Den store slutte å røyke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Som jeg nevnte i en annen tråd her, så har jeg endelig fått samlet nok motivsjon til å slutte å røyke. Stumpet røyken forrige søndag og det har gått over all forventning.
    Har i alt for mange år røkt ca 20 om dagen, og har hatt lyst til å slutte lenge, men det ble med praten. Men så plutselig fikk jeg det for meg at det var jo bare å prøve, og til nå har det vært uforskammet enkelt.
    Hadde derfor lyst til å skrive dette litt for å skryte, men mest for å høre om andre her på sentralen går med samme ønsket om å kutte røyken, og for å kanskje få noen gode råd fra andre som allerede har sluttet.
    De tingene som har hjulpet mye for meg er:
    1. Leste en plass at ett røyksug varer bare i 3 min.
    2. Drikk ett glass vann når suget melder seg
    3. Prøver hele tiden å innbille meg selv at jeg aldri har røykt. (høres snålt ut, men funker for meg)
    4. 20 om dagen? Er dere som meg så blir det å kjøpe på bensinstasjoner, og en 20pakning koster nå 71,-. Gang dette opp med antall dager i mnd, og ta skattetrekk med i beregningen. Grei måte å gi seg selv en lønnsøkning på ca 3000,- i mnd. Eller 36000 i året
    :eek: :eek: :-[

    Flere som er med??
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    544
    Nææhi, Skal se hvor lenge jeg klarer å fortsette å røyke heller.
     

    phonologue

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.04.2004
    Innlegg
    61
    Antall liker
    0
    Som jeg nevnte i en annen tråd her, så har jeg endelig fått samlet nok motivsjon til å slutte å røyke. Stumpet røyken forrige søndag og det har gått over all forventning.
    Har i alt for mange år røkt ca 20 om dagen, og har hatt lyst til å slutte lenge, men det ble med praten. Men så plutselig fikk jeg det for meg at det var jo bare å prøve, og til nå har det vært uforskammet enkelt.
    Hadde derfor lyst til å skrive dette litt for å skryte, men mest for å høre om andre her på sentralen går med samme ønsket om å kutte røyken, og for å kanskje få noen gode råd fra andre som allerede har sluttet.
    De tingene som har hjulpet mye for meg er:
    1.   Leste en plass at ett røyksug varer bare i 3 min.
    2.   Drikk ett glass vann når suget melder seg
    3.   Prøver hele tiden å innbille meg selv at jeg aldri har røykt. (høres snålt ut, men funker for meg)
    4.   20 om dagen? Er dere som meg så blir det å kjøpe på bensinstasjoner, og en 20pakning koster nå 71,-. Gang dette opp med antall dager i mnd, og ta skattetrekk med i beregningen. Grei måte å gi seg selv en lønnsøkning på ca 3000,- i mnd. Eller 36000 i året
    :eek: :eek: :-[

    Flere som er med??

    Jeg burde bli med..... Imponerende at du synes det er enkelt... Det synes ikke jeg! :-/ Mulig jeg ikke har den rette innstillingen og nok motivasjon?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Det er det som er det rare synes jeg. Følte selv at jeg ikke var så supermotivert, men hoppet bare i det allikevel. Ble derfor så overrasket over hvor enkelt det var. Ihvertfall til nå:)
    Utrolig hva et glass vann på styrten gjør for suget faktisk.
     

    phonologue

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.04.2004
    Innlegg
    61
    Antall liker
    0
    Pleier å gå bra 2-3 uker for meg... Etter det sklir det ut....
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Flott. En fullstendig unyttig vane! Jeg røkte selv i 18 år før jeg la vekk tobakken. Husk i tunge stunder at det kun er den neste røyken det handler om. Har du ryggrad til å utsette denne ene røyken her og nå, går årene av seg selv.
     

    postretro

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    jeg vil bare si til thomand, at snart går det enda bedre. Jeg sluttet å røuke for et og et halvt år siden, og nå er det kun et par ganger i uka jeg føler for en sigg. Og det var som oftest bare i et minutt.
    var vanskelig når jeg gikk på byen, det skal sies, manglet liksom halve hånden, heheh

    Stå på

    Mvh postretro

    PS Du føler deg sinnsykt mye friskere etter en stund, hud, hår, og ikke minst kondisen
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.525
    Antall liker
    6.946
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Gammelt visdomsord:

    Før eller siden slutter alle å røyke - de som røyker mest, slutter først...

    Johan-Kr
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    jeg vil bare si til thomand, at snart går det enda bedre. Jeg sluttet å røuke for et og et halvt år siden, og nå er det kun et par ganger i uka jeg føler for en sigg. Og det var som oftest bare i et minutt.
    var vanskelig når jeg gikk på byen, det skal sies, manglet liksom halve hånden, heheh

    Stå på

    Mvh postretro

    PS Du føler deg sinnsykt mye friskere etter en stund, hud, hår, og ikke minst kondisen
    Takker for det. Merker allerede at jeg føler meg friskere på en måte. Har en stund "følt" lungene om morgenen hvis du skjønner, men det er borte nå.
    Kondis er alltid hjertelig velkommen ;D
     

    maiden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    246
    Antall liker
    0
    Grattis!
    Er selv inne i min andre uke som ikke-røyker.
    Egentlig er det vanskeligere å begynne, enn det er å slutte. Noen som husker hvor "dynge" de første smakte og at det føltes som om du skulle kveles?
    Tror det er viktig at man ser på alt det positive i det å ikke røyke, hvis man slutter kun på ren viljestyrke vil man oppleve det som en plage...

    Lykke til!
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    4.   20 om dagen? Er dere som meg så blir det å kjøpe på bensinstasjoner, og en 20pakning koster nå 71,-. Gang dette opp med antall dager i mnd, og ta skattetrekk med i beregningen. Grei måte å gi seg selv en lønnsøkning på ca 3000,- i mnd. Eller 36000 i året
    :eek: :eek: :-[

    Flere som er med??
    Gratulerer ;D, har man en marginalskatt (ikke lik skattetrekket) på ca 50% som svært mange har blir det enda mer lønnsomt å slutte..
    72*365/0,5=52560 før skatt..litt av et lønnstillegg
    Jeg begriper ikke at noen har råd til å røyke ???

    Sett røykepengene på konto og om 5 år kan du kjøpe et anlegg til 130 000+. Eller avdrag på nytt hus...

    Jeg røykte noen få år og sluttet på dagen uten problemer, jeg bare utsatte den neste røyken og sa til meg selv "jeg røyker ikke".  Over årene akkumlerer verdien av dette seg  (litt forenklet) til 735 000 kr.

    Hva var mitt "påskudd" for å slutte, dårlig råd kombinert med halsbetennelse ;D

    Røkerne vil spørre hvor jeg har de pengene nå, vel de ligger i et hus med større verdi som vi ellers ikke hadde hatt råd til, lang (ulønnet) foreldre permisjon når barna var små, ferie opplevelser, og en solid buffer i banken.

    Det er i grunnen synd at flere slutter å røyke, samfunnet tjener nok godt på røykerne, samtidig som det spares store pensjonsbeløp pga tidlig død, noe svinn mht sykehus behandling riktignok men men...

    Lykke til videre, ha en Dent på lomma..
    Sleiven
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!
    Er selv inne i min andre uke som ikke-røyker.
    Egentlig er det vanskeligere å begynne, enn det er å slutte. Noen som husker hvor "dynge" de første smakte og at det føltes som om du skulle kveles?
    Tror det er viktig at man ser på alt det positive i det å ikke røyke, hvis man slutter kun på ren viljestyrke vil man oppleve det som en plage...

    Lykke til!
    Lykke til du også. Ja, er du også litt overrasket over at det ikke var så ille som man forventet?
    Da er vi ihvertfall 2 som er på slutteren her. Hadde håpet flere hadde vært med. Er jo gøyere når man er noen, og man kan motivere hverandre. Kom an gutter. Slutte å røyke må vel være noe av det eneste som ikke har noen negative bivirkninger:)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer ;D, har man en marginalskatt (ikke lik skattetrekket) på ca 50% som svært mange har blir det enda mer lønnsomt å slutte..
    72*365/0,5=52560 før skatt..litt av et lønnstillegg
    Jeg begriper ikke at noen har råd til å røyke ???

    Sett røykepengene på konto og om 5 år kan du kjøpe et anlegg til 130 000+. Eller avdrag på nytt hus...

