Duelund_Support skrev:
Men det mener du dig istand til ? :-\
N.B. Jeg er rimeligt enig med dig i bedømmelsen af solidcore kobber.
Er det meg du henvender deg til Duelund?
I så fall: Jeg hører bra og har etterhvert lært meg til å høre/lytte...
Jeg prøver også vere open for nye intrykk og ny læring til en hver tid før jeg stiller eventuelle kritiske spm.
Så svaret på ditt spm er nok Ja, men jeg kan sikkert bli bedre på det området også..
Det er slik at man IKKE er ferdig utlært i dette livet før den dagen en ligger i "det kvite hylster" 8)
Så: Det var hyggeligt å se at du var enig i min bedømmelse av Solid Core kabel (kobber)
Faktisk så overrasket det meg egentlig noe at det var så store forskjeller på Kåre og Cresendoene over hele frekvensområdet, og mest i de øvre gemakker.
Dette kan JMolnes som var tilstede også bekrefte.
Det at Kåre stod så lenge i anlegget mitt og dannet en ny lydreferanse i mitt hode og hjerne er nok grunnen til at en oppdaget de store forskjeller.
1. intrykket av Kåre er at en blir blendet av dens lydbilde i kombiasjon med den latterlig rimlige prisen. Etterhvert så siger dens mangler inn - når en sammenligner med kabler av meget god kvalitet - min referanse er og blir Cresendoene i dette tilfellet. Kåres største mangler er oppløsning i mellomtone (øvre spes) og diskant.
Kåres manglende oppløsning i diskant øvre mellomtone ble også tydelig fremhevet av Flageborg da vi hadde besøk av han hos lark den 25.5. Hyggeleg og kunnskapsrik fyr denne Flageborg forresten - alle skulle hatt et besøk av ham..
Det er forskjell på kabler og de er å anse som en komponent, med styrker og svakheter, i anlegget.
Man får også som regel det en betaler for. Men en betaler etterhvert mere og mere for mindre og mindre nivåhevinger i lydkvaliteten.
Sann er det bare. Jeg var av de heldige og fant en "drittdyr" og meget god kabel på bruktbørsen til en latterlig lav pris i forhold til nyprisen. ;D
Flaks kalles det
Ha en strååålendes aften
mvh