56fwb skrev:
Duelund_Support skrev:
Men det mener du dig istand til ? :-\
N.B. Jeg er rimeligt enig med dig i bedømmelsen af solidcore kobber.
Så: Det var hyggeligt å se at du var enig i min bedømmelse av Solid Core kabel (kobber)
Faktisk så overrasket det meg egentlig noe at det var så store forskjeller på Kåre og Cresendoene over hele frekvensområdet, og mest i de øvre gemakker.
Dette kan JMolnes som var tilstede også bekrefte.
Det at Kåre stod så lenge i anlegget mitt og dannet en ny lydreferanse i mitt hode og hjerne er nok grunnen til at en oppdaget de store forskjeller.
1. intrykket av Kåre er at en blir blendet av dens lydbilde i kombiasjon med den latterlig rimlige prisen. Etterhvert så siger dens mangler inn - når en sammenligner med kabler av meget god kvalitet - min referanse er og blir Cresendoene i dette tilfellet. Kåres største mangler er oppløsning i mellomtone (øvre spes) og diskant.
Kåres manglende oppløsning i diskant øvre mellomtone ble også tydelig fremhevet av Flageborg da vi hadde besøk av han hos lark den 25.5. Hyggeleg og kunnskapsrik fyr denne Flageborg forresten - alle skulle hatt et besøk av ham..
Det er forskjell på kabler og de er å anse som en komponent, med styrker og svakheter, i anlegget.
Man får også som regel det en betaler for. Men en betaler etterhvertmye for mindre og mindre nivåhevinger i lydkvaliteten.
Sann er det bare. Jeg var av de heldige og fant en "drittdyr" og meget god kabel på bruktbørsen til en latterlig lav pris i forhold til nyprisen. ;D
Flaks kalles det
Ha en strååålendes aften
mvh
Edit lark..
Har lest ditt siste inlegg med flere sitater av mine inlegg.
Står ingenting om "Annerkjennelse" her,
det står imiddlertid at Kåre overrasker...
MEN
Viser til rød utheving ovenfor: Det ER lett å bli blendet av hva Kåre presterer med tanke på den "latterlige" lave prisen en betaler. Med så pass lang tid med innspillingog tilvenning med KÅRE, og dertil danning av kåres lydreferanse, som jeg hadde, vart det etterhvert lett å oppdage Kåres svakeheter som beskrevet av meg i innlegg side 37.
Og for ordens skuld: JMolnes hørte det samme og han er ening i det som jeg har nevnt - han er ikke en gang medeier av Cresendoene.. ;D ;D
Sann er det bare lark - Take it or live - det er det samma for meg.. Jeg er meeeget godt fornøyd med Cresendoene og den måten DE formiddler strømmen/(lyden) på.. - og du med (din) Kåre
Kåre henger i garagen - og der blir han
Ps han har sluttet å rope - "urettferdig for meg!" - og er selvsagt stille
ha en god søndag.
Nå skal jeg på fjelltur
mvh
Edit: Tillegg kl 1630:
Etter at Cresendoene kom på plass igjen, har det også blitt satt Nettkabler av god og meeeget god kvalitet inn i anllegget. Stikkene er av Furutech's bedre. Tilsammen har desse tilført nye kvaliter i lyden - bass, mellomtone og diskant - ennå nærmere den fjærde lyddimmensjon
Nettkabler og stikk av (meget) GOD!! kvalitet anbefales til alle som ikke har prøvd det -
Hilsen en som var meget skeptisk til at nettkabler hadde betydning.. Nå vet jeg bedre ;D ;D
Det er hevdet at god lyd allerede begynner i veggstikket.....
PS Fjellturen var herleg...