Må vel absolutt melde meg som venn av Densen nå! fikk på tirsdag min svarte Densen B-175 i posten sammen med en Parasound Zdac, som første hifielektronikk i eige etter en sliten, 5 år gammel hjemmekino reciever av type Onkyo! og jeg må bare si at jeg ble blåst ut av stolen! sammen med patos symphonic 2 AMT og MIT AVT2 phono og biwirekabel var det bare sånn en VOLDSOM oppløsning, og gjennomsiktighet jeg ikke har hørt av noe annet, sammen med en kjempekjapp bassrespons og mellomtone som kjennes godt i alt av møbler! og selv på 170-175 var det lekende lett å høre på! nå skal det sies at jeg ikke har hørt noe særlig mer enn Hegel, Emotiva og primare av nevneverdige fabrikanter tidligere, men fy søren for en lydopplevelse! kunne kjenne på det Chianti nevner om litt i overkant ivrig øvre frekvensområde, men satser på at det kommer jeg litt ved innspillning av både forsterker, dac og ører! Var en ting jeg lurte på ang. støy! for det brummer litt i høyttalerene når den står på 0 vol eller Mute, eller når der ikke blir spillt lyd! antageligvis henger dette sammen med at jeg ikke har jorda støpsel i vegge, eller?
-Some11
Jeg har købt en Densen B-340, som jeg er mægtig tilfreds med.
Desværre brummede den i højttalerne og i apparatet. Jeg kontaktede Densen via mail og jeg blev næste dag ringet op af en tekniker. Vi havde en hyggelig sludder om problemet. Jeg kunne sende den over og de ville se på den. Jeg nævnte, at jeg havde jo svært ved at undvære den og hvis det bare blev ordnet, hastede det ikke og det kunne indpasses når de ikke havde allermest travlt. Han ville så kontakte mig, når der lige var et hul og den kunne blive ordnet hurtigt. God service!
Næste dag var der en besked, bare for en ordens skyld, at nu havde jeg vel ikke dobbelt jord på? Det havde jeg og jeg skiftede kabel og brummet forsvandt i højttaleren. Fuldstændigt.
Men brummet var stadig i forstærkeren. Ikke meget, men jeg ville gerne være det foruden, da jeg sidder tæt på, når jeg bruger computeren og forstærkeren står og varmer op uden musik. Når musikken spiller, høres det ikke. Det er kun svagt.
Jeg har lidt problem med brummen i en af mine monoblokke til fronterne, så det er nok et strømproblem. Men den blev sendt over og kom tilbage kort efter, hvor problemet var løst. Der sidder en bundskrue under apparatet, der holder trafoen, og den blev ændret lidt og så var det løst.
Desværre kom jeg til at få lavet en ridse i låget efterfølgende. Ærgerligt var det, da den ellers fremstod fuldstændig fejlfri.
Jeg hilste på Densen sidste weekend på Hi-fi messe og jeg nævnte det lille problem med ridsen. Når man nu havde et fejlfrit apparat.
Det problem blev også løst. Jeg får et nyt låg gratis! Det kalder jeg service.