Her teller vi timer ja runda 47 timer i dag ;D Da skal vi klare 55 timer i løpet av i morra sø!RoDa skrev:Dæken, tar du tida?Destiny skrev:ca 42 timers spillte Dynaudio Focus 160 ;D
Destiny..
Destiny..
Her teller vi timer ja runda 47 timer i dag ;D Da skal vi klare 55 timer i løpet av i morra sø!RoDa skrev:Dæken, tar du tida?Destiny skrev:ca 42 timers spillte Dynaudio Focus 160 ;D
Destiny..
Destiny skrev:Hmmmm MI Mosfet kanskje :
Destiny..
Har de vinyl der?Rubyred skrev:Forresten opphørssalg hos Platekompaniet i Torvbyen denne uka. Alt selges til 1/2 pris.
Fant meg 10 cd plater nettopp. Her er det førstemann til mølla. ;D
Ikke så mye. men de hadde noen fete box utgivelser. Så blant annet Metallica.Dazed skrev:Har de vinyl der?
Opphørssalg ??? skal de pakke sammen sjappa allerede! MI Mosfet har jeg hørt noen ganger ja, og den imponerer stort hver gang.Rubyred skrev:Destiny skrev:Hmmmm MI Mosfet kanskje :
Destiny..
Den forsterkeren der er ikke noe dumt valg Destiny. Imponerte stort hos Lassemann.
Forresten opphørssalg hos Platekompaniet i Torvbyen denne uka. Alt selges til 1/2 pris.
/Rubyred
Tja "Mosfet" neeeei tror ikke det, men kanskje jeg skulle gå tilbake til bamsemann igjen?Dazed skrev:Betyr det at du må bytte nick til "Mosfet"?
Takket være dere som var elskverdige å opplyse andre om opphørssalget dro jeg sporenstreks til `kompaniet etter jobb og fikk sikret meg en pen liten bunke. Måtte legge litt bånd på meg, men en del godsaker var nok tatt, gittDazed skrev:Har de vinyl der?Rubyred skrev:Forresten opphørssalg hos Platekompaniet i Torvbyen denne uka. Alt selges til 1/2 pris.
Det er nok bare til det bedre etter som den leverer en fantastisk godlyd hos deg Lassemannlassemann skrev:Husk nå da at Mosfet lassemann har vært utsatt for en aldri så ørliten modifikasjon :-X
mvh
lassemann
Tror uansett at en MI Mosfet, moddet eller ei, vil ikke skuffe hjemme hos deg, og det blir veldig spennende å høre hva den kan gjøre med bl.a. bassen og dynamikken. Satt opp riktig er den et fyrverkeri av en forsterker Gled deg..Destiny skrev:Det er nok bare til det bedre etter som den leverer en fantastisk godlyd hos deg Lassemannlassemann skrev:Husk nå da at Mosfet lassemann har vært utsatt for en aldri så ørliten modifikasjon :-X
mvh
lassemann
Destiny..
Takker og bukker SaltyDog Det skal bli veldig spennende å få Mosfeten i hus, så vi må nok finne en dag om ikke så lenge.SaltyDog skrev:Hei Destiny, nå har jeg koblet opp Mosfet'en din!
Jeg ville sjekke at de nye WBT-terminalene (både signal- og høyttaler-terminaler) er i orden.
Og nå står den og spiller, med MI 11 som pre, og det låter helt fortreffelig! ;D
Det skal bli spennende å høre hvordan de nye Dynaudioene dine låter, drevet av MI Mosfet-krefter...
Salty
Det skal vi få til etterhvert DazedDazed skrev:Jeg har tro på litt overkill, og 2x160 Watt burde gjøre susen på disse småtassene. Hadde vært artig å høre dem en dag.
;DRoDa skrev:Bytte ut Destiny?? Nei nå falt jeg nesten av solsenga her! Skumpropper tror jeg er en god ide hos deg, du får bra nivå i bassen uansett.
Hold deg godt fast i solsenga RoDa nå skjer det saker her sø!RoDa skrev:Bytte ut Destiny?? Nei nå falt jeg nesten av solsenga her! Skumpropper tror jeg er en god ide hos deg, du får bra nivå i bassen uansett.
Ja du er faen i meg helt rå RoDa ;D Focusane (160) har nå rusla ca 125timer, og er inne i en litegrann bulky periode, men den går over og da går det bare sakte men sikkert til det bedre ;DRoDa skrev:Hvor mange timer nå da?
Jeg rekker jo å komme meg gjennom flere par høyttalere før du er ferdig med innspillingen.. ;D ;D
Ja det har du rett i RoDa, etter spillte 250timer synger Dynaudioene i takt med englene, da er det bare å sitte å nyte ;DRoDa skrev:Rå og rå, tror vi sier vinglepetter og tabbetruls
Den tiden er ille ja, når du har doblet tallet så begynner kosen å komme igjen.
Mosfeten er kjøpt inn,preampen er på prøve. Tror ikke de nye MI 11 og MI 12 er mørke og lukka i lyden nei. Jeg opplever allerede lyden som mere gjennomsiktig og med litt bedre perspektiv/holografi enn Destiny.RoDa skrev:Kult, B!
Er litt spent på dette fremover, ikke minst preampen.
De har jo et rykte på seg å være litt mørke og lukkede disse MI-preene.
Har du kjøpt settet eller bare prøver ut?
Riktig innstillingenDestiny skrev:Jeg er av natur skeptisk til nye produkter, og liker ikke å bytte ut ting jeg har lagt min elsk på, så her må virkelig MI settet prestere i ukene fremover og krype under huden på meg! For hvis ikke det klarer det så ryker det ut døra igjen. Jeg lar meg ikke imponere av hverken navn eller pris, her er det kun prestasjonen som gjelder, men der gjorde MI settet et veldig bra og bedre enn forventa førsteinntrykk!
Destiny..
Takk for hyggelige (og spennende) timer i går kveld, Destiny!Destiny skrev:Etter å spilt en 1 1/2 times tid etter at SaltyDog gikk i går så prøvde jeg å evaluere hva var bedre dårligere med MI Mosfet/MI 12 kontra Creek Destiny.
For jeg syns faktisk at MI settet allerede var bedre på en del ting, jeg syns at lydbildet var bedre med større klarhet/gjennomsiktighet, og det var enda lettere å plasere hvor ting var i dybden og i bredden. Jeg hørte detaljer som jeg ikke hadde lagt merke så godt til før, og syns også at bassen var enda litt mer tørr og presis, men alikevel med litt mer trøkk.
MI settet spillte allerede bra ang kropp på tonen, mangla bite litt i forhold til Destinyen, der det mangla mest nå var gløden på tonen, det som gjør at du virkelig slapper av og som gjør lyden litt magisk og deilig.
Lyden var nok sneppet mere teknisk med MI settet pr nå, men søren ikke mye altså, og hva da med innspillt MI 12? Tror at detta kan bli veldig bra.
Jeg er av natur skeptisk til nye produkter, og liker ikke å bytte ut ting jeg har lagt min elsk på, så her må virkelig MI settet prestere i ukene fremover og krype under huden på meg! For hvis ikke det klarer det så ryker det ut døra igjen. Jeg lar meg ikke imponere av hverken navn eller pris, her er det kun prestasjonen som gjelder, men der gjorde MI settet et veldig bra og bedre enn forventa førsteinntrykk!
Destiny..
Jeg foreslår "Burn-In".rolfozzy skrev:Da må vel Destiny bytte nick igjen da. Spennende og se om det blir Mr. Mosfet eller Mr. Hype. ;D
Ja kanskje jeg må nytt nick igjen, kan nok være mange muligheter her ja ;D Føler vel at Mr Mosfet blir litt voldsomt rolfozzyrolfozzy skrev:Da må vel Destiny bytte nick igjen da. Spennende og se om det blir Mr. Mosfet eller Mr. Hype. ;D
Riktig innstilling er bra å ha JanR Det er viktig å ikke gå seg vill i forandringer, og tro at det er forbedringer! Men jeg må si at jeg sjelden har hørt så ferskt utstyr spille såpass bra allerede!JanR skrev:Riktig innstillingenDestiny skrev:Jeg er av natur skeptisk til nye produkter, og liker ikke å bytte ut ting jeg har lagt min elsk på, så her må virkelig MI settet prestere i ukene fremover og krype under huden på meg! For hvis ikke det klarer det så ryker det ut døra igjen. Jeg lar meg ikke imponere av hverken navn eller pris, her er det kun prestasjonen som gjelder, men der gjorde MI settet et veldig bra og bedre enn forventa førsteinntrykk!
Destiny..
Viktig å stresse sakte, og ikke minst slenge tilbake Destiny'n etter en periode med MI settet. Bra hardware det der, men det skal selvsagt passe for ørene dine, rommet ditt.
/jan
Ja Burn-In kan vel passe greit om dagen DazedDazed skrev:Jeg foreslår "Burn-In".rolfozzy skrev:Da må vel Destiny bytte nick igjen da. Spennende og se om det blir Mr. Mosfet eller Mr. Hype. ;D
Takker igjen Rubyred ;D MI Mosfet bør være en knallmatch til Dynaudio Focus 160, og det blir spennende å høre hvor god MI 12 blir etter et par hundre timer ;DRubyred skrev:Bare å gratulere igjen Mr. Bear. MI Mosfet burde passe som hånd i hanske med Dynaudio 160.
Du får prøve Destiny som pre også. MI Mosfet har imponert stort hos Lassemann, men har aldri hørt Pre Ampen svinge.
Hvis du har mulighet ville jeg fått testet en rør pre sammen med MI Mosfet. Magefølelsen sier det er en knall combo.
/Rubyred
Tenkte å foreslå Hokusfocusfiliokus, men det blir kanskje litt langt?Destiny skrev:Ja Burn-In kan vel passe greit om dagen DazedDazed skrev:Jeg foreslår "Burn-In".rolfozzy skrev:Da må vel Destiny bytte nick igjen da. Spennende og se om det blir Mr. Mosfet eller Mr. Hype. ;D
Destiny..