det litt pent i starten. Ferdighetene kan ha oksydert litt i løpet av vinteren.
    Bilistene er ikke helt våkne for at det er to-hjulinger i trafikkbildet igjen (noen våkner jo aldri da), så karakteriser alle 4-hjulinger som potensielt livsfarlige.
    Gatene er ikke feiet ennå. Det kan ligge grus i en sving - og risiko for steinsprut fra biler er overhengende.
    Om du ikke har tatt noen form for vinterservice - sjekk ihvertfall lufttrykk.

helge fylla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    82
    Sted
    hemnesberget, 4 mil sør for mo i rana.
    Torget vurderinger
    1

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Da gjelder det bare å følge med og passe på midtre sylinder;)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det var moro med 16 000 rpm i år også.

jakr

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Antall liker
    114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Blir nesten litt vårsyk av det som foregår i tråden. For tiden står det to sykler godt beskyttet på verandaen, en 1000 gixer og en 1300 Honda CB Super Four. Har akkurat tatt de frem for inspeksjon og begge er vårklare, sånn nesten..Hadde tenkt å shine opp gixern for salg siden den ikke blir brukt mer enn noen få ganger i løpet av en sesong. Dama forlanger å sitte på en god tursykkel, så da er det enkelt valg:)

JAKr

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^På tide å få de ut av verandaen nå vel. Har rundet 70 mil hittil, innimellom alle snø- og haglbygene:cool:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Kan ikke dama få kjøre selv istedenfor å sitte på?

jakr

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Antall liker
    114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    ^Jo hun kan jo det etter at hun har tatt sertifikatet. Problemet er bare at hun i så fall, selvom hun er over en viss lavalder:) ikke kan kjøre full-effekt før to år etter at hun har tatt sertifikat på tung doning. Det er faktisk planen men da kjøper vi like godt en dedikert lav-effekt istedenfor gixeren...Noe jeg uansett tror kan være lurt. 1300 kubikeren beholder jeg som momentmonster og tursykkel uansett..

JAKr

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Argghh.. Hehe.
    Vært i Barteby et par dager. Hentet hjem fatters mc. Vært i familien siden 64.
    Ikke premie. Men allerhælvetes med kudos til den som ser hva dette er :
    20160505_170508.jpg
    20160505_123550.jpg

Mvh Solglad :)

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hungary made, tjuvkopi av Sachs.
    Noe så royalt som 1954 Pannonia 250.
    Forøvrig store søster til Danjuva. Svimlende 18hk. 1syl 2 eksos.
    Gleder meg til å kjøre den. Dog ikke vært i live siden forrige millennium.
    TAKK for Spreke forslag.
    Arild

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn