Dazed
Æresmedlem
Riaa-trinn?Destiny skrev:Da virker det som oppgraderingene hos Destiny ikke var helt ferdig for 2011 alikevel
Det kommer nok en førjulspresang fra Hr Malmin ;D
Destiny..
Riaa-trinn?Destiny skrev:Da virker det som oppgraderingene hos Destiny ikke var helt ferdig for 2011 alikevel
Det kommer nok en førjulspresang fra Hr Malmin ;D
Destiny..
Skal jeg få skylda å nå!!! ;DDestiny skrev:det er vel mere Rubyred som har skremt meg
Destiny..
Litt skyld må du nok ta RubyRubyred skrev:Skal jeg få skylda å nå!!! ;DDestiny skrev:det er vel mere Rubyred som har skremt meg
Destiny..
/Ruby
Takk for hyggelig besøk i går atonal, det spiller ganske bra, og med nyervervelsen i hus har jeg tro på at lyden vil løfte seg enda noen hakkatonal skrev:Jeg fikk anledning til å avlegge Destiny et besøk i går og få en lytt på anlegget. Må innrømme jeg først og fremst var veldig nysgjerrig på egenskapene til den nye modellen fra Dynaudio, og lyden fra den flotte Luxman platespilleren. For å si det kort: det var en deilig opplevelse å høre på anlegget.
Fra første låt fikk jeg presentert et holografisk perspektiv med godt innsyn, bredde og dybde. Hakeslepp-faktoren var høy. Skulle ikke tro den store lyden kom fra de relativt små, flotte høyttalerne. Lyden var varm, nesten innsmigrende, oppløst og glatt, samtidig som det var god rytmikk, timing og "snert". Dynaudio`ene passet veldig godt til stuas størrelse, og plasseringen av dem - med godt rom bak - ga meg sjøl litt å tenke på.
CD og LP ga ikke uventet forskjellig lyd fra seg, men jeg kunne ha levd fint med hver av formatene. Jeg fikk inntrykk fra i går av at LP`ene ga stemmer litt mer tilstedeværelse enn fra CD, men sånn i ettertenksomheten kan det jo også være en effekt av produksjonen.
Hadde vært interessant å hørt på anlegget på litt mer "skranglete" produksjoner, men det blir sikkert anledning til senere.
Destiny fortalte at det snart kommer inn noe spennende i hus. Skal følge med på hva som skjer 8)
Takk for noen hyggelige timer med vellyd og snop. Dette er et anlegg som jeg vet jeg ville ha trivdes veldig godt med.
(Sjøl er jeg i tenkeboksen om hvilken vinylavspiller jeg vil ha, så det blir mitt prosjekt i løpet av vinteren og våren.)
a.
Takk for god jobb med loddebolten RubyRubyred skrev:Ingen tvil om at hakeslepp faktoren er høy hos Destiny.
Hadde imidlertid en meget deppa, og frustrert Mr. Bear på telefonen nettopp. Malmin produktet var hentet, og testet, men fungerte bare i en kanal, mens det brummet lavt i den andre.
Han hadde lite lyst på en ny 26 mils kjøretur på eftan, så jeg ba ham å komme over.
Etter en liten jobb med loddebolten, var alt i skjønneste orden.
Den ble koblet opp i min rigg, og Malmin produktet imponerte stort fra første øyeblikk.
Etter en times oppvarming var konklusjonen fra oss begge at dette spilte fantastisk.
Hvis ikke dette gir et merkbart løft hos Destiny, så vet jeg pokker.
Knallkjøp Destiny. Knallkjøp!!!
/Ruby
Vi får vel finne en dag som du kan komma over og få deg en lytt igjen RoDaRoDa skrev:De der gamlekara kan ett og to og tre om lyd, atonal.
Destiny har både et veldig rom (dybde), og ikke minst mye kropp og fylde/tynge i lyden.
Med tanke på at det er stativhøyttalere er det enda mer imponerende.
Får trenge meg på en tur før året er omme
Hei gismo Focus 160 er en knakende god høyttaler, men jeg tror de trenger litt rom å spille i, de leverer en kraftfull bass. Du får bli med RoDa og få en lyttgismo skrev:Disse Dynaudio Focus 160 som spiller hos Destiny blir jeg mer og mer intr i RoDa.......
Du har jo hørt disse hos han? Tror du de kunne spilt ok oppe på loftshulen min :
Du har jo vært der et par ganger
gismo
Jeg tror de kunne spilt meget bra der.gismo skrev:Disse Dynaudio Focus 160 som spiller hos Destiny blir jeg mer og mer intr i RoDa.......
Du har jo hørt disse hos han? Tror du de kunne spilt ok oppe på loftshulen min :
Du har jo vært der et par ganger
gismo
Ja det er en MI 10.1 SE og førsteinntrykket er meget bra, jeg pleier aldri å være fornøyd med lyden første kvelden et produkt har blitt koblet inn i annlegget, men dette er nok den beste førstekveldslyden jeg kan huske å ha hatt!RoDa skrev:Er det en sånn 10.1 sak, Destiny?
Dette kommer til å bli veldig bra Lasse Sjeldent jeg nyter musikk allerede første kvelden, og det gjorde jeg i kveld ;Dlassemann skrev:Ser veldig flott ut Bjørn og ikke helt ulik min.. Ser at ladebatteriet er 100% større og skal ikke legge skjul på at dette har jeg også tenkt på i mitt stille sinn Gi den 200 timer og gjør opp ny status. Gleder meg til å høre den hos deg
mvh
lassemann
Det nærmeste jeg kan si noe om er at Rubyred hadde Lassemann sin 10.1 for noen dager siden og fikk lytta på 10.1SE i dag.slartibartfast skrev:da blir det godlyd til jul!!!
hadde vært meget interessant å høre en direkte sammenligning mellom 10.1 og SE utgaven
Hei SaltyDog Du kan jo bare rusle bort til Roar Malmin og hente deg en MI 10.1SESaltyDog skrev:Jøss, Destiny!
Skal si at du (og RM) overrasker!
MI 10.1 SE... Det var nok ikke mange som hadde tippet dette.
Legger spesielt merke til den enorme kondensatorbanken, dobbelt så stor som i min standard MI 10.1.
Dette sørger nok for tilstrekkelig strømstyrke/strømreserver.
Tipper at dette i praksis betyr en uanstrengt mektighet nedover (som jeg kjenner fra min MI 9),
samtidig som MI 10.1 kretsene ivaretar den åpne, oppløste mellomtonen og den luftige diskanten jeg kjenner fra MI 10.1.
Dermed får du det beste fra begge verdener, til en pris de færreste kan konkurrere med! Skikkelig Value for the money.
Gratulerer med et kjempekjøp, Destiny! Må si jeg misunner deg litt nå...
Det er en 60watter RoDa som skal spille 25w i klasse A, resten er AB. Og watt er uansett bare et tall på hvor høyt du kan spille på de gitte høyttalerne i det rommet de står.RoDa skrev:....men uansett hvor vellydende det blir så er det litt snaut med 25w? Klasse A eller ei?
Husker at A21 var deilig til den ble tom, men det ble den jo også på 140ene.
(Selvsagt mer strøm i SEen din, men...)
Takker Lagga Tror dette er en forsterker som kan gi mange gode lyttetimer.Lagga skrev:Gratulerer Bjørn, spennende dager!
Dette gleder også jeg meg til å låne øre til, tviler ikke på at det er imponerende allerede.
Nå har jeg ellers ikke noe å utsette på forsterkeriet her hjemme, men etterhvert som høyttalerprosjektet nå
vikler seg ut utover nyåret, vil også jeg måtte betenke hva som vil være best egnet til jobben med å drive de... :
Vennlig hilsen
Morten
Flotte bilder som vanlig Rubyred Tror nok jeg har fått en knallgod forsterker i hus ;DRubyred skrev:Syntes ikke at 25W klasse A ble for lite til å drive mine Contout 1.3SE.
I mitt oppsett var det krefter i nok. Nå er jeg ikke den som spiller høyest, så det er mulig du har et poeng RoDa. Tiden vil vise om du får rett.
Fikk som sagt bare en kort lytt av en nybygd, og rå MI 10.1SE, men det vi fikk høre i løpet av en time var bra.
Nå er det kanskje ikke riktig å sammenligne med Lassemanns MI 10.1, som jeg har hatt til låns noen dager, da den er Lassifisert, og trolig ikke lyder som en ordinær MI 10.1.
Uansett var det forskjeller i favør av SE versjonen.
Ved spilling på lassemanns forsterker, savnet jeg litt mere krefter i bunn, og det ser det ut som SE versjoner gir. Den virker også en liten tanke friskere, samt litt mer dynamisk.
Vi snakker her om nyanser, men som sagt i favør av SE versjonen.
Skal bli spennende å følge innspillingen av denne.
Gratulerer Destiny. Tror dette blir veldig bra.
Legger ved et par bilder.
/Ruby
Hva er det som ligger på gulvet til venstre der? Er det SP16 som har fått nye rør, eller sitter det SN7GTB i BAT-en?Rubyred skrev:
Takker Mr.Bear.Destiny skrev:Flotte bilder som vanlig Rubyred Tror nok jeg har fått en knallgod forsterker i hus ;D
Destiny..
Måtte du fram med lupa nå Jan. ;DJanR skrev:Sitter en haug med 6sn7 i bat.
Så du ikke bildet av ampen ?
/jan"rørhue"olsen
Ah OK. Jeg må innrømme at min rørkompetanse har en god del hull. ...Men ved ettertanke vet jeg jo at det ikke sitter 6SN7 i PS16, så. :-[JanR skrev:Sitter en haug med 6sn7 i bat.
/jan"rørhue"olsen
Hatt en vk-60 i hus, selvsagt vet hva som sitter i den 8)Rubyred skrev:Måtte du fram med lupa nå Jan. ;DJanR skrev:Sitter en haug med 6sn7 i bat.
/jan"rørhue"olsen
Helt rett. BAT bruker 8 stk. 6SN7GTB. Har også etter tips fra forumet, bestilt noen Sylvania 6SN7 GTB Chrome Top.
/Ruby
Ligger de der noe lengre nå kan du skryte av å ha "cryo" rør.Dazed skrev:Mitt eneste forsøk på en formildende omstendighet er at det ligger 2 stk NOS Tesla E88CC gold pin milspec-rør ute i bilen "as we speak".
Oooh! Hvor lenge må de ligge før de får noe "Quantum", tror du? ;DJanR skrev:Ligger de der noe lengre nå kan du skryte av å ha "cryo" rør.Dazed skrev:Mitt eneste forsøk på en formildende omstendighet er at det ligger 2 stk NOS Tesla E88CC gold pin milspec-rør ute i bilen "as we speak".
/jan
Lenge.Dazed skrev:Oooh! Hvor lenge må de ligge før de får noe "Quantum", tror du? ;DJanR skrev:Ligger de der noe lengre nå kan du skryte av å ha "cryo" rør.Dazed skrev:Mitt eneste forsøk på en formildende omstendighet er at det ligger 2 stk NOS Tesla E88CC gold pin milspec-rør ute i bilen "as we speak".
/jan