    Jeg røykte noen få år og sluttet på dagen uten problemer, jeg bare utsatte den neste røyken og sa til meg selv "jeg røyker ikke". Over årene akkumlerer verdien av dette seg (litt forenklet) til 735 000 kr.

    Hva var mitt "påskudd" for å slutte, dårlig råd kombinert med halsbetennelse ;D

    Røkerne vil spørre hvor jeg har de pengene nå, vel de ligger i et hus med større verdi som vi ellers ikke hadde hatt råd til, lang (ulønnet) foreldre permisjon når barna var små, ferie opplevelser, og en solid buffer i banken.

    Det er i grunnen synd at flere slutter å røyke, samfunnet tjener nok godt på røykerne, samtidig som det spares store pensjonsbeløp pga tidlig død, noe svinn mht sykehus behandling riktignok men men...

    Lykke til videre, ha en Dent på lomma..
    Sleiven
    Gratulerer på etterskudd:) Som jeg nevnte i begynnelsen, så sier også jeg til meg selv at jeg er ikke-røker. Fungerer faktisk veldig godt. Forferdelig å tenke på alle pengene man har brukt på å forverre helse og levestandard.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    ...Da er vi ihvertfall 2 som er på slutteren her. Hadde håpet flere hadde vært med. Er jo gøyere når man er noen, og man kan motivere hverandre. Kom an gutter. Slutte å røyke må vel være noe av det eneste som ikke har noen negative bivirkninger:)
    Jaha, har røyket i over 15 år nå. Kanskje, kanskje... Merker jo at det har satt sine spor.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Er jo verd et forsøk. Passer alltid bra med sånt ved ukestart også.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.193
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    Er jo verd et forsøk. Passer alltid bra med sånt ved ukestart også.
    Akkurat det er nok litt individuelt.
    Selv sluttet jeg på en fredagskveld, siden det er på jobb det er (var!!) vanskeligst å la være å røyke.

    Har vært røykfri i to måneder nå, etter 35 år med storrøyking fra jeg var 14.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.338
    Antall liker
    16.441
    Sted
    Østfold
    Masse bra motivasjon i denne tråden.

    Jeg for min del sluttet da jeg smakte den første som smakte "dynge". Det vil si, det var ven en 10-pk, masse alkohol og rundet av kvelden med å inhalere et par Cubanere. Da var min skjebne satt og jeg ble aldri noen røyker ;D
     

    Grace

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    7
    Ah,- nå tennes det en Salem her,- herlig! Røker mot bedre vitende kan man si,- uten egentlige skrupler;- har bare hatt positive opplevelser med sigarettene,- så langt;- sikkert ikke særlig vanskelig å slutt,- ikke verre enn man gjør det til. Problemene med å slutte er myteomspunnet,- samme med andre "vaner",- tenk bare på skrekkhistorier knyttet til avvending i forbindelse med dop,- det meste for rent oppspinn å regne;- trist, da dette effektivt motvirker endring i uheldig adferd.
     
