Transport og import Den store transport av utstyr tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milkplus

Medlem
    Ble medlem
    21.07.2019
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    1
    Anyone travelling from Oslo to Stavanger in the next few days and can possibly bring a small-ish preamp? Happy to help with gas/charging :)

papaHet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Antall liker
    134
    Hei.
    Noen tips til hvordan sende pakke til sverige som er over 20kg?
    Sjekket ups i Strømstad, men der er grensen og 20kg, samme som posten sine.
    Hva gjør folket her inne da?
    Skal sende noe til reperasjon der borte.

Mvh
    PapaHet

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har nettopp kjøpt et par snell e3, men sliter litt med henting akkurat nå. Derfor, er det noen som har lyst til å hente de og teste disse hjemme noen uker, mot å frakte de til Horten-messa for overlevering så kan det ordnes. De må hentes i Ås og selvfølgelig behandles som kronjuvelene. Kjente navn vil foretrekkes, altså noen med litt historie på sentralen. De er i lys eik og relativt strøkne så man må vite hvordan man tar vare på ting 🙂

gi lyd på PM eller her om det er kan være aktuelt. Vil tro mange kunne tenkt seg å høre magien med en toveis med 8tommer i stor kasse, og hva det gjør med musikkgjengivelsen.

Sist redigert:

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    337
    Torget vurderinger
    11
    Ett tips til frakt av skjørt hifi utstyr er å bruke nor-way bussekspress. De frakter også pakker.
    Fordelen med de er at pakken ikke blir håndtert på samme måte som posten/bring.
    Selger møter opp og leverer pakken på bussen, kjøper møter opp og tar imot pakken. I mellomtiden har pakken lagt stille og rolig på bussen.
    Er ikke mulig å sende hvis det er buss bytte underveis. (f.eks Oslo-Bergen, der bytter de buss i Stavanger)

Fikk selv en projector sendt fra Østlandet til sørlandet. Fungerte supert.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Godt tips @janghell
    Skal heller ikke glemme

Norgespakke™ neste dag

Færre håndteringer er det og..

Neste dag ja.. og lengre ned står det at leveringstiden er 1-3 dager for norgespakke.

Realiteten for oss nord for Trondheim er 9-12 dager.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.492
    Sted
    VestBredden
    Neste dag ja.. og lengre ned står det at leveringstiden er 1-3 dager for norgespakke.

Realiteten for oss nord for Trondheim er 9-12 dager.
    Express over natt er henting hjemme, og levering på dør, pakker under 35kg

Ja, en må ta konsekvensene av og bo i nordnorge !! Opptil deg ;)

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    578
    Torget vurderinger
    46
    Kjøpte en forsterker fra Hifiklubben som ankom fredag 08.11. Prøvde den så vidt i helga, pakket den ned på samme måte som den ankom i original emballasje og bestemte meg for returnere den på angrerett.
    Forsterkeren har en pris på 40000,- kjøpt som demo for 35000,- Da jeg var på veg for å sende denne som Norgespakke med Posten kom jeg på at Posten har kr.10000,- som maks erstatning. Hva da med verdien over dette, kr. 25000,-?
    Joda, sendte en mail til kundeservice i HFK, fikk raskt svar og de kunne fortelle at jeg selv er ansvarlig for returen. Dvs.hvis det oppsto skade må jeg da dekke inn kr 25000,-!
    Kan dette være riktig da? Fikk også opplyst at jeg kunne levere returen på nærmeste HFK, altså i Ålesund, 35 min med ferge og bil ca. 80km en veg.
    Så da blir det nok å ta denne turen på onsdag, tar ikke sjansen på postforsendelse med potensiell mulighet for skade og store utgifter.
    Men er det virkelig slik at hifi som koster over kr.10000,- blir et sjansespill å sende? Noen som veit.
    Mvh. Morten

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.653
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det er dessverre sånn. Maks. kr. 10.000 i erstatning med Norgespakke. Jeg har sendt dyrere ting med Posten, men sitter da med en litt "uggen" følelse frem til pakken er fremme.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    578
    Torget vurderinger
    46
    Ja det er dessverre sånn. Maks. kr. 10.000 i erstatning med Norgespakke. Jeg har sendt dyrere ting med Posten, men sitter da med en litt "uggen" følelse frem til pakken er fremme.
    Sjekket det med "Norgespakke neste dag", blir rundt kr.1500,- i frakt. Spørs om ikke det blir løsningen:unsure: Tur/ retur Til Ålesund blir vel en 1000 lapp i kostnader og 4-5 timer borte.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    578
    Torget vurderinger
    46
    Sjekket det med "Norgespakke neste dag", blir rundt kr.1500,- i frakt. Spørs om ikke det blir løsningen:unsure: Tur/ retur Til Ålesund blir vel en 1000 lapp i kostnader og 4-5 timer borte.
    Nei det ser ikke ut som mulig å kjøpe adresselapp uten å legge inn mobilnr til mottaker og det opplyses det ikke noe om på HFK sine sider. Da blir det bytur.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.653
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var ikke klar over "Norgespakke neste dag" og at de dekker inntil kr. 50.000. Det er jo bra at man har muligheten, men det koster hvis man bor ute i "huttiheita". Her er prisene på samme pakken som "Norgespakke" og "Norgespakke neste dag". Har lagt inn adressen til min svigerinne i Drevsjø.

IMG_1351.png
    IMG_1353.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.653
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei det ser ikke ut som mulig å kjøpe adresselapp uten å legge inn mobilnr til mottaker og det opplyses det ikke noe om på HFK sine sider. Da blir det bytur.
    Du kan ikke bare ringe dem og få mobilnr. til han du snakker med?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn