Kjøpte en forsterker fra Hifiklubben som ankom fredag 08.11. Prøvde den så vidt i helga, pakket den ned på samme måte som den ankom i original emballasje og bestemte meg for returnere den på angrerett.
Forsterkeren har en pris på 40000,- kjøpt som demo for 35000,- Da jeg var på veg for å sende denne som Norgespakke med Posten kom jeg på at Posten har kr.10000,- som maks erstatning. Hva da med verdien over dette, kr. 25000,-?
Joda, sendte en mail til kundeservice i HFK, fikk raskt svar og de kunne fortelle at jeg selv er ansvarlig for returen. Dvs.hvis det oppsto skade må jeg da dekke inn kr 25000,-!
Kan dette være riktig da? Fikk også opplyst at jeg kunne levere returen på nærmeste HFK, altså i Ålesund, 35 min med ferge og bil ca. 80km en veg.
Så da blir det nok å ta denne turen på onsdag, tar ikke sjansen på postforsendelse med potensiell mulighet for skade og store utgifter.
Men er det virkelig slik at hifi som koster over kr.10000,- blir et sjansespill å sende? Noen som veit.
Mvh. Morten