Takk for all støtten!
Da spørs det om ikke jeg følger etter. Har bare noen få tobakkskorn igjen i pakka, tipper det bare er nok til 5 sigg. Har kuttet 1/4 på forbruket siden innlegget mitt.
I dag er siste dag med røyk, i morgen er den første uten.
Skal hamstre tyggis, pastiller og snus. Må nok ha litt snus og Thomand
.
Johna og Thomand; dere har altså ikke sprukket? Det er ikke værst!
Har hørt at trening er bra når man slutter. Jeg kan tenke meg det er bra for å få ut all faenskapen de første ukene ihvertfall. Men jeg vet ikke..... Det får vel være grenser til sunnhetsmas. Har sett folk som knasker gullerøtter også.
Vi får prøve å holde hverandre oppdatert. Vi er jo sammen om dette her (Hvis jeg greier dette, skal jeg takke Thomand for det, ikke Høybråten, det er en motivasjon i seg selv)
Og til deg som prøver å gi oss dårlig samvittighet på toppen av det å prøve å slutte:
Det er å sparke folk som ligger nede, dårlig stil!
En annen ting er at vi igjennom flere år har betalt for våre eventuelle røykerelaterte sykdommer i fremtiden mange ganger i form av en ikke helt ubetydelig tobakksavgift. Så jeg kommer ikke til å koste samfunnet mer enn jeg har betalt for i løpet av 14 år, tvert imot så vil staten faktisk tjene på røykerne alt i alt.
Men nå kan det altså hende at vi til og med slipper å "belaste" statlige helsetjenester i fremtiden ved å slutte nå. Så værsågod, bare vi tre har tilsammen gitt 125 barnehageplasser til dere, velbekomme.
Så derfor; Ikke adopter Høybråtens menneskesyn og tro at det går an å rakke ned på røykere (og tidligere røykere
som sådann) som mindreverdige mennesker. Ikke er vi mindre intelligente heller, selv om vi kanskje hadde litt mer ungdommelig overmot enn de som ikke begynte å røyke. Nå skal vi bruke det samme motet til å slutte, noe vi greier.
Vi hjelper altså ikke bare oss selv ved å slutte, men også samfunnet, og dermed deg.
Igjen; takk for støtten!