NOS sjokolade ???
Jeg forstår ikke hypen, kvalitetssjokolade men det får man jo fra Godiva, Lindt osv også.... Lindt er jo veldig lett tilgjengelig.Joda, men tar man med reiseutgifter til/fra Nederland så blir den nok litt dyr allikevel.Egentlig er det en billig sjokolade, 3 euro pr plate i Nederland.Har ikkje smakt disse Valrhona sjokkisene, men ble (veldig) fristet. Men når prisen blir over 1 kr pr gram (levert), så sitter det langt inne for en gjerrigknark som meg - takke meg til en topp ris eller fem enn så lenge.Er det nettbutikker man kan bestille fra ?
P.S. Tenkte jeg skulle bestille noe til fruen, og noe sjokolademus til meg 8)
Edit: fant denne Valrhona - Shops.no
Valrhona - Sjokoladesmaking.no | kjennere av fin mørk sjokoladeSjokoladesmaking.no | kjennere av fin mørk sjokolade
Men kunne definitvt tenkt meg å smake den, for å se ka all fussen er about.
Lindt har god mørk sjokolade, og er mye bedre enn Valrhona IMO.Jeg forstår ikke hypen, kvalitetssjokolade men det får man jo fra Godiva, Lindt osv også.... Lindt er jo veldig lett tilgjengelig.Joda, men tar man med reiseutgifter til/fra Nederland så blir den nok litt dyr allikevel.Egentlig er det en billig sjokolade, 3 euro pr plate i Nederland.
Så denne finnes på Rema, Rimi, Kiwi, Prix, Statoil, Narvesen etc?Jeg forstår ikke hypen, kvalitetssjokolade men det får man jo fra Godiva, Lindt osv også.... Lindt er jo veldig lett tilgjengelig.Joda, men tar man med reiseutgifter til/fra Nederland så blir den nok litt dyr allikevel.Egentlig er det en billig sjokolade, 3 euro pr plate i Nederland.
Takk for det.Jeg mener da jeg har sett Freia Dessert sjokolade på den lokale Coop Mega her på Tøyen.
Sjekker i løpet av dagen og gir tilbakemelding.
B
Helt enig Espen ! Freia Dessertsjokolade er undervurdert. Har sjekket både på R1000 og på Kiwi. Finnes ikke der jeg handler. Denne sjokoladen var tidligere tilgjengelig hele året, så ble det et julefenomen, og nå er det borte? De svarte tynne platene med mørk sjokolade, var veldig gode.Vis vedlegget 354591
Freia Dessertsjokolade er ren sjokolade av utmerket kvalitet.
Produktet er rett og slett for bra til å være til salgs i butikkene. Og nå er det forsvunnet. Pleide alltid å være stablet opp sammens med julegodteriet i butikkene, men finner det ikke noen steder. FazerMint i esker er også borte.
Bare noen år tilbake var det 4-5 ulike konfekttyper å velge mellom. Nå er det kun Sfinx og Haakon tilbake.
Mmm….ja, og stengene med de små kornene av appelsinsmak. Utolig gode. Ikke minst den lyse sjokoladen var av superb kvalitet.Helt enig Espen ! Freia Dessertsjokolade er undervurdert. Har sjekket både på R1000 og på Kiwi. Finnes ikke der jeg handler. Denne sjokoladen var tidligere tilgjengelig hele året, så ble det et julefenomen, og nå er det borte? De svarte tynne platene med mørk sjokolade, var veldig gode.Vis vedlegget 354591
Freia Dessertsjokolade er ren sjokolade av utmerket kvalitet.
Produktet er rett og slett for bra til å være til salgs i butikkene. Og nå er det forsvunnet. Pleide alltid å være stablet opp sammens med julegodteriet i butikkene, men finner det ikke noen steder. FazerMint i esker er også borte.
Bare noen år tilbake var det 4-5 ulike konfekttyper å velge mellom. Nå er det kun Sfinx og Haakon tilbake.
Jeg er helt enig med deg!Takker Roysen for å ha satt sjokolade på dagsorden her på sentralen
Har alltid vært glad i sjokolade, men har merket at det ikke smaker like godt som før.
Begynnte med at Minde ødela en av mine favoritter "Risbrød" . De laget den ikke bare mindre, men smaken var også forandret til, for meg, det uspiselige.
Jeg har kjøpt fra Sebastian Bruno et par ganger. Kommer aldri til å gjøre det igjen. Var endatil kornete som burde være nybegynnerfeil. Dyrt og ikke spesielt bra synes jeg. Lofoten sjokolade var lenge top notch men det gikk også utforbakke av en eller annen grunn. Meium synest jeg fortsatt er bra. Sælbu-ett-eller annet har også vært gode.Industrisjokolade som Lindt og Valrhona er greit nok til hverdags, men skal jeg ha noe godt foretrekker jeg god håndverkssjokolade som f. eks. Chocolatiers Français (sebastienbruno.no). Perversjoner produsert av Mondelez og Nestlè bør ikke engang nevnes i samme setning som ordet sjokolade.