Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    652
    musicus skrev:
    Barbaresco skrev:
    Løkken er en dypt savnet ressurs her på on-topic. Men jeg skjønner veldig godt at han ble lei av den massive kunnskapsforakt som skinner igjennom hos enkelte ivrige debattanter.
    Ikke vet jeg hvor du har stappet huet ditt, men få det for faen ut derfra og LES, ingen viser kunnskapsforakt for noe/noen som helst.
    Men at IL har en massiv kunnskap om saker og ting er det vel ingen som bestrider, det jeg derimot bestrider er at han dermed/av den grunn skal ha noen fortrinn eller være en bedre lytter.
    Han er vel like biased som enhver annen, på sin måte, imo.

mvh
    Jeg nedlater meg ikke til å diskutere med noen som besudler sin munn med skjellsord.

M

musicus

Gjest
    Barbaresco skrev:
    musicus skrev:
    Barbaresco skrev:
    Løkken er en dypt savnet ressurs her på on-topic. Men jeg skjønner veldig godt at han ble lei av den massive kunnskapsforakt som skinner igjennom hos enkelte ivrige debattanter.
    Ikke vet jeg hvor du har stappet huet ditt, men få det for faen ut derfra og LES, ingen viser kunnskapsforakt for noe/noen som helst.
    Men at IL har en massiv kunnskap om saker og ting er det vel ingen som bestrider, det jeg derimot bestrider er at han dermed/av den grunn skal ha noen fortrinn eller være en bedre lytter.
    Han er vel like biased som enhver annen, på sin måte, imo.

mvh
    Jeg nedlater meg ikke til å diskutere med noen som besudler sin munn med skjellsord.
    Nei vel, could´nt care less, men du minner meg sterkt om en som slår (skriftlig insinuerende påstander) først, og blir sur når noen "slår" (skriftlig) tilbake ::) ...

mvh

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Barbaresco skrev:
    56fwb skrev:
    Hei igjen :)

Her er et sitat fra Straight Wire sine sider vedr isolasjon på HT-kabler.
    Som dere ser har materialene forskjellig invirkning på lyden..

INSULATIONS
    POLYETHYLENE - common insulator with fair mids and highs foamed versions are more accurate, bass is OK.
    POLYPROPYLENE - tight bass, accurate midrange and sharp highscan perform better (less absorbtion) if foamed.
    HARD TEFLONS - strong bass, relaxed mids, HF not restricted.
    FEP and skived types may pick up mechanical noise.
    FOAM HYBRID TPR - full bass, lush mids, clean HF excellent mid bass- non resonant, spongy.
    SOFT FOAM TEFLONS - accurate bass, lifelike mids and highs great insulation - must be careful in manufacturing not to crush or performance will vary.

Legger også ved noen ord om egenskapene til forskjellige metaller som blir brukt i lederene også..
    Som en vil se så har kopperkvaliten også stor invirkning på lydkvaliteten.

MATERIALS (Each ingredient hat its own sonic flavor and tendency)

CONDUCTORS
    COPPER - good bass, solid midrange, potential variance in HF based upon strand diameter
    BETTER COPPER- better bass, clear midrange, HF less restricted if strands have less surface corrosion
    COATED COPPER - minimizes strand - strand (electrostatic) effects
    HF - clear if coating not too thick or poor dielectric
    SILVER PLATED COPPER - minimizes copper oxidation & adds slight HF speed if coating is thick (2%+)
    COATED SILVER/COPPER - with thick silver (10%+) very stable with excellent sonic tendencies.
    SOLID SILVER - high velocity of propagation- HF can be too dominant bass is tight, clean and can be lean.

Håper at dette er til nytte folkens...

mvh :)
    Jack Bybee går et hakk lenger, han bruker gull i +lederen og sølv i -lederen, og argumenterer i beste Voodoo-stil for det. Synd at han glemmer at det er vekselspenning!

Slike utspill kvalifiserer til harselas. Og referanse til Snåsa er helt på sin plass.
    Du får ta det opp med utviklingsavdelingen hos kabelprodusenten Straight Wire Barbaresco. Det er ikke mine ord.

Det du uttrykker er jo også forakt på et høgt nivå for andres kunnskap og erfaringer.. ;)

Hva med å lese,lytte og lære??

V

vredensgnag

Gjest
    Vi har nok alle bias, men det er fullt mulig å likevel erkjenne at man ikke nødvendigvis har rett i sine subjektive inntrykk ...

HaiFai er i ferd med å gå i samme fellen som mange andre produsenter av varer og tjenester. Det er blitt så om å gjøre å forsvare fiktive verdier, at man går glipp av den potensielle gevinsten.

La meg bruke et helt annet område som eksempel. Nylig lanserte ZipCar en iPhone tjeneste. Du kan bruke GPS-kartet i din iPhone, få oppgitt hvilke ledige ZipCars som er i ditt område, begrense det til biltypen du ønsker, reservere denne, og tom. få bilen til å gi signal når du nærmer deg, så den blir lettere å finne. Du bruker din iPhone til å booke brukstid, til å kommunisere om du trenger mer tid, til å låse opp bilen med.

Dette kunne naturligvis en etablert bilfabrikant vært i forkant med, i erkjennelse av at folk vil ha "convenience" i sin bilbruk, spesielt om de bor i by. Men de er så innelåste i sin tradisjonelle modell: å føyse biler på folk -- at de ikke ser mulighetene. Så den stikker andre med.

Tradisjonelle HaiFai produsenter er i ferd med å bli forbikjørt så det holder av andre tilbydere - og da hjelper det lite å pukke på det som ikke kan oppleves om man ikke er i stand til fenomenalt selvbedrag. (Eller er 1/1000.000 når det gjelder lytte-evner.)

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    652
    Jeg forakter forklaringer på Voodoo i forkledning av fysikk

N

nb

Gjest
    musicus skrev:

mvh
    Men en gang man begynner å diskutere teknikk, så er det slik at noe høyst sannsynlig er riktig og noe annet høyst sannsynlig er galt. Det er nok av spitzenklasse forskning gjort fra sofakroken med et glass med godt, brunt i glasset som ville revolusjonere moderne fysikk as we know it. Dersom funnene var riktige. Følgelig er de sannsynligvis ikke riktige, verre er det ikke. De blir heller ikke riktigere av å hevde at den som påpeker dette er en teoriskalle.

HiFi er den enenste mannehobbyen jeg vet om hvor det å faktisk skjønne noe av hva som foregår inne i objektene for hobbyen til tider blir sett på som et alvorlig handicap for å utøve hobbyen.

Fra den lange tråden om viktigheten av dyre CD-drivverk virket det som det kom som noe helt nytt og uventet når jeg brakte opp 8-14-modulering og Solomon-Reed-koding. Har man drivet et voksent liv med CD-spillere, debattert side opp og ned om slike, også om feilkorrigering og hvor vanskelig det er å lese av de skjøre signalene riktig - samt investert til dels mye penger i sånne, så synest <i>jeg</i> det er smått utolig at man ikke på noe tidspunkt har følt bare et <i>ørlite</i> behov for å finne ut lii om hvordan en slik virker, om så på svært overordnet nivå. Da vil disse grunnpillarene innen digital lagring ganske kjapt bli nevnt. Med mindre man begrenser sin kunnskapssøken til HiFi-magasiner og lignende, da kan man sveve rundt i tåka ganske lenge.

V

vredensgnag

Gjest
    M

musicus

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Vi har nok alle bias, men det er fullt mulig å likevel erkjenne at man ikke nødvendigvis har rett i sine subjektive inntrykk ...
    Der er vi iaf enige, subjektive inntrykk er jo og forblir bare det, ett øyeblikks inntrykk, selv måtte jeg innrømme i helgen at mine antatte inntrykk, ikke stemte med egne oppfatninger, da er det bare å erkjenne og gå videre, en erfaring rikere :) ...

mvh

R

Rojoh

Gjest
    41 sider med diskusjon rundt solidcore-kabler!! Tror jeg skal kreve lønnsforhøyelse - jobber jo med disse greiene til daglig, og tråden gir inntrykk av at dette er et svært viktig og uutgrunnelig felt - klart at man skal ha godt betalt da - når man jobber med noe såpass brennbart, mener jeg. Kan'ke skjønne at f.eks. en tannlege som bare borrer og pirker litt i tenna er sammenlignbart engang... ;D

Mvh. Certified Solidcore Treatment and Applyment Technician... eeehh...elektrikern Johan... ;D

V

vredensgnag

Gjest
    musicus skrev:
    vredensgnag skrev:
    Der er vi iaf enige, subjektive inntrykk er jo og forblir bare det, ett øyeblikks inntrykk, selv måtte jeg innrømme i helgen at mine antatte inntrykk, ikke stemte med egne oppfatninger, da er det bare å erkjenne og gå videre, en erfaring rikere :) ...

mvh
    Mitt poeng med svaret over, musicus, er at jeg syns HaiFai har malt seg inn i et "dyrest er best" hjørne, og at dette har skapt åpninger for andre leverandører, som ikke forliter seg på at folk skal høre som flaggermus eller fulle sjømenn.

Hva skjedde i helgen?

M

musicus

Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:
    Løkken hørte heller ikke forskjell på kabler etterhvert, skal man da fornekte det man selv hører bare fordi en med mer teoretisk utdannelse, ikke hører det samme?

mvh
    Det er lov å lære mens man lever. Det erfarer sannsynligvis de fleste som prøver å teste noenlunde metodisk. Det er lov å endre mening, også i HiFi. Jeg hadde også klokketro på den forgylte ledning til å begynne med, men mistet den ganske raskt. Jeg trodde også at dersom noe var dyrt, så var det sannsynligvis bedre enn noe som var grisebillig. At dyrt kunne være grisebillig pakket pent inn fallt meg ikke inn til å begynne med.

mp3 blir titt og ofte fremstilt som noe nær satan i digital form. Det er neppe mange som klarer å høre forskjell på høy-bitrate mp3 og original wav i de fleste tilfeller. Men du mener kanskje det er greit å fornekte hva man hører (eller ikke hører) så lenge man snobber oppover?

Skal man tro redaktøren av Fidelity, så er det ikke så stor forskjell på høyttalere til rundt 50.000 kroner av ulike fabrikanter, men derimot enorm forskjell på kabler. Det er fritt frem for å tro på det, jeg velger å la være.
    Igjen, noen tanker til ettertanke:

http://stereophile.com/thinkpieces/336/index.html

Og la det bare være sagt, man fornekter selvsagt ikke verken det seg være fysiske, tekniske, eller andre relevante lover, men jeg tror bare ikke verden/fysikken er så enkel at den lar seg forklare 100% av noen teoriskaller (ditt uttrykk ;) ) på hfs.....

mvh

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    652
    vredensgnag skrev:
    Når det gjelder listen fra Straight Wire er det mildt sagt forbløffende at tonale egenskaper er så bundet til metalltype, uten tanke til dimensjoner ...

Ahem - og når det gjelder Reed-Solomon ... så var vel dette en typisk reaksjon da jeg kommenterte dette.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=24919.msg475539#msg475539
    Siden Straight Wire strir så fælt med å få noen få tusen Hz til å gå greit i en kabel, burde noen tipset de seriøse kabelfabrikantene om disse egenskapene. Jeg tenker da på de som lager kabler til forskning og kommunikasjon, de vet tydeligvis ikke om dette, og bruker kablene opp i Gigahertz-området uten tanke på disse viktige kunnskapene.

M

musicus

Gjest
    vredensgnag skrev:
    musicus skrev:
    vredensgnag skrev:

mvh
    Mitt poeng med svaret over, musicus, er at jeg syns HaiFai har malt seg inn i et "dyrest er best" hjørne, og at dette har skapt åpninger for andre leverandører, som ikke forliter seg på at folk skal høre som flaggermus eller fulle sjømenn.

Hva skjedde i helgen?
    Jeg holder faktisk med deg i at den tendensen "dyrest er best" tar for stor plass, om jeg kan si det slik, selv opplever jeg vel mer musikalsk nirvana nu, med en cdp til ca 1/3 av prisen av min forrige for bare noen mnd siden.

Ang hva som skjedde i helgen, se "musicus stereo" tråden...

mvh

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.538
    Artig at noe som er såpass lite viktig som kabler setter sinnene slik i kok.
    Jeg håper jeg får lov til å skrive det uten at noen tar det ille opp?
    Det er jo kun min personlige mening.... ;)

;)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.538
    Oblivion skrev:
    slowmotion skrev:
    Artig at noe som er såpass lite viktig som kabler setter sinnene slik i kok.
    Jeg håper jeg får lov til å skrive det uten at noen tar det ille opp?
    Det er jo kun min personlige mening.... ;)

;)
    Lurer på hva dette utsagnet vil få av respons?
    Ikke vet jeg.

Paradokset er jo at selv om du hevder at kabler er lite viktig -
    Så blir det INGEN lyd uten.
    Det er helt riktig. Men det blir lyd selv med lampettledning,
    så lenge den er koblet til i begge ender.

;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Barbaresco skrev:
    vredensgnag skrev:
    Når det gjelder listen fra Straight Wire er det mildt sagt forbløffende at tonale egenskaper er så bundet til metalltype, uten tanke til dimensjoner ...

Ahem - og når det gjelder Reed-Solomon ... så var vel dette en typisk reaksjon da jeg kommenterte dette.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=24919.msg475539#msg475539
    Siden Straight Wire strir så fælt med å få noen få tusen Hz til å gå greit i en kabel, burde noen tipset de seriøse kabelfabrikantene om disse egenskapene. Jeg tenker da på de som lager kabler til forskning og kommunikasjon, de vet tydeligvis ikke om dette, og bruker kablene opp i Gigahertz-området uten tanke på disse viktige kunnskapene.
    Gjør de det barbaresco??  Hmmm kanskje de "strir" med å få desse få tusen Hz'en til å forlytte seg på en best mulig måte med tanke på at det skal produseres topp kvalitet på lyden...

Svært så opptatt du er av Voodoooo forresten - har du blitt skræææmt en eller annen gangen 8)  BØHHH!! "nå kommer jeg å tar deg!!!"  ;D som det heter i en eller annen sang.. 8)

frans

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Antall liker
    3
    Barbaresco skrev:
    Ikke alle har like god kunnskap om hvordan man skal bruke ørene!
    At man har fått "utdelt" et par ører innebærer ikke automatisk at man kan bruke dem.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    frans skrev:
    Barbaresco skrev:
    At man har fått "utdelt" et par ører innebærer ikke automatisk at man kan bruke dem.
    Den der er jeg villig til å skrive under på frans 8)

mvh

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Men det mener du dig istand til ? :-\

N.B. Jeg er rimeligt enig med dig i bedømmelsen af solidcore kobber.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Duelund_Support skrev:
    Men det mener du dig istand til ?  :-\

N.B. Jeg er rimeligt enig med dig i bedømmelsen af solidcore kobber.
    Er det meg du henvender deg til Duelund?

I så fall: Jeg hører bra og har etterhvert lært meg til å høre/lytte... :)
    Jeg prøver også vere open for nye intrykk og ny læring til en hver tid før jeg stiller eventuelle kritiske spm.
    Så svaret på ditt spm er nok Ja, men jeg kan sikkert bli bedre på det området også..

Det er slik at man IKKE  er ferdig utlært i dette livet før den dagen en ligger i "det kvite hylster" 8)

Så: Det var hyggeligt å se at du var enig i min bedømmelse av Solid Core kabel (kobber)
    Faktisk så overrasket det meg egentlig noe at det var så store forskjeller på Kåre og Cresendoene over hele frekvensområdet, og mest i de øvre gemakker.
    Dette kan JMolnes som var tilstede også bekrefte.

Det at Kåre stod så lenge i anlegget mitt og dannet en ny lydreferanse i mitt hode og hjerne er nok grunnen til at en oppdaget de store forskjeller.

1. intrykket av Kåre er at en blir blendet av dens lydbilde i kombiasjon med den latterlig rimlige prisen.  Etterhvert så siger dens mangler inn - når en sammenligner med kabler av meget god kvalitet - min referanse er og blir Cresendoene i dette tilfellet.  Kåres største mangler er oppløsning i mellomtone (øvre spes) og diskant.
    Kåres manglende oppløsning i diskant øvre mellomtone ble også tydelig fremhevet av Flageborg da vi hadde besøk av han hos lark den 25.5. Hyggeleg og kunnskapsrik fyr denne Flageborg forresten - alle skulle hatt et besøk av ham.. ;)

Det er forskjell på kabler og de er å anse som en komponent, med styrker og svakheter, i anlegget.
    Man får også som regel det en betaler for. Men en betaler etterhvert mere og mere for mindre og mindre nivåhevinger i lydkvaliteten.
    Sann er det bare.  Jeg var av de heldige og fant en "drittdyr" og meget god kabel  på bruktbørsen til en latterlig lav pris i forhold til nyprisen. ;D :D  Flaks kalles det ;)

Ha en strååålendes aften

mvh :) :)

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    56fwb skrev:
    frans skrev:
    Barbaresco skrev:
    ...
    Så enig så enig ... og likevel aner jeg at jeg er grunnleggende uenig i hvordan vi best kan prøve og forstå hva det er ørene har å fortelle ... ;)

mvh
    KJ

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    KJ skrev:
    56fwb skrev:
    frans skrev:
    Barbaresco skrev:
    ...
    Så enig så enig ... og likevel aner jeg at jeg er grunnleggende uenig i hvordan vi best kan prøve og forstå hva det er ørene har å fortelle ... ;)

mvh
    KJ
    En god start er nok å stole på det en hører og være ærleg på det - med seg selv og event andre (tilstedeværende) :)

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    56fwb skrev:
    ...
    En god start er nok å stole på det en hører og være ærleg på det - med seg selv og event andre (tilstedeværende) :)

En bedre start er å prøve å finne ut av hvor påvirkelig ørene og mellomrommet i mellom er for «uvesentligheter».

mvh
    KJ

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Jeg har haft stor glæde af at tage ved lære af erfarne folks vejledning i hvad man skal lytte efter.
    Specielt dem som træner i hvordan instrumenterne lyder i virkeligheden.

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    KJ skrev:
    56fwb skrev:
    ...

En bedre start er å prøve å finne ut av hvor påvirkelig ørene og mellomrommet i mellom er for «uvesentligheter».

mvh
    KJ

Hvad vil du betegne som uvæsentligheder ?

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    Duelund_Support skrev:
    ...
    f.eks. lufttrykk, tempertur, luftfuktighet, variasjoner i lytteposisjon, humør, «tankens flukt», «power of suggestion» etc.

mvh
    KJ

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    KJ skrev:
    Duelund_Support skrev:
    ...
    f.eks. lufttrykk, tempertur, luftfuktighet, variasjoner i lytteposisjon, humør, «tankens flukt», «power of suggestion» etc.

mvh
    KJ
    Jeg regner med at dette er "uvesentligheter" og ikke uvesentigheter. Du kan gjerne føye til lytterens helsetilstand, ytre bakgrunnsstøy, hva man har utsatt hørselen for av påkjenninger innen et visst tidsrom før man lytter til hifi-anlegget...
    "Uvesentligheter" fordi man ikke uten videre kan si at slike ting er uvesentlige.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    KJ skrev:
    Duelund_Support skrev:
    ...

mvh
    KJ

Aklkurat på denne tar du feil KJ.  Variasjon i lytteposisjonen og spesielt til siden, KAN vere ganske kritisk for hvordan musikken oppleves - slik den er tenkt opplevd fra musikere og lydprodusent.  Spesielt musikk som feks  Pink Floyd, Jarre' mfl vil en sidevegs forflytting  på 5cm forandre lydbilde og lydretning totalt - berre prøv..
    Dette har jeg erfart selv etter at en med god erfaring (tidligere nemnt i denne tråd) gjorde meg oppmerksom på fenomenet.
    At HT'en er plasser nøyaktig likt frå bakvegg målt fra ht'ens hjørner (ved vinkling) er også viktig.  

mvh

V

vredensgnag

Gjest
    @56fwb
    Nå tror jeg at KJ mener "uvesentligheter," og at anførselstegnene betyr at faktorene han nevner er vesentligheter, så dere er nok enige.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    «Uvesentligheter» i anførselstegn for de de i høyeste grad er vesentlig for hva det er vi hører, men ikke like «vesentlig» mht å bedømme utskifting av komponenter i anelgget. Har vi ikke kontroll på «uvesentlighetene» så blir «dommen» over et komponentskifte heller svak.

mvh
    KJ

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    KJ skrev:
    «Uvesentligheter» i anførselstegn for de de i høyeste grad er vesentlig for hva det er vi hører, men ikke like «vesentlig» mht å bedømme utskifting av komponenter i anelgget. Har vi ikke kontroll på «uvesentlighetene» som blir «dommen» over et komponentskifte heller svak.

mvh
    KJ

Ja, men da er vi enge da jo... ;D

Leste inlegget litt for fort og misforstod KJ :D :D :D

beste hilsen :) :)

L

lark

Gjest
    Tenkte meg det ;D Kåre er for amatører. Jeg er en glad amatør, og her blir Kåre bare bedre og bedre ;D ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    Tenkte meg det ;D Kåre er for amatører. Jeg er en glad amatør, og her blir Kåre bare bedre og bedre ;D ;D

Bra for deg det lark, MEN jeg ser at du har bytta ut Kåre en plass - til noe med mere kvalitet og profft ;D ;D 8)
    Hollt ikke Kåre status nok på nikket lenger... ;D :D :)

mvh

L

lark

Gjest
    56fwb skrev:
    lark skrev:

Bra for deg det lark, MEN jeg ser at du har bytta ut Kåre en plass - til noe med mere kvalitet og profft ;D ;D 8)

mvh
    Hyperkuben i avataren min representerer den fjerde dimensjon i vår tilværelse. Jeg jakter nå på den fjerde dimensjon i lydbildet ;D Eksperimenterer forresten med solidcore strømkabler laget av noen gamle Audioquest type 6 ht-kabler jeg har hatt liggende. 6 individuellt isolerte SC-ledere i kabelen. Ingen skjerming, men jeg har satt på en ferritt i hver ende. Virker lovende ;D (Men det er sikkert bare innbilning ;) )

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    lark skrev:

mvh

Hyperkuben i avataren min representerer den fjerde dimensjon i vår tilværelse. Jeg jakter nå på den fjerde dimensjon i lydbildet ;D
    Beklager å måtte skuffe deg min gode kamrat, MEN jeg tror (vet) du mislykkes i jakten på DEN med Kåre som strømbringer til dine Høytalere... 8) ;)

mvh

L

lark

Gjest
    Hadde du bare visst hvor feil du tar, du min "villfarne" compadre ;) ;) ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn