Destinys stereo for avspilling av god musikk mk 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Destiny skrev:
    Etter å spilt en 1 1/2 times tid etter at SaltyDog gikk i går så prøvde jeg å evaluere hva var bedre dårligere med MI Mosfet/MI 12 kontra Creek Destiny.
    For jeg syns faktisk at MI settet allerede var bedre på en del ting, jeg syns at lydbildet var bedre med større klarhet/gjennomsiktighet, og det var enda lettere å plasere hvor ting var i dybden og i bredden. Jeg hørte detaljer som jeg ikke hadde lagt merke så godt til før, og syns også at bassen var enda litt mer tørr og presis, men alikevel med litt mer trøkk.
    MI settet spillte allerede bra ang kropp på tonen, mangla bite litt i forhold til Destinyen, der det mangla mest nå var gløden på tonen, det som gjør at du virkelig slapper av og som gjør lyden litt magisk og deilig.
    Lyden var nok sneppet mere teknisk med MI settet pr nå, men søren ikke mye altså, og hva da med innspillt MI 12? Tror at detta kan bli veldig bra.
    Jeg er av natur skeptisk til nye produkter, og liker ikke å bytte ut ting jeg har lagt min elsk på, så her må virkelig MI settet prestere i ukene fremover og krype under huden på meg! For hvis ikke det klarer det så ryker det ut døra igjen. Jeg lar meg ikke imponere av hverken navn eller pris, her er det kun prestasjonen som gjelder, men der gjorde MI settet et veldig bra og bedre enn forventa førsteinntrykk!
    Destiny.. :)
    Takk for hyggelige (og spennende) timer i går kveld, Destiny! :D
    Jeg mener at vi gikk rimelig systematisk til verks: Vi lyttet til 4-5 utvalgte kutt på Creek Destiny. Deretter ble Creek byttet ut med MI-settet, og vi lot MI varme seg opp en snau time via tuneren, uten oppmerksomhet fra vår side. Så ble de samme kuttene spilt på MI-settet, der vi etter beste evne forsøkte å holde samme volum som på Creek'en. Og jeg opplevde det samme som Bjørn allerede har beskrevet.

En annen sak som fortjener fokus, er lytterommet, og plassering av høyttalerne. Destiny har plassert ht midt på langveggene i en middels stor stue, og har lytteposisjon ganske nær den ene kortveggen. Dette medfører mange meter med rom og luft bak høyttalerne. Dette resulterte i en svært bra tredimensjonalitet i lydbildet: Jeg kunne helt klart pinpointe artister og instrumenter ikke bare sideveis, men også i dybden. En herlig illusjon, skapt av kun to små stativhøyttalere! Dette viser hvor viktig rommet og plassering av høyttalere er. ;)

Det blir spennende å følge med her, Destiny!

Salty
    Hei SaltyDog :) og takk for hyggelig besøk i går :) I dag så har Mosfeten fått god arbidstemperatur, og MI 12 har også fitt litt grunnvarme i forsterkern :)

Jeg har veldig tro på detta settet, men som du selv sa i går, Destinyen gjorde ikke bort seg! Så MI settet må prestere godt i dagene som kommer.

Men som sagt så har jeg sjelden hørt utstyr prestere så bra allerde første kvelden, kommer med en ny og oppgradert tilbakemelding på lyden i morra.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    I dag har jeg hatt en fridag og huset for meg selv, og da flytta jeg den mellomste hylla opp ca 10 cm litt pga at MI Mosfet blir ganske varm og kunne ha godt av litt mere luft over seg og litt for å komme til lettere på baksiden av forsterkern.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Men jeg har da selvsagt brukt dagen til mye musikklytting også og MI settet er absolutt av meget god kvalitet, ikke bare som konstruksjoner, men også når det gjelder lyden.

MI settet oppleves som mer gjennomsiktig med enda større og mer presist lydbilde enn Destinyen. Det er enda lettere å plukke ut lyder både i bredden og i dybden, detaljer trer enda tydligere frem og artikulering i stemmer er enda lettere å forstå, det er enda lettere å høre ordene som blir sunget altså.

Bassen kjenns enda tørrere og med mer punch samtidig som den puster lettere. Tonen har fått den kroppen den skal ha og ting blir absolutt ikke flisete og tynt. Det skiller også litt bedre på gode og mindre gode innspillinger.

Og da er fortsatt preampen laaaangt fra innspillt, og det kan vel fortsatt være litegrann mangel på glans (gylden tone) men kommer nok mer og mer med innspilling.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vet det nye nicket ditt, sølvpilen 8)
    Mye sølvfarvet i racket nå ;D
    Er det remote på den preen?
    ...og så ser det ut som (på bildet) at racket er skeivt, mens veggen (teglstein) og platespilleren er i vater?
    (Høyere ben på platespilleren på høyre side?)
    Er det bare bildetriks?

R

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, sølvpilen hadde kanskje vært noe :D

Vel, flott lesning det her synes jeg, og kjenner meg igjen i alt du skriver Bjørn. Sitter selv og bare måper over prestasjonen til MI produktene. Dette er byggemessig kvalitet på absolutt høyeste hylle.. Gleder meg til å følge med i tråden din fremover ;)

mvh
    lassemann

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Jeg vet det nye nicket ditt, sølvpilen 8)
    Mye sølvfarvet i racket nå ;D
    Er det remote på den preen?
    ...og så ser det ut som (på bildet) at racket er skeivt, mens veggen (teglstein) og platespilleren er i vater?
    (Høyere ben på platespilleren på høyre side?)
    Er det bare bildetriks?

R
    Det er nok fotografen som er mest skjev ;) racket er nesten i vater, mens platespællern er i vater ja. Syns ikke noe særlig i praksis da falk ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Ja, sølvpilen hadde kanskje vært noe :D

Vel, flott lesning det her synes jeg, og kjenner meg igjen i alt du skriver Bjørn. Sitter selv og bare måper over prestasjonen til MI produktene. Dette er byggemessig kvalitet på absolutt høyeste hylle.. Gleder meg til å følge med i tråden din fremover ;)

mvh
    lassemann
    Hei Lassemann :) ja det er jo din skyld at jeg har havnet inn på MI stien da ;) men det er jo bare en sann glede da ;D

Preampen er på lån, men jeg syns den spiller bra jeg altså :) får la det putre å gå en ukes tid så tror jeg dette blir veldig bra.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Flott og ryddig oppsett, Destiny! ;D
    Moro å høre om dine lytteerfaringer så langt; og det blir spennende å følge med videre.
    Jeg skjønner at MI-settet virkelig må prestere for å vippe Creek Destiny av pinnen...
    ... og etter det jeg hørte av Creek'en, så er ikke utfallet gitt på forhånd.
    Salty

PS
    Jeg klarer ikke helt å komme over 3D-lydbildet i stua di. Det klarer ikke mitt lille lytterom (3x4 m) å gjenskape.
    Nyttig erfaring å ta med seg inn i det neste lytterommet.
    DS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.079
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Meget flott oppsett nå Destiny (sølvpilen) ;D
    Gjennomført i ditt rack nå må jeg si, ikke heng deg opp RoDa, selvfølgelig er alle beina like 8)
    Flott dame til høyre der også :)

gismo

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Meget flott oppsett nå Destiny (sølvpilen) ;D
    Gjennomført i ditt rack nå må jeg si, ikke heng deg opp RoDa, selvfølgelig er alle beina like 8)
    Flott dame til høyre der også :)

gismo
    Takker gismo :) tror dette kan bli veldig bra, og dama t høyre er kjekk å ha på kvelden ;D

Destiny.. :) (sølvpilen) ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Flott og ryddig oppsett, Destiny! ;D
    Moro å høre om dine lytteerfaringer så langt; og det blir spennende å følge med videre.
    Jeg skjønner at MI-settet virkelig må prestere for å vippe Creek Destiny av pinnen...
    ... og etter det jeg hørte av Creek'en, så er ikke utfallet gitt på forhånd.
    Salty

PS
    Jeg klarer ikke helt å komme over 3D-lydbildet i stua di. Det klarer ikke mitt lille lytterom (3x4 m) å gjenskape.
    Nyttig erfaring å ta med seg inn i det neste lytterommet.
    DS
    Hei SaltyDog ingen tvil om at det er spennende å ha et stort rom bak høyttalerne, det skaper en illusjon av et enda større panorama!

MI settet spiller klart bedre nå enn da du var her på lørdag

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

Kommer rett fra en lytt hos Destiny nå og jeg er fortsatt litt satt ut :eek:

Det spilte med en nerve og glød jeg aldri har hørt der i gården før! Komboen MI 12/Mosfet låt rett og slett imponerende! Nå var jo det meste nytt for meg (Hegel CD, Dynaudio 160 og selvfølgelig MI-settet), men den grunntonen som ligger i anlegget nå er virkelig god synes jeg. Med tanke på at både høyttalere og forforsterker kun er i fødselen av hva de faktisk skal prester er jo bare helt utrolig. 20 timer er ikke mye når Malmin anbefaler minst 200 med musikkspilling.. Her er det altså bare å glede seg fremover ;D Spesielt liveinnspillingen med Midnight Choire gav meg gåsehud.. Veldig bra Bjørn! Dette var virkelig bra!

mvh
    lassemann

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, her er det lett å være djeveladvokat i køddehumør ;D ;D
    Nye høyttalere, ny cdspiller og ny forsterker som spiller ny musikk.
    ...klart det er MI som gjør susen da. ::) :D :D :D
    Bare vent til grøftekablene og vivancoen kommer på plass. ;)
    For å sitere rolfozzy etter å ha hørt 13 sekunder på oppsettet til Destiny: "Du har et kabelproblem" :eek:

Bare så det er sagt så tviler jeg ikke på at det låter knallere enn knall!
    Det låt knall med Destiny og MI er nok ikke dårligere. :)

EDIT: Hvis dette ble for køddete så er det bare til å fjerne det, Destiny. Vil ikke lage kvalm i tråden din. ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Hei!

Kommer rett fra en lytt hos Destiny nå og jeg er fortsatt litt satt ut :eek:

Det spilte med en nerve og glød jeg aldri har hørt der i gården før! Komboen MI 12/Mosfet låt rett og slett imponerende! Nå var jo det meste nytt for meg (Hegel CD, Dynaudio 160 og selvfølgelig MI-settet), men den grunntonen som ligger i anlegget nå er virkelig god synes jeg. Med tanke på at både høyttalere og forforsterker kun er i fødselen av hva de faktisk skal prester er jo bare helt utrolig. 20 timer er ikke mye når Malmin anbefaler minst 200 med musikkspilling.. Her er det altså bare å glede seg fremover ;D Spesielt liveinnspillingen med Midnight Choire gav meg gåsehud.. Veldig bra Bjørn! Dette var virkelig bra!

mvh
    lassemann
    Takk for hyggelig selskap Lasse :) alltid hyggelig når du og Trond stikker innom, og det lyder som du sier meget bra allerede, og det skal bli veldig morro og høre hva som skjer over de neste to ukene!

Midnight Choir plata fikk jeg av RoDa, og den gir høy gåsehudfaktor ja :) knallplate ;D

Begynner å tvile sterkt på om Hr Malmin får tilbake den MI 12 forsterkern gett ::) blir nok stående igjen her hos Destiny den ja. ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Hehe, her er det lett å være djeveladvokat i køddehumør ;D ;D
    Nye høyttalere, ny cdspiller og ny forsterker som spiller ny musikk.
    ...klart det er MI som gjør susen da. ::) :D :D :D
    Bare vent til grøftekablene og vivancoen kommer på plass. ;)
    For å sitere rolfozzy etter å ha hørt 13 sekunder på oppsettet til Destiny: "Du har et kabelproblem" :eek:

Bare så det er sagt så tviler jeg ikke på at det låter knallere enn knall!
    Det låt knall med Destiny og MI er nok ikke dårligere. :)

EDIT: Hvis dette ble for køddete så er det bare til å fjerne det, Destiny. Vil ikke lage kvalm i tråden din. ;)
    Hei RoDa ;) no problem vet du, vi har da glimt i øyet her i Frekstad sø ;) og jeg tror nok Lassemann forholdt seg til det han hørte, og var klar over at cd spillern og høyttalerne også var nye for han. Lassemann er en rutinert hi fi mann skjønner du ;)

Nå skal vi la det MI settet putre å gå et par uker, også tar vi en evaluering da.

PS: Husk at i Halden hører de usedvanlig godt ;)

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.594
    Sted
    Fredrikstad
    Takker for i går Mr. Bear. Siden sist har forsterkersettet fra Malmin kommet i hus, og kan si med en gang at det gjorde seg ikke bort.
    Likte spesielt godt presensområdet. Her var det skjedd forbedringer som falt i min smak.

La merke til at HT hadde fått montert skumpluggene i bassreflex hullene. Det gjorde bassen klart strammere, med følelsen av mer detaljer.

Ble også tid til avspilling av vinyl. Dette har altid vært mitt foretrukne medie hos Destiny, og det spillte magisk.
    Den nye Hegel spilleren imponerte imidlertid stort. Det har altid vært klasseforskjell i favør vinyl hos destiny, men nå var forskjellen minimal.

Blir artig å følge innspillingen av Dynaudio/MI hos deg.

Du får bytte litt frem og tilbake mellom MI, og Creek forsterkeren. Da kommer eventuelle forskjeller bedre frem.

I mine ører har Malmin sitt forsterkersett aldri spilt bedre. Herlig.

Ellers takk for vinylplata Destiny. Skal nytes i løpet av dagen. :)

/Rubyred

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:
    Takker for i går Mr. Bear. Siden sist har forsterkersettet fra Malmin kommet i hus, og kan si med en gang at det gjorde seg ikke bort.
    Likte spesielt godt presensområdet. Her var det skjedd forbedringer som falt i min smak.

La merke til at HT hadde fått montert skumpluggene i bassreflex hullene. Det gjorde bassen klart strammere, med følelsen av mer detaljer.

Ble også tid til avspilling av vinyl. Dette har altid vært mitt foretrukne medie hos Destiny, og det spillte magisk.
    Den nye Hegel spilleren imponerte imidlertid stort. Det har altid vært klasseforskjell i favør vinyl hos destiny, men nå var forskjellen minimal.

Blir artig å følge innspillingen av Dynaudio/MI hos deg.

Du får bytte litt frem og tilbake mellom MI, og Creek forsterkeren. Da kommer eventuelle forskjeller bedre frem.

I mine ører har Malmin sitt forsterkersett aldri spilt bedre. Herlig.

Ellers takk for vinylplata Destiny. Skal nytes i løpet av dagen. :)

/Rubyred
    Takk for hyggelig besøk Rubyred :) Tror detta blir veldig bra, og som du sa i går: Produkter oppfører seg forskjellig i forskjellige anlegg, og her passer MI 12 meget godt! matching kalles det :)

Og som du sier, Hegel spellærn gjør seg ikke bort, den bare står der og spiller, og den spiller meget bra ;D den fortjener ros!

Vi ses på fredag :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rubyred skrev:
    Takker for i går Mr. Bear. Siden sist har forsterkersettet fra Malmin kommet i hus, og kan si med en gang at det gjorde seg ikke bort. Likte spesielt godt presensområdet. Her var det skjedd forbedringer som falt i min smak.
    spennende T!
    Utbrodér gjerne litt rundt dette med presensområdet. :)
    Mer frempå, mindre frempå?

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.594
    Sted
    Fredrikstad
    RoDa skrev:
    spennende T!
    Utbrodér gjerne litt rundt dette med presensområdet. :)
    Mer frempå, mindre frempå?
    Skal gjøre et forsøk R.
    Presensområdet var rett og slett mer naturlig. Enda mer fokus ga mer detaljer. bedre definert dybde, og bredde gjorde at de utøvende var mer "tilstede".

Vi snakker ikke om kvantesprang, men små forbedringer som hevet den totale følelsen av at anlegget forsvinner, og kun musikken står igjen.

/Rubyred

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Presensomerådet er definert fra ca 7-800hz til 3000hz, og er på mange måter der selve essensen av musikken ligger, er ikke presensomerådet på plass så kan du egentlig glemme godlyden!

Og kan bare være enig med Rubyred her: presensomerådet var absolutt på plass :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    "Lydkvaliteten
    Hva lydkvaliteten angår fokuserer Sony på gjengivelsen av det såkalte presensområdet, altså det mest fremtredende frekvensområdet i en stemme. Det gjør at dialogene på film og sangstemmer på musikk er meget lett å tyde selv ved lavt lydnivå. Dessverre er dette også det skarpeste frekvensområdet (2-4kHz), som gjør at lyden blir i kvasseste laget. Enten det er musikk eller film som står på menyen, føler vi at det blir nokså skarpt og hardt."

fra: http://www.lydogbilde.no/test/sony-bdv-e380

" Det vi har å utsette på er litt skarpe dialoger. Litt ekstra energi i presensområdet (rundt 3 kHz) gjør at ordene blir tydeligere, men på en unaturlig måte."

fra: http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-sc-bt205

Jeg har også hengt meg opp i "presensområdet" som ca 2-4kHz, men jeg skal ikke diskutere med gamle ringrever :D ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    "Lydkvaliteten
    Hva lydkvaliteten angår fokuserer Sony på gjengivelsen av det såkalte presensområdet, altså det mest fremtredende frekvensområdet i en stemme. Det gjør at dialogene på film og sangstemmer på musikk er meget lett å tyde selv ved lavt lydnivå. Dessverre er dette også det skarpeste frekvensområdet (2-4kHz), som gjør at lyden blir i kvasseste laget. Enten det er musikk eller film som står på menyen, føler vi at det blir nokså skarpt og hardt."

fra: http://www.lydogbilde.no/test/sony-bdv-e380

" Det vi har å utsette på er litt skarpe dialoger. Litt ekstra energi i presensområdet (rundt 3 kHz) gjør at ordene blir tydeligere, men på en unaturlig måte."

fra: http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-sc-bt205

Jeg har også hengt meg opp i "presensområdet" som ca 2-4kHz, men jeg skal ikke diskutere med gamle ringrever :D ;)
    Danske High Fidelity hadde i sin definert presensomerådet fra 700hz til 2700hz, men ser at en del andre har definert presensomerådet fra 1000 til 3000hz.

Mulig dette er åpent for litt tolkning ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Destiny skrev:
    Som det meste innen vår kjære hobby ;)
    Pokker så lekker den MOSFET, minnes den var større hos lassemann men det er nok bare husken min :-[

http://www.norskhificenter.no/musical_innovation_mosfet.html

Hmmm...... ::) SAM er jo MOSFET så kanskje MI MOSFET er en bra vei videre..?

EDIT: Har jo et overskudd på 5200,- etter en omsetning på 49000,- så langt i prosjekt hifi-bytter 2011....

Hmmm.... ::)

;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Destiny skrev:
    Som det meste innen vår kjære hobby ;)
    Pokker så lekker den MOSFET, minnes den var større hos lassemann men det er nok bare husken min :-[

http://www.norskhificenter.no/musical_innovation_mosfet.html

Hmmm...... ::) SAM er jo MOSFET så kanskje MI MOSFET er en bra vei videre..?

EDIT: Har jo et overskudd på 5200,- etter en omsetning på 49000,- så langt i prosjekt hifi-bytter 2011....

Hmmm.... ::)

;D
    Overskudd er ikke bra RoDa :eek: bli kvitt de penga fort som faen ;D

MI Mosfet er helt klart en glimrende god forsterker, jeg ble dønn forelska de gangene jeg hørte den hos Lassemann :)

Men tror ikke din gode gamle gjør seg bort heller da ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Destiny skrev:
    Overskudd er ikke bra RoDa :eek: bli kvitt de penga fort som faen ;D

MI Mosfet er helt klart en glimrende god forsterker, jeg ble dønn forelska de gangene jeg hørte den hos Lassemann :)

Men tror ikke din gode gamle gjør seg bort heller da ;)

En setepinne så er de pengene borte ;D :eek:

Hadde vært kult om du prøver tilbake til Destiny-en igjen, og eventuelt bruker Destiny som preamp for å fiske ut hva selve MOSFET gjør. ;)

Nei denne SAMen har stått seg mot veldig mye på besøk her, liker den godt jeg.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Presensområdet er i følge min tabell fra ca.4Khz til ca.6Khz.
    Altså sånn ca. mellom øvre mellomtone og diskant fortsatt i følge min tabell ;D

Mvh.KW

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Presensområdet er i følge min tabell fra ca.4Khz til ca.6Khz.
    Altså sånn ca. mellom øvre mellomtone og diskant fortsatt i følge min tabell ;D

Mvh.KW
    Ja nå begynner det å bli mange presens omeråder gett ;D

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.594
    Sted
    Fredrikstad
    Takk for besøk, og takk for en flott gammel Canondale Mr. Bear. Kommer til å bli brukt flittig. :D

/Rubyred

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den var fin, T, gratulerer 8)
    Ser ut som den er meget behagelig å sykle på også med oppreist stilling.
    Kan sikkert montere handlekurv foran for å frakte med nyinnkjøpte radiorør ;D ;D ;D

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.594
    Sted
    Fredrikstad
    RoDa skrev:
    Den var fin, T, gratulerer 8)
    Ser ut som den er meget behagelig å sykle på også med oppreist stilling.
    Kan sikkert montere handlekurv foran for å frakte med nyinnkjøpte radiorør ;D ;D ;D
    Canondale er jo et "feinschmecker" merke. ;D ;D ;D
    Må jo bli bra til rørhenting på posten.

Kurv skal skaffes. ;)

/Ruby

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1

Se der ja ;D Værsegod Trond, for håpe du kan bruken litt ;) Det er jo et glimrende transportmiddel til posten og butikken! Litt artig med hydrauliske magura bremser da, er nok ikke daglig kost det nå. p.s. har du fått pussa litt på stemmet eller, ser penere ut på bildet nå.

Jeg kosa meg med musikken du spillte i dag, ble lagt inn noen bestillinger når jeg kom hjem da vet du ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Ja da har MI 12 og MI Mosfet stått her og spillt i mitt anlegg en ukes tid, og jeg må si at jeg syns det imponerer

Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til MI 12 etter noen få utsagn om at den var mørk/lukket/ueangsjerende! Men glem alle ryktene! Den er absolutt gjennomsiktig/engasjerende og en utrolig delikat formidler av musikk her i mitt anlegg!

MI Mosfet hadde jeg hørt hos Lassemann ved flere anledninger og blitt mektig imponert hver gang, så der forsto jeg at jeg ikke kunne trå særlig feil. Mosfet er rett og slett en glimrende forsterker.

Jeg kan vel bare bekrefte mine lytteinntrykk fra før i tråden: MI settet panorerer et veldig bra lydbilde, det er bredt, det er dypt og presist, instrumenter/lyder er lett å plukke i både dybde og bredde, noe oppstår langt bak, noe langt fremme, og noe noen steder i mellom.

Mellomtonen er veldig tlistedeværende uten å være påtrengende, bassen er dyp og tørr og puster, og diskanten bare er der, men med alle detaljer i behold.

Jeg måtte bare ta en telefon til Roar Malmin i går og si at han ikke fikk tilbake MI 12, den blir stående i anlegget her Jeg mener jeg har fått et meget godt forsterkersett til en gunstig pris, og at det vil stå her å produsere god musikk i mange år fremover.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer, Destiny! ;D
    Virkelig moro når det sitter sånn som her.
    Tror du har funnet en supermatch mellom det nye MI-settet og kildene dine, og ikke minst Dynaudio Focus 160.
    Jeg følte at det spilte godt allerede etter en time (sist lørdag), og du forteller at det har løsnet enda mer.
    (...og jeg glemmer ikke 3D-opplevelsen i stua di).
    Salty

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Gratulerer, Destiny! ;D
    Virkelig moro når det sitter sånn som her.
    Tror du har funnet en supermatch mellom det nye MI-settet og kildene dine, og ikke minst Dynaudio Focus 160.
    Jeg følte at det spilte godt allerede etter en time (sist lørdag), og du forteller at det har løsnet enda mer.
    (...og jeg glemmer ikke 3D-opplevelsen i stua di).
    Salty
    Det er utrolig morro med god 3D SaltyDog ;) Når du får opp anlegget i peisstua di, da blir det 3D hos deg også vet du ;)

Få deg en god vinylsnurrer nå så, du hadde masse gode å velge i mellom så jeg.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer Sølvpilen!
    Moro at det funker, jeg også var redd det kunne bli litt (for) mørkt og lukket med Malmin-pre.
    Bare vinyldelen av anlegget ditt som holder stand, du bytter jo verre enn han der RoDa du ;D ;D

Kos deg i gråværet, perfekt hifi-stemning da 8)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Gratulerer Sølvpilen!
    Moro at det funker, jeg også var redd det kunne bli litt (for) mørkt og lukket med Malmin-pre.
    Bare vinyldelen av anlegget ditt som holder stand, du bytter jo verre enn han der RoDa du ;D ;D

Kos deg i gråværet, perfekt hifi-stemning da 8)
    Takker RoDa :) Nå nytes Sivert Høyems nyeste for 4. gang ;D Tror nok gamle gode Luxman skal få stå en stund til gett, liker gammeln jeg sø ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur hos rubyred i går, og det var et lite sjokk :eek: for det første var stua endevendt, sofaen var flytta til motsatt side av hvor den sto før.

Det gjorde stua mye mer luftig, og oppsettet ble da slik at det var mye mere rom bak høyttalerne som gir et enormt rom og masse lydinformasjon, noe som jeg har hos meg selv også.

Men det rare var at Martin Logan Aerius var byttet ut med et par knøttsmå Genelecer :eek:

Men du verden som de spiller altså, det er nesten så jeg må klype meg i armen, kan dette virkelig være riktig? Enormt lydbilde, bredt, dypt, høyt, og det var kropp på tonen og gjennomsiktighet så alle detaljer var med.

Det er nesten så jeg vurderer å holde en knapp på oppsettet som sto hos deg i går kontra ML oppsettet ;)

Fyll gjerne på med noen bilder av oppsettet pr nå Trond :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn