Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig i mye av det RS skriver. Det han ikke skriver rett fram her, er at han mener at alt utstyr lar seg matche med kaare. Og etter litt resonnering over mine tidligere erfaringer, så er han inne på noe. Greit nok, jeg var ikke overbevist av grøftekabelen vi brukte i 1996, men heller ikke missfornøyd. Det var enkle strekk med en leder, jeg husker ikke dim lenger. Det er uansett ikke relevant, for det låt i alle fall ikke dårlig. Det var bare det at det ikke var like bra som den andre kabelen. Og jeg har vel antydet at det kan ha skyldtes at termineringen på forsterkersiden ikke var like god som på høyttalersiden, men det er fordi jeg ikke husker lenger.

Så jeg vil slå fast at mitt første møte med kaare ikke var mislykket, og at det oppsettet vi spilt på i da var en grei match med kaare. Det var forøvrig ikke mange lederne i de kablene som tok over heller, men de var fryktelig tynne. De på soverommet hadde faktisk bare en leder, og var altså en flat kaare.
    Mine senere møter med kaare har vært i kinesiske klær. Jeg har hygget meg med kaare på diverse kombinasjoner med rør, og litt med transistor. Høyttalere har vært så forskjellige som Quad elektrostater (både 63 og nyere), Sequerra Metronome 7 mk III (?) minimonitorer av høy kvalitet, Rogers LS 3/5 A og mine egne Kef Q 55,5 gulvstående 2,5-veis med UniQ-element. Ta med de nevnte DIY-høyttalerne fra nittitallet og du får en ganske variert referansegruppe å teste kabler på. De fleste erfaringene er med rørforsterkere, men noen også med transistorforsterkere og en hybrid. Og skal jeg summere opp resultatene, så tror jeg du skal være uheldig hvis du har en kombinasjon som ikke vil fungere med en skikkelig god kaare. Jeg er ingen typisk DIY-dude, så jeg er glad og fornøyd med å betale 700 kroner for 2x2,5 meter, når kabelen i tillegg er såpass pen og imponerende.

Så har RS rett i det han skriver, at kaare er løsningen på verdens problemer? Det er i alle fall løsningen på manges problemer, men jeg tror den sannheten er en sannhet med modifikasjoner. Eller unntaket som bekrefter regelen. Ingen sannhet eller teori innen audio er absolutt. Jeg tror fremdeles at metallets kvalitet og fremstillingsprosessen av kabelen har endel å si. Jeg tror renheten har noe å si for resultatet mtp mikrodetaljer. Det paradoksale er at det er forskjellen jeg føler jeg har opplevd mellom kjøpt kaare og grøftekaare, nemlig mikrodetaljene. Det kan skyldes terminering i ene enden, men jeg tror også kabelens beskaffenhet hadde noe å si. Og grøftekaare bestod ikke av mer enn en leder, så det hadde jo også noe å si.

Uansett tror jeg faktisk at det finnes en kaare for så og si alle. Det finnes en du vil like, og som utstyret ditt vil like. Jeg har hørt kabler til femsifrede beløp bli utspilt av Xindaks mye billigere FS Gold. Den koster også litt mer enn det jeg vil betale, men det indikerer i alle fall i en retning. Det går an å utrette like mye som en dyr sofistikert multistrand-kabel med en mye rimeligere sofistikert solid core-kabel. Og det er ikke bare fordi den er kinesisk. Det flotte utseende til prisen har sammenheng med det kinesiske, men ikke lyden.

Men det som er riktig for meg, er ikke nødvendigvis riktig for deg. Selv om jeg er enig i det at solid core egner seg til så og si alt, så er det andre områder der det virker som om RS og jeg ikke er på linje (mtp lyd). Det finnes ingen evig sannhet, for det ulogiske viser seg ofte som logisk innen audio. Og motsatt.

Sett heller på en plate, og nyt lyden. Det som gjør meg glad nå, er at Chet Baker passer perfekt for en som bor i blokkleilighet. Med rør og passelig store høyttalere får man fullt utbytte av Chet selv ved veldig lave volum. Nydelig å lytte over høyttalerne uten å være redd for naboene ::)

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    roffe skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Jeg har f.ex liggende en signalkabel som ble brukt i et ellers utsøkt oppsett. Via denne tilsynelatende riktig konstruerte ledningen lød cd-spilleren så utrolig skarpt og forvrengt at vi satt med fingrene i ørene og hørte Norah Jones myke stemme. Det låt grusomt!
    Etter kabelbytte viste cd-spilleren seg å spille såpass rent og godt at den seriøse vinylriggen ble kraftig utfordret, all hardhet var borte og Norah var en nytelse å høre. Et ekstremt tilfelle ja, men jeg har opplevd lignende før. Flere ganger.
    Så store forskjeller har jeg til gode å oppleve, men det er på signalkabler jeg tross alt mener å ha hørt forskjeller. På høyttalerkabler synes jeg det er vanskeligere å høre forskjell.
    Hvis Norah Jones ikke lyder skarpt så er der noget galt med anlægget da de fleste plader med hende er komprimeret og det skal anlægget afsløre.

L

lark

Gjest
    Sitat fra baluba:
    "Uansett tror jeg faktisk at det finnes en kaare for så og si alle. Det finnes en du vil like, og som utstyret ditt vil like. Jeg har hørt kabler til femsifrede beløp bli utspilt av Xindaks mye billigere FS Gold."

Etter det jeg kan se av beskrivelsene på Audiofoni sine web-sider er ingen av Xindak sine kabler ekte solidcore. Konstruksjonen er enten en massiv leder omspunnet av mange tynne ledere i de rimeligste, eller en sandwichkonstruksjon bestående av flere folielag i de dyreste. Det kan ikke sammenlignes med f.eks. 4x6 kvadrat PFSP eller EKKJ i det hele tatt. Kobberet som brukes i "grøftekabel" er forresten elektrolyttisk kobber med en renhet på over 99.9% Og som baluba korrekt er inne på, så er termineringen av Kåre helt avgjørende for lydkvaliteten. (Det gjelder forsåvidt alle kabler) :) :)

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    baluba forstår tydeligvis ikke at det med Kåre menes tykke enledere med tilnærmet null resistans. Her begynner ting å skje, fra 6kv og opp. Dette hjelper på dynamikken, selv om høyttalere flest er grunnleggende feilkonstruert og internkablin/filter er underdimensjonert.

En forutsetning for at utstyr skal matche er selvfølgelig at det spiller, ikke skriker som jeg senest hørte en rørforsterker gjøre. Kabler skal være "usynlige", det er Kåres force.

Mvh. RS

L

lark

Gjest
    Hmmm... jeg har en 2x6 kv. PFSP liggende som er strippet for ytterisolasjon. Mon tro om det har noe for seg å koble denne i paralell med Kåre 4x6? I diskant eller bass? Må i så fall bruke bananplugger da det ikke er plass til flere avisolerte kabler i terminalene ;)

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.923
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    baluba forstår tydeligvis ikke at det med Kåre menes tykke enledere med tilnærmet null resistans. Her begynner ting å skje, fra 6kv og opp. Dette hjelper på dynamikken, selv om høyttalere flest er grunnleggende feilkonstruert og internkablin/filter er underdimensjonert.
    ...
    Hva med alternativene : 2m 6mm2 vs 30cm 1mm2 ?

mvh
    KJ

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg ikke fikk noen reaksjon når jeg tidligere ymtet frampå at jeg ikke var helt sikker på om disse kablene var å regne for skikkelig kaare, så fikk jeg ingen reaksjoner på det. Jeg har flere ganger beskrevet teknologien i kablene på en enkel, men entydig måte. Den som tier bifaller, og når alle tier så regner jeg med at de bifaller.

Da har jeg altså levd i en villfarelse noen dager, og er på ny ute av kaare & co. Betyr det noe? Nei :)

Så feil kan jeg ta, og har åpenbart mye å ta igjen mht terminologi, etter å ha hatt så lav interesse i 10 år. Det er klart jeg har tenkt solid core på den tiden også, men for meg var det kun kabel med en solid leder, men jeg trodde nok også at den kunne dobles, triples eller enda mer opp til en viss grense. Det å sette ord på hifi-teknologiske finurligheter er tydeligvis noe jeg bør holde meg borte fra, he he. Jeg får holde meg til å bruke ørene, og la det som befinner seg under panser og inni sokker være andres gebet. Låter det bra, så låter det bra. Litt trist, da, at praktisk solid core egentlig ikke finnes, for lydmessig fungerer det sikkert bra på mitt anlegg også. Jeg kan bare ikke leve med kompromisset på den praktiske siden. Og da får jeg heller ofre noen kroner for komforten.

Da skal jeg la dere få ha tråden deres i fred, for jeg har ikke noe å bidra med lenger. Kos dere :)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    baluba skrev:
    Da skal jeg la dere få ha tråden deres i fred, for jeg har ikke noe å bidra med lenger. Kos dere  :)
    Hei baluba...
    Jeg syns du skal forsette å bidra med dine balanserte, opplysende og lærerike innlegg på denne tråden - også.
    Du trengs... :)

mvh

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann
    Jeg har vert på lyttebesøk hos lark i ettermiddag - etter invitasjon.

Takk for kaffe og en hyggeleg lyttestund lark!!!

Må bare si at Kåre - og anlegget elles - lyder meget bra hos lark nå -
    Edit lark. spesielt framoverlent.... :)

Du verden. Kåre MÅ VERE "verdens beste" kabel - prisen pr løpemeter tatt i betraktning..
    Det er (nesten) skremmende at så billig grøftekabel kan lyde så bra med tanke på alt
    "styret" som kabelprodusenter har fore for å lage "en best mulig" høytalerkabel... :)

Kåre overrasker - ikke bare hos lark... ;)
    Det er go'lyd i heimen her også.
    Det var dette med Kvalitetslyd på høgt nivå...som en vis(s) kar sa :) ;D ;D
    Trur kvalitetslyden forsatt fins - sjølv med kåre i anlegget mitt..

mvh
    FreddB :) :)

L

lark

Gjest
    Jepp, det var ei hyggelig stund 56fwb. Framoverlent = bedre perspektiv, bakoverlent = mer fysisk bassfølelse. Umulig å få både i pose og sekk her ;D
    Når det gjelder Kåre, så er det nærmest et paradoks at disse kablene til en pris av skarve 350 kroner låter så inni helsike godt sammenlignet med eksotisk kjøpekabel til femsifrede priser. Ikke et vondt ord om lyden fra DYRE kabler, men det bør absolutt ringe ei bjelle (helst bør det gå en alarm) når prisen tas i betraktning ;D

Edit: Det faktum at kabler har betydning for lyden, har bransjen utnyttet for alt det er verdt og litt til de siste 30 årene. Og den gemene hifi-hop biter ukritisk og villig på ;D

Dr.Evil

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    2
    Kan noen av dere fortelle meg deres definisjon av solidcore, slik at jeg slipper å lese hele tråden?

Hilsen
    Dr.Evil

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Dr.Evil skrev:
    Kan noen av dere fortelle meg deres definisjon av solidcore, slik at jeg slipper å lese hele tråden?

Hilsen
    Dr.Evil
    Dette skulle vel vere noe for deg "lark" - så vær så go.... :)

mvh 56fwb

L

lark

Gjest
    Dr.Evil skrev:

Hilsen
    Dr.Evil
    Solidcore betyr at lederen består av en enkelt massiv kobbertråd med isolasjon rundt.
    Entrådet leder med andre ord. :)

frans

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Antall liker
    3
    Det var vel en litt "biased" definisjon ;)
    "Solidcore" trenger hverken være massiv eller av kobber, men er en "entrådet elektrisk leder".

Solidcore kan også være flatvalset (folie type alá foliespoler til høyttalere eller HT-kabler type Xindak, Duelund...
    Bertram kablene som Fidelity er så begreistret for, består av relativt få flatvalsede solidcore sølvledere).

Men folks begeistring her på tråden knytter til relativt tykke to trådsledere som EKKJ grøftekabel (egentlig en firetrådet elektrisk leder av kobber).

L

lark

Gjest
    En entrådet leder er vel pr. def. "massiv", At ordet "kobber" snek seg inn kom nok av gammel vane.
    Xindak sine kabler er etter det jeg har funnet ut ikke solidcore. De rimeligste består av en massiv leder omspunnet av flere tynne. De dyreste er en sandvich av folieledere som ikke er individuellt isolert. Så lenge de enkelte lederene har felles isolasjon snakker vi etter min oppfatning om multicore.

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    frans skrev:
    Det var vel en litt "biased" definisjon ;)
    "Solidcore" trenger hverken være massiv eller av kobber, men er en "entrådet elektrisk leder".

Solidcore kan også være flatvalset (folie type alá foliespoler til høyttalere eller HT-kabler type Xindak, Duelund...
    Bertram kablene som Fidelity er så begreistret for, består av relativt få flatvalsede solidcore sølvledere).

Men folks begeistring her på tråden knytter til relativt tykke to trådsledere som EKKJ grøftekabel (egentlig en firetrådet elektrisk leder av kobber).
    Altså multicore ! ;D

L

lark

Gjest
    Solidcore til venstre. Multicore til høyre. En "kabel" kan bestå av flere solidcoreledere, flere multicoreledere eller en kombinasjon. "Singlecore" er kanskje en bedre betegnelse enn "solidcore".
    Trenger dette være så vanskelig?

Vedlegg

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    Solidcore til venstre. Multicore til høyre. En "kabel" kan bestå av flere solidcoreledere, flere multicoreledere eller en kombinasjon. "Singlecore" er kanskje en bedre betegnelse enn "solidcore".
    Trenger dette være så vanskelig?
    Nei, MEN noen må jo alltid krangle.......

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.400
    Torget vurderinger
    0
    56fwb skrev:

Hva med å foreta en uhøytidlig "kabeltest" i Ørsta i slutten av mai måned,
    ifm. at jeg er på vei til Ålesund ?

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Flageborg skrev:
    56fwb skrev:

lark:
    Ja, hva sier du til dette karl.. :)

Flageborg:
    Hva slags kabler har DU event med da...?
    og hva slags kabler "kjører" du med i dag?
    og hvordan hadde du event tenkt at dette skulle gjennomføres.... ???

mvh

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Hvor havner Litz-kabel i dette definisjonsbildet, folkens?

Altså en kabel bestående av flere individuelt isolerte ledere? Er dette solid core eller ikke?

S

slowmotion

Gjest
    personlig vurdering: Litz er ikke solid core. Solid core er ikke litz. De to har hvert sitt bruksfelt.

;)

L

lark

Gjest
    56fwb skrev:
    Flageborg skrev:
    56fwb skrev:

lark:

Flageborg:

mvh
    Det hadde vært knakende moro det. På grunn av måten jeg har terminert Kåre til forsterker og høyttaler på, så er iallefall jeg ikke spesiellt lysten på å koble frem og tilbake for å sammenligne forskjellige kabler. Men Flageborg er selvfølgelig velkommen til en lytteseanse med god musikk, god lyd og nybrygget kaffi. Om Kåre leverer eller ikke er det jo fullt mulig å fastslå likevel. Hvilken dato er det snakk om?

L

lark

Gjest
    roffe skrev:
    Hvor havner Litz-kabel i dette definisjonsbildet, folkens?

Altså en kabel bestående av flere individuelt isolerte ledere? Er dette solid core eller ikke?
    Litt vanskelig denne.
    Men etter min forståelse av begrepet er dette en solidcorekabel bygget opp av separate solidcoreledere.
    Men definitivt ikke en "Kåre" ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Flageborg skrev:
    56fwb skrev:

lark:

Flageborg:

mvh
    Det hadde vært knakende moro det. På grunn av måten jeg har terminert Kåre til forsterker og høyttaler på, så er iallefall jeg ikke spesiellt lysten på å koble frem og tilbake for å sammenligne forskjellige kabler. Men Flageborg er selvfølgelig velkommen til en lytteseanse med god musikk, god lyd og nybrygget kaffi. Om Kåre leverer eller ikke er det jo fullt mulig å fastslå likevel. Hvilken dato er det snakk om?
    Vi får vel ta imot ham i fellesskap.
    Jeg har ikke "låst" Kåre så fast som deg lark  - kabelbytte er mulig  uten de store anstrengelser - så kanskje vi kan  la Flageborg få lytte på to anlegg?'
    Sagt med eit noko brunsvidd sunnmørsk uttrykk: Det hadde vore "Steikje kjekt" :) ;D

Du får gi tilbakemelding Flageborg - om dag og dato..
    Og du - VEL MØTT  - i Volda også!

mvh 56fwb :) :) :)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei folkens..
    Hyyysjhh! Det vart så stille her.......!

Har dere gått i "vårmodus"?! eller
    er temaet SC utdebatert..

Hvilke erfaringer har event nye brukere av Solid Core kabel..?

Jeg har nå lyttet i nesten tre uker og får mere og mere lyst til å sette Cresendoene inn på
    terminalene (sine) igjen.

"Kåre" lyder stort og flott som før nemt, MEN jeg sitter også mere og mere med en følelse av at det er "ett eller annet" som mangler i lydbildet uten at jeg direkte klarer å sette fingeren/øret på hva......

Skal holde ut ;D en stund til med Kåre før jeg bytter tilbake.
    DET skal bli spennende DET ;)..

mvh

L

lark

Gjest
    56fwb skrev:
    Hei folkens..

Det ryktes fra utlandet at svineinfluensaen smitter via internettet...... ;D

Når det gjelder Kåre versus Straightwire Crescendo II, så skulle det bare mangle om ikke kabler til en nypris av ca. kr. 35000,- gir klart bedre lyd enn kabler til kr. 350,- ;D Hvis ikke, så sliter kabelbransjen med troverdigheten så det holder................... ;) ;)

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Hei folkens..

Det ryktes fra utlandet at svineinfluensaen smitter via internettet...... ;D

Når det gjelder Kåre versus Straightwire Crescendo II, så skulle det bare mangle om ikke kabler til en nypris av ca. kr. 35000,- gir klart bedre lyd enn kabler til kr. 350,- ;D Hvis ikke, så sliter kabelbransjen med troverdigheten så det holder!

Den kabelen som utgjør den mest optimale strømbanen lyder best, totalt uavhengig av pris. Forstår man først kabelens primæroppgave som forlengning av forsterkeriets strømbaner blir det lite spennende å høre hifi-ormer.

Mvh. RS

L

lark

Gjest
    Kjører nå med 12 kvadrat Kåre pr. pol i bass/mellomtone og 6 kvadrat pr.pol som før i diskant. Det høres ;D ;D

B

Back_Door

Gjest
    lark skrev:
    Kjører nå med 12 kvadrat Kåre pr. pol i bass/mellomtone og 6 kvadrat pr.pol som før i diskant. Det høres ;D ;D
    Da foreslår jeg det eneste logiske og optimale: Kobberskinner! ;D (kanskje en egen tråd..?)

L

lark

Gjest
    Karma skrev:
    lark skrev:
    Da foreslår jeg det eneste logiske og optimale: Kobberskinner! ;D (kanskje en egen tråd..?)
    Hmm... hva med terminering? ;D

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Karma skrev:
    lark skrev:

Det hadde nok skjedd ting hos deg og om du hadde vært tilsvarende godt forspent ;)

Mvh. RS

B

Back_Door

Gjest
    56fwb skrev:
    Hei folkens..

Jeg har nå lyttet i nesten tre uker og får mere og mere lyst til å sette Cresendoene inn på

"Kåre" lyder stort og flott som før nemt, MEN jeg sitter også mere og mere med en følelse av at det er "ett eller annet" som mangler i lydbildet uten at jeg direkte klarer å sette fingeren/øret på hva......

mvh
    Du minner nå litt om Vinglepetter..
    (har du lagt ned tusenvis av kroner på dine andre kabler, forstår jeg dog litt av ditt dilemma)

L

lark

Gjest
    Hva er hemmeligheten her. Stort kvadrat, massive ledere eller begge deler?

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Karma skrev:
    56fwb skrev:
    Hei folkens..

mvh
    Du minner nå litt om Vinglepetter..
    (har du lagt ned tusenvis av kroner på dine andre kabler, forstår jeg dog litt av ditt dilemma)
    Dette har ingen ting med han Vinglepetter å gjøre.
    Kun stadfesting av opplevelser over tid...

MEN du må gjerne kalle det hva DU vil Karma... :)

mvh :)

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Pros and cons vil der vel altid være og altid et subjektivt ellement i opfattelsen af lyd.

B

Back_Door

Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Pros and cons vil der vel altid være og altid et subjektivt ellement i opfattelsen af lyd.
    Er man misfornøyd med den lyden man får i sitt anlegg dersom man bruker kabler som KUN gjør det en kabel skal gjøre, bør man kanskje søke å gjøre noe med andre komponenter enn selve kablene.. Å kamuflere et fotografi med fargestifter, blir etter mitt syn feil.

Jeg kan uansett godt forstå at en tråd som denne oppfattes som en reell trussel mot kabelbransjen.. ;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Karma skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Er man misfornøyd med den lyden man får i sitt anlegg dersom man bruker kabler som KUN gjør det en kabel skal gjøre, bør man kanskje søke å gjøre noe med andre komponenter enn selve kablene.. Å kamuflere et fotografi med fargestifter, blir etter mitt syn feil.

Jeg kan uansett godt forstå at en tråd som denne oppfattes som en reell trussel mot kabelbransjen.. ;)
    Nå har det seg også slik Karma at jeg er utdannet fagfotograf - også.. :)
    Av og til kan faktisk det å påføre litt/ fargestift, og da gjerne en kontrastfarge, vere det som løfter et bilde fra "plain" til de store høyder. ;) Dette er noe en kjent italiensk fotograf benytter seg av bla på landskapsbilder..

Når det gjelder mitt anleggs komponenter og mine kabler Cresendoene - vel, jeg tror de klarer seg bra jeg - balanse er stikkordet.... ;)

Så var det dette med å komme med et LITE snev av negativ, men  konstruktiv kritikk når det gjelder kabler og med/på Kåre i sær..Har man hørt på "noe av det bedre" av Ht- og signalkabler, så er det det som blir ens refaranse - min i dette tilfellet..
    MEN som sagt Karma - Kåre oppleves så pass bra at den ennu står/ligger i anlegget.. :D

mvh :)

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Karma skrev:
    Duelund_Support skrev:

Der findes intet kabel på denne jord som " gjør det en kabel skal gjøre ". ::)

L

lark

Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Der findes intet kabel på denne jord som " gjør det en kabel skal gjøre ". ::)
    Kåre er svært nær ;D En kabel skal egentlig ikke gjøre noe som helst bortsett fra å lede signalet upåvirket fra A til B.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn