Hvem stakk av med Densen DNRG i svart rett foran meg på Høstpuls i dag Følte ikke for å mix and match med albinovarianten.
Jeg.
Sist redigert:
Hvem stakk av med Densen DNRG i svart rett foran meg på Høstpuls i dag Følte ikke for å mix and match med albinovarianten.
Tipper forsterkeren! Mitt stalltipsEmmmmm, nei, ikke ennå, det var noen komplikasjoner så Volund hadde dobbelt uflaks. Får ikke installert den før mandag, men fredag har jeg fri for å teste ut ting. Lurer på om den ender på CD-spilleren eller forsterkeren....
Det er ikke noe galt med albino versjonenHvem stakk av med Densen DNRG i svart rett foran meg på Høstpuls i dag Følte ikke for å mix and match med albinovarianten.
Jeg.
Grattis, DagT . Der sparte jeg 3000
Neida albino er vel og bra det men når alt annet jeg har er svart så går WAFindeksen ned. Og det er en indeks man må vokte seg for med HIFI interesse...
Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått spørsmålet. Hva var galt med det vi hadde?
Hei,Hvem stakk av med Densen DNRG i svart rett foran meg på Høstpuls i dag Følte ikke for å mix and match med albinovarianten.
Etter mye tankevirksomhet ble det DNRG på meg. Føltes ikke helt bra å ikke få helt maks ut av forsterkerenJaja, etter en dag med Porcupine Tree og lignende kan jeg ihvertfall si at B150+DNRG og B420XS fungerer bra på Burmester B25 for den musikken. I mine ører ble lyden litt mer presis med DNRG, men forsterkeren klarer seg bra uten også.
GrattisEtter mye tankevirksomhet ble det DNRG på meg. Føltes ikke helt bra å ikke få helt maks ut av forsterkerenJaja, etter en dag med Porcupine Tree og lignende kan jeg ihvertfall si at B150+DNRG og B420XS fungerer bra på Burmester B25 for den musikken. I mine ører ble lyden litt mer presis med DNRG, men forsterkeren klarer seg bra uten også.
kommer tilbake med endelig lytteinntrykk, men førsteinntrykket er mer kropp, snert og detaljer. Dog litt vanskelig å lytte skikkelig med en 5 måneders liten fyr med leggetid
Ser de har en pent brukt 440xs på OHC nå !Grattis! Du vil nok merke meir "snert"...;D
Jeg kjenner litt på trangen til å bytte cd-spiller. Jeg har B-400xs, som jeg egentlig ikke har noe som helst å utsette på, men dette oppgraderings-spøkelset er ikke så greit å hanskes med.... Noen som har erfaring med B 420xs eller B-440+? Noen som vurderer å selge en av disse?
Feil kulør....Ser de har en pent brukt 440xs på OHC nå !Grattis! Du vil nok merke meir "snert"...;D
Jeg kjenner litt på trangen til å bytte cd-spiller. Jeg har B-400xs, som jeg egentlig ikke har noe som helst å utsette på, men dette oppgraderings-spøkelset er ikke så greit å hanskes med.... Noen som har erfaring med B 420xs eller B-440+? Noen som vurderer å selge en av disse?
OU812
Takk, skal prøve det!Shift og status nesten samtidig. Eller i omvendt rekkefølge. Husker ikke helt!
OU812
Anbefaler deg å legge den inn på bruktbørsen her på forumet, hvis du har bestemt deg for å selge den. Jeg ville imidlertid ha tenkt meg nøye om.... Jeg hadde også en DM-10, bytta den inn da jeg kjøpte den jeg har nå, Densen B-150+. Jeg har mange ganger angret på at jeg kvitta meg med den, for bedre integrert til den prisen, får du ikke fatt i. Ikke selg den hvis du ikke må. Pakk den i eska si, plasser den tørt og godt, og ta den fram igjen om 5 - 10 år. DM-10 er en juvel...Dette er vel litt som å banne i kjerka, men jeg skal selge min Densen DM-10 serienr. 1165.
Tre lydanlegg i leiligheten blir ikke lenger akseptert...
Forsterkeren er i meget god stad. Hadde den på service for ca. 2 år siden.
Sjekk finnkode: 44993830
Ja, strør du salt i såretHallo
Noen som vente rpå en DAC.....
He-heJa, strør du salt i såretHallo
Noen som vente rpå en DAC.....
Snakker du ny B-150+ her? I så fall er det stor forskjell! Forgjengeren har jeg ikke erfaring med. Så har du oppgraderingsmulighet med DNRG.Heisann!
For noen dagen siden, tok eg steget og solgte min Densen B110+ til ein kompis. Kjøpte meg igjen ein Advantage S101 som erstatning, men etter litt krøll blir denne desverre returnert til selger, som er stor nok til å ta den tilbake! Kudos til Valon!
Blir nok en ny Densen-vinter på meg da eg har bestemt meg for å handle en Beat 150.
Noken erfaringar med denne? Kan eg vente meg store forandringer fra 110?
Ser ut til at herligheten skal dukke opp i morgen, etter ei veke uten lyd..! Spenningen er til å ta og føle påHar bare testet b130+ og 150+ og synes det var overraskende stor forbedring opp til 150+ så tipper du vil bli fornøyd
Hvordan ble lyden? =)Ser ut til at herligheten skal dukke opp i morgen, etter ei veke uten lyd..! Spenningen er til å ta og føle påHar bare testet b130+ og 150+ og synes det var overraskende stor forbedring opp til 150+ så tipper du vil bli fornøyd
Har fått litt tid til lytting etterkvart, og er imponert over mengden av detaljar, og at det er plass til alt uten å bli rotete lydbilde! Den er tydlig ein bedre match for høgtalarane enn b110, som jo ha imponert, men ikkje hadde samme kontroll og oppløysning som b150Hvordan ble lyden? =)Ser ut til at herligheten skal dukke opp i morgen, etter ei veke uten lyd..! Spenningen er til å ta og føle påHar bare testet b130+ og 150+ og synes det var overraskende stor forbedring opp til 150+ så tipper du vil bli fornøyd
Kan ikke B-275 bruke samme riaakortene som de andre Beat forsterkerene? Mener DP-06 kortet burde passe!Jeg lurer på om det finnes RIAA-kort til B-275, det ser ikke slik ut på tilbehørslista til Densen.
Gratiulerer med ny forsterker Kjempebra sak det der!Har fått litt tid til lytting etterkvart, og er imponert over mengden av detaljar, og at det er plass til alt uten å bli rotete lydbilde! Den er tydlig ein bedre match for høgtalarane enn b110, som jo ha imponert, men ikkje hadde samme kontroll og oppløysning som b150Hvordan ble lyden? =)Ser ut til at herligheten skal dukke opp i morgen, etter ei veke uten lyd..! Spenningen er til å ta og føle påHar bare testet b130+ og 150+ og synes det var overraskende stor forbedring opp til 150+ så tipper du vil bli fornøyd
Er småbarnsfar, så har ikkje fått gleden av å få skru opp til dei høgare volum enda, men på litt over vanlig lyttenivå er forsterkaren veldig behagelig, enda litt mjukare enn b110, og meir avslappa enn hegel h200(slik eg hugsar lydsignaturen) samtidig er det proppa med detalja heile tid, og den får fram djupbassen sjølv på heilt lave volum. Avslappa og mjuk, men langt ifrå kjedelig!
Altialt, knallfornøydd! Og det skal bli morro å prøve med ny nettkabel til jul, neste jul bør eg vel få prøvd meg ein dnrg?!
Kan ikke B-275 bruke samme riaakortene som de andre Beat forsterkerene? Mener DP-06 kortet burde passe!Jeg lurer på om det finnes RIAA-kort til B-275, det ser ikke slik ut på tilbehørslista til Densen.
OU812
Det stemmer at DP-06 brukes på B-275 også. Min eneste erfaring med Densen er B-275. Jeg er nysgjerrig på både DP-06 og DP-Drive, men vil gjerne høre litt om andres erfraringer - hvor bra er disse?Kan ikke B-275 bruke samme riaakortene som de andre Beat forsterkerene? Mener DP-06 kortet burde passe!Jeg lurer på om det finnes RIAA-kort til B-275, det ser ikke slik ut på tilbehørslista til Densen.
OU812
DP-06 koster jo ikke allverden og jeg kommer vel til å teste den ut. I dag bruker jeg en Adyton Temper Signature som har en bra RIAA. I linjedelen på denne har alle 86 kondiser blitt byttet ut til Black Gate og PSU har fått pimpet opp ladelyttkapasiteten til 120.000 mikrofarad. Det har blitt et meget spenstig linjetrinn etterhvert, men jeg synes det er komfortabelt å ha et oppsett som kan styres helt med fjernkontroll. Fordi jeg har skaffet meg B-275 vil jeg gjerne teste ut hvor bra vinyllyd jeg kan få i mitt oppsett med Densenkomponenter - har fått sansen for Densen.Jeg testet DP-06 i DP-Drive XS mot Trichord Dino for noen år siden. I mitt oppsett den gangen så var de ganske jevngode. I følge Mr Sillesen låter DP-kortene marginalt bedre montert i en DP-Drive.
OU812
Et DP-06 kort koster vel ca 2.500,- og jeg har ikke hørt noen riaa til den prisen som spiller noe særlig bedre! Et røverkjøpDP-06 koster jo ikke allverden og jeg kommer vel til å teste den ut. I dag bruker jeg en Adyton Temper Signature som har en bra RIAA. I linjedelen på denne har alle 86 kondiser blitt byttet ut til Black Gate og PSU har fått pimpet opp ladelyttkapasiteten til 120.000 mikrofarad. Det har blitt et meget spenstig linjetrinn etterhvert, men jeg synes det er komfortabelt å ha et oppsett som kan styres helt med fjernkontroll. Fordi jeg har skaffet meg B-275 vil jeg gjerne teste ut hvor bra vinyllyd jeg kan få i mitt oppsett med Densenkomponenter - har fått sansen for Densen.Jeg testet DP-06 i DP-Drive XS mot Trichord Dino for noen år siden. I mitt oppsett den gangen så var de ganske jevngode. I følge Mr Sillesen låter DP-kortene marginalt bedre montert i en DP-Drive.
OU812
Jeg ringte OHFC for å spørre om pris, og der fikk jeg oppgitt kr. 1495 - altså enda billigere!!Et DP-06 kort koster vel ca 2.500,- og jeg har ikke hørt noen riaa til den prisen som spiller noe særlig bedre! Et røverkjøpDP-06 koster jo ikke allverden og jeg kommer vel til å teste den ut. I dag bruker jeg en Adyton Temper Signature som har en bra RIAA. I linjedelen på denne har alle 86 kondiser blitt byttet ut til Black Gate og PSU har fått pimpet opp ladelyttkapasiteten til 120.000 mikrofarad. Det har blitt et meget spenstig linjetrinn etterhvert, men jeg synes det er komfortabelt å ha et oppsett som kan styres helt med fjernkontroll. Fordi jeg har skaffet meg B-275 vil jeg gjerne teste ut hvor bra vinyllyd jeg kan få i mitt oppsett med Densenkomponenter - har fått sansen for Densen.Jeg testet DP-06 i DP-Drive XS mot Trichord Dino for noen år siden. I mitt oppsett den gangen så var de ganske jevngode. I følge Mr Sillesen låter DP-kortene marginalt bedre montert i en DP-Drive.
OU812