    M

    MP

    Gjest
    Jeg sluttet å røyke for ca 2 år siden.Jeg bestemte meg for en dato jeg skulle slutte, siden har jeg holdt ut.Syntes det var vanskelig å slutte, men med litt nikotintyggis så klarte jeg meg.
    Hvis jeg klarte å slutte å røyke, skulle jeg spandere noe til anlegget....Fin premie... :)
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Ah,- nå tennes det en Salem her,- herlig! Røker mot bedre vitende kan man si,- uten egentlige skrupler;- har bare hatt positive opplevelser med sigarettene,- så langt;- sikkert ikke særlig vanskelig å slutt,- ikke verre enn man gjør det til. Problemene med å slutte er myteomspunnet,- samme med andre "vaner",- tenk bare på skrekkhistorier knyttet til avvending i forbindelse med dop,- det meste for rent oppspinn å regne;- trist, da dette effektivt motvirker endring i uheldig adferd.
    Nå vil jeg være litt forsiktig med å si at jeg vet, men tror du er inne på noe vesentlig, Grace. Tror den mentale/tankemessige siden er sterk - sterkere enn de rent kroppslige behov/abstinenser. Et problem som likefullt oppstår er: Hva skal "hullene" fylles med? Dvs. den tid du før brukte til å "bare sitte" der med sigaretten. Rastløshet kan bli et problem.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Ah,- nå tennes det en Salem her,- herlig! Røker mot bedre vitende kan man si,- uten egentlige skrupler;- har bare hatt positive opplevelser med sigarettene,- så langt;- sikkert ikke særlig vanskelig å slutt,- ikke verre enn man gjør det til. Problemene med å slutte er myteomspunnet,- samme med andre "vaner",- tenk bare på skrekkhistorier knyttet til avvending i forbindelse med dop,- det meste for rent oppspinn å regne;- trist, da dette effektivt motvirker endring i uheldig adferd.
    Du er nok inne på noe der. Er i aller høyeste grad mot narkotika, men skremselspropagandaen har 2 sider den også. Jeg tror den for mange unge faktisk kan virke litt mot sin hensikt siden det som er farlig ofte = spennende, samt at når man alltid har lært hvor vanskelig det er å slutte, så blir det vel også akkurat det for de fleste. Skriver ikke dette som en kritikk av arbeidet mot narkotika, da jeg ikke helt kan se noe bedre alternativ enn akkurat denne skremselen, men som en løs tanke fra min side.
    Et viktig, men mest av alt vanskelig tema som ihvertfall ikke jeg har noen løsning på.
    Håper ikke vi trenger en "den store slutte med narkotika tråden" her på sentralen ;)
     

    JonnYb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    311
    Antall liker
    0
    Slutta å røyke engang og syntes det var så enkelt som bare det.
    Etter noen år snek det seg inn en festrøyk igjen og noen måneder seinere var jeg like hektet som før.

    Nå er det igjen noen år siden siste sigarett og denne gangen skal jeg ikke undervurdere nikotinets makt,

    Aldrig mer et trekk på meg nei. Vet jeg ikke klarer å slutte en tredje gang.

    Men tenker aldrig på det egentlig :)

    Lykke til videre!
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Akk ja, den hjernen vår. Hvordan deprogammere den? Når noe først er lagret, så sitter det jammen godt fast! Eller som det sies i en sang av Paul Simon: "Because it's easier to learn than unlearn..."
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Slutta på dagen i 79, dvs jeg slutta å kjøpe røyk. Har siden røyka litt sånn i ny og ne, et par i uka eller noe sånt. Tok en nå på torsdag etter en middag hos venner. Funker bra for meg med dette systemet.
     

    royervin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    135
    Antall liker
    2
    Jeg sluttet å røyke nyttårsaften i 1994. Da hadde jeg røyket siden ungdomsskolen over ti år tidligere.

    Jeg synes det gikk veldig greit, og har vel aldri hatt noe sug etter røyk, men røyket fordi jeg synes det var godt.

    Siden den gang har jeg røyket flere ganger på fest, og det går helt fint. I snitt røyker jeg kanskje en 20-pakning i året, og det kan jeg fint leve med.

    Roy
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    544
    Har akkurat begynt å lese "Endelig ikkerøyker". (Usedvanlig dårlig utvalg av bøker her ute i plattformbibiloteket).
    Skal bli morsomt å se om den kan gjøre noe med min uvilje til å slutte :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Har akkurat begynt å lese "Endelig ikkerøyker". (Usedvanlig dårlig utvalg av bøker her ute i plattformbibiloteket).
    Skal bli morsomt å se om den kan gjøre noe med min uvilje til å slutte :)
    Mange som skryter av den boka. Må kanskje ta en titt jeg også for gøy. Håper du blir med ihvertfall
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Ughh! Første dag på jobb etter ferien. Tror ikke jeg slutter idag...eller i morgen... Får se til høsten.

    Mvh. Johan.
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Man pleier å si at behovet for å røyk (eller andre rusmidler) har enten sitt utspring i
    - psykisk behov eller
    - fysisk behov

    Det er lettest å slutte å røyke dersom nikotinbehovet er fysisk. Nikotinbehovet kan erstattes med f.eks. tyggegummi osv.

    Det er tyngre å slutte dersom behovet er psykisk. Slike psykiske faktorer kan være stress, utrygghet, sosialt press, følelse av avlapping/velbehag osv osv. Når man da skal slutte, er det viktigst å kunne gjøre noe med de psykiske faktorene.

    Røkte selv mer eller mindre sammenhengende i ca. 15 år. Gikk over til sigaretter de siste to årene. På grunn av lukten fra sigarettene ble det innført røykeforbud inne i mitt eget hjem. Var ingen storrøyker (røyke så lite at broder'n spurte om det da overhode var et poeng å røyke). Hadde en nedtrappingsperiode på ca 6 mnd før jeg sluttet.

    Mitt behov for å røyke var nok først og fremst psykisk betinget. I nedtrappingsperioden fortalte jeg til meg selv hele tiden at røyk smaker ikke godt.

    Etter at jeg sluttet, var det vanskeligt å holde seg røykfri i ulike stressituasjoner på jobb. Tvang meg igjennom uten å ty til røyk. I skuffen på kontoret har jeg fremdeles en pakke Kent 1 mg nikotinsigaretter med kullfilter. Etter to og et halvt år står den fremdeles uåpnet.

    Innrømmer å ha røykt en halv sigarett ute på byen ca. 1/2 år etter jeg sluttet. Det smakte forferdelig. Siden har jeg aldrig vært i nærheten av å tenke på røyk.

    Etter at jeg sluttet, kom både smaksansen og luktesansen mer til sin rett. Maten smakte så mye bedre at jeg ikke helt klarte å stoppe når jeg burde. Reagerte og reagerer fremdeles sterkt negativt på røyklukt i dag.

    Er i dag tilhenger av totalforbud mot tobakk. Ser i dag ingen grunn til at røyk/tobakk/nikotin ikke skulle bli totalforbudt. Egentlig finnes det ikke gode påskudd for å røyke.
     
    A

    Affa

    Gjest
    Totalforbud mot tobakk? Skal vi forby alt vi ikke liker, alt som er unyttig? En mann uten laster lever intet liv, han er en fange, en innestengt stakkar. Alkohol, musikk, tobakk, sex, god mat, litteratur- vi er mennesker for svarte, ikke maur eller bier.
     

    AudioDude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2006
    Innlegg
    435
    Antall liker
    0
    Ah,- nå tennes det en Salem her,- herlig! Røker mot bedre vitende kan man si,- uten egentlige skrupler;- har bare hatt positive opplevelser med sigarettene,- så langt;- sikkert ikke særlig vanskelig å slutt,- ikke verre enn man gjør det til. Problemene med å slutte er myteomspunnet,- samme med andre "vaner",- tenk bare på skrekkhistorier knyttet til avvending i forbindelse med dop,- det meste for rent oppspinn å regne;- trist, da dette effektivt motvirker endring i uheldig adferd.
    Selv om jeg prinsippielt er enig i det du sier, så er jeg nok ikke helt enig i dette med litt tyngre dop da.. Hadde du sett en Heroinist "go cold turkey" i praksis hadde du nok vært enig tror jeg..
     

    AudioDude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2006
    Innlegg
    435
    Antall liker
    0
    Totalforbud mot tobakk? Skal vi forby alt vi ikke liker, alt som er unyttig? En mann uten laster lever intet liv, han er en fange, en innestengt stakkar. Alkohol, musikk, tobakk, sex, god mat, litteratur- vi er mennesker for svarte, ikke maur eller bier.
    Selvsakt skal man ikke forby hverken tobakk eller andre rusmidler ! Noen laster er "sjarmerende" og livgivende, men når de tar overhånd, må man vite noe om "hvordan man setter på bremsen"

    Med en ny generasjon unger som står i fare for å dø før foreldre generasjonen sin, er det vel også greit å tenke litt prevantivt ? (UK + USA bla)

    Menneskets helse og velvære er en balansegang basert på mange, mange faktorer. Mange ting vi har sett på som en selvfølge, er i dag ikke lenger praksis.. (f.eks at barn er ute å leker, med en stor grad av fysisk utfoldelse..)
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Nå er det ett og ett halvt år siden jeg sluttet...puh!
    Jeg var veldig innrøykt,hadde røykt mye i 22 år

    Nå tør jeg ikke ta en fest-røy en gang ,er redd for å ramle rett utpå :-/

    André
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter lengre tid med mental oppkjøring, har jeg to dager igjen med røyken!

    Mandag er det stopp!!!

    Motivasjon nr 1:
    Bruker den første uka som motivasjon.
    Skal være lærer på sommermusikkskole. På tidligere kurs, har vi som røykte, gjemt oss bak hjørnet for at barna ikke skal se oss røyke. Det gidder jeg ikke mer.
    Så nå skal jeg holde meg sammen med ikkerøykerne og barna.
    Da er det bare 1 lærer igjen som røyker :)
    Så starter jeg på jobb om 2 uker.
    Vil ikke lukte røyk når jeg underviser trompetelever.
    Har fått endel komentarer de siste årene.

    Motivasjon nr 2:
    Oppgraderingssyken er alltid tilstedeværende ;)
    Nå får jeg råd til det jeg vil ha...etterhvert.

    Skal sette pengene inn på konto en gang i uken!

    Ønsk meg lykke til.... ;)


    johna
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Etter lengre tid med mental oppkjøring, har jeg to dager igjen med røyken!

    Mandag er det stopp!!!

    Motivasjon nr 1:
    Bruker den første uka som motivasjon.
    Skal være lærer på sommermusikkskole. På tidligere kurs, har vi som røykte, gjemt oss bak hjørnet for at barna ikke skal se oss røyke. Det gidder jeg ikke mer.
    Så nå skal jeg holde meg sammen med ikkerøykerne og barna.
    Da er det bare 1 lærer igjen som røyker :)
    Så starter jeg på jobb om 2 uker.
    Vil ikke lukte røyk når jeg underviser trompetelever.
    Har fått endel komentarer de siste årene.

    Motivasjon nr 2:
    Oppgraderingssyken er alltid tilstedeværende ;)
    Nå får jeg råd til det jeg vil ha...etterhvert.

    Skal sette pengene inn på konto en gang i uken!

    Ønsk meg lykke til.... ;)


    johna
    Så gøy. Du må virkelig ha lykke til.
    Holder meg fremdeles røykfri etter nesten 2 uker, og de siste dagene har jeg kanskje tenkt på røyk maks 2-3 ganger. Det er så ufattelig deilig å slippe å våkne om morgenen og bare tenke røyk.
    Røykeslutten har også gjort meg mer bevisst på kostholdet siden jeg ikke har lyst til å legge på meg som mange gjør etter å ha sluttet, så jeg har faktisk gått ned over 2kg.
    Merker det allerede på lommeboka også faktisk, så i går ble det 7 nye plater. Nå blir det nok snart belønningsoppgradering her i form av gradient revolution. Får se om det kommer noen gode tilbud.
    ;D
    Hadde håpt det var flere som ville prøve, da det er gull å kunne utveksle erfaringer.

    Igjen, LYKKE TIL
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    røyking kan medføre helseskade, (fact).

    click her ;)

    skal i stort jubileumsparty idag, blir nok noen pinner etter middag. :p
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takker så mye thomand!  :)
    Jeg trenger all den hjelp og insoirasjon jeg kan få.
    Men når jeg hoster sort om morran, er det på tide å finne et annet tidsfordriv....

    Kjempe filmsnutt boffen!  ;D

    Jeg gleder meg faktisk til ukene fremmover. Er spent på om jeg blir fanatisk ikkerøyker eller om jeg fremdeles har tolesanse med de som røyker.

    Vi har aldri røykt inne hos oss. :)

    Min samboer føler presset med å slutte hun også.
    Men jeg skal passe meg for ikke å presse/mase å henne.
    Vår livssitusajon er ikke den beste til å slutte enda.
    Vi mistet en datter av hjernesvulst i slutten av oktober. Hun hadde vært syk i 7 år, så humørsvingninger etc har vel ikke godt av en sur ikkerøyker i huset....

    Men jeg kaster meg ut i det, nå som jeg er motivert.

    Lykke til du også thomand  :)
    Jeg er imponert over at du klarer deg så godt!
    Tror det er viktig med lokkemiddler av og til. Ha noe å se fram til....
    Vi får melde hvordan det går etterhvert


    johna
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Huff. Forferdelig å høre. Kondolerer så mye.
    Hjelper kanskje at man visstnok skal bli sterkere psykisk av å ikke røyke. Beste rådet jeg kan gi er igjen: ta et glass vann når suget blir for sterkt.
    Fikk helt vondt her nå.
    Lykke til igjen ihvertfall.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn