Destinys stereo for avspilling av god musikk mk 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:
    Syntes egentlig det blir litt flisespikkeri med slike lytteintrykk. Destiny har knallyd på begge medier basta! Det er bare det at hans vinylrigg spiller så forbanna godt. ::)

Koste meg stort med cd lyden i går, og ser ingen grunn til å bytte den ut med det første.

Det sagt. Tror det vil koste en del før Destiny finner en digital løsning som matcher platespilleren.

/Rubyred
    Som du sier Rubyred, så er det nok slik at vinylriggen spiller såpass bra at tilsvarende god cd rigg vil muligens koste dyrt. Men jeg satt og spillte noen cd plater i går, og den spiller veldig deilig da!

Det er bare å senke skuldrene og nyte musikken, men ønsker nok dog en litt mer presis mellomtone og bass, og mer dynamikk.

Destiny.. :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Prøv den også som drivverk opp mot en kvalitetsDAC, kan bli en sjokkartet opplevelse ;)

mvh
    lassemann
    Jeg tror nok at Denon verket ditt er enda mer solid bygget enn min mid prisa cd spiller Lasse, jeg må nok opp på storebroren for å matche ditt.

Mulig jeg deponerer på den etterhvert, litt mer stram bass og mellomtone, men beholde den deilige varmen! Absolutt innteresant.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den er god, vi finner en dato. :)
    Hos meg er det "aldri" fri på kveldene, så kan hende det må bli en lørdag formiddag her.

R

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Den er god, vi finner en dato. :)
    Hos meg er det "aldri" fri på kveldene, så kan hende det må bli en lørdag formiddag her.

R
    Lørdag formiddag kan bli koselig nok det RoDa ;) bare pass på at det blir en lørdag jeg ikke jobber da.

Begynner å jobbe lørdager fra 2 april, og annenhver lørdag etter det.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.951
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hørte jeg lørdag formiddager.....? ::)

/ Morten

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    Hørte jeg lørdag formiddager.....? ::)

/ Morten
    Jepp Lagga du hørte rett ;)

RoDa fårnte kveldsfri sø!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.951
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Da håper jeg vi kan snakke om det, jobber jo bare tredje hver helg, og lørdag FORmiddag
    er absolutt et alternativ.... :)

/ Morten

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skrev sikkert litt rart.....
    Det er i forhold til besøk her hos meg som det blir vanskelig å få det til på kveldene.
    Klarer det nok, men vi må begrense lydnivået litt.... ;)

Når det gjelder å stikke hjemmefra går det stort sett greit på tirs ons tors, spesielt på tirs.

R

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    Da håper jeg vi kan snakke om det, jobber jo bare tredje hver helg, og lørdag FORmiddag
    er absolutt et alternativ.... :)

/ Morten
    Har du fri noen kvelder innimellom da Lagga, en lørdag formiddag kan vi helt sikkert få til her hos meg også, ellers så jobber jo fruen en del kvelder, så vi kan sikkert få til det også.

Det var å få til en tur til RoDa at lørdag formiddag kom opp.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Jeg skrev sikkert litt rart.....
    Det er i forhold til besøk her hos meg som det blir vanskelig å få det til på kveldene.
    Klarer det nok, men vi må begrense lydnivået litt.... ;)

Når det gjelder å stikke hjemmefra går det stort sett greit på tirs ons tors, spesielt på tirs.

R
    Du skriver så fint så RoDa ;) er absolutt innteresert i å få en lytt på Marantzen din, så vi må få til en kveld. Så forresten en SA11S2 på Finn til 18k, tror muligens det var den jeg så for noen uker sia også.

Noen kvelder: tirsdag 15.3. tirsdag 22.3. torsdag 24.3. tirsdag 29.3.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Du kan jo sjekke ut disse kveldene du også Lagga....

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Ja nå har jeg sitti og spillt på denna
    i noen timer, og siden Rubyred og møllemann var her på tirsdag så har den gått ca 75 timer til.

Jeg har også fjerna soundcare føttene og satt tilbake orginalene. Jeg syns helt klart at den har blitt bedre siden tirsdag, lydbildet har spredd seg mer utover, det har blitt mer saft og kraft, lyden eksploderer mer, og har rett og slett blitt mer engasjerende ;D

Nå er jeg enda mer nysjerrig på hva storebror kan gjøre?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Ja da har John Blue forsterkern blitt henta og kobla opp Det visuelle inntrykket er veldig bra, et solid kabinett på 2,8kg gir et veldig godt inntrykk av god kvalitet.

Har også rukket en liten lytt på den, den er da helt rå og trenger sikkert en del timer med innspilling.

Men her kan vi virkelig snakke om natt og dag kontra Argon forsterkern som jeg hadde, selv med creek obh 2 strømforsyning, musikken kommer til live på en helt annen måte, vokal og instrumenter står frem med klart mer kjøtt og blod, og kraft og dynamikk? en helt annen verden.

Bassen er klart tørrere, og puster på en helt annen måte, inntrykk av rom atmosfære er klasser bedre, dette skal bli morro og teste mere fremover. Det kommer egne bilder i morra.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Da er cd spiller valget tatt, og det ble en Hegel CDP 4A MK2

Etter gode tilbakemeldinger på en tråd jeg startet her på sentralen og etter å lest noen meget gode omtaler er jeg meget spent på hvor god denne spilleren er.

Detta blir spennende...

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Så var turen kommet til Hegel CDP4A. Denne hadde surret i bakgrunnen på repeat slik at alle kretsløp hadde fått et hundretalls timer innspilling. Det ble raskt klart at Hegel CDP4A er noe helt spesielt innenfor CD-spiller verdenen. Jeg ble sitende bare å gape uten helt å greie å sette fingeren på hva det var jeg hørte, eller hørte jeg noe i det hele tatt? Kanskje var det bare musikk? Lyden var i alle fall totalt gjennomsiktig og flytende. Liquid er kanskje et bedre ord, selv om det egentlig betyr det samme.

Nå er det kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne CDP4A med TriVista SACD. TriVista SACD koster tross alt tre ganger så mye som CDP4A, men jeg nøler ikke med å utrope CDP4A til en CD-spiller fullt på høyde med TriVista SACD på CD. CDP4A når ikke helt opp på samme nivå som TriVista når den spiller SACD, men det skulle bare mangle, SACD gir tross alt en vesentlig høyere dynamikk.

Jeg har aldri tidligere hørt en spiller med synkron up-sampling, med unntak av den originale Philips CD100 som hadde fire ganger synkron up-sampling til 176,4 kHz.

Kanskje er det den synkrone up-samplingen, eller kanskje er det den ultra støysvake strømforsyningen, eller kanskje er de det spesialdesignete servo-kortet. Mest sannsynlig er det den totale kombinasjonen av nitidig søken etter gode komponenter og en hysterisk, nærmest manisk konstruksjons-filosofi, som har gjort CDP4A til en av de aller beste CD-spillere som kan kjøpes uansett pris!

Her er det bare å bøye seg i støvet for Dr Holter dette er intet mindre enn en bragd!

Test fra Audiophile.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Spennende Bjørn!

Gleder meg virkelig til å høre denne spilleren. Får håpe at denne "kan nærme seg" platespillerkombinasjonen din, for den spiller forrykende!

Vel møtt i kveld ;)

mvh
    lassemann

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.073
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du har kjøpt Hegelen, Destiny, så gratulerer.

Jeg trodde ikke Hegel var veien og gå for å få mer analog lyd. Men jeg har tatt feil før jeg. :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Spennende Bjørn!

Gleder meg virkelig til å høre denne spilleren. Får håpe at denne "kan nærme seg" platespillerkombinasjonen din, for den spiller forrykende!

Vel møtt i kveld ;)

mvh
    lassemann
    Takker Lassemann :) Detta blir helt klart meget spennende, håper nå endelig at den svarer til forventningene.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Hvis du har kjøpt Hegelen, Destiny, så gratulerer.

Jeg trodde ikke Hegel var veien og gå for å få mer analog lyd. Men jeg har tatt feil før jeg. :)
    Jeg trodde ikke det jeg heller rolfozzy, men etter å ha fått gode tilbakemeldinger i Hegel tråden jeg lagde og veldig gode omtaler ellers så håper jeg inderlig at den er nettopp det. En "analogt" lydende cd spiller.

Den som har lever får se ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare ute og tråkker, eller blir det litt hifi også?
    Noen endringer i oppsettet siden sist?

:) R

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Har du sammenliknet Denon og Hegel? Noen inntrykk?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:

Hei RoDa.. Det har nok blitt mye tråkking i det siste, selv om skuldra og nakken ikke er helt som det skal etter et tryn :-\

Hi fi lysten er klart på vei tilbake, og en ny forsterker er man jo litt lysten på da sø ;) ellers så blir det jo kjøpt musikk, både cd og vinyl.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Har du sammenliknet Denon og Hegel? Noen inntrykk?
    Hei bjornh..

Ja inntrykk har jeg absolutt, jeg gikk jo fra sony xa 5400 til Denon spillern og følte vel at de var litt i hver sin ende av skalaen.

Sonyen var ren som kildevann, veldig stram og presis, kanskje litt for stram og litt slank syns noen. Mens derimot Denon spillern var veldig varm og fyldig, føler at Hegel er litt midt i mellom, og opplever den så langt som et meget god cd spiller.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Eneste som er dumt er at Hegel ikke har en par tre digitale innganger bakpå. Mener du har det på Denon-spilleren din?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Eneste som er dumt er at Hegel ikke har en par tre digitale innganger bakpå. Mener du har det på Denon-spilleren din?
    Enig i at det burde vært en eller flere digitale innganger, Denon spillern har havna inn på rommet til guttungen, brydde meg ikke noe om å selge den.

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.596
    Sted
    Fredrikstad
    Næmen..... Er ikke du ute å sykler? ;D ;D

Velkommen tilbake Mr. Bear. Skal bli artig Onsdag.

/Rubyred

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.157
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Destiny skrev:

Etter gode tilbakemeldinger på en tråd jeg startet her på sentralen og etter å lest noen meget gode omtaler er jeg meget spent på hvor god denne spilleren er.

Detta blir spennende...

Hei :)

Da får jeg vel bare gratulere igjen da, dette får jeg tro smaker av fugl ;)
    Ble dette en real opptur på kilde siden?
    Følger ikke med ser jeg, men sist jeg gratulerte var det en ny Denon på plass, men ser nå at den har gått i arv, det er sånn det skal være Destiny ;D

mvh
    gismo

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Destiny skrev:

Detta blir spennende...

Hei :)

Da får jeg vel bare gratulere igjen da, dette får jeg tro smaker av fugl ;)
    Ble dette en real opptur på kilde siden?
    Følger ikke med ser jeg, men sist jeg gratulerte var det en ny Denon på plass, men ser nå at den har gått i arv, det er sånn det skal være Destiny ;D

mvh
    gismo
    Hei gismo.. Ja vi må få unga til å venne seg til god hi fi vet du ;) Hegel spellærn er god den, så vi satser på å ha den i anlegget lenge.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:
    Næmen..... Er ikke du ute å sykler? ;D ;D

Velkommen tilbake Mr. Bear. Skal bli artig Onsdag.

/Rubyred
    Har vært ;) Ja det kommer garantert til å bli spennnde med et besøk i kåken til Rubyred, der er det alltid noe snacks på gang, og alltid er det godlyd ;D

Detta blir som vanlig spennende.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Destiny skrev:
    RoDa skrev:

Hei RoDa.. Det har nok blitt mye tråkking i det siste, selv om skuldra og nakken ikke er helt som det skal etter et tryn :-\

Hi fi lysten er klart på vei tilbake, og en ny forsterker er man jo litt lysten på da sø ;) ellers så blir det jo kjøpt musikk, både cd og vinyl.

Godt å høre!
    CD hva er det for noe? Åja, det er de bunkene som ligger her foran meg på vei inn i PCen .... ;D ;D ;D
    Du, pirk han der Rubyred i sia og spør om jeg kan være med til han på onsdag ;)

R :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Destiny skrev:
    RoDa skrev:

Godt å høre!
    CD hva er det for noe? Åja, det er de bunkene som ligger her foran meg på vei inn i PCen .... ;D ;D ;D

R :)
    Pirking skal bli ;)

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.596
    Sted
    Fredrikstad
    RoDa skrev:
    Pechhhking er helt unødvendig RoDa. Bare å ta seg en tur det søh. ;)

Høtt hadde forøvrig også fungert.... ;D

/Rubyred

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    345
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur hos Rubyred i går sammen med en ny utgave av RoDa ;), og her var det gjort store lydmessige forbedringer fra siste besøk :)

Nå var det kommet kropp på tonen :) deilig! Sist så var hele mellomtoneomerådet litt for slankt, men dette har Rubyred ordna til gangs... godt jobba Trond ;)

Nå står det jo et ganske gromt anlegg og spiller da, men så spiller det jammen deilig hos deg nå da Trond.

Takk for lytten :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Heisann, takk for i går. :)
    Siden Rubyred ikke har egen tråd så får vi skravle litt om oppsettet hans i din tråd. ;D

Hørte elektrostater som jeg ikke har hørt det før, i går.
    Oppløsning, overtoner og utklinging som bare elektrostater kan, men her også med masse kropp og bra med trøkk, og ikke minst med godt fundament fra de fire små med slaven foran. 8)

Takk til Rubyred for lytten, is og rørte bær og kaffe med uventet nasjonalitet. ;)

P.S. Ikke hast med PUvekten, du får måle med mange desimaler når rett PU er på plass i riggen.

Mvh
    RoDa, uten høtt :D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    Destiny skrev:
    Var en tur hos Rubyred i går sammen med en ny utgave av RoDa ;)

Åå han små-hypre hd duden.

;D

/jan

Leste du ikke hva han skrev??

Destiny skrev:
    Var en tur hos Rubyred i går sammen med en ny utgave av RoDa ;), og her var det gjort store lydmessige forbedringer fra siste besøk :)

Nå var det kommet kropp på tonen :) deilig! Sist så var hele mellomtoneomerådet litt for slankt, men dette har Rubyred ordna til gangs... godt jobba Trond ;)

Nå står det jo et ganske gromt anlegg og spiller da, men så spiller det jammen deilig hos deg nå da Trond.

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.596
    Sted
    Fredrikstad
    Takker for hyggelig besøk i går guttær. :)
    Utrolig bra den Mighty Sam McLain plata du hadde med RoDa.

Takk for lånet av pick up vekta RoDa. Kjøpte en edelstensvekt rimlig på nettet, og vil se om den kan brukes som pick up vekt. Blir å sammenligne med din vekt.

Har jo litt musikk til deg også RoDa. Du får skrike ut, når du får tid. Er jo ikke langt å kjøre.

Ellers gjorde det underverker å gå over til bi amping.
    QS blokkene har det mye bedre med kun å drive elektrostatpanelene.

Rowland forsterkeren passer godt til å drive bassene på ML. Det ble brått mye enklere å integrere subben.

Begynner sånn smått å løsne nå.

/Rubyred

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn