Hei SaltyDog og takk for hyggelig besøk i går I dag så har Mosfeten fått god arbidstemperatur, og MI 12 har også fitt litt grunnvarme i forsterkernSaltyDog skrev:Takk for hyggelige (og spennende) timer i går kveld, Destiny!Destiny skrev:Etter å spilt en 1 1/2 times tid etter at SaltyDog gikk i går så prøvde jeg å evaluere hva var bedre dårligere med MI Mosfet/MI 12 kontra Creek Destiny.
For jeg syns faktisk at MI settet allerede var bedre på en del ting, jeg syns at lydbildet var bedre med større klarhet/gjennomsiktighet, og det var enda lettere å plasere hvor ting var i dybden og i bredden. Jeg hørte detaljer som jeg ikke hadde lagt merke så godt til før, og syns også at bassen var enda litt mer tørr og presis, men alikevel med litt mer trøkk.
MI settet spillte allerede bra ang kropp på tonen, mangla bite litt i forhold til Destinyen, der det mangla mest nå var gløden på tonen, det som gjør at du virkelig slapper av og som gjør lyden litt magisk og deilig.
Lyden var nok sneppet mere teknisk med MI settet pr nå, men søren ikke mye altså, og hva da med innspillt MI 12? Tror at detta kan bli veldig bra.
Jeg er av natur skeptisk til nye produkter, og liker ikke å bytte ut ting jeg har lagt min elsk på, så her må virkelig MI settet prestere i ukene fremover og krype under huden på meg! For hvis ikke det klarer det så ryker det ut døra igjen. Jeg lar meg ikke imponere av hverken navn eller pris, her er det kun prestasjonen som gjelder, men der gjorde MI settet et veldig bra og bedre enn forventa førsteinntrykk!
Destiny..
Jeg mener at vi gikk rimelig systematisk til verks: Vi lyttet til 4-5 utvalgte kutt på Creek Destiny. Deretter ble Creek byttet ut med MI-settet, og vi lot MI varme seg opp en snau time via tuneren, uten oppmerksomhet fra vår side. Så ble de samme kuttene spilt på MI-settet, der vi etter beste evne forsøkte å holde samme volum som på Creek'en. Og jeg opplevde det samme som Bjørn allerede har beskrevet.
En annen sak som fortjener fokus, er lytterommet, og plassering av høyttalerne. Destiny har plassert ht midt på langveggene i en middels stor stue, og har lytteposisjon ganske nær den ene kortveggen. Dette medfører mange meter med rom og luft bak høyttalerne. Dette resulterte i en svært bra tredimensjonalitet i lydbildet: Jeg kunne helt klart pinpointe artister og instrumenter ikke bare sideveis, men også i dybden. En herlig illusjon, skapt av kun to små stativhøyttalere! Dette viser hvor viktig rommet og plassering av høyttalere er.
Det blir spennende å følge med her, Destiny!
Salty
Jeg har veldig tro på detta settet, men som du selv sa i går, Destinyen gjorde ikke bort seg! Så MI settet må prestere godt i dagene som kommer.
Men som sagt så har jeg sjelden hørt utstyr prestere så bra allerde første kvelden, kommer med en ny og oppgradert tilbakemelding på lyden i morra.
Destiny..