S
Syncrolux
Gjest
Det minner meg om... på et tidspunkt tenkte jeg å lage en ny sånn før/etter test (ala den med 100 loops gjennom AD-DA), med en km med kabel og flere titalls kontakter. La oss se. Eller høre.
Ikke sikkert det blir 1 km, det var litt flåsete. Men tipper jeg skal klare noen hundre meter ja. Interessant å se om det kommer til å rulle av i toppen eller ei.En km..... blir mye R-L-C av det....
men likevel ikke målbare forskjeller.Digitalt og med riktig terminering funker veldig mye problemfritt. Det er bare i HaiEnd at noen meterstumper med kabel har vanvittig forskjeller i lyden.... forskjellen er så stor at selv svigermor hører forskjellen helt bort i omsorgsleiligheta....
Kødder ikke med svigermor vel?men likevel ikke målbare forskjeller.
Du viser til "anekdotisk bevisføring" - glippet du i studie til å bli advokat eller avdekker det betydningen av setningen du selv her åpnet med?Jeg hadde søkt umiddelbar psykologhjelp, siden jeg ikke har en kone.
Utover det finner jeg bare denslags anekdotisk "bevisføring" temmelig patetisk.
Det blev laget en test på et annet dansk forum for tid tilbake.Det minner meg om... på et tidspunkt tenkte jeg å lage en ny sånn før/etter test (ala den med 100 loops gjennom AD-DA), med en km med kabel og flere titalls kontakter. La oss se. Eller høre.
Tror, det er på tide for deg å ta en skrivepause.Norge er fortsatt et lite land med mange som har sterke meninger. Norge har vært et ganske stolt land. Se på humorbransjen (Otto Jespersen med flere). De harselerer med alt og alle og bøyer seg ikke for noen. Bare Storbritannia og USA som har en liknende kultur. I en del andre land er de mer ydmyke. Les de store Hi-Fi Magasinene i utlandet. De avslår IKKE kablers betydning. En av de aller mest kjente journalistene (husker ikke navnet) benytter selv Tara Labs sine beste kabler. What Hi-Fi? tester mange kabler. Hi-Fi News har som sagt gjennomført måling i gruppetest av USB kabler. Og også tyske blader måler ytelsen til for eksempel forsterker. Så kanskje burde vi fra et lite land som Norge være litt mer ydmyke og høre på hva nestorene i utlandet sier.
Det var fint å se den artikkelen fra Washington Post. Chord bruker Taylon fordi det er fasenøytralt. Slikt må kunne måles og ha betydning i anlegg. Elon Musk er en person jeg har sansen for. Litt i samme kategori som Steve Jobs og Bill Gates som arbeider seg opp og gjør nyvinninger, selv om ikke alle liker Tesla da.
Er ikke det den nye Audio Note-strømrenseren til 6 millioner?Det blev laget en test på et annet dansk forum for tid tilbake.
Gutten tok en musikbit på 60 sekunder.
Den samme biten blev kjørt gjennem en haug av stikk og kabler (bilder kommer nedenfor).
Ut av dette blev klippet 10 sekunder, som blev lagt inn i de opprinnelige 60 sekunder.
Premien gikk til den, som kunne fortelle, hvor de 10 sekundene var lagt inn.
Ingen har til dags dato klart det. Noen har forsøkt å analysere filen (snyt) i Audacity eller annet..... uten held.
Først gikk signalet igjennem dette
Vis vedlegget 814138
Deretter dette:
Vis vedlegget 814139
Deretter dette:
Vis vedlegget 814142
Deretter dette:
Vis vedlegget 814145
Deretter dette:
Vis vedlegget 814146
Deretter dette:
Vis vedlegget 814147
Dette blev gjort d. 12 april 2021, og det er stadig ingen som har kunnet si, hvor de 10 sekundene ligger .......
Så.... kom igjen med kabeldritt-snakken
Derav slutter jeg at det blant annet Eriksen, Johansen, Langeland og ikke minst Chebysheb lærte oss på ingeniørkurs, nemlig at ledningenes bidrag settes til 0. Da med unntak for høyspenningsteknikk hvor ledningene er jævlig lange. Sikkert også for dimensjonering av koblingsanlegg hvor kortslutningstrømmer kan bli så store at strømskinner knekker. Og for transmisjonsteknikk hvor frekvensene er høye, og strømfortrengning faktisk skjer. Så med noen hederlige unntak så er ledningenes bidrag ( i praksis lik 0).Det blev laget en test på et annet dansk forum for tid tilbake.
Gutten tok en musikbit på 60 sekunder.
Den samme biten blev kjørt gjennem en haug av stikk og kabler (bilder kommer nedenfor).
Ut av dette blev klippet 10 sekunder, som blev lagt inn i de opprinnelige 60 sekunder.
Premien gikk til den, som kunne fortelle, hvor de 10 sekundene var lagt inn.
Ingen har til dags dato klart det. Noen har forsøkt å analysere filen (snyt) i Audacity eller annet..... uten held.
Først gikk signalet igjennem dette
Vis vedlegget 814138
Deretter dette:
Vis vedlegget 814139
Deretter dette:
Vis vedlegget 814142
Deretter dette:
Vis vedlegget 814145
Deretter dette:
Vis vedlegget 814146
Deretter dette:
Vis vedlegget 814147
Dette blev gjort d. 12 april 2021, og det er stadig ingen som har kunnet si, hvor de 10 sekundene ligger .......
Så.... kom igjen med kabeldritt-snakken
Men du sier ingenting om hvilke kabler Otto Jespersen bruker?Norge er fortsatt et lite land med mange som har sterke meninger. Norge har vært et ganske stolt land. Se på humorbransjen (Otto Jespersen med flere). De harselerer med alt og alle og bøyer seg ikke for noen. Bare Storbritannia og USA som har en liknende kultur. I en del andre land er de mer ydmyke. Les de store Hi-Fi Magasinene i utlandet. De avslår IKKE kablers betydning. En av de aller mest kjente journalistene (husker ikke navnet) benytter selv Tara Labs sine beste kabler. What Hi-Fi? tester mange kabler. Hi-Fi News har som sagt gjennomført måling i gruppetest av USB kabler. Og også tyske blader måler ytelsen til for eksempel forsterker. Så kanskje burde vi fra et lite land som Norge være litt mer ydmyke og høre på hva nestorene i utlandet sier.
He, He, han der ser ut som han hører ALT!
Norge er fortsatt et lite land med mange som har sterke meninger. Norge har vært et ganske stolt land. Se på humorbransjen (Otto Jespersen med flere). De harselerer med alt og alle og bøyer seg ikke for noen. Bare Storbritannia og USA som har en liknende kultur. I en del andre land er de mer ydmyke. Les de store Hi-Fi Magasinene i utlandet. De avslår IKKE kablers betydning. En av de aller mest kjente journalistene (husker ikke navnet) benytter selv Tara Labs sine beste kabler. What Hi-Fi? tester mange kabler. Hi-Fi News har som sagt gjennomført måling i gruppetest av USB kabler. Og også tyske blader måler ytelsen til for eksempel forsterker. Så kanskje burde vi fra et lite land som Norge være litt mer ydmyke og høre på hva nestorene i utlandet sier.
Jepp. ALT.He, He, han der ser ut som han hører ALT!
Du har blitt spurt om dokumentasjon på målinger (som tråden handler om) Ikke om kabler per séNå er det vel mange nok her som sporer av denne tråden med vilje, så da får dere fortsette på sedvanlig vis.
Når noe er seriøst galt, - inntil man skjønner at det er døra på sikringskapet som står åpen...He, He, han der ser ut som han hører ALT!
Jeg har ingen plikt til å legge fram dokumentasjon på målinger. Du kan selv søke opp den fra Hi-Fi News. Også andre har skrevet om kabler uten å legge fram måling. Å skrive om kabler er mer innafor i denne tråden enn alt det useriøse andre har bidratt med.Du har blitt spurt om dokumentasjon på målinger (som tråden handler om) Ikke om kabler per sé
En vennlig anbefaling til deg er å diskutere kabler i en kabeltråd. Det er helt greit, men I en teknisk tråd som dette har de du diskuterer med kommet forbi betydning av kabler. Les innlegg #539 en gang til. Der ser du målinger. Se gjerne også på hvor mange som liker det innlegget så skjønner du hvor troa ligger. Sorry, skrivelif, hvor realiteten ligger. Tråden du skriver i nå heter "derfor stoler jeg på målinger".Jeg har ingen plikt til å legge fram dokumentasjon på målinger. Du kan selv søke opp den fra Hi-Fi News. Også andre har skrevet om kabler uten å legge fram måling. Å skrive om kabler er mer innafor i denne tråden enn alt det useriøse andre har bidratt med.
Du har muligens rett i den forstand at målinger (frekvensrespons, støy og forvrenging) viser at kablene oppfører seg helt forutsigbart ut fra kablenes elektriske egenskaper (som også kan måles) i kombinasjon med kilde- og lastimpedans (som også kan måles). For det aller meste uten noen som helst signifikant lydlig bidrag, og i den grad det er et (stort sett marginalt) lydlig bidrag så er det stort sett helt forutsigbart (heldig vis). Forutsigbarheten er så grei at en ikke behøver å måle, en kan også sette datamaskinen til å regne, jf. Asbjørns eminente tråd : Hvilke egenskaper må apparatene ha for å "avsløre" forskjeller mellom kabler? som jeg viste til i #452Jeg har ingen plikt til å legge fram dokumentasjon på målinger. Du kan selv søke opp den fra Hi-Fi News. Også andre har skrevet om kabler uten å legge fram måling. Å skrive om kabler er mer innafor i denne tråden enn alt det useriøse andre har bidratt med.
Det er DU som skriver at kabler har betydning, da er det DU som skal legge frem bevis for at kablene har en betydning. Det ligger nok dokumentasjon i denne tråden på at kabler spiller svært liten rolle, om du skal motbevise det så må DU skaffe bevis og dokumentasjon med målinger. Dine subjektive meninger betyr dessverre svært lite. Andres subjektive meninger på youtube og andre skriverier med meninger ellers på nettet hjelper også svært lite, i beste fall så snakker man om intersubjektiv når flere er enige om en ting som ikke nødvendigvis baserer seg på rene fakta.Jeg har ingen plikt til å legge fram dokumentasjon på målinger. Du kan selv søke opp den fra Hi-Fi News. Også andre har skrevet om kabler uten å legge fram måling. Å skrive om kabler er mer innafor i denne tråden enn alt det useriøse andre har bidratt med.
Men hvor er DU med hensyn til ydmykhet? Overfor reell vitenskap, faglig kunnskap og folk med etterprøvbar kunnskap, utdanning og ikke minst resultater.... Referere til produsenters skrytelitteratur, s.k. referanser og bruk av kollegaers produkter etc. har tilnærmet null verdi som bevis for virkelige egenskaper. Du er kjent med at hifi er en milliardindustri? Og ikke veldedighet?Norge er fortsatt et lite land med mange som har sterke meninger. Norge har vært et ganske stolt land. Se på humorbransjen (Otto Jespersen med flere). De harselerer med alt og alle og bøyer seg ikke for noen. Bare Storbritannia og USA som har en liknende kultur. I en del andre land er de mer ydmyke. Les de store Hi-Fi Magasinene i utlandet. De avslår IKKE kablers betydning. En av de aller mest kjente journalistene (husker ikke navnet) benytter selv Tara Labs sine beste kabler. What Hi-Fi? tester mange kabler. Hi-Fi News har som sagt gjennomført måling i gruppetest av USB kabler. Og også tyske blader måler ytelsen til for eksempel forsterker. Så kanskje burde vi fra et lite land som Norge være litt mer ydmyke og høre på hva nestorene i utlandet sier.
Det sa du......... Jeg si´r "Millennium Kids"Oksemøkk.
Du er ikke alene om å ha "gått i fella" å kjøpt dyre kabler og den slagsVeldig betryggende å lese dette egentlig. Har lenge trodd jeg har manglet hifi utdannelse når jeg ikke hører en dritt forskjell på diverse ting, så viser det seg at jeg ikke er så døv som jeg trodde.
Allikevel sitter jeg her med dyre kabler, strømfilter, svarte koner, spikes og det som hører med.
Han har vel en avtale med Tømmervik tipper jeg, hva tror du? Er du virkelig så naiv?Han benytter selv Nordost som internkabling.